Фізика цікава та неповторна наука. Узагальнюючий урок з теми "Механічний рух" дасть можливість провести урок в ігровій формі, що дуже полюбляють учні.
Узагальнення знань з теми «Механічний рух»
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: квітка з пелюстками.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Привітання.
Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
Гра «Ромашка»
На повторення матеріалу з теми «Механічний рух» пропоную гру «Ромашка». На дошці висить ромашка зі зворотної сторони її пелюстків зображені фізичні величини з даної теми. Вчитель викликає учня до дошки, він відриває пелюстку, яка йому сподобалася і пише формулу розрахунку заданої йому фізичної величини. До кожного листка вчитель заздалегідь готує задачу, яку учень в подальшому додатково розв’язує.
1. Мотоцикліст проїхав 20 км за 45 хв, а потім їхав зі швидкістю 60 км/год протягом 1,5 год. Яка була його середня швидкість на всьому шляху?
Дано:
|
Розв’язання Тіло рухалося нерівномірно.
Відповідь: |
|
2. Тіло за 12 с зробило 16 повних обертів. Визначте період і частоту обертання.
Дано:
|
Розв’язання
Здійснимо обчислення
Відповідь:
|
|
4. Період коливань маятника 5 с. Яка частота коливань? Скільки коливань здійснить маятник за 0,5 хв?
Дано:
|
Розв’язання
Виразим кількість коливань із даної формули
Здійснимо обчислення
Відповідь: |
|
5. Амплітуда коливань маятника становить 2 см. Який шлях проходить тіло за три періоди коливання?
Дано:
|
Розв’язання За одне повне коливання тіло проходить шлях l0, який дорівнює чотирьом амплітудам:
Тоді
Відповідь: |
|
6. Період обертання космічного корабля навколо Землі дорівнює 90 хв, радіус траєкторії руху — 300 км. Якою є швидкість корабля?
Дано:
|
Розв’язання
Здійснимо обчислення
Відповідь: |
|
Дано:
|
Розв’язання
Здійснимо обчислення
Відповідь:
|
|
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Оцінювання знань та умінь учнів.
Рефлексія
На уроці:
VI. Домашнє завдання
§ 6-13 повторити параграф
Ст. 94-95 Завдання для самоперевірки до розділу 2 «Механічний рух» №1,5,6,7,10 (розв’язати)
№ 1 Потяг, який прямує від однієї станції до іншої, перебуває у стані спокою відносно:
а) центра Землі;
б) пасажира, що сидить у кріслі вагона;
в) точок на ободі колеса вагона;
г) рейок, по яких він рухається.
№ 5 Космічний корабель протягом 20 с рухався зі швидкістю 10 000 м/с. Яку відстань подолав корабель за цей час?
а) 5 км; б) 20 км; в) 200 км; г) 500 км.
№ 6 Потяг рухався із середньою швидкістю 40 м/с. Скільки часу тривала подорож між двома містами, якщо відстань між ними 624 км?
а) 1 год 34 хв; б) 4,2 год; в) 4 год 20 хв; г) 15,6 год.
№ 7 Гвинт гелікоптера за 0,5 хвилини здійснює 600 обертів. Чому дорівнює період обертання гвинта?
а) 0,8 мс; б) 50 мс; в) 5 с; г) 2 хв.
№ 10 За графіком залежності шляху від часу для рівномірного руху (рис. 1) визначте швидкість руху тіла. Відповідь подайте в м/с і км/год.