Узагальнити про тіла і речовини

Про матеріал
МЕТА: Узагальнити про тіла і речовини; закріпити знання про корисні копалини; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

 

МЕТА: Узагальнити про тіла і речовини; закріпити знання про корисні копалини; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати любов до природи.

 

 

ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал, путівники, календар погоди, мікрофон.

 

 

ДЕВІЗ УРОКУ: «Все на землі має одну колиску, ім'я якій природа»

 

 

 

ТИП УРОКУ: Узагальнюючий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Тож і ми часу не гаймо

У довкілля вирушаймо.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1. Тестове опитування

1. Пошуком корисних копалин займаються:

1) геологи;

2) учителі;

3) шахтарі;

2. Корисні копалини видобувають:

1) у містах;

2) у кар'єрах;

3) у ярах;

3. З вапняка люди виготовляють:

1) пластилін;

2) автомобілі;

3) крейду;

4. Основною характеристикою ґрунту є:

1) колір;

2) родючість;

3) пухкість;

5. Найродючіший ґрунт називається:

1) жовтоземом;

2) глиноземом;

3) чорноземом;

6. Ґрунту завдають шкоди:

1) рослини, тварини;

2) вітер, вода, бурі;

3) тварини, вода, бурі;

 

2. Фронтальне опитування.

Путівничок «Бліцопитування»

- З чого складаються тіла живої і не живої природи?

- З чого складаються речовини?

- В яких станах можуть бути речовини?

- Що таке гірські породи?

- Що таке корисні копалини?

 

3. Робота з календарем погоди

- Яка сьогодні дата, стан неба, температура?

- Який у вас сьогодні настрій?

 

4. Робота над проектами.

Путівничок «Бліцопитування»

- Що таке проект?

- Які типи проекту ви знаєте?

- Як поділяються проекти за тривалістю?

- Ось і ви працювали над проектами давайте представимо їх.

I група – «Збережемо чистоту річок»

II група – «Захист ґрунтів від забруднень»

 

5. «Крісло автора»

Кожна група представляє свій проект.

 

III. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Рухи під гуцульську музику)

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ І ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Складання сенкану слів «ґрунт», «річка».

 

Путівничок «Поміркуй»

 

Ґрунт                                                                         Річка

Верхній, родючий                                                   Тиха, лагідна

Переорювати, зрошувати, удобрювати                 Біжить, впадає, вирує

Ґрунт – верхній шар землі.                                      Річка впадає у море

 

2. Робота в групах

- Підкреслити ознаки чорнозему.

Ознаки чорнозему:

• жовтого кольору

• добре пропускає воду

• містить мало повітря

• погано пропускає воду

• містить багато повітря

• чорного кольору

• добре зберігає вологу

• бідний на перегній

• багатий на перегній

 

3. З'єднати лінією, які корисні копалини є горючими, рудними, нерудними.

                                                               Кухонна сіль

                        Горючі                          Нафта

                                                               Залізна руда

                        Рудні                             Торф

                Пісок

                        Нерудні                         Крейда

                         Мідна руда

                                Природний газ

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 

1.  Гра «Мікрофон»

Ви гарно підготувалися до уроку і зібрали багато цікавого матеріалу.

- Що особливого сподобалося на уроці?

- Що найбільше запам'яталося?

- Як ви вважаєте, чи доцільно складати такі проекти?

(відповіді дітей)

 

2.  Путівничок «Знай, люби і бережи»

І ні разу, і ні тоді, коли виростите, не робіть зло, не руйнуйте того, що створила природа, бо все в ній розумно і взаємопов'язано.

 

Ось і уроку кінець

Хто працював – молодець

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі.

doc
Додано
29 грудня 2019
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку