Узагальнюючий урок вивчення поезії Тараса Шевченка.

Про матеріал

Узагальнюючий урок вивчення поезії Тараса Шевченка.

Розвивати творчу діяльність, зв'язне мовлення, виховувати любов до творів великого Кобзаря, як скарбниці розуму, культури й історії українського народу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Черниш Світлана Петрівна вчитель-методист Білоцерківської гімназії слов’янських мов-початкової школи №1 Узагальнюючий урок. Тарас Шевченко жити буде, поки на землі житимуть люди. Літературне читання3 клас (за новою програмою)

Номер слайду 2

Психологічний настрій

Номер слайду 3

Мовна розминка(Дати відповідь одним словом)А) Особливі природні якості?Б) Доберіть синоніми до слова «талант»?В) Утворіть від цих слів прикметники?Геніальність. Талант Геніальний, талановитий

Номер слайду 4

Які ще прикметники характеризують Шевченка?Видатний, великий, славетний, безсмертний, обдарований, легендарний Сьогодні ми будемо узагальнювати життєвий та творчий шлях геніального сина українського народу Т. Г. Шевченка. Це він мав справді «од Бога голос і ті слова», які пішли «меж люди».

Номер слайду 5

Б’ються схвильовано серця українців при читанні його творів. Навіть у найтяжчі часи в родинах українців зберігалися книги його творів. А ті, кого лиха доля в пошуках кращого життя гнала на чужину, разом із Біблією, грудочкою рідної землі взяли в ті далекі краї «Кобзар» Т. Г. Шевченка. Він разом із ними промовляв «… я так люблю мою Україну убогу…».

Номер слайду 6

Епіграф уроку. Шевченко – наша слава,Наш пророк і наш співець.І за волю, за державу,Богом даний нам борець. Микола Щербань

Номер слайду 7

Творча робота«Його ім’я увіковічив народ у легендах, переказах, прислів’ях, приказках…»Скласти прислів’я. Шевченко Тарас, наче … для нас. Шевченкові твори сяють, мов …Шевченків «Кобзар», то для народу … Ми Шевченка славить будемо, і ніколи …сонцезоріБожий дарне забудемо

Номер слайду 8

Мандрівка по життєвому шляху Т. Г. ШевченкаІнтерактивна вправа «Знаю сам»1 учень: 9 березня 1814 року в селі…2 учень: У 8 років батько віддав Тараса…3 учень: Як випадала вільна хвилина…4 учень: Ставши вільною людиною в…5 учень: Пани і цар злякалися його віршів…6 учень: Через 10 довгих років повернувся…

Номер слайду 9

І на оновленій землі,Врага не буде, супостата, А буде син і буде мати, І будуть люди на землі…

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка

Номер слайду 11

Узагальнення вивченого матеріалу Дуже хотілося поетові мати на Україні маленький будиночок. Але не судилося йому ні сімейного затишку, ні діток, яких він дуже любив. Це для них він написав і безкоштовно відправив на Україну «1000 букварів». Це було незадовго до смерті. Тяжке життя прожив Шевченко – тяжке і коротке. Але він дістався до вершин мудрості. Помер Шевченко в Петербурзі. Пізніше його перепоховали в Каневі на Чернечій горі, яка зветься тепер «Тарасовою».

Номер слайду 12

У свій час, сам того не знаючи, Шевченко своєю поезією сотворив подвиг. Його поетичне слово має чудодійну силу: воно любить і ненавидить, воно плаче і сміється, воно радіє і сумує. Ім’я геніального поета і художника Т. Г. Шевченка знають у всьому світі, воно вічне у пам’яті нашого народу. Його ім’ям названі вулиці міст і сіл України, національний університет носить його ім’я, найвища державна премія Т. Г. Шевченка присвоюється за найкращі досягнення в літературі та мистецтві. Створено музей у Києві та на його батьківщині, в селі Кирилівка.

Номер слайду 13

Творча робота. Розшифруйте вислів: Учітьсябратимоїдумайтечитайте. Учіться, брати мої, думайте, читайте. Читання прислів’я. Шевченків «Кобзар» - то для народу Божий дар.

Номер слайду 14

Інтерактивна вправа «Загубилося слово»Тече … із-за гаю. Та … горою,… качаточка. Поміж …А … випливаєЗ качуром за … ,Ловить … , розмовляєЗ … своїми.

Номер слайду 15

Інтерактивна вправа Текст «Перевертень»и. М сявчимо у ка. Шевчен ватишану і битилю нурід люзем і родупри. Ми вчимося у Шевченка шанувати і любити рідну землю і природу.

Номер слайду 16

Вікторина«Чи знаєш ти поезію Шевченка?»Виразне читання віршів учнями.

Номер слайду 17

Тест. Тарас Шевченко народився в селі:а) Кирилівка;б) Моринці;в) Хлипнівка. Вільною людиною Тарас почувався…:а) 10 років;б) 13 років;в) 24 роки. Тарас увесь час мріяв…:а) вчитися малювати;б) чумакувати;в) бути козаком. Чумак – це:а) торговець, який перевозив волами хліб, сіль;б) той, хто доглядає, або пасе овець;в) переможець у змаганнях. Словосполучення «неначе писанка», «широколисті тополі», «неначе диво», «сині гори», відносяться до вірша…:а) «Село! І серце одпочине»;б) «І досі сниться під горою»;в) «Тече вода із-під гаю…». Тарас з дитинства мріяв стати: а) співаком; б) поетом; в) маляром.

Номер слайду 18

Найкраще поетичне слово – це те, яке стало піснею. Скільки таких пісень прозвучало зі сцен великих театрів у різних куточках України. Народ завжди із задоволенням складає свої мелодії на слова Шевченка.

Номер слайду 19

Домашнє завдання1. Читати «Кобзар»2. Вивчити напам’ять один із віршів поета.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Додано
18 березня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку