Тема. Узагальнення знань учнів із розділу «Співпраця в Інтернеті».
Мета: навчальна: актуалізувати знання учнів про браузери, інтернет, алгоритм пошуку інформації в мережі Інтернет, електронну пошту, правила відсилання листів електронною поштою, структуру вікна поштового повідомлення, призначення папок електронної пошти, правила безпечної роботи в мережі Інтернет; формувати навички роботи з документами в мережі; розвивальна: розвивати в учнів мовленнєве чуття, культуру мовлення, навички самостійної роботи на комп’ютері; формувати уміння взаємодіяти в парах; виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Очікувані результати:
Компетентності
Вільне володіння державною українською мовою – усно й письмово висловлюють свої думки, чітко та аргументовано пояснювати факти, визначають позитивні і негативні сторони користування Інтернетом, дотримуються правил надсилання електронних листів і безпечного користування Інтернетом.
Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами - активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в освітньому процесі.
Інформаційно-комунікативна компетентність - уміють увійти у особистий обліковий запис поштової служби; здійснюють навчальну діяльність в Інтернеті за підтримкою та під контролем педагогів у закритому захищеному середовищі в тому числі й разом з іншими учнями/ученицями; обирають служби для задоволення власних навчальних, творчих потреб серед запропонованих вчителем/ вчителькою; надають доступ однокласникам/однокласницям до власних навчальних матеріалів за електронною адресою.
Громадянські і соціальні компетентності - співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети – поставленого завдання вчителем (робота в парах), дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя (фізкультхвилинка, дотримання санітарно-гігієнічних норм під час роботи за комп'ютером).
Наскрізні лінії
Громадянська відповідальність – робота в парах, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, поваги до інших учасників навчального процесу.
Здоров’я і безпека - дотримання правил роботи в мережі Інтернет, правил роботи за комп’ютером, проведення фізкультхвилинка та зміна видів роботи на уроці – турбота про здоров’я підростаючого покоління та забезпечення школярів здоров’язбережувальним освітнім середовищем.
Перебіг уроку
1. Психологічне настроювання на роботу
Ось дзвінок сигнал нам дав.
Працювати час настав.
-У кожного учня по три картки.
- Завдання дітей: обрати лише одне, що відповідає настрою, з яким вони прийшли на урок:
Одну із вибраних карток діти демонструють вчителю, тим самим оцінюючи свій настрій і налаштування на роботу. Учитель вивішує на дошці збільшену картку, яка найбільш відповідає настрою учнів.
-Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, все складеться як найкраще.
-Усміхніться один одному. Подумки побажайте однокласникам успіхів.
Девіз нашого уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно на уроці працювати.
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
А діти наші до самої ночі
Все ними грають і грають -
З різних маленьких шматочків
Картинки збирають.
1 пазл – Ерудит
Інтернет
Сайт
Браузер
Гра «Алгоритм пошуку інформації в мережі Інтернет»
(добираємо ключові слова, пошук, аналіз результату пошуку, збереження результату пошуку).
Пошта
Гра «З’єднай частинки речень»
-Пропоную вам з’єднати частини речень.
2 пазл – Електронне спілкування
https://learningapps.org/1704602
3 пазл – Безпечна робота в Інтернеті
Прочитайте гумористичні вирази у першому стовпчику, пригадайте за аналогією і запишіть у другий сповпчик відомі українські прислів’я.
№ з/п |
Приклад |
Відповідь |
|
1. |
Дарма, що нетбук, а й учня навчить |
Дарма, що малий, а й старого навчить |
|
2. |
Сім разів перевір, один раз перевантаж комп’ютер |
Сім раз відміряй, один раз відріж |
|
3. |
Біт байт береже |
Копійка гривню береже |
|
4. |
Відформатувати диск — хвилина, а відновити інформацію — роки |
Зрубати дерево — хвилина, а виростити — роки |
|
5. |
Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти |
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти |
|
6. |
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш |
Кашу маслом не зіпсуєш |
|
7. |
Хто комп’ютер питає, той і розум має |
Хто людей питає, той розум має. |
|
8. |
Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають |
Дарованому коню в зуби не заглядають |
|
9. |
Кожен комп’ютер має свій процесор |
Кожна голова має свій розум |
|
10. |
Один дисковод добре, а два краще |
Одна голова добре, а дві краще |
|
11. |
Комп’ютер не на те, щоб тільки в ігри грати |
Голова не на те, щоб тільки головний убір носити. |
|
12. |
Комп’ютер питай, а свій розум май |
Людей питай, а свій розум май. |
|
13. |
Вірусів боятися – в Інтернет не ходити. |
Вовка боятися – в ліс не ходити. |
|
4 пазл- Хвилинка здоров’я
-Пропоную вам трішечки відпочити під музичний супровід.
https://www.youtube.com/watch?v=nF4PfuoGh20
5 пазл – Творчиий (15 хв)
1-3 комп’ютер - діти заходять в свою електронну адресу і відправляють мені лист. В листі ви повинні написати мені, 2-3 речення, як пройшли ваші канікули, вставити в лист смайлики і відправити вчителю.
4-7 комп’ютер - ви заходите на дитячий сайт «Казкар». Відкриваєте розділ «Легенди про міста». Копіюєте легенду про місто Київ. У папці «Мої документи. 4-Г клас. Ви створюєте вьордовский документ, підписуєте його Київ. Вставляєте текст і фото Київа зліва. Виставляєте текст по ширині.
8-12 комп’ютер– заходите на сайт «Колаж онлайн». Робите колаж з фото «Зима». https://mycollages.ru/app-creative/?id=147
6 пазл – Тестувальний
https://naurok.com.ua/test/internet-521111.html
-Тепер обміняйтеся листочками і зробимо самоперевірку.
- Молодці! От ми і виконали завдання всі на пазлах.
-Подивіться уважно і скажіть, яка картинку ми отримали.
- Так ,яких правил треба дотримуватися під час роботи в Інтернеті.
- Чому діти зараз довго часу проводять за комп’ютером?
- Як телефони і комп’ютери впливають на стан здоров’я дітей?
- Як ви вважаєте, чому тато взяв свою дитину з а руку і тягнув від комп’ютера?
- Який ми можемо зробити висновок?