Узагальнення знань з теми: "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття."

Про матеріал
Узагальнення знань з теми: "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття." у формі тестів розраховане на учнів 9 класів. Складається з 4 рівнів.
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми:

Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.

І варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

  1. Укажіть елементарну одиницю еволюції: 

А порода тварин;                      В сорт рослин;

Б популяція;                              Г вид.

  1. Синтетична теорія еволюції твердить, що єдиним джерелом спадкової мінливості є           

А природний добір                          В дрейф генів

 Б мутації                                          Г ізоляція

  1. Зазначте, як називають здатність до наслідування добре захищених організмів погано захищеними: 

А дивергенція;                                       В конвергенція;

Б атавізм;                                                Г мімікрія.

  1. Загальна кількість особин на певній території, які належать до однієї популяції: 

А структура популяції;                                В  ареал популяції;

Б щільність популяції;                                 Г чисельність популяції.

  1. Пристосування живих організмів до певних умов середовища існування - це: 

А адаптація;                                                  В дивергенція;

Б конвергенція;                                             Г мутація.

  1. Теорія,прихильники якої вважають, що різні форми життя на Землі створені вищою, надприродною силою, називається теорією: 

А абіогенезу;                                        В стаціонарного стану;

Б креаціонізму;                                    Г панспермії.

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установіть відповідність між критерієм виду (1–3) та тим, що він характеризує (А–Г):

1) географічний            А) зону поширення виду;

2) екологічний              Б) схожість процесів життєдіяльності  

3) морфологічний         і можливість схрещування

                                       В) схожість процесів зовнішньої і

                                       внутрішньої будови органів

                                       Г) умови існування виду, його місце в 

                                       біогеоценозі, взаємовідносини з іншими видами.

 

Узагальнення знань з теми:

Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

1.Рушійна сила еволюції органічного світу за Ж.Б. Ламарком 

А боротьба за існування                  В природний добір      

 Б адаптація                                       Г внутрішнє прагнення до самовдосконалення

2.Укажіть види природного добору 

А стабілізуючий, рушійний, дизруптивний   В стабілізуючий, штучний, свідомий

 Б стабілізуючий, штучний, несвідомий  Г розриваючий, дизруптивний, свідомий

3.Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції

організмів у певному напрямку 

А рушійний;                              В розриваючий;

Б стабілізуючий;                       Г штучний.

4.Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип: 

А екологічний;                                  В біохімічний;

 Б морфологічний                             Г генетичний.

5.Назвіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації: 

А пріони;                                            В віріоїди;

Б  віруси;                                            Г археї.

6.Зазначте органели, спільні для клітин прокаріотів та еукаріотів:

А ядро;                                                В рибосоми;

Б ендоплазматична сітка;                 Г мітохондрії.

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установіть відповідність між показниками популяційної структури види та їх характеристиками:

1) біомаса;              А) різниця між народжуваністю і смертністю;

2) смертність;         Б) маса особин на одиницю площі;

3) народжуваність. В) кількість особин, яка загине за одиницю часу;

                                  Г) кількість особин, яка народилася за одиницю часу.  

8.Установіть відповідність між біологічними процесами та їхньою сутністю:

1 філогенез             А індивідуальний розвиток особини     

2 онтогенез              Б формування подібних ознак у неспоріднених  

                     організмів унаслідок мешкання у подібному середовищі           

3 дивергенція       В історичний розвиток виду або іншої   

                               систематичної групи                 

4 конвергенція     Г розходження ознак у нащадків спільного предка    

                                 внаслідок пристосування до різних умов мешкання

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

  9. Доповніть речення.

1. Первинне середовище розвитку життя - ………

2. Первісні еукаріоти виникли від прокаріот і називались ………..

3. Ароморфоз – еволюційне перетворення …………

IV рівень (2,5 бали)

Зробити відповідні підписи та визначити положення даного організму в системі органічного світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів:

1 гриби                А мають глікокалікс

2 бактерії             Б  клітинна оболонка містить хітин

3 рослини            В  клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот

4 тварини             Г  у цитоплазмі відкладається крохмаль

                              Д  клітинна оболонка містить муреїн

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

  9. Доповніть речення.

  1. В Архейську еру виникли такі організми……..
  2. Першими мешканцями суші з безхребетних тварин були …..
  3. Ідіоадаптація – це ……

IV рівень (2,5 бали)

Зробити відповідні підписи та визначити положення даного організму в системі органічного світу.

Схема будови бактеріальної клітини Diagram | Quizlet

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
1675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку