" Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об'єкта зображення. Практична робота" Веселий сніговик".

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва в 1 класі з використанням мультимедійної презентації та цеглинок " Лего", для формування необхідних предметних компетентностей, спонукання пізнавального інтересу та досягнення певних очікуваних результатів.
Перегляд файлу

Тема: Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Практична робота: «Веселий сніговик»

                                                                        

   Мета:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Когнітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціативно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Методологічно - понятійні – логічне мислення, вміння оперувати і свідомо користуватися художньо – естетичною термінологією.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках математики, художньої праці, ЯДС, музики.

Здоров’язберігаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

Спонукати пізнавальний інтерес до вивчення явищ природи, виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва.

     ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

- використовувати правильну кольорову гаму в своїх роботах;

-створювати творчі роботи;

-давати самооцінку своїм роботам;

- свідомо визначати положення аркуша паперу залежно від форми та положення об’єкту зображення; продовжувати закріплювати поняття «симетричний малюнок»;

-вчитися  визначати центр композиції; формувати навички роботи в техніці гуаш; навчати дітей виявляти емоційне ставлення до краси зимової природи, працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.

 

МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація предметів, посібників; навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                                   

ТИП УРОКУ: комбінований урок 

ФОРМА УРОКУ: групова.     

Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом-посібник, фарби, палітра, пензлі, ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів, цеглинки « Лего», мультимедійна дошка, ПК.

                                            Хід уроку

I. Організаційний момент

Ось Зима на нашім краї

На санчатах роз’їжджає,

Сніжок сипле без упину,

Щоб засипать  Україну

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, тому, що у клас завітала Зима! А прийшла вона не з пустими руками, а принесла для Вас багато завдань і сюрпризів. Кожному, хто правильно буде відповідати і гарно працювати Зимонька буде дарувати свою помічницю- Сніжинку. 

- А ось і перше запитання від Зими:

( Робота презентацією, яку вчитель демонструє на мультимедійній дошці)

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти,  які кольори ви вчили?

-  Які ви знаєте теплі кольори?

-  Коли вони використовуються?

-  Які є холодні кольори?

- Коли використовуємо їх?

- Гра « Відгадай колір»

 ( Визначити, до якої групи належить колір - теплий чи холодний і просигналити відповідною цеглинкою « Лего » блакитна - холодна група, померанчева – тепла).

- Які кольори ми будемо застосовувати взимку? Чому? 

III.  Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

- Наступне завдання від Зими:

- Відгадайте загадку:

 Він не лялька й не людина

 На снігу стояти звик,

 В нього ніс - смачна морквина,

 Хто це діти -… ( Сніговик).

— Сьогодні на уроці ми вчитимемося малювати веселих сніговичків, навчимось правильно розміщувати їх на малюнку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— Ми вже знаємо, що найбільше білого кольору ми бачимо взимку. Усе навкруги вкриває зима пухнастою білою ковдрою. На білому снігу, мов на білому аркуші, вона створює свої казкові малюнки.

2. Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель демонструє репродукцію картин, на яких зображено сніговика на тлі пейзажу.)

 

— Що можна сказати про першу картину?

— Який настрій вона створює? (Розповіді учнів.)

— Яке місце на картині займає сніговик?

— Що допомагає художникові відтворити зимовий настрій?

— Пропорції картини більші у ширину (горизонтальні пропорції). Чому, на вашу думку, художник обрав саме такі пропорції?

— Якби вам необхідно було зобразити лише поодинокого сніговика на пагорбі, то які пропорції зображення обрали б ви?

— Складіть невеличку розповідь за картиною. (Розповіді учнів.)

 

— Послухайте вірш про Сніговика:

Зимонько- снігуронько,

Наша білогрудонько,

Не верти хвостом.

А труси тихесенько,

Рівненько, гладесенько,

Срібненьким сніжком!

  Ми повибігаємо,

Снігу накачаємо

Купу за садком!

Бабу здоровенную,

 Уночі страшенную,

 Зліпимо гуртом.

— Давайте й ми намалюємо Веселого сніговика, але за допомогою фарб. Яким кольором ми малюватимемо сьогодні? (холодними кольорами)

Фізкультхвилинка

Раз — присіли, руки прямо.

Встали — знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

 

3. Пояснення до творчого завдання

— Розгорніть альбом-посібник на с. 26. Послухайте ще один вірш про сніговика.  

Усі діти взимку люблять ліпити сніговика

— Пригадайте, з яких частин він складається?

— Розгляньте сніговиків. Намалюйте Веселого сніговика фарбами. Послідовність виконання ви знайдете на с.26, виконувати роботу потрібно на с. 27.

— Пам’ятайте про те, що аркуш потрібно розмістити правильно, обґрунтувавши свій вибір.

 

Правила роботи і техніка безпеки

Головне зображення на малюнку не приховується по кутках аркуша, а розташовується посередині.

Головне зображення на малюнку не повинне бути завеликим або замалим.

Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.

Не використовуємо під час малювання кольори безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.

Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.

4. Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу за потреби.

ІV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Аналіз та оцінювання робіт учнів.

— Що найбільше сподобалось на уроці?

— Як же слід розміщувати зображення на малюнку?

- Який настрій був у Вас під час виконання роботи?

- Скільки сніжинок ви назбирали, порахуйте?

- У кого найбільше? ( Зима вітає переможця)

- Який настрій був у Вас під час виконання роботи?

- Яку посмішку ви покажете, веселу чи сумну?

docx
Додано
21 січня 2023
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку