Усний журнал "Зимонька-зима"

Про матеріал

Мета. Формувати вміння спостерігати за явищами природи; прищеплювати інтерес до пізнання нового; навчати учнів акторської майстерності; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, любов до поетичного слова.

Обладнання. Скринька, кулька побажань, виставка дитячих журналів, малюнки зимових краєвидів, сторінки журналу, костюми сніжинок, зимових місяців, записи пісень, грамоти діда Мороза.

Форма проведення. Усний журнал.

Попередня робота: малюнки про зиму, виготовлення костюмів сніжинок, зимових місяців, вивчення ролей танку сніжинок та пісень.

Форми роботи: фронтальна, колективна (робота в парах, малих групах), індивідуальна, диференційована.

Методи роботи: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, навчально-дослідницький.

Прийоми роботи: виклад інформації, пояснення, запам'ятовування, активізації уваги та мислення, розвиток творчих здібностей, формування висновків.

Принципи навчання : особистісно-орієнтованого виховання, науковості,принцип зв'язку з життям, системності та послідовності виховання, наочності виховання, формування активності та самостійності, індивідуального підходу у вихованні, оптимізації виховання.

Засоби навчання : друковані (сторінки усного журналу, грамоти), об'єкти навколишнього середовища(скринька, кулька бажань), зображення зимових пейзажів, костюми героїв.

Перегляд файлу

1

 

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpgТема. Зимонька-зима.

Мета. Формувати вміння спостерігати за явищами природи; прищеплювати інтерес до пізнання нового; навчати учнів акторської майстерності; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, любов до поетичного слова.

Обладнання. Скринька, кулька побажань, виставка дитячих журналів, малюнки зимових краєвидів, сторінки журналу, костюми сніжинок, зимових місяців, записи пісень, грамоти діда Мороза.

Форма проведення. Усний журнал.

Попередня робота: малюнки про зиму, виготовлення костюмів сніжинок, зимових місяців, вивчення ролей танку сніжинок та пісень.

Форми роботи: фронтальна, колективна (робота в парах, малих групах), індивідуальна, диференційована.

Методи роботи: пояснювально-ілюстративний , частково-пошуковий, навчально-дослідницький.

Прийоми роботи: виклад інформації, пояснення, запам’ятовування, активізації уваги та мислення, розвиток творчих здібностей, формування висновків.

Принципи навчання : особистісно-орієнтованого виховання , науковості,принцип зв’язку з життям , системності та послідовності виховання, наочності виховання, формування активності та самостійності, індивідуального підходу у вихованні, оптимізації виховання.

Засоби навчання : друковані (сторінки усного журналу, грамоти), об’єкти навколишнього середовища(скринька, кулька бажань), зображення зимових пейзажів, костюми героїв.

                                                Хід проведення.

І.Організаційна частина.

Чарівник ось цю скриньку вам зі мною прислав, 
Що у ній заховано – мені він не сказав. 
Відкриваєм, а там чарівна кулька. 
- Ой, якась кулька. Та ще й інструкція до неї: «Кулька чарівна, кришталева. Спосіб використання: коли відчує дотик добрих рук, а також думки та мрії, направлені на благо людей, то обов’язково виконає заповітне бажання». 
- Чудово! У нас є кулька бажань. Але вона виконує тільки добрі бажання і тільки добрих людей. 

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpg- Загадайти і ви бажання та передайте цю кульку один одному ланцюжком.

ІІ.Основна частина.

1) Вступне ознайомлення з дитячими журналами.

- Діти, ви вже всі навчилися читати. А хто з вас читав дитячі журнали?

- Які журнали вам знайомі? (Розгляд дитячих журналів «Малятко», «Пізнайко»і т.д.)

- Сьогодні ми з вами спробуємо випустити свій власний журнал. А матеріал використаємо той, який збирали на уроках української мови, літературного читання, музики, природознавства.

- Журнал буде містити вірші, пісні. А сам журнал буде незвичним – усним.

2) Палітурка.

- Скажіть, з чого починається журнал?  (З палітурки.)

- А сьогодні у нас жива палітурка. І ось я бачу, перші гості вже завітали до нас – це веселі і грайливі…Хто саме, ви скажете,коли відгадаєте загадку.

                                       Ніжна зірка сніжно-біла

                                       На рукав згори злетіла,

                                       Поки ніс її сюди,

                                       Стала краплею води.   (Сніжинка)

(Заходять дівчата в костюмах сніжинок.)

1-а сніжинка

Летять сніжинки,наче біле диво,

Мете пороша,бо її пора.

У лісі,в полі стало так красиво,

І казці цій радіє дітвора.

2-а сніжинка

Закружляли скрізь сніжинки,

Як метелики прудкі.

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpgПрилетіли до ялинки,

Почепились на гілки.

Голі кущики прикрили,

Притрусили поріжок,

І доріжку побіліли,

Зовсім інший став лісок.

3-я сніжинка

Глянь,як навколо красиво,

Змінився і сад наш,і луг…

Летить і летить біле диво,

Все стало чарівним навкруг.

4-а сніжинка

А сніг і легкий,і лапатий,

Чарує,летить і летить.

Не клич нас, матусю, до хати,

Бо ми відкриваємо світ.

- Діти,коли ми милуємось рухом снігу у повітрі,то які можна дібрати слова для характеристики цього руху?(Летять, кружляють, в’ються, крутяться, спускаються, танцюють…)

- Тож ми зараз спробуємо передати рух сніжинок у таночку.

Танок «Хоровод сніжинок»

- Думаю, ви здогадались,якій порі року буде присвячений наш журнал? Давайте прочитаємо його назву на палітурці .

- «Зимонька-зима»

- Скажіть, а що, крім палітурки, містить журнал? (Сторінки.)

- Коли ми гортаємо сторінки ми чуємо певний звук. (Шарудіння.)

- Коли будемо перегортати сторінку, будемо його видавати.

- Отже, увага!

3) Перша сторінка «Зима-скульптор».

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpg- Уважно придивіться до зимового пейзажу. Ви помітили, як чітко окреслені всі форми? Погляньте на кущі, пеньки, дерева, які щільно вкриті снігом. Помилуйтеся нерухомою зимовою красою. Придивіться до того, як снігова ковдра огорнула землю, як дбайливо позакутувала кожну билиночку. І про цю красу ось такі рядки написав Олександр Олесь.

                                               Зимою вдосвіта

Коли із хати вийшли ми,

Ще тільки розсвітало…

Під білим килимом зими

Усе навколо спало.

В пухнасті ковдри і свитки

Ялинки повлягались,

Кущі насунули шапки

І вовною пишались.

Укрилось ряднами село,

Безмежний степ біліє,

Стежки й дороги занесло

І цяточки не мріє…

- А закінчується наша сторінка піснею,яку ви вивчали на уроці музики «Падає сніжок».

Виконання пісні «Падає сніжок»

4) Друга сторінка «Зимові місяці».

- Діти,які ви знаєте зимові місяці? Вони сьогодні завітали до нас у гості.

(Заходять три місяці.)

Грудень

Я – місяць грудень,на радість людям

Сніжком присипав замерзле груддя.

Січень

Я – місяць січень,кличу морози,

Морожу лиця,щипаю носа.

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpgЛютий

Я – місяць лютий,вітрами дую,

На водах з льоду мости будую.

- Діти,давайте і ми дещо розповімо про місяці, а гості-місяці нехай послухають.

В грудні віють заметілі, крили ковдри білі-білі

І луги,й долини,й поле. Спить,дрімає все навколо.

Грудень скрізь господарює: замки крижані мурує,

На ялинові верхи одягає кожухи.

Грудень-місяць рік кінчає, нас до свята наближає.

Січень – року перший син. Носить одяг він з перлин.

Всіх морозами страхає, путь-доріжки замітає.

Але люблять його діти. Як же січню не радіти?

Новий Рік, Різдво Христове, Водохреща – ці чудові

Свята січень нам дарує, всіх гостинцями частує.

Лютий – місяць дуже лютий, запитає,в чому взутий?

Виє хуга-завірюха, не пускає без кожуха,

Але сонечко сміється, стиха до землі приб’ється

Хоч частинку, хоч хвилинку…

Виконання пісні «Новий рік»

-  Діти, які ви знаєте приказки про зиму та її місяці? В парах озвучте їх.

*Грудень рік кінчає – зиму починає.

*Грудень око снігом радує,а за вуха скубає.

*Січень – року початок,зими середина.

*Січень без снігу – літо без хліба.

*Січень на поріг – прибавило дня на курячий скік.

*Лютий зиму замикає,новому сезону доріжку вказує.

Грудень

- Спасибі, любі діти, за цікаві повідомлення. А нам час вирушати в дорогу. Ми з вами ще будемо зустрічатися на гірці,в лісі,у полі.

Січень

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpg- Здоровими будьте,чудово відпочивайте, але про менших друзів не забувайте.

Лютий

- Не забувайте про птахів, підгодовуйте їх. І вони вам віддячать навесні, знищуючи шкідливих комах у ваших садочках. І навіть ваші домашні улюбленці взимку потребують ще більшого піклування.

Виконання пісні «Котику, мурчику»

5) Третя сторінка «Поетична».

- Скільки гарних слів сказано про чарівну і пухнасту, теплу з відлигами й холодну, злючу зиму. І, чуючи, як тріщить лід на річках і ставках, відчуваєш холодний подих Снігової Королеви.

- На поетичній сторінці ми ознайомимось з віршами Катерини Перелісної.

                       Зимонька                                                       Мороз

Ой,ти зимонько-зима,                                               Причепився Морозенко

В тебе жалощів нема;                                               Ще й щипає помаленьку:

Снігом вкрила наш садок,                                        Ручки,ніжки вже щемлять,

Розігнала всіх пташок.                                              Щічки з холоду горять.

Вітер твій гуде-шумить,                                           Та ще й носик чих та чих!

За вікном мороз тріщить,                                         Бо замерз він більше всіх.

А та віхола не раз                                                     Відчепися ж ти,Морозе,

Заганяє в хату нас.                                                    Бо течуть у мене сльози.

- І закінчуємо сторінку піснею «Морозець».

Виконання пісні «Морозець»

6) Четверта сторінка «Зимові розваги».

- Скажіть, а чому ви любите зиму?

- Які зимові розваги вам найбільше подобаються?

- Ось і ми пограємо у гру «Не заморозь».

Гра «Не заморозь» під пісню «Марш снеговиков»

(Діти ходять по колу. Коли ведучий каже: «Мороз!», діти присідають і ховають руки за спину. Хто останній, той залишає гру.)

7) П’ята сторінка «Мелодії зими»

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpgКожен бажаючий по черзі виконує підготовлені самостійно пісні про зиму.

8) Шоста сторінка «У зайчика Запитайчика».

- Діти, зайчик Запитайчик підготував вам цікаві загадки. Давайте їх відгадаємо.

*Надворі лежить горою,а в хаті тече водою. (Сніг)

*З неба зірочка упала,на долонці вже розтала. (Сніжинка)

*Прозоре скло на ріку лягло. (Крига)

*В небі хмарка пролітала, білий пух порозсипала.

  Він на землю міцно ліг. Як же звати його?  (Сніг)

*Що воно за гість, що тепло повсюди їсть?

  Щипле вуха і за ніс, навесні потроху скис. (Мороз)

*І танцює,і кружляє, землю снігом покриває,

  Ніби ковдра стелиться. Звісно, це…  (Метелиця)

*Виростає зимою униз головою,

  Корінцем догори. Стане сонце гаряче –

  То відразу заплаче, сльозами стікає

  І геть пропадає.  (Бурулька)

*Її прикраси і вбрання –  старе відро, вугілля і мітла.

  А ще – морквина замість носа, і на голівці трохи проса.

  Сама ж пухнаста і м’яка, недовговічна й мовчазна. (Снігова баба) 

9) Сьома сторінка «Улюблені фарби красуні-зими».

- Якщо уважно придивитися до зимового пейзажу,чи можна назвати цю пору безбарвною? Давайте перерахуємо кольори і відтінки зими.

- Наступні поетичні рядки дуже добре характеризують кольори зими.

Вкрив дерева білими крильми

Морозець колючий,мов шипшина.

Білі черевички у зими,

Біла-біла в неї кожушина.

Білі сани,білогриві коні,

Білі рукавички пухові,

Білі щоки, а вуста червоні,

Описание: C:\Users\Вика\Pictures\293420429.jpgМов розквітлі маки в полі.              (П.Сингаївський)

                              Вийшли вранці ми, 

                              Дивне місто проти сонця!

                              Всі взолочені віконця…

                              Ні, такої ще зими

                              Не стрічали ми.

                              Проти сонця дим,

                              Проти зимнього патлатий,

                              Що з труби зверта до хати,

                              Й понад садом молодим

                              Тане,тане дим.

                              Ох, яка ж краса!

                              Сад увесь убрався в іній,

                              Проти сонця він – як синій.

                              Гілля до землі звиса,- 

                              Ох, яка ж краса!                     (П.Тичина)

- Справді,зима не тільки біловолоса пора року, а й надзвичайно барвиста. Вона може бути і білою, і синьою, і сірою, і рожевою, і фіолетовою…

10) Оформлення журналу.

- Це була остання сторінка нашого усного журналу. Але нам ще не вистачає ілюстрацій. Ось такою бачать зиму учні нашого класу.

ІІІ.Заключна частина.

(Розгляд малюнків, виставка.)

- Сподобалось вам випускати журнал?

- Я вдячна вам за творчу роботу. Нехай вогник нашої кульки принесе добро в серденько кожного з вас, нехай збудуться мрії, що ви загадали на початку нашої зустрічі. Велике вам спасибі!

Виконання пісні «Перший сніг» учнями всіх класів.

Нагорождення учасників грамотами діда Мороза.

 

Завантаження...
doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку