Урок "Звуки [з], [з’], буква з,З (“зе”). Артикуляція звуків [з], [з’]. Самостійний добір слів з цими звуками. Вірші, заклички, забавлянки."

Про матеріал
Конспект уроку розкриває мету уроку, послідовно будує модель сучасного уроку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тема. Звуки [з], [з’], буква з,З (“зе”). Артикуляція звуків [з], [з’]. Самостійний  добір слів з цими звуками. Вірші, заклички, забавлянки.

Мета. Ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Очікувані результати.

Учень/учениця:

  • фантазує, пояснює ілюстрації;
  • має уявлення про букви і звуки, про склад; вимовляє слова по складах;
  • ставить запитання до усного повідомлення;
  • має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні;
  • читає слова і речення з вивченими буквами;
  • імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворює заклички та забавлянки;
  • знаходить у вірші речення розповідні та спонукальні.

Матеріали та обладнання: підручник; зошит з друкованою основою; музичний та відео супровід; розрізна азбука; набори звукових моделей; ілюстрації літер; таблиці складів.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Ранкова зустріч.

          1. Вітання.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожний гарний має?

Станьмо разом в дружнє коло!

Привітаймося чудово.

          2. Гра “Спіймай мій настрій”.

  • Посміхніться, “зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та “киньте” своєму сусідові. “Спіймайте” посмішку, “прикрасьте” нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі ще будь-яку емоцію, “подаруйте” її своєму товаришеві.

ІІ.     Мовна розминка.

Клас ділиться на 3 команди. Кожна команда вибирає слово-іменник. Завдання: дібрати якомога більше слів, що асоціюються з цим іменником. (Відповідати по черзі).

ІІІ. Оголошення теми і очікуваних результатів.

  • Відгадайте загадку.

Сіла пташка на дубку,

Завела своє “ку-ку”.

Стрепенулись їжачок,

Заєць і козуля.

Всіх збудив цей голосок,

Пісенька … (зозулі).

  • Який звук чуємо на початку слова-відгадки?
  • Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі звуками [з], [з’] та з артикуляцією цих звуків.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Артикуляція звуків [з], [з’].

Учні перед дзеркалом вправляються у вимовлянні звуків [з], [з’].

  • Губи витягнути в усмішку.
  • Зуби злегка закрити.
  • Кінчик язика широкий за задніми зубами.
  • М’яке піднебіння закриває прохід повітря через ніс.
  • Голосові зв’язки вібрують.

     2. Скоромовка.

  • Хто найшвидше промовить скоромовку.

Заболіли зуби в зебри.

Йти до зубра, зебро, треба.

Як не хочеш буть беззуба -

Лікуватись йди до зубра.

      3. Робота з букварем (с.74).

Заклички - це невеликі пісеньки, призначені для виспівування групою дітей. Часом вони супроводжуються ігровими діями, які імітують процес селянської праці. Всі явища і сили природи функціонують у закличці як живі істоти. Дитина сама вступає з ними в контакт, змову: сонце просить про щедре літо; грім — не лякати худобу; дощ — поливати; обіцяє за справну роботу подарунок. Незвичайні властивості явищ природи подано в закличці як перелік тієї благодаті, тих дарів, яких від них чекають і які вони дійсно несуть.

  • Які ви знаєте заклички?
  • Послухайте заклички, які є в букварі про зозулю та березу.

V. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

VI. Продовження роботи у букварі (с.75).

       1. Утворення слів зі складу та малюнка.

       2. Читання стовпчиків слів “ланцюжком”.

       3. Читання вірша “Зорі”.

  • Повторіть бажання дівчинки.

VII. Підсумок уроку.

  •  Як ви розумієте народні приказки?
  • Вечір покаже, який був день.
  • Без роботи день роком стає.
  • Високий, як лоза, а дурний, як коза.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку