Усний журнал на тему «Порадник майбутнім професіоналам»

Про матеріал
Мета: розширити і закріпити знання учнів про професії, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею, формувати інтерес до своєї особистості, життєві компетентності, уміння приймати самостійне рішення щодо визначення майбутньої професії. Обладнання: мультимедійна дошка; підшивка газет та журналів зі шкільної бібліотеки
Перегляд файлу

1

 

 

Усний журнал «Порадник майбутнім професіоналам»

Мета: розширити і закріпити знання учнів про професії, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею, формувати інтерес до своєї особистості, життєві компетентності, уміння приймати самостійне рішення щодо визначення майбутньої професії.

Обладнання: мультимедійна дошка; підшивка газет та журналів зі шкільної бібліотеки

Хід заходу

Учні вітають гостей, які завітали на захід

Вихователь.  Діти, ви привіталися з гостями звичайними для українців словами: «Добрий день!». А чи знаєте ви скільки у світі існує слів привітання та способів вітання?

Відповіді учнів

Вихователь.  Пропоную провести практично-привітальну хвилинку. Зараз ми відправимося у віртуальну подорож країнами світу, а « гіди» (два учні) продемонструють, як вітаються один з одним населення цих країн. Почнемо з країн Сходу.

 На мультимедійній дошці з’являються  картинки Японії та японців, Китая та китайців, Індії та індусів. Учні – «гіди» відтворюють способи привітання народів Сходу.

Вихователь.  Зі Сходу ми помандруємо на Північ: привітання ескімосів

Вихователь.  2019 рік за розпорядженням Президента України оголошений роком Франції в Україні. 2018 рік був роком Японії в Україні. Десятиклас- ники,  з якою метою впроваджують такі заходи?

Відповіді дітей

Тож, як вітаються у Франції?!

Повертаємося на рідну Україну. Які ще слова вітання, крім поширеного «Добрий день» промовляють наші краяни?

Відповіді учнів: «Доброго здоров’я», «Вітаю», «Моє шанування» тощо

Вихователь.  Друзі, любіть рідну мову, говоріть нею щодня

    «Доброго ранку!»  - мовлю за звичаєм,

  «Доброго ранку!» - кожному зичу я,

  «Доброго дня вам!» - людям бажаю,

  «З вечором добрим!» - стрічних вітаю.

    І посміхаються в відповідь люди

    Добрі слова ж бо для кожного любі.

Вихователь. Занесемо слова привітання українців до словничка сьогоднішнього заходу.

 Друзі, ви, звісно ж, звернули увагу на те, що словник вже має одне поняття – «журнал». Саме таку назву має наш захід. Давайте спробуємо дати визначення цьому поняттю.

   Відповіді дітей

Вихователь. Порівняємо журнал з газетою.

   Відповіді дітей

  Тлумачні словники дають такі визначення поняттю «журнал»

(на мультимедійній дошці визначення, його вголос читає учень)

 Які ваші улюблені журнали? Які журнали ви берете для     читання в шкільній бібліотеці?

  Тема нашого заходу – усний журнал «Порадник майбутнім професіоналам». Сторінки цього журналу будемо створювати   ми з вами – випускники 2019 року, команда майбутніх професіоналів. Перша сторінка журналу має назву «Моя майбутня професія».

   Минули такі очікувані новорічні свята й зимові канікули. Рік повернув на весну. Для вас, десятикласники, це значить, що завершується шкільне дитинство і ви стоїте на порозі дорослого життя та подальшого самовизначення. Діти, а чому людина повинна обов’язково обрати професію.              Відповіді дітей

Вихователь. Для чого людина працює?

  Зрозуміти настільки це важливо, допоможе інтерактивне завдання. З’ясуємо люди яких професій доклали своїх зусиль для того, щоб ви, наприклад, одягли цю сорочку (сукню, светр тощо)

  1. Тканина. ЇЇ ткали хто? (ткалі на фабриці)
  2. Бавовну для тканини виростили у полі, яке зорав і засіяв хто? (тракторист)
  3. Прядильні станки, трактор зроблені зі сталі, яку варили хто? (сталевари з чавуну)
  4. Чавун виплавили хто? (доменщики із руди)
  5. Були ще фарбувальники, закрійники, швачки. Але, найголовніше, і тракториста, і сталевара, і швачку потрібно навчити їхній справі (професії). Де навчають професіям?

Відповіді дітей

Вихователь. Наша розмова повернула до свого початку, тобто кожен школяр- випускник повинен обрати майбутню професію і здобути її в одному із навчальних закладів.

 Готуючись до нашого виховного заходу, ви отримали домашнє завдання: потрібно було написати на аркуші паперу назву своєї  майбутньої  професії, а по колу дописати  риси характеру, здібності та вміння, якими, на вашу думку, повинен володіти  представник цієї професії.

Надамо перше слово дівчатам.

Слово юнакам.

Вихователь. Перегортаємо першу сторінку нашого журналу. Друга має назву «Він, вона і майбутня професія»

Вихователь. Стать – це основна категорія, за допомогою якої людина сприймає і пізнає світ.

Які статі існують в живій природі, в людському суспільстві?

Відповідь дітей

Вихователь.  Гендер – це соціальна стать людини, тобто очікувана поведінка чоловіків і жінок в культурних, соціально-економічних, політичних умовах.

 Складне визначення, але саме воно допоможе майбутнім випускникам визначитись в тому, чи обов’язково при виборі професії враховувати стать людини і її гендерну роль.

 Робота на дошці. Завдання: записати зліва суто чоловічі професії, а з права  - суто жіночі.

Вихователь.  Як бачимо, в умовах сьогодення поділ на чоловічі та жіночі професії зникає чи не щодня. Тому, обираючи майбутній фах, керуйтеся своїми вподобаннями, здібностями та інтересами.

 Назва третьої сторінки нашого усного журналу «Особливості праці неповнолітніх». Попереду літні канікули. Дехто з вас у цей період влаштовується  на роботу з метою заробити власні кошти. За результатами соціального опитування вік, в якому молодь заробляє свої перші гроші настає з 15 до 17 років.

  Текст на мультимедійній дошці

«Вік, у якому молодь заробляє свої перші гроші:

  1. До 15 років – 34%;
  2. У 15 -17 років – 44%;
  3. У 18 років – 11%;
  4. У19 років і старше – 10%».

Вихователь. Мілким підприємцям, а саме вони, у першу чергу, зацікавлені у такій робочій силі, вигідно приймати на роботу неповнолітніх без офіційного оформлення. Це значить, що за такого працівника не потрібно відраховувати  кошти до податкової; не потрібно оформлювати трудову книжку; можна прийняти малолітнього робітника на випробувальний термін, а потім не заплатити чи заплатити якийсь мізер. Звичним у такій ситуації є порушення роботодавцем режиму робочого часу. Для неповнолітніх робітників робочий час особливий, він  скорочений.

 Влаштовуючись на роботу у літній період, будьте обізнаними у своїх правах та обов’язках.

 Мультимедійна дошка: Кодекс законів про працю.

Глава XIII. Праця молоді. Стаття 187: текст вголос читає учень

Вихователь. Як бачимо, за цією статтею неповнолітні робітники мають право на:

  • заробітну плату;
  • премію;
  • трудовий стаж;
  • відрахування у пенсійний фонд;
  • соціальне страхування;
  • вихідні дні;
  • відпустку, але за умови офіційного працевлаштування.

Вихователь.  Десятикласники, ми перегорнули  останню сторінку нашого журналу. Хочу почути ваші враження: на скільки важлива тема сьогоднішньої  розмови. На допомогу вам незакінчені речення.

   Мультимедійна дошка: незакінчені речення

  • Я дізнався …
  • Я зрозумів …
  • Було цікаво тим, що

Вихователь. Десятикласники, дякую за співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку