Узагальнення і систематизація вивченого за рік
для учнів 7 класу
Мета. Розвивати інтерес учнів до вивчення фізики шляхом активізації їхньої пізнавальної діяльності; вчити учнів творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартній ситуації, знаходити правильну відповідь та висловлювати її у дотепній формі.
Обладнання. Плакати із зображенням емблем команд, аркуші чистого паперу, ручки, картки з дидактичними завданнями, прилади, чорний ящик із захованим приладом, плакати з ребусами.
Хід гри
1.Вступне слово вчителя
На попередньому уроці ми закінчили вивчення теми «Тиск твердих тіл, рідин і газів». Сьогодні ми узагальнимо і систематизуємо набуті знання, зокрема проведемо гру КВК- фізиків.
Отже, розпочинаємо змагання кмітливих і винахідливих, тих, хто чимало знає і хоче знати більше. Сьогодні зустрічаються команди «Траєкторія» та «Молекули». Запрошуємо команди до привітання.
2.Гра - КВК
1-й тур. Привітання .
Виходять представники команд і вітають один одного.
Команда «Траєкторія»
Грати будем в КВК,
Гра кмітлива і смішна.
Ми покажемо знання,
І отримаєм приза,
Фізику ми любимо,
Ніколи не забудемо.
Все будем мірять,вимірять,
На відмінно будем знать.
Доведемо всім і кожному,
Що ми є непереможними.
А ″Молеколи″, ви начувайтесь,
Та й нам не піддавайтесь!
Команда «Молекули»
Ми команда просто клас,
І підтримайте ви нас.
Маєм гарні ми знання,
Це підтвердить наша гра.
А супернику доведемо,
Що боятись є кого.
І журі це все помітить,
І призами нас відмітить.
Фізика нам всім потрібна,
Для життя річ необхідна.
Нумо разом її вчити,
Тоді будем краще жити!
(Максимальна оцінка — 2 бали.)
2-й тур. Девіз
Кожна команда представляє свою емблему та девіз. (Максимальна оцінка — 2 бали.)
3-й тур. Ланцюжок
Для цього конкурсу кожна команда делегує двох представників. Один член команди виконує перше завдання. Після його закінчення другий член команди виконує наступне завдання,
Завдання 1.Записати позначення фізичних величин та одиниці їхнього вимірювання: тиск, сила тиску, об’єм тіла, вага, площа опори.
Завдання 2. Записати означення таких понять, як: ватерлінія, осадка судна, сила тиску, виштовхувальна сила.
Команда, яка швидше і правильно виконала усі завдання, отримує 2 бали, команда-суперниця—1 бал.
4-тур.Конкурс капітанів.
Перед капітанами ставиться завдання продемонструвати дію атмосферного тиску і прокоментувати побачене за допомогою приладу (установки), підготовленого командою-суперницею. Максимальна оцінка-3 бали.
5-й тур. Опис.
Кожна команда представляє заготовлений плакат з малюнком. Команда-суперниця повинна описати його, використавши як найбільше фізичних термінів, за 5 хв.
Команда ″Траєкторія″.
Команда ″Молекули″.
6-й тур. Чорний ящик
За описом необхідно визначити, що міститься у чорному ящику.
Опис першого приладу.
Цей прилад складається з двоколійної скляної трубки, у яку наливають рідину. Рідина встановлюється в обох колінах на однаковому рівні, на її поверхні діє тільки атмосферний тиск. Ця двоколійна скляна трубка прикріплена І до прямокутної пластини, посередині якої є позначка «О», а вгору й униз від І неї розміщені позначки 100. 200 тощо. Що це за прилад? (Рідинний манометр)
Опис другого приладу.
Цей прилад складається з двох або більше посудин, які сполучаються між собою трубами або протоками. У цьому приладі однорідна рідина встановлюється на одному рівні в обох посудинах. Що це за прилад? (Сполучена посудина)
3.Підсумок гри.
Журі підраховує бали, набрані командами, і визначає переможця. Вручаються нагороди.