Узагальнюючий урок .

Про матеріал
Про матеріал "Якщо немає вітру, беріться за весла" Латинська приказка. Урок- це основна складова навчального процесу. Урок- це взаємодія між учителем і учнем, між модераторм та здобувачем освіти. На сьогодні він очний, дистанційний , в аудиторії, класі чи в укритті, головне потрібний. Як провести його? Виникає багато запитань і є безліч відповідей на них. Пропоную один із уроків проводтити під назвою "Креативний вибух".Така форма цілком підходить під завісу теми, узагальнення вивченого. Головне до нього будуть готуватися всі .. ті кому випаде картка... В моїй розробці я пропоную вам картку №33 .
Перегляд файлу

1

 

Клас : 11

Тема : Фотони.

Мета уроку: узагальнити поняття фотона, його характеристик та властивостей.

 Тип уроку: урок підсумок.

Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ .

 

1. Фотони

 

Властивості фотонів:

1. Заряд фотона дорівнює нулю: – фотон є електрично нейтральною частинкою.

2. Маса фотона дорівнює нулю: – фотон є безмасовою частинкою. Ця властивість стосується тільки окремого фотона, а світло в цілому (як потік фотонів) має масу.

3. Швидкість руху фотона не залежить від вибору системи відліку, завжди дорівнює швидкості поширення світла у вакуумі і пов’язана з частотою і довжиною відповідної світлової хвилі формулою хвилі: .

Зверніть увагу! Не слід плутати швидкість поширення світлової хвилі в речовині зі швидкістю руху фотона. Фотони в речовині рухаються від атома до атома, поглинаються ними і знову випромінюються.

4. Енергія фотона прямо пропорційна частоті електромагнітного випромінювання, квантом якого і є цей фотон: . У разі поглинання світла речовиною фотон передає всю енергію частинкам речовини.

5. Імпульс фотона дорівнює відношенню його енергії до швидкості руху та обернено пропорційний довжині хвилі фотона:

6. Фотони випромінюються під час: переходів частинок речовини зі збудженого стану в стан з меншою енергією; прискорення заряджених частинок; розпаду деяких частинок; анігіляції. Під час поглинання світла речовиною фотон цілком передає всю енергію частинкам речовини.

 

ІІІ. «Креативний вибух» Картка 35.

 

Отож, 1. Як на уроці можуть «говорити » кольори? Таким запитанням можна провести актуалізацію знань, використовуючи метод Капелюхів. Запропонувати учням три кольорові капелюхи ( я маю їх роздрукованими) зелений , червоний і жовтий. Зелений колір розказує плюси фотона. Червоний – мінуси. Жовтий – завжди креатив.

2. Чи є якесь незвичне місце або декілька місць в аудиторії, де я можу виступати заради новизни? Так , звичайно таке місце завжди можна знайти . До прикладу : в кутку аудиторії, або ставши на крісло , можна взяти паличку в руки або лазерну указку і розповісти про фотони від Хокінга.

3. Якщо влаштувати рекламну акцію для цього уроку, що потрібно зробити і з чого починати? Пропоную поділити клас на міні-групи і запропонувати рекламу « Квантовій медицині» 5-7 хвилин.

4. Як я можу задіяти на уроці сервіс для створення діаграм app/diagrams.net. Це завдання творче . Пропоную зробити діаграму логічного ланцюжка.

Фотон-взаємодія-людина-світ.

 

ІV. Рефлексія.

Що мені сподобалося найбільше?

Що нового візьму з собою.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2023
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку