На сьогоднішній день категорія учнів стала іншою. Їм мало підручника, зошита для засвоєння предметів шкільного курсу, а часто і дидактичних матеріалів. Звісно, можна використати 3D технології, інтерактивні дошки, сенсорні панелі, QR kood…та ін. Власне тому і виникла бажання створити власну інновацію «Вивчаю подорожуючи».
Якимець Леся Василівна
Вчитель географії та історії , природознавства та правознавства Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, популяризатор проекту «Люби і знай свій рідний край», куратор проекту «Відкривай Україну», член громадської організації Бережанської освітньої-туристичної асоціації «Наш Край», учасник eTwinning Live Ukraine , номінантка Global Teacher Prize Ukraine 2017, учасник І Всеукраїнського інтернет конкурсу «Вчитель року 2016» за версією науково- популярного природничого журналу «Колосок» номінація географія, лауреат ІІ та ІІІ Всеукраїнського інтернет конкурсу «Учитель року 2017, 2018» за версією науково- популярного природничого журналу «Колосок» номінація географія, учитель ерудит, учасник всеукраїнського конкурсу фахової майстерності для вчителів природничих предметів «Геліантус Учитель 2017» та «Геліантус Учитель 2018», організатор позапрограмної всеукраїнської предметної олімпіади з географії (Олімпус), координатор Міжнародної природознавчої гри «Геліантус», конкурсу «Історія Моєї Громади». Розмішені матеріали уроків в «Учительському журналі», Основа, сайті «Шкільне життя» та «Методичному порталі», публікувалась в «Шкільному світі «Краєзнавство. Географія. Туризм» Зареєстрований слухач ряду курсів Prometheus, EdEra, учасник проекту "Інноваційний олімп освітян України", платформи «Уміти», «На Урок», учасник конкурсу «Вчительська десятка», учасник EdCamp та ряду конференцій, семінарах, вебінарах, проектах, тренінгах, турнірах, наукових пікніках тощо.
Дата народження – 17 травня 1973 р.
Освіта – вища ТДПІ
Спеціальність за дипломом – вчитель географії та історії
Стаж педагогічної роботи – 13 років
Посада - вчитель
Категорія - вища, звання «Старший учитель»
Форма підвищення кваліфікації -– курси вчителів при ТОІППО, 2017 рік
Хобі – туризм
Моє кредо:
« Любіть те, що ви робите,
і робіть те, що ви любите!»
Педагогічна інновація «Вивчаю подорожуючи».
Про подорожі можна говорити і писати нескінченно довго. Звичайно, краще один раз самому побачити, ніж сто разів почути, один раз самому вирушити в подорож, ніж слухати про неї від когось.
Зміст шкільної географічної освіти має бути спрямований на вирішення задач формування загальної культури учня, адаптації особистості до життя в суспільстві, на створення основи усвідомленої самореалізації в навколишній географічній дійсності.
Географічна та історична компетентність одна з освітніх предметних компетентностей, яка формується на уроках географії та історії являє собою обізнаність у географічних закономірностях та глибокі знання з географії, уміння самостійно вирішувати конкретні географічні проблеми і практично використовувати географічну інформацію та географічні знання, уміння і навички у практичній діяльності й у повсякденному житті, долучити до джерел культури і духовності, збагатити скарбами рідної мови та гуманістичними цінностями, вказує на високі горизонти національної свідомості та громадянського сумління, прищепила пагони історичної пам’яті та гордості за велич нашої країни. .
Роль шкільної географії: підготовка учнів до життя, до поведінки в природі, суспільстві, державі; поворот наукових знань до потреб людини, до практичного їх застосування; формування географічної культури особистості; розвиток пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі географічних спостережень, розв’язання проблемних завдань, самостійного набуття нових знань з географії, виховання екологічної культури, любові до свого народу, місцевості проживання, патріотизму, толерантного ставлення до інших народів, поваги до природних і культурних цінностей різних регіонів та країн світу.
На сьогоднішній день категорія учнів стала іншою. Їм мало підручника, зошита для засвоєння предметів шкільного курсу, а часто і дидактичних матеріалів. Звісно, можна використати 3D технології, інтерактивні дошки, сенсорні панелі, QR kood…та ін. Власне тому і виникла бажання створити власну інновацію «Вивчаю подорожуючи».
Мій край — це унікальне поєднання найкрасивіших природних ландшафтів і великого міста в оточенні мальовничих селищ і сіл. Часті походи рідними просторами дозволили мені вивчити рослинний світ нескінченних ландшафтів полів і лугів. Квітучі влітку, взимку вони повні снігової чарівності. А весняне пробудження таке саме прекрасне, як строкатий серпантин осіннього листопаду.
Заливні, квітучі луки йдуть у далечінь по гладких смарагдових покровах соковитої трави з яскравими вкрапленнями дивовижних польових квітів, ароматний шлейф яких пливе над мальовничою долиною. Стада строкатих корівок мирно пасуться під симфонію безперервно гудучих у повітрі комах.
Вже кілька років на Бережанщині успішно реалізовується проект «Люби і знай свій рідний край». Близько тисячі учнів стали учасниками проекту. Проводилось ряд інформаційно-туристичних акцій під гаслом “Я люблю Україну” з метою допомогти відкривати та пізнавати Україну, її неповторні краєвиди, цікаву історію, багаті туристичні можливості, хороших людей.
Інновація «Вивчаю подорожуючи» передбачає можливість провести уроки на природі, озері, річці, в горах.
№ |
Тема |
Клас |
Предмет |
Місце проведення |
1 |
Гірські ландшафти України. Карпати. |
8 |
географія |
Чорногора |
2 |
Формування Галицько-Волинської держави |
7 |
історія |
С. Крилос |
3 |
Особливості вод суходолу. Річки |
6 |
географія |
Золота Липа |
4 |
Богдан Лепкий, сторінки життя та творчості. |
9 |
українська література |
Музей Б.Лепкого |
5 |
Риби: особливості будови, способу життя. |
7 |
біологія |
озеро |
6 |
Взаємозв’язки природніх комплексів |
11 |
екологія |
парк |
7 |
Угрупування організмів. Екосистема. |
5 |
природозн. |
Річка-озеро |
8 |
Київська Русь |
7 |
історія |
Київ |
9 |
Практичне заняття «Ігровий суд» |
9 |
правознавст. |
суд |
10 |
Сільське господарство України. |
9 |
геграфія |
поле |
Таких прикладів можна навести багато. Рекомендую усім.
Метою «Вивчаю подорожуючи» є популяризація патріотизму, що формується з раннього дитинства шляхом засвоєння національних вартостей, а також наближення шкільної науки до реальності життя. Цей процес спочатку є стихійним, а потім переростає у свідому любов до Батьківщини. Патріот не обмежується пасивною любов'ю до рідного краю, він активно працює для свого народу, його добробуту, розбудови культури і господарства. Він захищає честь своєї держави, примножує її багатства. Якщо говорити про нашу, рідну неньку Україну, то, звичайно ж, вона не ідеал, але й ми у ній не святі. Треба пам'ятати: ти тут народився, ти тут виріс, це - твоя домівка, ріднішої землі ти не знайдеш, як би ти не намагався. Якщо ти хочеш називати себе справжнім патріотом, виховуй в собі почуття любові до Батьківщини. Гордись нею. Кожен сам для себе повинен побачити те, за що можна пишатись своєю країною. Полюби її такою, якою вона є і знай Україна найкраща!
Короткий фотозвіт моєї інновації.