"Узагальнення і систематизація знань: Синтаксис і Пунктуація" 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Узагальнення і систематизація знань: Синтаксис і Пунктуація" 5 клас
Перегляд файлу

Українська мова 5 клас

Урок №104

Дата: 19.05.2021 
Тема: Узагальнення. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи

      Веселий експрес  ( слайд №1)
Мета: узагальнити знання учнів з  вивченої теми  про пряму мову, діалог і розділові знаки при них;  сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховувати навички колективної роботи.
Тип уроку: підсумковий урок - гра. 
Цілі (очікувані результати). Після уроку учні зможуть: ( слайд №2)

  • Давати  визначення всіх вивчених понять теми;
  • оцінювати  власні знання та інших учасників групової роботи;
  • працювати в парах, набудуть навичок співпраці;
  • пояснювати правила розстановки розділових знаків при  прямій мові та діалозі;
  • переробляти речення з прямою мовою на речення з непрямою і навпаки ;
  • доповнювати діалог власними репліками.

Методи, прийоми і форми роботи: інтерактивна робота

Обладнання:  картки – завдання.

Внутрішньопредметні зв’язки: синтаксис (текст), пунктуація, лексикологія, орфографія.

Міжпредметні зв’язки: література, етика.

                                              Перебіг    уроку

І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою. ( слайд №3)

                                                      Загадка.
   «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднює тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити , ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця»      ( посмішка)
             Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас. 
              Усміхайтеся! І це приведе вас до щастя.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • От і підійшов час підсумувати і перевірити ваші знання з теми: «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при них».

ІІІ. Мотивація учбової діяльності.

Наша гра – називається «Веселий експрес», тому що наш клас, це як великий потяг, який кожного дня рухається вперед на великій швидкості, а кожний із вас – вагончик, без якого поїзд Від швидкості  й  якості виконань завдань кожного буде залежати наскільки швидко ваш експрес прибуде до кінцевої зупинки. Тільки працюючи  спільно ви зможете досягнути успіху!

  1. Опрацювання правил роботи на уроці.(Слайд 4)
  1. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, та правилом піднятої руки
  2. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.
  3. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  4. Утримуйтесь від оцінок та образ.

ІV. Узагальнення і систематизвція знань.

  1. Зупинка 1 (Слайд 5-40)

Вікторина на пероні:

  1. Синтаксис – це
  2. Пунктуація – це
  3. Які бувають речення за будовою:
  4. Просте речення –це:
  5. Складне речення – це:
  6. Пряма мова – це….
  7. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то ставимо…
  8. Якщо слова автора стоять після прямої мови, то ставимо…
  9. Непряма мова – це:
  10.  Діалог – це:
  11. Розділові знаки при діалозі…
  12. Кожна наступна репліка починається з….

 

  1. Зупинка «Цитатна» (Слайд 41)

Пояснювальний диктант

А) «Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна!»- писав В. Сосюра.

Б) Українське прислів’я каже: «Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає».

                                                                              

  1. Зупинка «Знайди помилки!» (Сканування QR-коду)(3 учні біля дошки) (Слайд 43)
  • Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно.( Qr-код)

1. Дідусю, відпочиньте вже – сказав Андрійко (Л. Вишневецький).

2. У кожній родині змалечку казали дитині “Не кидайся хлібом, він – святий” (3 журналу).

3. Промовила конвалія: “прощай, гаю милий!” (Леся Українка).

4. “Що ти хочеш сказати, Галю”:питає Ганна Олексіївна.

5. У Марійки братик народився: сповіщає Галя (В. Сухомлинський).                              

 

4. Зупинка «Перелітна» (Слайд 44)

  • Речення з непрямою мовою переробіть на речення з прямою. Запишіть.
  1. Учитель сказав старшим учням, щоб вони залишились у таборі.
  2. Я хочу попросить, щоб хто мене сховав у сей недобрий час.
  3. Олег запитав, чому я у хаті тримаю лелек.
  4. Кіт Вовкові сказав, що він усім тут добре надоїв.
  5. Люди кажуть, що будь-яка квітка у віночку щось означає.

 

5. Зупинка «Твоя репліка» (Слайд 45)

-Складіть  діалог, використовуючи подані репліки. Запишіть складений діалог.

                               Гаджет (смартфон) у твоєму житті.

Учні вітаються.

  • Ти любиш проводити час в телефоні?
  • ……….
  • Чому ти стільки часу присвячуєш цьому заняттю? Тобі це щось дає?
  • ………..
  • Чи дивишся ти будь-які пізнавальні ігри (сайти), чиє в тебе улюблені?
  • ………..
  • Що тебе приваблює в цих іграх (сайтах)?
  • ……..
  • Телефон не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?
  • …….

Учні прощаються і бажають один одному успіхів.

                             

  1. Зупинка «МОЛОДЦІ !» (Слайд 46)      

V. Висновок.

  • Які корисні  знання  цього уроку ви зможе використати в житті?

VI. Оцінювання.  Рефлексія.

  • Яку загальну оцінку ви поставили б своїй групі?
  • Чи сподобалось вам працювати разом? Чому?

VII. Домашнє  завдання.Повторити теоретичний  матеріал з вивченої теми. Пробний тест сайт Наурок

1

 

docx
Додав(-ла)
Науменко Юлия
Додано
8 червня 2021
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку