Узагальнення знань за темою: «Відновлення незалежності України»

Про матеріал
Матеріал призначений для проведення узагальнення, перевірки та коригування знань здобувачів освіти з теми «Відновлення незалежності України».
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення знань за темою: «Відновлення незалежності України»

Мета: узагальнити та перевірити знання здобувачів освіти з вивченого матеріалу; розвинути навички логічного мислення, навчити використовувати та систематизувати вивчений матеріал; виховати любов до історії України.

Обладнання: атлас, хронологічні таблиці.

Тип уроку: контрольно-перевірочний урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Систематизація та узагальнення знань. Виконання завдань.

Контрольні завдання.

Варіант 1

Тестові завдання (за кожну правильну відповідь 0.5 б)

  1. Політика гласності у роки перебудови  сприяла

А) зростанню соціальної та національної активності українського суспільства

Б) запровадженню продажу товарів за картками споживача з купонами

В) проведенню перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Г) загостренню соціально-економічної              кризи,              стрімкому зростанню цін

  1.  У чому полягала мета курсу на «перебудову», проголошеного новим керівництвом КПРС на чолі з М. Горбачовим?

А) у наданні незалежності республікам Радянського Союзу Б) в установленні культу особи лідера КПРС М. Горбачова В) у ліквідації КПРС і формуванні багатопартійної системи

Г) в удосконаленні всіх сфер життя радянського суспільства

  1. Категорії населення, що чинили активний опір політиці радикальних реформ у СРСР у роки «перебудови»:

А) військовослужбовці, інтелігенція, колгоспники Б) інтелігенція, колгоспники, робітники

В) колгоспники, робітники, партноменклатура

Г) партноменклатура, працівники державного апарату, офіцери- військовослужбовці

  1. Умова, внаслідок якої стало можливим виникнення багатопартійності:

А) активізація громадсько-політичного та робітничого руху в 1988- 1989 рр., зростання політичної свідомості українців

Б) проголошення політики гласності, яка сприяла утвердженню в свідомості громадян поглядів, відмінних від комуністичних

В) пропозиція лютневого (1990 р.) пленуму ЦК КПРС, рішення З’їзду народних депутатів СРСР про скасування шостої статті конституції СРСР, яка закріплювала однопартійну систему

Г) усунення з поста першого секретаря ЦК КПУ Володимира Щербицького, який не допускав творення нових партій

  1. Подія, якій була присвячена акція 21 січня 1990 р. – утворення «живого ланцюга» між Києвом і Львовом:

А) Акт Злуки

Б) бій під Крутами

В) День проголошення УНР

Г) Свято Водохреща

Рівень 2

  1. Дайте визначення термінам і поняттям (за правильну відповідь 1.5 б): гласність, плюралізм, незалежність.
  2. Установіть відповідність між датами та подіями (за правильну відповідь 1.5 б).

1. 1946 р.

2. 1954 р.

3. 1976 р.

4. 1986 р.

 

А) «Український народ із почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу УРСР...»

Б) «У ніч із 25 на 26 квітня відбувся вибух на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС, який зруйнував його... Радіоактивна хмара накрила велику територію. Вибух викликав велику пожежу, яка була погашена лише завдяки самовідданості пожежних...»

В) «...Собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви»

Г) «...Нас, українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і Підляшшя, намагаються... вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не сміє на це мовчки погодитися...»

Д) «...Організація ставить за мету вирішення чотирьох головних завдань: ознайомлення широких кіл української громадськості з Декларацією прав людини; сприяння виконання статей заключного Акта з питань безпеки і співробітництва в Європі; домагання того, щоб на всіх міжнародних нарадах... Україна як суверенна європейська держава і член ООН була представлена окремою делегацією; акредитування в Україні представників зарубіжної преси»

Рівень 3

  1.   Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя (за правильну відповідь 2 б).

А) Проведення всеукраїнського референдуму і виборів Президента України

Б)  Ухвалення  Верховною Радою Декларації про державний суверенітет України

В) Проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Г) Створення Народного руху України за перебудову

Д) страйк на шахті Ясинувата-Глибока

9. Чому заколотників ДКНС не підтримало населення? Доведіть,, що спроба державного перевороту в СРСР дала безпосередній поштовх до проголошення незалежності України (за правильну відповідь 3 б).

 

 

Варіант 2

Тестові завдання (за кожну правильну відповідь 0.5 б)

  1. Закон «Про економічну самостійність УРСР» був прийнятий:

 

А) із метою реалізації положень Декларації про державний суверенітет УРСР

Б) із метою реалізації рішень Всесоюзного референдуму, що відбувся 17 березня 1991 р.

В) як складова політики перебудови в СРСР

Г) після проголошення Акта проголошення незалежності України

  1. Яке явище економічного життя було притаманне розвитку економіки УРСР у період перебудови?

А) хронічний дефіцит, ажіотажний попит

Б) стрімке зростання сільськогосподарського виробництва

В) гіперінфляція, грошова реформа

Г) широка приватизація державних підприємств

  1.  Про якого діяча йдеться в уривку джерела?

 

«Український дисидент, громадський і державний діяч. У 1958 р. заснував Українську робітничо-селянську спілку. Заарештований в 1961 р. за антирадянську діяльність і до 1976 р. перебував у мордовських таборах. У 1990—1992 рр. — голова Української республіканської партії, автор тексту Акта проголошення незалежності України.»

А) про Л. Лук’яненка Б) про Є. Сверстюка

В) про В. Чорновола

Г) про С. Хмару

  1.  Сутність поняття «системна криза», як прийнято характеризувати стан СРСР на середину 80-х рр.:

А) відсутність соціальної рівності, а внаслідок цього загострення суперечностей між соціальними верствами населення СРСР

Б) криза політичної надбудови, що спричинила зміну партійного керівництва Радянського Союзу і зокрема України протягом кількох років

В) кризовий стан економіки, неможливість її подальшого розвитку без докорінних змін.

Г) кризовий стан усіх ланок і сфер життя радянського суспільства, зокрема економіки, політичної сфери та соціальних відносин

  1.       Позиція, яку займало партійне керівництво УРСР на чолі з Володимиром Щербицьким щодо реформаторського курсу Михайла Горбачова упродовж 1985-1987 рр.

А) засудження курсу «перебудови» та розроблення власної концепції реформування УРСР

Б) категорична відмова від підтримки курсу «перебудови», спроби усунення Михайла Горбачова від влади

В) офіційна підтримка курсу «перебудови» та фактичне блокування реформаторських кроків союзного партійного керівництва

Г) підтримка й активне впровадження в УРСР курсу Михайла Горбачова на демократизацію суспільного життя

Рівень 2

  1. Дайте визначення термінам і поняттям (за правильну відповідь 1.5 б): перебудова, суверенітет, системна криза.
  2. Установіть відповідність між поняттями  та визначеннями (за правильну відповідь 1.5 б).

1.Інфляція

2.Гласність

3.Плюралізм

4.Лібералізація цін

 

А) Політичний курс керівництва КПРС у роки перебудови, спрямований на введення обмеженої, контрольованої свободи слова в країні в інтересах проведення політики М. Горбачова

Б) Злочинне використання державними чиновниками та іншими посадовими особами своїх формальних прав із метою особистого збагачення

В) Процес пом’якшення або скасування контролю держави за системою утворення цін

Г) Політична система, при якій відсутній диктат однієї ідеології, існує можливість дотримуватися, висловлювати та відстоювати різні політичні погляди

Д) Надмірне збільшення маси паперових грошей, що перебувають в обігу, порівняно з реальною пропозицією товарів і послуг

Рівень 3

  1.  Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя (за правильну відповідь 2 б).

А) катастрофа на ЧАЕС

Б) обрання Михайла Горбачова генеральним секретарем ЦК КПРС

В) постанова пленуму ЦК КПРС про перебудову і кадрову політику партії

Г) відставка Володимира Щербицького з поста першого секретаря ЦК КПУ

Д) прийняття Декларації про державний суверенітет

9. Розкажіть як відбулося проголошення незалежності України? У чому полягає історичне значення цієї події? (за правильну відповідь 3 б).

 

IV. Рефлексія. Підведення підсумків уроку.

V. Домашнє завдання: перечитати текст Декларації про державний суверенітет України.

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку