Українська мова 5 клас
Урок №104
Дата: 19.05.2021
Тема: Узагальнення. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи
Веселий експрес ( слайд №1)
Мета: узагальнити знання учнів з вивченої теми про пряму мову, діалог і розділові знаки при них; сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховувати навички колективної роботи.
Тип уроку: підсумковий урок - гра.
Цілі (очікувані результати). Після уроку учні зможуть: ( слайд №2)
Методи, прийоми і форми роботи: інтерактивна робота
Обладнання: картки – завдання.
Внутрішньопредметні зв’язки: синтаксис (текст), пунктуація, лексикологія, орфографія.
Міжпредметні зв’язки: література, етика.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою. ( слайд №3)
Загадка.
«Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднює тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити , ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця» ( посмішка)
Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас.
Усміхайтеся! І це приведе вас до щастя.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація учбової діяльності.
Наша гра – називається «Веселий експрес», тому що наш клас, це як великий потяг, який кожного дня рухається вперед на великій швидкості, а кожний із вас – вагончик, без якого поїзд Від швидкості й якості виконань завдань кожного буде залежати наскільки швидко ваш експрес прибуде до кінцевої зупинки. Тільки працюючи спільно ви зможете досягнути успіху!
ІV. Узагальнення і систематизвція знань.
Вікторина на пероні:
Пояснювальний диктант
А) «Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна!»- писав В. Сосюра.
Б) Українське прислів’я каже: «Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає».
1. Дідусю, відпочиньте вже – сказав Андрійко (Л. Вишневецький).
2. У кожній родині змалечку казали дитині “Не кидайся хлібом, він – святий” (3 журналу).
3. Промовила конвалія: “прощай, гаю милий!” (Леся Українка).
4. “Що ти хочеш сказати, Галю”:питає Ганна Олексіївна.
5. У Марійки братик народився: сповіщає Галя (В. Сухомлинський).
4. Зупинка «Перелітна» (Слайд 44)
5. Зупинка «Твоя репліка» (Слайд 45)
-Складіть діалог, використовуючи подані репліки. Запишіть складений діалог.
Гаджет (смартфон) у твоєму житті.
Учні вітаються.
Учні прощаються і бажають один одному успіхів.
V. Висновок.
VI. Оцінювання. Рефлексія.
VII. Домашнє завдання.Повторити теоретичний матеріал з вивченої теми. Пробний тест сайт Наурок
1