Узагальнення з теми « Основні класи неорганічних сполук»

Про матеріал

Узагальнення з теми « Основні класи неорганічних сполук»

Цілі: повторити, узагальнити й систематизувати знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості; підготувати учнів до тематичного оцінювання з теми «Основні класи неорганічних сполук», закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами; розподіляти сполуки по класах.

Перегляд файлу

Узагальнення з теми « Основні класи неорганічних сполук»

Цілі: повторити, узагальнити й сис­тематизувати знання про основ­ні класи неорганічних сполук, про їх склад, назви, класифіка­цію, фізичні властивості; підго­тувати учнів до тематичного оці­нювання з теми «Основні класи неорганічних сполук», закріпити вміння складати формули речо­вин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами; розпо­діляти сполуки по класах.

Форма проведення:  гра «Гонка за лі­дером».

Тип уроку: узагальнення та система­тизація знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

Урок проводиться у вигляді естафе­ти. На попередньому уроці вчитель об'єднує учнів у дві команди й обирає журі. Оголошується план змагань.

II. Повторення й закріплення
знань

1. Конкурс «Дартс»

Хто влучніше дасть визначення тер­мінів.

І команда: оксид, гідроксид.

II команда: основа, сіль.

2. Конкурс «Хімічне печиво»

Скласти формули речовин і дати їм назви.

І команда

 

  Кислотний залишок

 

Метал        

Сl-

ОН-

SO2-

PO4 3 -

А13+

 

 

 

 

Mg2+

 

 

 

 

Na+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ  команда

 

  Кислотний залишок

 

Метал        

O2-

ОН-

NO3 -

PO3  -

Аl3+

 

 

 

 

К+

 

 

 

 

Са2+

 

 

 

 

3. Конкурс «Не помились»

У кожному рядку знайдіть формулу речовини, яка належить не до того класу речовин.

І команда

 

NaC1

MgС12

МgO

СаSO4

Н2S04

H3PO4

Са(0Н)2

Н2S04

СO2

СO

СаО

РН3

NaOН

KOН

Zn(ОН)2

ZnO

ІІ команда

 

Na2O

СаО

А12O3

CH4

Сu(ОН)2

СuОН

LіОН

МgO

СаСІ2

ZnS

SO3

KNO3

НВг

НІ

HNO3

N2O5

4. Конкурс «Хімічна піраміда Хеопса»

Скласти можливі формули речовин, використовуючи складові.

І команда

                        Са

                              Сu      О       S

                      Na2      І2      Zn       O2      Аl2

           SO4       К      Сl2    (OН)2     СO3    Аu     Н2

 

 

 

 

 

ІІ команда

Na

 СІ      О       І

Сu       Na2       S       SO4     Мg

             (ОН)2     Zn        NO3     ОН       О2       СО3       Н

5. Конкурс «Хімічна естафета»

У конкурсі беруть участь по вісім учнів від кожної команди. Члени ко­манди стають у чергу один за одним, їм роздається завдання і пропонуєть­ся записати на дошці формули речо­вин за назвами. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

І команда

  1. Натрій гідроксид
  2. Цинк оксид
  3. Купрум(ІІ) хлорид
  4. Сульфатна кислота
  5. Кальцій гідроксид
  6. Магній нітрат
  7. Алюміній оксид
  8. Ортофосфатна кислота

ІІ команда

  1. Магній гідроксид
  2. Калій сульфат
  3. Бромідна кислота
  4. Натрій оксид
  5. Сульфітна кислота
  6. Купрум(ІІ) карбонат
  7. Калій гідроксид
  8. Фосфор(V) оксид

6. Конкурс «Чи вмієш ти розв’язувати задачі?»

Кожній парі роздається аркуш із за­дачами з попередньої теми «Кіль­кість речовин. Обчислення за хіміч­ними формулами». Учитель надає журі бланк із відповідями. За кож­ну правильно розв'язану задачу — 5 балів.

  1. Обчисліть та вкажіть число ато­мів Гідрогену в одній молекулі ні­тратної кислоти кількістю речо­вини 0,5 моль.
  2. У ложці міститься приблизно З моль молекул води. Визначити число молекул води в ложці.
  3. Скільки атомів міститься в по­рції кальцію кількістю речовини 8 моль.
  4. Скільки атомів і молекул міс­титься в хлорі кількістю речови­ни 0,8 моль.
  5. Обчисліть кількість речовини на­трій хлориду масою 29 г.
  6. Яку масу має магній кількістю ре­човини 5 моль?
  7. Скільки молекул кисню міститься в посудині об'ємом 5 л?
  8. Обчисліть об'єм 3 моль хлору.

III. Підбиття підсумків уроку

Журі підбиває підсумки й оголошує результати.

IV. Домашнє завдання

 

 

 

Узагальнюючий урок з теми

« Основні класи неорганічних сполук»

Цілі: узагальнити знання учнів про основні класи неорганічних спо­лук та їхні властивості; розвивати вміння зіставляти склад і власти­вості речовин, установлювати генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук; підготувати учнів до тематичного оцінювання з теми «Основні класи неорганіч­них сполук».

Методи: групова та індивідуальна ро­бота, бесіда, творча робота.

Тип уроку: узагальнення та система­тизація знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

Вчитель об'єднує учнів у дві команди. Ого­лошується план змагань.

II. Повторення й узагальнення знань

1. Конкурс «Ворожіння на ромашці»

На дошці прикріплена «ромашка» із завданнями на зворотному боці кожної пелюстки. По одному пред­ставнику з кожної команди зніма­ють пелюстки по черзі. Хто відразу дає відповідь, тій команді зарахову­ється 1 бал, якщо з допомогою ко­манди — 0,5 бала.

«Пелюстки» із завданнями

1.   Прості речовини поділяються на метали й неметали. Чи існує чітка межа між ними? Відповідь обґрунтуйте.

  1. Яка реакція називається реакцією дегідратації?
  2. Яка реакція називається реакцією нейтралізації?
  3. Які особливості хімічних власти­востей амфотерних сполук?

2. Конкурс «Хто більше?»

Наведені елементи розподілити у два стовпчики на метали й неметали.

І команда:  Na, О, S, СІ, Р, Мg, Zn, Fе.

II команда:  К, Lі, Сu, I, С, Sі, Р, N.

3. Конкурс «Хімічна естафета»

Вісім членів від кожної команди ши­куються у дві шеренги. Учитель нази­ває оксиди. Якщо оксид кислотний, учні піднімають ліву руку, якщо основ­ний — праву руку, якщо оксид несолетвірний — плескають у долоні. Хто помилився, виходить із шеренги. Пе­реможцем стає команда, в якій зали­шиться більше учнів.

2O, СuО, N2O5, СO2, NO , Р2O3,  2O.

4. Конкурс «Хімічний бутерброд»

Скласти «бутерброд» (визначити, з якими речовинами взаємодіє ре­човина, яка стоїть у центрі). Записати рівняння хімічних реакцій. За кожну правильну відповідь — 1 бал.


І команда

CaO        HF       NaOH

            HCl

BaCl2      Mg       CaCO3

ІІ команда

CO2       H2SO4       HCl

           NaOH

MgO       Mg        CaCO3


 

5. Конкурс

«Чи знаєш ти властивості речовин?»

Допишіть рівняння можливих реак­цій, розставте коефіцієнти. Правиль­на відповідь — 1 бал.


СаСО3+НС1 →

NaС1 + АgNO3

СаСО3  t

S + O2

Na + O2

    

СаО+Н2O →

МgO+НС1→

НС1 + Zn

Н2SO4+СаO→

МgС12 + Н2СO3


6. Конкурс «Хто швидше?»

Кожному учневі команди роздаєть­ся задача.

Правильне розв'язання однієї задачі — 5 балів.

Наприклад.

  1. Обчисліть об'єм хлоридної кисло­ти кількістю речовини 0,5 моль.
  2. Обчисліть масу осаду, який утво­риться в результаті взаємодії ЗО г аргентум(І) нітрату з хлоридною кислотою.
  3. Який об'єм газу виділиться в ре­зультаті взаємодії цинку масою 65 г з хлоридною кислотою?
  4. Визначте об'єм газу, який виділить­ся в результатів термічного розкла­ду крейди СаСО3 масою 40 г.
  5. Під час термічного розкладу маг­ній карбонату утворилося 5г маг­ній оксиду. Яка маса магній кар­бонату розклалася?
  6. Сульфур(VІ) оксид масою 45 г прореагував з водою. Визначте масу утвореної речовини.
  7. Обчисліть, чи вистачить 1000л кисню (н. у.) для спалювання ву­гілля масою 1 кг.
  8. Який об’єм водню можна одержа­ти в результаті взаємодії алюмінію з хлоридною кислотою кількістю речовини 5 моль.

7. Конкурс «Чарівне перетворення»

Кожній команді розв'язати по два перетворення (одне перетворення — 4 бали).

І команда

А. Кальцій → кальцій оксид → каль­цій хлорид кальцій карбонат кальцій нітрат

Б. Сульфур сульфур (IV) оксид натрій сульфіт барій сульфіт сульфур(IV) оксид

ІІ команда

А. Натрій натрій оксид натрій гідроксид натрій хлорид на­трій карбонат

Б. Карбон карбон (ІV) оксид карбонатна кислота карбон (ІV) оксид кальцій карбонат

III. Підбиття підсумків уроку

Учитель підбиває підсумки, визна­чає переможця.

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оці­нювання.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку