Узагальнення знань з теми:
Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.
І варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
А порода тварин; В сорт рослин;
Б популяція; Г вид.
А природний добір В дрейф генів
Б мутації Г ізоляція
А дивергенція; В конвергенція;
Б атавізм; Г мімікрія.
А структура популяції; В ареал популяції;
Б щільність популяції; Г чисельність популяції.
А адаптація; В дивергенція;
Б конвергенція; Г мутація.
А абіогенезу; В стаціонарного стану;
Б креаціонізму; Г панспермії.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Установіть відповідність між критерієм виду (1–3) та тим, що він характеризує (А–Г):
1) географічний А) зону поширення виду;
2) екологічний Б) схожість процесів життєдіяльності
3) морфологічний і можливість схрещування
В) схожість процесів зовнішньої і
внутрішньої будови органів
Г) умови існування виду, його місце в
біогеоценозі, взаємовідносини з іншими видами.
Узагальнення знань з теми:
Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.
ІІ варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
1.Рушійна сила еволюції органічного світу за Ж.Б. Ламарком
А боротьба за існування В природний добір
Б адаптація Г внутрішнє прагнення до самовдосконалення
2.Укажіть види природного добору
А стабілізуючий, рушійний, дизруптивний В стабілізуючий, штучний, свідомий
Б стабілізуючий, штучний, несвідомий Г розриваючий, дизруптивний, свідомий
3.Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції
організмів у певному напрямку
А рушійний; В розриваючий;
Б стабілізуючий; Г штучний.
4.Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип:
А екологічний; В біохімічний;
Б морфологічний Г генетичний.
5.Назвіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації:
А пріони; В віріоїди;
Б віруси; Г археї.
6.Зазначте органели, спільні для клітин прокаріотів та еукаріотів:
А ядро; В рибосоми;
Б ендоплазматична сітка; Г мітохондрії.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Установіть відповідність між показниками популяційної структури види та їх характеристиками:
1) біомаса; А) різниця між народжуваністю і смертністю;
2) смертність; Б) маса особин на одиницю площі;
3) народжуваність. В) кількість особин, яка загине за одиницю часу;
Г) кількість особин, яка народилася за одиницю часу.
8.Установіть відповідність між біологічними процесами та їхньою сутністю:
1 філогенез А індивідуальний розвиток особини
2 онтогенез Б формування подібних ознак у неспоріднених
організмів унаслідок мешкання у подібному середовищі
3 дивергенція В історичний розвиток виду або іншої
систематичної групи
4 конвергенція Г розходження ознак у нащадків спільного предка
внаслідок пристосування до різних умов мешкання
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
9. Доповніть речення.
1. Первинне середовище розвитку життя - ………
2. Первісні еукаріоти виникли від прокаріот і називались ………..
3. Ароморфоз – еволюційне перетворення …………
IV рівень (2,5 бали)
Зробити відповідні підписи та визначити положення даного організму в системі органічного світу.
8.Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів:
1 гриби А мають глікокалікс
2 бактерії Б клітинна оболонка містить хітин
3 рослини В клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот
4 тварини Г у цитоплазмі відкладається крохмаль
Д клітинна оболонка містить муреїн
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
9. Доповніть речення.
IV рівень (2,5 бали)
Зробити відповідні підписи та визначити положення даного організму в системі органічного світу.