Узагальнення знань "Різноманітність тварин. Безхребетні"

Про матеріал
Розробка містить різні типи завдань для проведення узагальнення знань з теми "Різноманітність тварин. Безхребетні" для учнів 7 класу
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми «Різноманітністьтварин. Безхребетні»


І варіант

І.  Виконайте тести:

1. Визначте симетрію тіла кишковопорожнинних:

  а) вегетативна;    б) радіальна;    в) двобічна;     г) однобічна

2. Укажіть, які клітини належать до ектодерми у гідри:

  а) жалкі;   б) травні;    в) залозисті;    г) статеві

3. Укажіть, який організм належить до класу Павукоподібні:

  а) краб;   б) тарантул,    в) бджола;      г) мокриця

4. Визначте кількість пар ходильних кінцівок у рака річкового: 

 а) 2;    б) 3;    в) 4;     г) 5

5. Травинки з вологих луків не можна брати до рота, оскільки на них можуть бути:

  а) личинки печінкового сисуна;  б) фіни свинячого ціп'яка;       в) яйця аскариди

6. Укажіть тварину, яка має три відділи тіла: 

 а) омар;    б) павук-хрестовик;   в) травневий жук;    г) креветка

 

ІІ. Поставте «+» або « - »

1. У гідри відсутній процес регенерації.

2. Членистоногі покриті хітином, який слугує зовнішнім скелетом і виконує захисну функцію.

3. Двостулкові молюски – фільтратори – беруть участь у біологічному очищенні водойм.

4. Паразитичні плоскі черви не мають органів прикріплення до органів хазяїна.

 

ІІІ. Вставте пропущені слова

1. Частини тіла, розташовані вздовж тіла один за одним, називаються _____________________.

2. Відділами тіла у двостулкових молюсків є ______________________.

3. Покриви тіла у кільчастих червів представлені __________________.

4. Очі у павукоподібних _______________________________________.

 

IV. Установіть відповідність між клітинами тіла кишковопорожнинних та їх функціями

  1. Шкірно-мускульні             А. Ураження здобичі, власний захист
  2. Залозисті                             Б. Реакція на поразнення
  3. Жалкі                                   В. Забезпечення руху
  4. Нервові                                Г. Виділення травних соків
  5. Проміжні

V. Установіть відповідність між твариною та середовищем її існування

1. Колорадський жук                   А.  Прісні водойми

2. Ставковик малий                     Б. Солоні водойми

3. Кальмар                                     В. Наземно-повітряне

4. Воша головна                           Г. Грунтове

                                                       Д. Інші організми

 

VI. Установіть послідовність етапів життєвого циклу аскариди:

А. Личинка потрапляє у легені та бронхи, а з них до рота.

Б. Яйця потрапляють у організм людини.

В. Через стінку кишечника личинка потрапляє у кров.

Г. Оболонка яйця розчиняється й виходить личинка.

Д. Людина проковтує слину, і личинка через щлунок потрапляє в кишечник, де перетворюється на дорослу аскариду.

VII. Дайте відповідь на запитання

1.Які є пристосування у ракоподібних до середовища існування.

 

Узагальнення знань з теми «Різноманітністьтварин. Безхребетні»


ІІ варіант

І. Виконайте тести:

1. Визначте середовище існування кишковопорожнинних:

 а) наземно-повітряне;   б) водне;   в) грунтове;   г) інші організми

2. Укажіть, які клітини належать до ентодерми у гідри:

  а) травні;   б) шкірно-мускульні;   в) нервові;   г) жалкі

3. Укажіть організм, який належить до типу Круглі черви: 

 а) печінковий сисун;    б) аскарида людська;    в) свинячий ціп'як;      г) дощовий черв'як

4. Укажіть, як дихають кільчасті черви: 

 а) зябрами;    б) легенями;   в) трахеями;   г) поверхнею тіла

5. Укажіть, чим можна заразитися, вживаючи в їжу недостатньо прожарене м'ясо:

  а) свинячим ціп'яком;    б) людською аскаридою;    в) печінковим сисуном

6. Визначте наявність пар ходильних кінцівок у комах:   а) 5;    б) 4;    в) 3;    г) 2

 

ІІ. Поставте «+» або « - »

  1. Коралові поліпи ведуть поодинокий спосіб життя.
  2. У твердому грунті дощовий черв'як проїдає собі хід, пропускаючи грунт через кишечник.
  3. Плоскі черви мають двобічну симетрію тіла.
  4. Дихання у кишковопорожнинних здійснюється проміжними клітинами

 

ІІІ. Вставте пропущені слова

1. У членистоногих проміжки між органами заповнені пухкою сполучною тканиною, що називається ________________________________.

2. Відділами тіла у черевоногих молюсків є _________________________________________.

3. Ходильних кінцівок у рака річкового_____________________________________________.

4. Організм, в тілі якого паразит розмножується статевим шляхом, - це ___________________.

 

IV. Установіть відповідність між клітинами тіла кишковопорожнинних та їх функціями

1. Статеві                                    А. Перетравлення їжі

2. Проміжні                                 Б. Сприйняття подразників зовнішнього середовища

3. Травні                                      В. Збільшення кількості собі подібних

4. Нервові                                    Г. ВІдновлення втрачених частин тіла

5. Жалкі

 

V. Установіть відповідність між організмами та їх способом живлення

1. Рак річковий                            А. Фільтратори

2. Річкова беззубка                      Б. Хижаки

3. Павук-хрестовик                      В. Всеїдні

4. Виноградний слимак               Г. Паразити

                                                        Д. Рослиноїдні

VI. Установіть послідовність етапів життєвого циклу свинячого ціп'яка:

А. У м'язах личинка росте і перетворюється на фіну.

Б. Яйце разом з травою ковтає свиня.

В. Через стінки кишечнику личинка потрапляє у кров, а потім у м'язи свині.

Г. Із яйця виходить маленька личинка, озброєна гачками.

Д. Людина з'їдає недостатньо просмажене заражене м'ясо свині

 

VII. Дайте відповідь на запитання

1.Які є пристосування у павукоподібних до середовища існування?

Узагальнення знань з теми «Різноманітністьтварин. Безхребетні»


ІІІ варіант

І.  Виконайте тести:

1. Укажіть, ким за характером живлення є кишковопорожнинні: 

 а) всеїдні;    б) хижаки;    в) паразити;    г) рослиноїдні

2. Нервові клітини у гідри розташовані в: 

 а) ектодермі;   б) ентодермі;    в) мезоглеї;    г) кишковій порожнині

3. Укажіть, який організм належить до типі Кільчасті черви:

  а) аскарида людська;   б) дощовий черв'як;    в) свинячий ціп'як;   г) печінковий сисун

4. Укажіть кілкість ходильних кінцівок у павука:   а) 5;   б) 2;    в) 3;     г) 4

5. Укажіть, де паразитує людська аскарида:

   а) у кишечнику;   б) у шлунку;    в) у м'язах;    г) у легенях

6. Укажіть, які молюски мають чорнильну залозу: 

 а) мідії;    б) слимаки;    в) каракатиці;    г) устриці

 

ІІ. Поставте «+» або « - »

1. Паразитами людини можуть бути печінковий сисун, бичачий ціп'як, бурякова нематода.

2. Скелет шляхетних коралів використовується як прикраса.

3. Основу покривів членистоногих складає органічна речовина – хітин.

4. Нові жалкі клітини у гідри утворюються за рахунок поділу епітеліально-мускульних клітин.

 

ІІІ. Вставте пропущені слова

1. Регенерація у гідри здійснюється за рахунок___________________ клітин.

2. Очі у ракоподібних _____________________________________________.

3. Вусиків у комах _______________________________________________.

4. Організм, у тілі якого паразит розмножується нестатевим шляхом, - це_______________.

 

IV. Установіть відповідність між організмами та їх способом живлення

1. Коростяний свербун                    А. Хижаки

2. Травневий жук                              Б. Фільтратори

3. Кальмар                                          В. Паразити

4. Мідія                                               Г. Рослиноїдні

                                                            Д. Всеїдні

V. Установіть відповідність між хвообою та її збудником чи переносником

1. Висипний тиф                             А. Комар анофелес

2. Малярія                                        Б. Блоха пацюкова

3. Чума                                              В. Воша головна

4.Енцефаліт                                      Г. Залозниця вугрова

                                                           Д. Іксодовий кліщ

VI. Установіть послідовність етапів життєвого циклу печінкового сисуна:

А. Личинки осідають на рослинах і перетворюються на цисти.

Б. Яйця потрапляють у зовнішнє середовище.

В. В тілі ставковика личинка перетворюється на декілька хвостатих.

Г. У воді утворюється личинка з війками.

Д. З травою або водою цисти потрапляють в організм остаточного хазяїна.

 

VII. Дайте відповідь на запитання

1.Які є пристосування у комах до середовища існування?

 

 

 

Узагальнення знань з теми «Різноманітністьтварин. Безхребетні»


ІV варіант

І.  Виконайте тести:

1. Укажіть, чим дихають кишковопорожнинні:

  а) зябрами;    б) поверхнею тіла;    в) легенями;     г) трахеями

2. Залозисті клітини у гідри розташовані в:

  а) ентодермі;    б) ектодермі;    в) мезоглеї;    г) кишковій порожнині

3. Укажіть, який організм належить до типу Плоскі черви:

  а) дощовий черв’як;   б) печінковий сисун;   в) аскарида людська;     г) галова нематода

4. Органом пересування молюсків є:

  а) ходильні кінцівки,    б) крила;    в) плавальні кінцівки,    г) нога

5. Хеліцери – це перша пара кінцівок у: 

  а) павуків;    б) ракоподібних;    в) комах;     г) молюсків

6. Кількість пар вусиків у комах:    а) 3;     б) 2;      в) 1;     г) відсутні

 

ІІ. Поставте «+» або « - »

1. Круглі черви не є паразитами рослин.

2. Людина є остаточним хазяїном свинячого ціп’яка, а проміжним слугує свиня.

3. Покриви у кільчастих червів покриті шкірно-мускульним мішком.

4. Плоскі черви мають радіальну (променеву симетрію) тіла.

 

ІІІ. Вставте пропущені слова

1. Жуки мають ________________ ротовий апарат.

2. Для печінкового сисуна проміжним хазяїном є ____________________________.

3. Гельмінти – це ________________________________________________________.

4. Життєвими формами кишковопорожнинних є : ___________ та ______________.

 

 

IV. Установіть відповідність між твариною та середовищем її існування

1. Павук-хрестовик                     А.  Прісні водойми

2. Річкова беззубка                      Б. Солоні водойми

3. Омар                                          В. Наземно-повітряне

4. Стбожак широкий                    Г. Грунтове

                                                       Д. Інші організми

 

V. Установіть відповідність між клітинами тіла кишковопорожнинних та їх функціями

  1. Шкірно-мускульні             А. Ураження здобичі, власний захист
  2. Залозисті                             Б. Реакція на поразнення
  3. Жалкі                                   В. Забезпечення руху
  4. Нервові                                Г. Виділення травних соків
  5. Проміжні

 

VI. Установіть послідовність етапів життєвого циклу бичачого ціп'яка:

А. У м'язах личинка росте і перетворюється на фіну.

Б. Яйце разом з травою ковтає велика рогата худоба.

В. Через стінки кишечнику личинка потрапляє у кров, а потім у м'язи корови.

Г. Із яйця виходить маленька личинка, озброєна гачками.

Д. Людина з'їдає недостатньо просмажене заражене м'ясо великої рогатої худоби.

 

VII. Дайте відповідь на запитання

1.Які є пристосування у паразитів до паразитичного способу життя?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Білик Лариса
    Питання логічні і охоплюють увесь матеріал теми, включені всі вивчені організми, у завданнях передбачено різноманітні види роботи, які дають змогу як найкраще оцінити роботу учня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Білик Лариса
    Питання логічні і охоплюють увесь матеріал теми, включені всі вивчені організми, у завданнях передбачено різноманітні види роботи, які дають змогу як найкраще оцінити роботу учня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Білик Лариса
    Питання логічні і охоплюють увесь матеріал теми, включені всі вивчені організми, у завданнях передбачено різноманітні види роботи, які дають змогу як найкраще оцінити роботу учня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Білик Лариса
    Питання логічні і охоплюють увесь матеріал теми, включені всі вивчені організми, у завданнях передбачено різноманітні види роботи, які дають змогу як найкраще оцінити роботу учня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Білик Лариса
    Питання логічні і охоплюють увесь матеріал теми, включені всі вивчені організми, у завданнях передбачено різноманітні види роботи, які дають змогу як найкраще оцінити роботу учня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
11 червня 2019
Переглядів
9146
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку