23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

«Узагальнення та систематизація теми Рослини» Квест «Подорож повітряною кулею»

Про матеріал

Форма уроку: узагальнюючий урок з комп'ютерною підтримкою

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Обладнання і матеріали: презентація до уроку «Органи рослин», підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів , комп'ютер, мультимедійний проектор, екран.
Базові поняття і терміни: вегетативні органи, корінь, коренева система, пагін, стебло, листок, брунька, видозміни органів, генеративні органи, квітка, насінина, плід.

Перегляд файлу

 

 

 Урок  біології в 6 класі

                            « Узагальнення та систематизація  теми Рослини»

                                  Квест « Подорож повітряною кулею»

Форма уроку: узагальнюючий урок з комп’ютерною підтримкою

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Обладнання і матеріали: презентація до уроку «Органи рослин», підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів , комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
Базові поняття і терміни: вегетативні органи, корінь, коренева система, пагін, стебло, листок, брунька, видозміни  органів, генеративні органи,  квітка, насінина, плід.

                           В природі безліч таємниць,

                          Які людина прагне зрозуміти.

                         Навколо нас нема дрібниць,

                         І магію не можна пропустити!

                                             СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний етап уроку
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, упродовж  кількох  тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Вегетативні та генеративні органи  рослин». (Слайд 2)
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємо основний матеріал вивченої теми та закріпимо його.

Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!”

                                                                                                      Гете

  А зараз закрийте очі і подумки повторюйте за мною: уважний, я добре думаю, я зосереджений, кмітливий, впевнений у собі." Відкрийте очі та  погляньте на свого однокласника, усміхніться йому. У такому гарному настрої спробуємо  працювати швидко і творчо,  щоб отримати найвищі бали.
           Я бажаю вам успіху, а ви побажайте мені удачі, адже мені треба провести для вас цікавий урок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми упродовж останніх уроків дізналися дуже багато таємниць з життя рослин та їх органів. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку біологію, треба багато працювати.
- Відомий англійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність». То ж закликаю вас активно працювати на уроці. 

  • C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\молодець.bmpСьогодні у нас з вами незвичайний урок, тому що зовсім недавно до мене завітав Незнайко. А ви знаєте хто це такий? Так, він захотів краще вивчити біологію і звернувся до мене, щоб  взяли його до себе на урок. А у нас якраз Квест « Подорож на повітряній  кулі» в Квіткове місто. Чом би Незнайку і не взяти з собою, він так яскраво описав своє Квіткове місто.

        Ну що ж , любі діти? Допоможемо нашому Незнайці краще пізнати біологію?
- За результатами сьогоднішнього уроку ми визначимо учнів, які вибороли з вивченої теми звання «Найкомпетентніший». А щоб оцінити вашу активність, за кожну правильну відповідь ви будете отримувати ось таку фішку. У кого буде найбільше фішок, той і заслуговуватиме на почесне звання «Найкомпетентніший».
- Наша подорож  починається! (Слайд 3)

ІV. Відтворення та коригування опорних знань

  1.                    Готуємось до подорожі,  з’ясовуємо, що допоможе нам в дорозі?  Вірно! Ваші знання. Самооцінка учнів та відмітка у листку самооцінки на початку уроку.

Сьогодні у нашій країні Біологія падає дощ, але ми під ним не змокнемо. Тому що це – словниковий дощ. Пригадаємо, які нові терміни ми вивчали на попередніх уроках.

  •                 Гра Словниковий дощ Кожен учень класу по черзі називають терміни , поняття, які знають з теми.

        2. До подорожі  ми готові! Рушаймо на нашій повітряній кулі. Яка подорож без мапи, куди вирушати? Щоб отримати потрібну інформацію в Інтернеті, ми набираємо ключові слова. Які ключові слова нашої теми? Зараз ми дізнаємося.

  •                 Гра  «Відгадай назву органа рослини» Об’єднання у групи, робота з роздатковим матеріалом.

Складіть біологічний термін з букв:
команда 1 — а, в, ь, к, о, м, н, р, і, ч (Корінь)
команда 2 — л, м, и, о, к, с, ш, т, д, ж (Лист)
команда 3 — п, р, а, б, г, в, і, н, я, д (Пагін)

Команда 4     а, к, і,о,з,р, к, в, м,т, к ( Квітка)

Команда  5   д, о, к, л,  р, м, п,  і     ( Плід)

Команда  6   м б  ш  у  к  н   ь  а р  ( Брунька)

Команда  7  я  н  с  а  ш  і  н  а   и  ( Насінина)  
           Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.(Слайд4)

3. Пункти нашої зупинки нам відомі,вирушаємо у  подорож! А ось і перша наша зупинка „Корінь” . Робота в групах.

  •                 Вправа «Ключові слова» назвати ключові слова до слова „Корінь”.
    (учні поступово записують терміни у зошит)
  •                 Гра «Мозаїка» вибрати функції кореня з переліку функцій органів (робота з роздатковим матеріалом) з послідуючою перевіркою з Слайду 5.
  •                 Гра « Художник»1) зобразити мичкувату 2) стрижневу кореневі системи

                                            3)позначити види коренів (Слайд 6).

  •                 Слайд - тест: внутрішня будова кореня – написати зони кореня з послідуючою перевіркою з  Слайду 7.

 

  •                 Слайд –тест «Видозміни кореня» (Слайд 8).

Виставлення самооцінки з теми « Корінь».

  1.                    Ми з вами продовжуємо подорож і наступна зупинка  « Пагін, стебло », згадайте ключові слова теми.
  •                 Слайд - тест « Будова пагона» зробити підписи частин пагона, з послідуючою перевіркою з Слайду 9.
  •                 Слайд « Види бруньок, їх характеристика» (бесіда Слайд 10).
  •                 Прийом « Знайди послідовність» Малюнок « Внутрішня будова стебла», розмістити назви  шарів  стебла в певному порядку та пояснити значення кожного шару з послідуючою перевіркою по Слайду 11.
  •                 Слайд -тест «Видозміни пагона» (Слайд 12)

 Виставлення самооцінки з теми « Пагін, стебло»

  1.                    Наступна зупинка подорожі  « Лист», ключові слова до теми.
  •                 Прийом «Зорепад питань». Робота  з гербарієм « Будова листка»,

« Жилкування листків», « Прості і складні листки» (Слайд 13,14).

  • Яка будова листка?
  • Які листки називаються сидячими та черешковими?
  • Яке жилкування є у листків? Навести приклади.
  • Які листки належать до простих та складних? Навести приклади.
  •                 Слайд « Внутрішня будова листка» позначити  підписи внутрішньої будови листка  з послідуючою перевіркою з Слайду 15.

 Виставлення самооцінки з теми « Лист»

(Слайд 16). При вірному виконанні завдання відкривається відео фізкульхвилинки

« Райдуга».

  1.                    Після такого перепочинку можна подорожувати далі. Наступна зупинка «Квітка», ключові слова до теми.
  •                 Прийом «Зорепад питань» (Слайд 17,18, 19)

      - Яка будова квітки?

- Що таке оцвітина? Яка вона буває? Навести приклади.

- Чим відрізняється одностатеві квітки від двостатевих?

- Які квіти називаються однодомними та дводомними? Навести приклади.

- Що таке суцвіття ? Навести приклади суцвіть.

  •                 Прийом «Кольоровий диктант».

Кожен учень класу має сигнальну картку з різними кольорами: один — жовтий, інший — синій. Учитель зачитує назви суцвіть. Якщо вони належать до простих, учні підіймають картку жовтого кольору, якщо до складних — синього кольору.

Перший рівень гри


1. Волоть.

2. Початок.

3. Голівка.

4. Кошик.

5. Колос.

6. Складний зонтик


 


Учитель зачитує назви рослин. Якщо їхні квітки зібрані у прості суцвіття, учні підіймають прямокутники жовтого кольору,якщо у складні суцвіття —


прямокутники синього кольору.

Другий рівень гри


1. Береза.

2. Черемха.

3. Пшениця.

4. Подорожник.

5. Морква.

6. Вишня.

(Учні коментують правильні та не правильні відповіді після підняття сигнальних карток).

  • Квітка не розпуститься — плід не зав’яжеться.  Китайське прислів’я. Діти, як ви розумієте цей вислів? Чи погоджуєтеся ви з ним?  Обговорення питань запилення та запліднення рослин. (Слайд 20). 

Виставлення самооцінки з теми «Квітка . Суцвіття»

  1.                    Остання зупинка нашої подорожі: « Плід»
  •                 « Зорепад питань» з теми будова та типи плодів (Слайд 21).
  • Що таке плід?
  • Яка будова плоду?
  • Які є типи плодів? Навести приклади.

При відсутності необхідної кількості комп’ютерів можна провести тестування за темою.

ОРГАНИ РОСЛИН

Начало формы№ 1 За допомогою кореня рослина:

виділяє воду 
 здійснює фотосинтез
 добуває вуглекислий газ 
 закріплюється в ґрунті

№ 2 Частина стебла між двома сусідніми вузлами – це:

 міжвузля 
 брунька 
 пазуха листка
 продих

 № 3 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : корінь, кореневище, цибулина, бульба:

 корінь
 кореневище
 бульба.
 цибулина

№ 4 Бульби картоплі є видозміненими:

 квітками
 коренями 
 пагонами 
 листками

№ 5 Однодомною рослиною є:

 обліпиха
 тополя 
 кукурудза 
 верба

№ 6 Місцем утворення пилку є:

 маточка 
 пелюстка 
 тичинка 
 чашолистик

№ 7 Одну сім`ядолю має насінина:

 квасолі 
 жита
 соняшника 
 гороху

№ 8 Для проростання насінини гороху НЕ потрібне:

 повітря
 світло
 волога 
 тепло

№ 9 Сухі плоди утворює рослина:

 вишня
 томат
 горох 
 огірок

№ 10 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : зернівка, біб, стручок, коробочка:

 коробочка
 зернівка
 стручок
 біб

№ 11 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : цибулина, коренева бульба,  кореневище:

 цибулина
 коренева бульба
 бульба
 кореневище

№ 12 Виберіть із запропонованих термінів зайвий :

 зонтик
 колос
 складний зонтик
 щиток

Конец формыV. Підсумок уроку

Ось і надходить до кінця наша подорож. Тож підсумуємо наші знання. Розкажіть Незнайці, чого ви навчилися, дізналися, зрозуміли.

Прийом « Мікрофон»

  •                    Сьогодні я навчився …
  •                    Сьогодні я дізнався …
  •                    Я зрозумів …

- Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте?

Я хочу підсумувати наш урок притчею про сіяча від Ісуса Хреста.

 « Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!

Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, - і пташки налетіли та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, - і негайно посходили, бо земля неглибока була, а як сонце зійшло, - то зів’яли, і, коріння не мавши, посохли. А інші потрапляли в терен – і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добру землю – зродили: одне в сто разів, друге – у шістдесят, а те й у тридцятеро.»

Ці слова, я вважаю, тепер можете й ви розуміти після вивченої нами теми, адже ми примножили, повторили, узагальнили, систематизували свої знання про вегетативні та генеративні органи рослини.

Наш урок показав, що у прекрасному рослинному світі все цікаве і потрібне. На уроці ми пройшли багато кроків – кроків до знань. Проте ціллю нашої подорожі є використання отриманих знань у своєму житті, бо Україні потрібні здорові діти, здорова нація.

Оцінювання. Учитель пропонує учням оцінити наскільки вони зрозуміли тему сигнальними картками. Якщо на відмінно - зелений, на добре-жовтий, не зрозуміло –червоний колір.

Самооцінка з теми на основі середнього балу за всі етапи подорожі заноситься в «Картку самооцінювання».             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Картка самооцінки роботи учня на уроці

 

                    Прізвище, ім’я ___________________________________

                                 Оціни свою роботу на уроці

Початок уроку

         Корінь

Пагін, стебло

Лист

 

Квітка

Плід

Кінець уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія: Розмістити свої позначки на ««Дереві творчості».

  Плоди - урок пройшов корисно, плідно.

  Квітка - урок хороший.
Зелений листочок - іноді на уроці мені було не цікаво.
Жовтий листочок - «пропащий урок», незадоволеність.

Ось подивіться на це дерево нашої творчості. Мабуть, ми вже в Квітковому місті. Незнайка, я думаю, зрозумів, що навчаєтесь ви для себе. Дякую за урок, наша співпраця дала гарні плоди!  (Слайд22)

VII. Домашнє завдання.

  • Скласти оповідання, казки , кросворди,  знайти загадки з теми «Органи рослин».
  • Розгадати кросворд « Органи рослин» на «Персональному сайті вчителя біології».
  • Підготуватися до самостійної роботи з теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку