Узагальнення за розділом "Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 10 століття"

Про матеріал
Тема. Узагальнення та закріплення з теми. Мета: узагальнити та закріпити знання дітей з теми; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами, вміння співпрацювати в парах та малих групах; виховувати повагу один до одного; формувати інтерес до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  називати головні події періоду;  характеризувати діяльність київських князів;  висловлювати власні судження щодо історичних діячів періоду. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, історичні карти.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення та закріплення з теми.

Мета: узагальнити та закріпити знання дітей з теми; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами, вміння співпрацювати в парах та малих групах; виховувати повагу один до одного; формувати інтерес до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • називати головні події періоду;
  • характеризувати діяльність київських князів;
  • висловлювати власні судження щодо історичних діячів періоду.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з фрагментом вірша.
  • Прочитайте уривок із Вірша Юрія Шкрумеляка.
  • Поміркуйте кому його присвячено. Відповідь сформулюйте за планом.

1)На мою думку, у вірші йдеться про…

2) Тому що…


«Знав тебе народ ласкавим,

Називав теж «Сонцем Ясним»,

Бо зробив ти край великим,

А свій люд – багатим, щасним.

Ти зібрав всі руські землі

Від Кавказу до Карпати –

І від моря аж по Волгу

Став «Великим» панувати.[…]

Християнську вніс ти віру

У народ – мов цвіт обнови.

Що красив нам нашу землю

Світом правди і любови.

Тож за твого князювання

Край зацвів, як квітка рожі –

І за те ти в нас «Великий»,

А «Святий» у церкві Божій!..»


  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Поділ на команди.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\img001.jpgУчитель ділить клас на дві команди шляхом жеребкування та пояснює правила і завдання уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з контурною картою.
  • Позначте на контурній карті:
  • місце хрещення киян; підпишіть рік;
  • землі, які приєднав до Київської держави Володимир;
  • територію Київської держави наприкінці князювання Ярослава Мудрого;
  • місце остаточної перемоги Ярослава Мудрого над печенігами, підпишіть рік події.
  1. Кросворд.
  1. Велика імперія, що включає силоміць приєднані інші народи й території. (Імперія)
  2. Віровчення про існування єдиного Бога, Творця всього видимого й невидимого. (Монотеїзм)
  3. Центральна укріплена частина міста, де розташовувалася князівська резиденція. (Дитинець)
  4. Феодальна земельна власність, яку можна було вільно передавати в спадок, продавати, дарувати тощо. (Вотчина)
  5. Професійні воїни. (Дружинники)
  6. Група населення із закріпленими до неї правами та обов’язками, нормами поведінки й звичаями. (Верства)
  7. Рядовий воїн княжої дружини. (Гридь)
  8. Жанр героїчного епосу, що прославляє подвиги народних героїв та богатирів. (Билини)
  9. Ілюстрації, що оздоблювали рукописну книгу. (Мініатюри)
  10. Малюнок мінеральними фарбами на сирій штукатурці. (Фреска)
  1. Хронологічна задача.
  • Розв’яжіть хронологічну задачу.

Скільки років минуло від запровадження християнства як державної релігії до утвердження Ярослава Мудрого на великокнязівському столі? Кільки років тому відбулися ці події?

  • Дати та обчислення позначте на лінії часу.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок1.png

  1. Архітектурні пам’ятки.
  • Розгляньте архітектурні пам’ятки та підпишіть їх. Позначте коли вони були побудовані та за правління якого князя.

Десятинна церква – перший кам'яний храм Київської Русі  Мукачівсько-Карпатська єпархія Православної Церкви України   Враження від подорожей: Чернігів – літописне місто з атмосферою величі і  святості   Музей «Золоті ворота», Київ — фото, опис, адреса E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\495px-80-391-0151_Kyiv_St.Sophia's_Cathedral_RB_18_2.jpg

_______________   _______________    __________________   _______________

_______________   _______________   ___________________   ______________

Десятинна церква                 Спасо-Преображенський         Золоті ворота ,                                Софійський собор

996 р.                                      собор, 1036 р.                             1037 р. за Ярослава Мудрого         1037 р. за Ярослава Мудрого

за Володимира Великого     за Ярослава Мудрого

  1. Вправа «Кола Вена»

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок2.png

Орієнтовний вигляд відповіді

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок3.png

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Терези».
  • Розподіліть твердження на відповідні шальки терезів.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок19.png

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок20.png

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\2. Київська держава наприкінці 10 - у першій половині 11 ст\Рисунок18.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Коротко про головне».
  • Зробіть висновок про правління Володимира та Ярослава одним коротким реченням.
  1. Підведення підсумків.
  2. Оцінювання.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити вивчений матеріал.

 

 

doc
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку