Природознавство
68 год
Природознавство: підруч. для 1 кл загальноосвіт. навч. закл./ Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.
№ з/п |
Дата |
Тема |
Примітки |
|
|
Для чого ми вивчаємо природознавство. |
п. 4 – 5 |
|
|
Навколишній світ Людина і природа: чому ми любимо і бережемо природу? |
п. 4 – 5 |
|
|
Природні та штучні тіла. Жива та нежива природа. |
п. 6 – 7 |
|
|
Як людина пізнає світ і знаходить відповіді на запитання про природу. |
п. 8 - 9 |
|
|
Спостереження та досліди – методи вивчення природи. Прилади, необхідні для пізнання природи. Практична робота 1. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи. |
п. 10 - 15 |
|
|
Природні та рукотворні тіла. |
п. 24 - 25 |
|
|
Урок – екскурсія 1. Ознайомлення з об’єктами неживої та живої природи. |
|
|
|
Тіла неживої природи. |
|
|
|
Організми та їхні ознаки. |
п. 16 – 17 |
|
|
Умови необхідні для життя. |
п. 18 - 19 |
|
|
Урок – екскурсія 2. Спостереження за змінами ( осінніми ) в живій та неживій природі. |
|
|
|
Значення природи для життя людини. |
п. 26 - 27 |
|
|
Бережне ставлення до природи. |
п. 28 - 29 |
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Світ, у якому живеш» |
|
|
|
Нежива природа Сонце та його значення для життя на Землі. |
п. 30 - 31 |
|
|
Вода та її властивості ( безбарвна, прозора, не має запаху, приймає форму посудини, текуча ). Практична робота 2. Ознайомлення з властивостями води. |
п. 32 - 33 |
|
|
Значення води у природі і житті людини. |
п. 34 – 35 |
|
|
Навчальний проект 1. Як економно використовувати воду в повсякденному житті? |
п. 105 |
|
|
Повітря та його властивості ( існує навколо нас, не має запаху, прозоре, займає весь доступний простір ). Практична робота 3. Ознайомлення з властивостями повітря. |
п. 36 – 37 |
|
|
Значення повітря для живої природи. |
|
|
|
Ґрунт. Практична робота 4. Ознайомлення з властивістю піску та глини пропускати воду. |
п. 38 - 39 |
|
|
Значення ґрунту для живої природи. |
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Нежива природа». |
|
|
|
Жива природа Різноманітність рослин. |
п. 20 - 21 |
|
|
Рослини, їхня будова. Практична робота 5. Вивчення будови рослин ( корінь, стебло, листок, квітка, плід ). |
п. 44 – 45 |
|
|
Дерева, кущі, трав’янисті рослини рідного краю. |
п. 46 – 47 |
|
|
Листяні та хвойні рослини. |
п. 48 |
|
|
Урок – екскурсія 3. Упізнавання листяних та хвойних рослин. |
|
|
|
Дикорослі та культурні рослини. |
п. 49 – 50 |
|
|
Кімнатні рослини. Догляд за кімнатними рослинами. Практична робота 6. Догляд за рослинами у класі ( полив, розпушення ґрунту, очищення листків від пилу ). |
п. 51 – 53 |
|
|
Лікарські рослини рідного краю. |
п. 74 - 75 |
|
|
Урок – екскурсія 4. Упізнавання квіткових рослин. |
|
|
|
Первоцвіти. Охорона рослин. Практична робота 7. Упізнавання дерев, кущів і трав за наочністю. |
п. 76 - 77 |
|
|
Урок – екскурсія 5. Упізнавання дерев, кущів та трав у саду, парку, лісі, урочищі. |
|
|
|
Різноманітність тварин. |
п. 22 - 23 |
|
|
Тварини. Дикі та свійські тварини. |
п. 54 – 55 |
|
|
Комахи. |
п. 56 – 57 |
|
|
Навчальний проект 2. Як живуть мурахи? |
п. 58
|
|
|
Риби. |
п. 59 |
|
|
Птахи. |
п. 60 - 61 |
|
|
Звірі. |
п. 62 - 63 |
|
|
Тварини – домашні улюбленці. |
п. 65 - 66 |
|
|
Охорона тварин. |
п. 84 - 85 |
|
|
Урок – екскурсія 6. Екскурсія у зоомагазин ( ветеринарну клініку ). |
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Жива природа». |
|
|
|
Чим славне рідне місто. |
|
|
|
Природа твого міста. |
п. 67 - 69 |
|
|
Водойми рідного краю. Охорона водойм. |
п. 70 - 71 |
|
|
Урок – екскурсія 7. Екскурсія до перетину річок Саксагань і Інгулець. Правила поведінки біля водойм. |
|
|
|
Які культурні рослини вирощують у рідному краї. |
п. 78 - 79 |
|
|
Рослини рідного краю занесені до Червоної книги України. |
|
|
|
Тварини рідного краю. |
п. 80 - 81 |
|
|
Яких свійських тварин вирощують в рідному краї? |
п. 82 - 85 |
|
|
Охорона тварин. |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про природу рідного краю? |
|
|
|
Моя країна - Україна Україна – моя Батьківщина. Карта України. |
п. 86 - 89 |
|
|
Різноманітність природи України: гори, моря, річки, озера, луки, ліси. |
п. 90 – 92 |
|
|
Чорне та Азовське моря. |
п. 92 - 93 |
|
|
Гори України. |
п. 94 - 100 |
|
|
Бурий ведмідь – найбільший звір України. |
|
|
|
Найменша пташка України – золотомушка. |
|
|
|
Медоносна бджола. |
|
|
|
Сом – найбільша прісноводна риба. |
|
|
|
Україна – і для себе, і для світу ( пшениця, соняшник, мед, ін. ) Практична робота 8. Добування олії із насіння соняшника. |
п. 102 - 104 |
|
|
Природні багатства України. |
п. 40 - 43 |
|
|
Охорона природних багатств України. |
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Моя країна - Україна». |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|