Урок з природознавства на тему: "Космос"

Про матеріал

Матеріал підібраний для проведення відкритого уроку з використанням інтерактивних технологій. Робота в групах, самооцінка учнів. Даний матеріал може бути використаний як на урокахЮ так і в позаурочний час вихователями груп продовженого дня.

Перегляд файлу

Урок з природознавства в 4 класі

Тема уроку: «Космос»

Мета: розширити знання учнів про космос, про виникнення науки космонавтики. Удосконалювати вміння та навички учнів у проведенні дослідів, виховувати патріотичні почуття,почуття поваги до героїчних професій.

Обладнання: слайди, глобус, куля, малюнки дітей.

 Хід уроку

1.Вступна бесіда

 

Земля! Планета Земля! Чи є щось прекрасніше за нашу Землю?!

Земля – наша мати, наш дім, а ми її діти. І відлітаючи, люди завжди повертаються до свого дому, до своєї матері.

Земля, зірки.Сонце, небо.

Нічне зоряне небо. Дивимось ми на нього, дивились на нього і наші пращури, і древні люди. Небо заміняло їм компас, годинник, календар. За зірками знаходили напрямок подорожуючі. В зірок дізнавались коли буде ранок. Зірки підказували коли прийде весна. Небо було потрібне людині завжди, в усіх починаннях. Люди дивились на нього довго, дивувались, милувались і роздумували.

-Чому сонце сходить з одного боку, а заходить  зовсім з  іншого?

Але спостережливість, бажання дізнатись незвідане допомагали людям здогадуватись,передбачати, фантазувати. Так створювались казки, легенди, про небо …Письменники –фантасти розповідали про життя на інших планетах, про польоти на Місяць, про незнані світи.

  • Хто ж такі фантасти? Кого ми можемо назвати фантастами?
  • Перша людина, яка мріяла сконструювати телескоп і побачив   зблизька Місяць та інші планети –був вчений Галілей. Це було дуже давно. Багато хто йому не вірив.
  • Що ж таке телескоп?
  • Що можна зрівняти з телескопом?
  • Жила на Землі людина, яка повірила фантастам і дуже багато працювала над вивченням неба, планет космосу – це був учений Ціолковський. Він мріяв, що людина полетить у космос. Він першим, діти, довів, що діжки з порохом, які використовували для феєрверків, можна використати для дослідження космосу.
  • Що ж таке космос?
  • Космос – це давнє слово і означає світ, всесвіт.

(Повідомлення науковця – учня про космос з відео-презентацією)

_Першим хто допоміг потоваришувати з космосом був вчений конструктор С.П.Корольов. Він учень Ціолковського.

Коли ваші бабусі та дідусі  були такими як ви , а ваших мам і татусів ще і на світі не було, був проведений запуск першого в світі космічного супутника землі .

-Наведіть мені приклади : які супутники ви знаєте і яку роботу вони виконують.

2.Творча робота учнів

(Демонстрація малюнків учнів, де зображені супутники Землі)

Але на цьому Корольов не заспокоївся. Його мрією було відправити в космос людину.

Першим у космос хотів полетіти саме Корольов. Але за станом здоров’я

йому не дозволили. І був відібраний  льотчик Юрій Гагарін. Він зробив один оберт навколо Землі і успішно приземлився.

3.Презентація учнів  №1

(Повідомлення учня-науковця зі слайдами про політ першого космонавта)

-Ну а зараз я вам пропоную стати космонавтами і відправитись у космічну подорож на « Космічній стрілі», уявній ракеті.

5, 4, 3, 2, 1 –старт.

Внизу Земля. Яка вона прекрасна з висоти.

4.Презентація учнів №2

(Демонстрація слайдів вигляду Землі з космосу)

-На екрані корабля висвічується цифра 1.

Під нею закодоване Сонце.

5.Презентація учнів №3

(Учень, капітан космічної ракети, повідомляє інформацію про Сонце та про зв’язок його з Землею.)

Гра « В гостях у інопланетян»

(Домашнім завданням учнів було придумати мову, на якій би земляни могли б поспілкуватись з жителями іншої планети.)

6.Перевірка домашнього завдання

Презентація своєї мови.

(Група дітей готувала подарунки для жителів іншої планети )

Презентація подарунків :

-Зерна пшениці , щоб там колосився хліб , як у нас .

-Насіння квітів, щоб у них планета була квітуча, як у нас.

-Голуб миру,щоб ті незнайомці знали, що ми миролюбиві.

-…

7.Презентація №4

(Подорож в космічну родину планет)

Повідомлення учнів про Венеру.

На Венері дуже висока температура, жара, як в печі.Води там не знайдеш.Поверхня гориста та камениста, пустинна, це планета буревіїв.

-Планета Марс.

Поверхня планети вкрита кратерами, червоним піском.На Марсі дуже холодно.Гори вкриті снігом.У Марса є два супутники. Їх назвали «страх» і «жах». Вони рухаються навколо Марса. Планету назвали іменем царя війни….

Діти готують розповіді і про інші планети.

8.Підсумок уроку

В ілюмінатор ракети засвітив Місяць.

Діти розігрують казку «Небесний човник»

Жив –був багатий хан. І була  в  нього донька -красуня. Багато  заможних, заморських богатирів до неї сваталось. Але вона всіх проганяла, бо  кохала бідного моряка.А він кохав її. Ніколи б не віддав  хан свою доньку за бідного. І тоді юнак вирішив відправитись у мандрівку в далекі країни, вчинити подвиг і повернутись героєм.

Попрощавшись з коханою, поплив моряк далеко за океан. А кохана дівчина стала чекати його. Багато часу пройшло, а моряка все не було.

Вже і помер старий хан. Залишилась його донька одна в розкішному палаці. Щовечора вона сідала в човен  зі своїми подружками, зірками,і

зажурена  плавала по небу, виглядаючи свого моряка. Ось і  до  цього

часу ми бачимо на небі вночі місячний ріжок, який сумно плаває по небу , катаючи одиноку ханову дочку.

(Ця казка супроводжується музикою Гріга «Ранок» )

 

9.Домашнє завдання  Знайти легенди про сузір'я та намалювати малюнки до них.

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
1531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку