Тема: Узагальнюючий урок - змагання по темі: «Атмосфера »
Мета : узагальнити, систематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Атмосфера»; розвивати допитливість, кмітливість, логічне мислення, творчі здібності, практичні вміння й навички роботи з мультимедійною дошкою, атласами, картою; продовжувати розвивати увагу, пам’ять, пізнавальний інтерес; формувати системність знань, вміння розуміти причинно-наслідкові зв’язки, працювати в колективі, використовуючи ігрову форму навчання для активізації розумової діяльності; виховувати зосередженість, розуміння, уважність, дбайливе ставлення до повітряної оболонки нашої планети, виявляти основні джерела забруднення та знаходити шляхи їх ліквідації; підвищувати інтерес до поглибленого вивчення географії, вводячи в урок інтерактивні форми роботи, цікавість до пізнання світу.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Обладнання: маршрутні картки, атласи, фізична карта світу, фізична карта України, комп’ютер .
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Щойно пролунав дзвінок,
Запросивши на урок.
Друзі мої, всі зберіться,
Настав час уже трудиться.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прийом «Приваблива мета »
Вчитель.
Добрий день вам, дітвора!-
Нині в класі у нас – гра.
Докажіть знання, уміння,
Покажіть своє терпіння,
Заняття у нас незвичне,
Скажу прямо: тематичне.
«Атмосфера » - вам знайоме,
Чи, можливо, невідоме?
Може, втрачено всі дні
На ці ребуси трудні ?
Вдома, знаю, працювали
І нові знання пізнали!
Приготуйте книги, карти,
В путь! – щасливого вам старту.
Девізом нашого уроку буде китайська мудрість: «Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся!» Тому, не бійтесь помилитися!
Учні отримують індивідуальні картки, де підкреслюють речення, які характеризують роботу учня на уроці по трьох напрямках
Урок Я на уроці Підсумок
1. Цікаво. 1. Працював. 1. Зрозумів.
2. Нецікаво. 2. Відпочивав. 2 Пізнав більше, ніж знав
3.Байдуже. 3. Допомагав іншим. 3.Не зрозумів.
- Розум – це не тільки знання, а й вміння використовувати їх у потрібній справі, – так сказав Арістотель. Тож давайте докажемо це під час нашого уроку.
Соціальна компетентність. Клас об’єднано в дві команди.
ІІІ. Узагальнення знань, умінь та навичок.
Сьогодні ми з вами помандруємо повітряним океаном « Атмосфери» і підкоримо глибини знань. Вивчаючи повітряну оболонку , ми з вами ознайомились зі значенням, будовою, змінами в атмосфері, з тим, як її досліджують люди. Побували в різних кліматичних поясах, ознайомились з різними вітрами та повітряними масами, були метеорологами, та синоптиками , а сьогодні ви повинні показати як ви можете використати знання на практиці. Яка команда проявить себе краще.
І так, сьогодні на вас чекає гра-змагання з теми: «Атмосфера »
Тож влаштуємось зручненько і розпочинаємо
1. Ключова компетентність. Вільне володіння українською мовою та іноземними мовами . Прийом «Асоціації».
Вивчаючи тему «Атмосфера» », ми познайомилися з багатьма новими термінами. Потрібно підібрати до кожної букви слово, пов’язане з темою «Атмосфера»:
А – зот
Т- ропосфера
М - усон
О – пади
С – тратосфера
Ф – люгер
Е- екзосфера
Р- рівнодення
А - немометр
Поясніть походження слова атмосфера. (від грец. ἀτμός – пара і σφαῖρα – куля, м'яч) Повітряна оболонка
2. Іноваційна компетентність. Цифровий диктант «Складники атмосфери.»
На компютері 1. Атмосферний тиск
2. Температура повітря
3. Опади
4. Хмари
5. Вітер
Запитання:
1 Величина залежить від температури повітря
2. Термометр
3. Сніг
4. Перисті
5. Мусон
6. Барометр
7. – 89, 2
8. Опадомір
9. Купчасті
10. Флюгер
11. Туман
12. Анемометр
Ключ
1. 1, 6.
2. 2, 7
3. 3, 8, 11.
4. 4, 9.
5. 5, 10, 12.
3. Інформаційна компетентність. Бліц – турнір «Терміни».
Вітер – це…
Абсолютна вологість – це…
Атмосферний тиск - це…
Бриз – це …
Повітряна маса - це …
Хмари – це …
Атмосферні опади – це…
Клімат – це …
4. Картографічна мозаїка ( знання географічної номенклатури).
(Якщо карту добре знаєш – ти ніде не заблукаєш).
По три учасники від кожної команди виходять до карти «Кліматичні пояси світу» і по черзі задають один одному запитання на знання І команда основних кліматичних поясів, ІІ команда перехідних. І показують їх на карті.(Ти – мені, я – тобі).
5. Математична компетентність. Практичний тур.
Командам дається задача. Хто швидше розв’яже
Визначити тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740 мм рт. ст.
Розв’язок:
1) Визначаємо, на скільки знизиться тиск із підняттям на висоту 500 м:
500м : 10м × 1 мм рт. ст. = 50 мм рт. ст.
2) Потім визначаємо, яким буде атмосферний тиск на висоті 500 м:
740 мм рт. ст. – 50 мм рт. ст. = 690 мм рт. ст.
Відповідь: атмосферний тиск на висоті 500 м становитиме 690 мм рт. ст.
6. Предметна компетентність. «Географічне лото»
«Хто швидше складе синоптичну карту України». ( Щоб в похід ти можеш йти – синоптичну карту ти склади)
Учні отримують конверти-загадки. Завдання: якнайшвидше відновити розрізану синоптичну карту України в її початковому вигляді.
7. Предметна компетентність Відгадай явище природи:
А) Я кажу братові:
- Ох, з неба сиплеться горох!
- От дивак, - сміється брат,
- Твій горох адже це...
б) Вночі спить на землі, а вранці втікає.
8. Предметна компетентність. Гра «Знайди зайве слово».
(Загадкове нам знайоме, в ньому є щось невідоме).
В кожному рядочку поданих географічних слів знайдіть зайве слово, яке не відповідає даній темі:
Барометр, гігрометр, флюгер, анемометр, термометр, сейсмограф
Екваторіальний, тропічний, арктичний, помірний, субтропічний
9. Підприємливість. «Юний дослідник»
На екрані комп’ютера з’являється малюнок на якому зображено вітрова і сонячні електростанції. Учні відгадують, що зображено на малюнках і відповідають на запитання, як використовують в господарській діяльності цей прилад?
10. Предметна компетентність. Гра Географічний крос».
(Якщо й цей підйом здолаєш, у висотах побуваєш!)
Ваше завдання: швидко і вірно дати відповіді на запитання, а саме:
1. Яка товщина тропосфери над екватором?
2. Де знаходиться озоновий шар?
3. Як визначити середньодобову температуру?
4. Коли сонце буває в зеніті над екватором?
5. У якому тепловому поясі розташована територія нашого селища?
6. Як розподіляється атмосферний тиск на землі?
7. Під впливом яких постійних вітрів перебуває територія України?
8. Чому кажуть, що хмари народжуються і закінчують своє «життя» на землі?
9. Як вимірюється кількість атмосферних опадів?
10. Що таке погода?
11. Де і чому випадає більша кількість опадів – на західних чи східних схилах Карпат?
12. У чому виявляється вплив клімату на умови життя людини?
11. Екологічна компетентність. Домашня заготовка.
Кожній команді потрібно було, використовуючи Інтернет, підготувати відповідь на запитання: Як потрібно охороняти атмосферу?
ІV Підведення підсумків уроку.
Гра добігає кінця. І закінчити урок хочу такими словами:
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
(Генрі Форд)
За участь у грі спасибі, вам, діти,
Урок наш пора завершити.
Як підсумок, можу сказати:
Знання по цій темі будете мати.
Рефлексія: аналіз індивідуальних карток.
Оцінювання знань учнів,
V. Домашнє завдання: Повторити тему «Атмосфера».
Скласти чайнворд по даній темі.