План-конспект уроку з фізичної культури
з теми: Спортивна гра «Волейбол».
11-й клас (дівчата)
Мета уроку:
Освітня: Удосконалення вміння використовувати індивідуальні та групові дії при роботі з м’ячем, збагачення рухового досвіду.
Виховна: Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я та поняття про необхідність розвитку фізичних якостей та рухових здібностей. Підвищення інтересу учнів до уроків фізичної культури. Виховання уміння діяти в колективі та розвиток прагнення до колективної перемоги. Заохочування учнів до занять у спортивних секціях та гуртках.
Оздоровча:Розвиток фізичних якостей – сили, витривалості, швидкості за допомогою нетрадиційних систем зміцнення здоров’я . Психологічних якостей – уваги, сили волі, спостережливості, мислення, рухової пам'яті.
Завдання уроку:
Методи навчання: словесний, наочний,практични.
Форми роботи: фронтальний, груповий, парний, індивідуальний, потоковий, змагально - ігровий.
Тип уроку: урок закріплення набутих знань та вмінь технічних елементів з волейболу
Компетенції учнів на уроці:
Формування технічних компетенцій (при грі у волейбол).
Формування силових та швидкісно-силових компетенцій (за допомогою кросфіту).
Комунікативних.
Інформаційних.
Дидактичні та методичні матеріали:
1.Додаток № 1з інструкцією.2. Картки- завдання кросфіт. (групових тренувальних програм).
Місце проведення: спортивний зал Першотравенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 3.
Обладнання та інвентар: волейбольні м'ячі, волейбольна сітка, гантелі, гімнастичні мати.
Час проведення: 45 хвилин.
Хід уроку:
Частина уроку |
Зміст |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
1. |
Підготовча частина уроку. Шикування в одну шеренгу, вітання учнів, повідомлення завдань уроку. Замір ЧСС на початку уроку.
Стройові вправи. Повороти на місці
Інструкція :вимоги безпеки під час занять Рухаючись по колу в колоні по одному взяти в. м'яч для виконання різновидів ходьби: 1) ходьба на носках, руки з м'ячем вгору прямі; 2) ходьба на п'ятах, руки з м'ячем назад; 3) ходьба на внутрішній частині стопи руки з м'ячем назад; 4) ходьба на зовнішній частині стопи, руки з м'ячем назад; 5) ходьба перекатом з п'яти на носок; 6) ходьба з обертанням в. м'яча навколо себе.
|
12-15хв. 2 хв
0,6 сек
2 хв
10 м.
0,5 кола
0,5 кола 0,5 кола
0,5 кола
0,5 кола 0,5 кола
|
Перевірити зовнішній вигляд, мобілізувати увагу учнів. 60-90 ударів за хвилину Чіткість у виконанні стройових вправ, стежити за поставою і В.П. п'яти разом носки нарізно Додаток № 1.
Стежити за поставою. Дистанція два кроки. Показ, пояснення, виправлення помилок. Стежити за поставою і правильним диханням. Дихання рівномірне. У спині прогнутися, Дистанція два кроки, рівняння в потилицю. Показ, виправлення помилок. Руки прямі, працюють кисті і спина.
|
2. |
Біг рівномірний,гладкий
Ходьба у повільному темпі Дихальні вправи Перешикування з колони по одному у колону по два Замір ЧСС. Робота в групах.
Кросфіт. Картка - завдання № 1 1. Sumo Squat With Bicep Curls (Сумо присідання з підніманням гантелей)
2. Upright Row (Тяга к підборіддю)
3. Overhead Triceps Extensions (Французький жим гантелей стоячи)
4. Bent-Over Row (Тяга гантелей до поясу)
5. Bent-Over Reverse Fly ( Розведення гантелей)
Кросфіт. Картка - завдання № 2. 1.Віджимання 2. Підйоми тазу.
3. Присідання.
4. Випади. На кожну ногу
5. V-Кранчі
Основна частина уроку. Теорія.Історія розвитку волейболу в Україні. Удосконалення техніки верхньої і нижньої передачі м'яча двома руками: 1) верхні передачі м'яча над собою; 2) вдарити м'яч об підлогу і після відскоку виконати верхню передачу 3) Завдання в парах:
передачу, партнеру, той ловить м'яч руками і так само підкидає м'яч вгору і виконує верхню передачу до свого партнера;
два прийоми зверху над собою, передача партнеру, той виконує верхній прийом м'яча і повторює те ж саме.
перший виконує верхню передачу м'яча, другий виконує прийом м'яча знизу і ловить м'яч руками і повторює все в тій же послідовності;
прийом зверху, а потім змінюються прийомами. |
3 хв
1 коло
0,6 сек
3 хв.
1 або 2 підходи по 10-12 повторень.
1 або 2 підходи по 10-12 повторень.
1 або 2 підходи по 10-12 повторень.
1 або 2 підходи по 10-12 повторень.
1 або 2 підходи по 10-12 повторень.
3 хв.
15-30 р. 1 або 2 підходи
15-30 р.
1 або 2 підходи
15-30 р.
1 або 2 підходи
15-30 р
1 або 2 підходи
15-30 р
1 або 2 підходи
27 хв
2хв.
2хв.
10-12 разів
10-12 разів
10-12 разів
10-12 разів
|
Темп повільний з поступовим нарощуванням, до темпу середнього. Дотримуватися дистанції 2-3 кроки. Показ, виправлення помилок. Перехід з бігу на ходьбу Піднімання рук вверх- вдих,опускання рук вниз –видих. Через центр залу. Праворуч,ліворуч.до мість занять переміщення.
Перевірка самопочуття. Зі зміною місць занять
Задіє біцепс і нижню частину тіла.
Вправа задіює м'язи верхньої частини руки і плечі.
Вправа відмінно задіює трицепси.
Задіє м'язи груді і спини.
(якщо складно звичайні — робимо з колін)
Руки вдоль тулуба, ноги зігнуті в колінах, підйоми тазу. Чіткість у виконанні виправлення помилок.
Спина рівна руки вперед , вихід у в.п. Чіткість у виконанні виправлення помилок.
Робимо максимальний випад вперед
Робимо максимальну кількість разів.
См .Додаток.
Дотримуватися дистанції 5-7 метрів. М'яч підкидати перед собою 3-4 метра. Звернути увагу на роботу спини і рук Домогтися точності польоту м'яча. І зробити вчасно своєчасний вихід до м'яча. М'яч намагатися ловити в положенні верхньої передачі. Стежити за правильним переміщенням. Виконувати в середній стійці, ступні на відстань не більше ширини плечей, ноги починають випрямлятися раніше рук, руки зігнуті в ліктях, кисті трохи вище голови. Лікті на рівні плечового суглоба, долоні розгорнуті всередину, кисті і пальці утворюють сферу трохи більше м'яча, охоплюють м'яч і гасять його швидкість, виключаючи зрив і провал м'яча, надають необхідний напрям м'яча. Основне навантаження на середній і вказівний палець, Кисті в момент прийому напружені, пальці тримати жорстко.
|
|
Удосконалення техніки верхньої прямої подачі м'яча:
1).виконати верхню, пряму подачу в парах:один виконує верхню, пряму подачу,другий ловить двома руками і повторює верхню, пряму подачу;
2).один виконує верхню, пряму подачу, другий приймає м'яч верхнім або нижнім прийомом, потім змінюються прийомами;
|
10-12 разів
10-12 разів
|
Перед передачею ступні на одному рівні, або одна попереду іншої на 0,5-1 ступні. Ступні на відстані не менше ширини плечей, тулуб нахилений вперед (у всіх фазах), ноги зігнуті в колінах, починають випрямлятися раніше рук, перед передачею руки (передпліччя і кисті) знаходяться на рівні пояса, лікті попереду тулуба, кисті складені в «замок» (одна стиснута, інша охоплює) опущені. Руки випрямлені в ліктях і щільно складені. М'яч приймається на передпліччя, трохи вище променезап'ясткових суглобів. Положення рук дозволяє гравцеві візуально контролювати м'яч в момент прийому. При прийомі м'яча, що летить в стороні від гравця, близьке до м'яча плече піднімається до того, як руки складаються. Після прийому руки залишаються в положенні прийому, або незначно супроводжують м'яч. Вимоги до техніки верхньої прямої подачі: 1. Перед подачею ступні спрямовані в бік передбачуваного вильоту м'яча. 2. Перед подачею ступня, різнойменну з б'є рукою, варто попереду інший на 0,5 -1,5 ступні. 3. Рука з м'ячем перед підкиданням знаходиться вище пояса і злегка зігнута. 4. Положення руки, що б'є в замаху:кисть над плечовим суглобом вище голови, лікоть вище плеча. |
3. |
Перешикування класу для виконання верхньої прямої подачі через сітку.
Один виконує верхню пряму подачу, другий приймає м’яч вивченими способами.
Рухлива гра:
«Три м’яча ».
За командою вчителя (ліва рука в сторону), клас будується в одну шеренгу.
Заключна частина уроку. 1)Шикування, Замір ЧСС
2) Підведення підсумків, виставлення оцінок.
3) Домашнє завдання:
|
4хв.
5-7 хв
3хв.
0,6 сек |
5. Підкидання виконується вертикально. правильність підкидання перевіряється наступним чином: без удару м'яч падає перед носком правої ноги на відстані 0,5-2 ступні. 6. Замах починається з відведення плеча, тулуб відхиляється незначно, рука відводиться м'яко, без ривка. 7, Кисть в замаху розташовується в фронтальній площині. 8. Удар починається з руху плеча вперед. 9. Рука при ударі випрямляється в ліктьовому суглобі, рухаючись в сагітальній площині. 10. Удар по м'ячу наноситься підставою напруженої долоні, або кулаком. 11. Після подачі маса тіла переноситься на попереду стоїть ногу. 12. Після подачі рука показує напрямок вильоту м'яча.
Клас ділиться на двігрупи, які виконують верхню, пряму подачу через сітку по черзі з початок одна група потім інша Правила гри: Клас об’єднується в дві команди. Жеребкуванням команда вибирає розіграш чи м’яч. Всі м’ячи знаходяться на одній стороні майданчика. За сигналом вчителя команда починає перебрасувати м’ячи на іншу половину. Виграє команда коли всі м’ячи будуть на одній стороні майданчика.
Віджимання в упорі лежачи. |