узагальнення за темою. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність

Про матеріал
Підручник Основи правознавства. 9 клас. Філіпенко Узагальнення за темою. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність
Перегляд файлу

Самостійна робота. Узагальнення за темою: Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність.                                           14.11.22.

Рівень І. Дайте відповіді на запитання.

1. Назвіть причини виникнення держави.

2. Що таке держава? Які ознаки держави ви знаєте?

3. Дайте визначення поняття «державний лад».

4. Назвіть ознаки державної влади.

5. Охарактеризуйте функції держави.

6. Наведіть приклади соціальних норм.

7. Назвіть ознаки права.

8. Охарактеризуйте елементи системи права.

9. Поясніть поняття «правовідносини».

10. Наведіть приклади юридичних фактів.

11. Охарактеризуйте склад правовідносин, підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин.

12. Що таке правопорушення. Назвіть види правопорушень.

13. Охарактеризуйте підстави і види юридичної відповідальності.

14. Опишіть обставини, що виключають шкідливість діяння.

Рівень II

1. У першу колонку таблиці запишіть види соціальних норм. У наведеному нижче тексті знайдіть відповідні тези, що ілюструють той чи інший вид соціальних норм, та зазначте їх номери в таблиці.

Текст:

1. Поважай старших за себе.

2. При зустрічі один одного вітають за руку.

3. Усі люди є вільні й рівні у своїй гідності та правах.

4. Членом партії може бути дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку, поділяє програмні принципи партії та дотримується вимог цього статуту. Членом партії не може бути член іншої партії.

5. Тож віддайте кесареве - кесареві, а Богові - Боже.

2. Назвіть види правопорушень та сформулюйте їх визначення. Охарактеризуйте підстави юридичної відповідальності. Визначте види правопорушень, які містяться в наведених текстах за таблицею.

Текст

Двох вісімнадцятирічних юнаків (Сергія та Антона), які працювали робітниками на складі, бригадир відправив для розвантаження печива до магазину, проте вони замість виконання роботи пішли до міського парку, де почали розпивати спиртні напої. На зауваження пенсіонерів, які відпочивали в парку, щодо припинення таких дій, Сергій відповів грубо, вказуючи пенсіонерам, щоб вони не лізли не в свою справу, та почав лаятися на них. Перебуваючи в нетверезому стані, вони стали чіплятися до перехожих і в однієї з жінок вирвали з рук сумку, забрали в неї золотий годинник та коштовні сережки. На крики жінки з’явився наряд поліції, який і затримав порушників.

3. Дайте визначення поняття «правовідносини». Визначте вид правовідносин. Проаналізуйте структуру правовідносин за поданими нижче текстами.

Текст А

Учень 9-го класу Василь займався на підготовчих курсах і готувався до вступу в ліцей. Заняття оплачували його батьки.

Текст Б

Іванченко домовився із Сергєєвим про те, що останній протягом тижня за 200 гривень поклеїть шпалери в його спальній кімнаті.

4. Дайте визначення поняття «правопорушення». Визначте вид правопорушення. Охарактеризуйте ознаки правопорушення. Проаналізуйте склад правопорушення за поданим нижче текстом.

Сергієнко Анатолій, який працює майстром-підривником на шахті, спізнився на роботу на 2 години.

5. Визначте вид відповідальності в наведених ситуаціях. Чи в усіх ситуаціях відповідальність регулюють норми права?

1. Петров Б. після святкування Нового року не з’явився на роботу.

2. Іванов А. порушив громадський спокій, а саме слухав гучно у квартирі музику після 22.00.

3. Васильченко О. нецензурно лаявся в парку культури та відпочинку.

4. Коваль К. проїхав на червоне світло світлофора.

5. Жук В. після розлучення з дружиною злісно не виплачує аліменти на спільну дитину.

6. Молоді люди пили пиво на дитячому майданчику.

7. Підліток необачно розбив скло у вікні на першому поверсі навчального закладу.

8. Кудінов Д. їхав у тролейбусі без квитка.

9. Теліпайло Д. списав домашнє завдання в однокласника.

Рівень III. Охарактеризуйте Україну за формою державного ладу. Виконайте завдання за алгоритмом.

1. Дайте визначення форми правління.

2. Визначте, до якої форми правління належить Україна. Доведіть, спираючись на конкретні приклади (статті Конституції України), до якого виду республіканської форми правління належить наша держава.

3. Дайте визначення форми державного устрою.

4. Поясніть, яка форма державного устрою притаманна Україні.

5. Дайте визначення політичного режиму.

6. Назвіть ознаки того режиму, який існує в нашій країні, підтверджуючи свої слова конкретними фактами.

***

Пройти тест!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4306187

 

docx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
2568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку