17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

«Узагальнення та систематизація теми Рослини» Квест «Подорож повітряною кулею»

Про матеріал

Форма уроку: узагальнюючий урок з комп'ютерною підтримкою

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Обладнання і матеріали: презентація до уроку «Органи рослин», підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів , комп'ютер, мультимедійний проектор, екран.
Базові поняття і терміни: вегетативні органи, корінь, коренева система, пагін, стебло, листок, брунька, видозміни органів, генеративні органи, квітка, насінина, плід.

Перегляд файлу

 

 

 Урок  біології в 6 класі

                            « Узагальнення та систематизація  теми Рослини»

                                  Квест « Подорож повітряною кулею»

Форма уроку: узагальнюючий урок з комп’ютерною підтримкою

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Обладнання і матеріали: презентація до уроку «Органи рослин», підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів , комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
Базові поняття і терміни: вегетативні органи, корінь, коренева система, пагін, стебло, листок, брунька, видозміни  органів, генеративні органи,  квітка, насінина, плід.

                           В природі безліч таємниць,

                          Які людина прагне зрозуміти.

                         Навколо нас нема дрібниць,

                         І магію не можна пропустити!

                                             СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний етап уроку
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, упродовж  кількох  тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Вегетативні та генеративні органи  рослин». (Слайд 2)
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємо основний матеріал вивченої теми та закріпимо його.

Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!”

                                                                                                      Гете

  А зараз закрийте очі і подумки повторюйте за мною: уважний, я добре думаю, я зосереджений, кмітливий, впевнений у собі." Відкрийте очі та  погляньте на свого однокласника, усміхніться йому. У такому гарному настрої спробуємо  працювати швидко і творчо,  щоб отримати найвищі бали.
           Я бажаю вам успіху, а ви побажайте мені удачі, адже мені треба провести для вас цікавий урок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми упродовж останніх уроків дізналися дуже багато таємниць з життя рослин та їх органів. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку біологію, треба багато працювати.
- Відомий англійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність». То ж закликаю вас активно працювати на уроці. 

  • C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\молодець.bmpСьогодні у нас з вами незвичайний урок, тому що зовсім недавно до мене завітав Незнайко. А ви знаєте хто це такий? Так, він захотів краще вивчити біологію і звернувся до мене, щоб  взяли його до себе на урок. А у нас якраз Квест « Подорож на повітряній  кулі» в Квіткове місто. Чом би Незнайку і не взяти з собою, він так яскраво описав своє Квіткове місто.

        Ну що ж , любі діти? Допоможемо нашому Незнайці краще пізнати біологію?
- За результатами сьогоднішнього уроку ми визначимо учнів, які вибороли з вивченої теми звання «Найкомпетентніший». А щоб оцінити вашу активність, за кожну правильну відповідь ви будете отримувати ось таку фішку. У кого буде найбільше фішок, той і заслуговуватиме на почесне звання «Найкомпетентніший».
- Наша подорож  починається! (Слайд 3)

ІV. Відтворення та коригування опорних знань

  1.                    Готуємось до подорожі,  з’ясовуємо, що допоможе нам в дорозі?  Вірно! Ваші знання. Самооцінка учнів та відмітка у листку самооцінки на початку уроку.

Сьогодні у нашій країні Біологія падає дощ, але ми під ним не змокнемо. Тому що це – словниковий дощ. Пригадаємо, які нові терміни ми вивчали на попередніх уроках.

  •                 Гра Словниковий дощ Кожен учень класу по черзі називають терміни , поняття, які знають з теми.

        2. До подорожі  ми готові! Рушаймо на нашій повітряній кулі. Яка подорож без мапи, куди вирушати? Щоб отримати потрібну інформацію в Інтернеті, ми набираємо ключові слова. Які ключові слова нашої теми? Зараз ми дізнаємося.

  •                 Гра  «Відгадай назву органа рослини» Об’єднання у групи, робота з роздатковим матеріалом.

Складіть біологічний термін з букв:
команда 1 — а, в, ь, к, о, м, н, р, і, ч (Корінь)
команда 2 — л, м, и, о, к, с, ш, т, д, ж (Лист)
команда 3 — п, р, а, б, г, в, і, н, я, д (Пагін)

Команда 4     а, к, і,о,з,р, к, в, м,т, к ( Квітка)

Команда  5   д, о, к, л,  р, м, п,  і     ( Плід)

Команда  6   м б  ш  у  к  н   ь  а р  ( Брунька)

Команда  7  я  н  с  а  ш  і  н  а   и  ( Насінина)  
           Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.(Слайд4)

3. Пункти нашої зупинки нам відомі,вирушаємо у  подорож! А ось і перша наша зупинка „Корінь” . Робота в групах.

  •                 Вправа «Ключові слова» назвати ключові слова до слова „Корінь”.
    (учні поступово записують терміни у зошит)
  •                 Гра «Мозаїка» вибрати функції кореня з переліку функцій органів (робота з роздатковим матеріалом) з послідуючою перевіркою з Слайду 5.
  •                 Гра « Художник»1) зобразити мичкувату 2) стрижневу кореневі системи

                                            3)позначити види коренів (Слайд 6).

  •                 Слайд - тест: внутрішня будова кореня – написати зони кореня з послідуючою перевіркою з  Слайду 7.

 

  •                 Слайд –тест «Видозміни кореня» (Слайд 8).

Виставлення самооцінки з теми « Корінь».

  1.                    Ми з вами продовжуємо подорож і наступна зупинка  « Пагін, стебло », згадайте ключові слова теми.
  •                 Слайд - тест « Будова пагона» зробити підписи частин пагона, з послідуючою перевіркою з Слайду 9.
  •                 Слайд « Види бруньок, їх характеристика» (бесіда Слайд 10).
  •                 Прийом « Знайди послідовність» Малюнок « Внутрішня будова стебла», розмістити назви  шарів  стебла в певному порядку та пояснити значення кожного шару з послідуючою перевіркою по Слайду 11.
  •                 Слайд -тест «Видозміни пагона» (Слайд 12)

 Виставлення самооцінки з теми « Пагін, стебло»

  1.                    Наступна зупинка подорожі  « Лист», ключові слова до теми.
  •                 Прийом «Зорепад питань». Робота  з гербарієм « Будова листка»,

« Жилкування листків», « Прості і складні листки» (Слайд 13,14).

  • Яка будова листка?
  • Які листки називаються сидячими та черешковими?
  • Яке жилкування є у листків? Навести приклади.
  • Які листки належать до простих та складних? Навести приклади.
  •                 Слайд « Внутрішня будова листка» позначити  підписи внутрішньої будови листка  з послідуючою перевіркою з Слайду 15.

 Виставлення самооцінки з теми « Лист»

(Слайд 16). При вірному виконанні завдання відкривається відео фізкульхвилинки

« Райдуга».

  1.                    Після такого перепочинку можна подорожувати далі. Наступна зупинка «Квітка», ключові слова до теми.
  •                 Прийом «Зорепад питань» (Слайд 17,18, 19)

      - Яка будова квітки?

- Що таке оцвітина? Яка вона буває? Навести приклади.

- Чим відрізняється одностатеві квітки від двостатевих?

- Які квіти називаються однодомними та дводомними? Навести приклади.

- Що таке суцвіття ? Навести приклади суцвіть.

  •                 Прийом «Кольоровий диктант».

Кожен учень класу має сигнальну картку з різними кольорами: один — жовтий, інший — синій. Учитель зачитує назви суцвіть. Якщо вони належать до простих, учні підіймають картку жовтого кольору, якщо до складних — синього кольору.

Перший рівень гри


1. Волоть.

2. Початок.

3. Голівка.

4. Кошик.

5. Колос.

6. Складний зонтик


 


Учитель зачитує назви рослин. Якщо їхні квітки зібрані у прості суцвіття, учні підіймають прямокутники жовтого кольору,якщо у складні суцвіття —


прямокутники синього кольору.

Другий рівень гри


1. Береза.

2. Черемха.

3. Пшениця.

4. Подорожник.

5. Морква.

6. Вишня.

(Учні коментують правильні та не правильні відповіді після підняття сигнальних карток).

  • Квітка не розпуститься — плід не зав’яжеться.  Китайське прислів’я. Діти, як ви розумієте цей вислів? Чи погоджуєтеся ви з ним?  Обговорення питань запилення та запліднення рослин. (Слайд 20). 

Виставлення самооцінки з теми «Квітка . Суцвіття»

  1.                    Остання зупинка нашої подорожі: « Плід»
  •                 « Зорепад питань» з теми будова та типи плодів (Слайд 21).
  • Що таке плід?
  • Яка будова плоду?
  • Які є типи плодів? Навести приклади.

При відсутності необхідної кількості комп’ютерів можна провести тестування за темою.

ОРГАНИ РОСЛИН

Начало формы№ 1 За допомогою кореня рослина:

виділяє воду 
 здійснює фотосинтез
 добуває вуглекислий газ 
 закріплюється в ґрунті

№ 2 Частина стебла між двома сусідніми вузлами – це:

 міжвузля 
 брунька 
 пазуха листка
 продих

 № 3 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : корінь, кореневище, цибулина, бульба:

 корінь
 кореневище
 бульба.
 цибулина

№ 4 Бульби картоплі є видозміненими:

 квітками
 коренями 
 пагонами 
 листками

№ 5 Однодомною рослиною є:

 обліпиха
 тополя 
 кукурудза 
 верба

№ 6 Місцем утворення пилку є:

 маточка 
 пелюстка 
 тичинка 
 чашолистик

№ 7 Одну сім`ядолю має насінина:

 квасолі 
 жита
 соняшника 
 гороху

№ 8 Для проростання насінини гороху НЕ потрібне:

 повітря
 світло
 волога 
 тепло

№ 9 Сухі плоди утворює рослина:

 вишня
 томат
 горох 
 огірок

№ 10 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : зернівка, біб, стручок, коробочка:

 коробочка
 зернівка
 стручок
 біб

№ 11 Виберіть із запропонованих термінів зайвий : цибулина, коренева бульба,  кореневище:

 цибулина
 коренева бульба
 бульба
 кореневище

№ 12 Виберіть із запропонованих термінів зайвий :

 зонтик
 колос
 складний зонтик
 щиток

Конец формыV. Підсумок уроку

Ось і надходить до кінця наша подорож. Тож підсумуємо наші знання. Розкажіть Незнайці, чого ви навчилися, дізналися, зрозуміли.

Прийом « Мікрофон»

  •                    Сьогодні я навчився …
  •                    Сьогодні я дізнався …
  •                    Я зрозумів …

- Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте?

Я хочу підсумувати наш урок притчею про сіяча від Ісуса Хреста.

 « Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!

Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, - і пташки налетіли та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, - і негайно посходили, бо земля неглибока була, а як сонце зійшло, - то зів’яли, і, коріння не мавши, посохли. А інші потрапляли в терен – і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добру землю – зродили: одне в сто разів, друге – у шістдесят, а те й у тридцятеро.»

Ці слова, я вважаю, тепер можете й ви розуміти після вивченої нами теми, адже ми примножили, повторили, узагальнили, систематизували свої знання про вегетативні та генеративні органи рослини.

Наш урок показав, що у прекрасному рослинному світі все цікаве і потрібне. На уроці ми пройшли багато кроків – кроків до знань. Проте ціллю нашої подорожі є використання отриманих знань у своєму житті, бо Україні потрібні здорові діти, здорова нація.

Оцінювання. Учитель пропонує учням оцінити наскільки вони зрозуміли тему сигнальними картками. Якщо на відмінно - зелений, на добре-жовтий, не зрозуміло –червоний колір.

Самооцінка з теми на основі середнього балу за всі етапи подорожі заноситься в «Картку самооцінювання».             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Картка самооцінки роботи учня на уроці

 

                    Прізвище, ім’я ___________________________________

                                 Оціни свою роботу на уроці

Початок уроку

         Корінь

Пагін, стебло

Лист

 

Квітка

Плід

Кінець уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія: Розмістити свої позначки на ««Дереві творчості».

  Плоди - урок пройшов корисно, плідно.

  Квітка - урок хороший.
Зелений листочок - іноді на уроці мені було не цікаво.
Жовтий листочок - «пропащий урок», незадоволеність.

Ось подивіться на це дерево нашої творчості. Мабуть, ми вже в Квітковому місті. Незнайка, я думаю, зрозумів, що навчаєтесь ви для себе. Дякую за урок, наша співпраця дала гарні плоди!  (Слайд22)

VII. Домашнє завдання.

  • Скласти оповідання, казки , кросворди,  знайти загадки з теми «Органи рослин».
  • Розгадати кросворд « Органи рослин» на «Персональному сайті вчителя біології».
  • Підготуватися до самостійної роботи з теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стецюк Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
2251
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку