В.Сенцовський «Знахідка». Виразне читання діалогів. Закріплення правил переносу слів з апострофом.

Про матеріал
В.Сенцовський «Знахідка». Виразне читання діалогів. Закріплення правил переносу слів з апострофом.
Перегляд файлу

Тема: В.Сенцовський «Знахідка». Виразне читання діалогів. Закріплення правил переносу слів з апострофом.

Мета: Навчальна: удосконалювати навички читання, вчити висловлюватися за змістом прочитаного твору, оцінювати вчинки дійових осіб; активізувати словниковий запас школярів, закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом, навчати правильно переносити з рядка в рядок слова з апострофом; формувати навички грамотного письма.

 Розвивальна: розвивати комунікативні навички, читацькі якості; увагу та пам’ять; навички самостійної, парної та групової роботи.

Виховна: виховувати інтерес до навчання, любов і повагу до всіх членів родини.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картинки до уроку, таблиця для розчитування, цеглинки LEGO, Картки для гри «Конструктор».

Література: 1. Сапун Г.  Українська мова та читання. 2 клас. Розробки уроків / Г. Сапун, О. Придаток. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 336 с.

2. Сапун Г. Українська мова та читання: підруч. Для 2 кл. закл. загал.середн.освіти. У 2 ч. Ч.1/Г.Сапун, О.Придаток.-Тернопіль: Підручники і посібники, 2019.-112с.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Пролунав дзвінок

Починаємо урок

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці

Що у нашім 2-ім класі

Діти просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Мовна розминка

Жа-жа-жа, жа-жа-жа — ми знайшли вужа.

Жі-жі-жі, жі-жі-жі — ну й слизькі вужі!

Жи-жи-жи, жи-жи-жи — з нами в ліс біжи.

Жа-жа-жа, жа-жа-жа — віднеси в кущі вужа

  1.               Гра «Продовж речення»
  •                 Звуки бувають … (голосні та приголосні).
  •                 Голосні звуки утворюються за допомогою … (голосу).
  •                 Приголосні звуки утворюються за допомогою … (голосу та шуму або тільки шуму).
  •                 Приголосні звуки бувають … (дзвінкі — глухі, тверді — м’які).
  •                 М’якість попереднього приголосного звука позначають букви … (я, ю, є, і, ь).
  •                 Завжди м’який звук … (й).
  1.               Відгадування закадки

Ходить вранці, ходить вдень,

А зупиниться лишень — уночі теж ходить.

знов його заводять. (Годинник)

Ганна Чубач

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

  •                 Сьогодні на уроці ми з вами прочитаємо оповідання Володимира Сенцовського «Знахідка», та закріпимо вміння переносити слова з апострофом.

IV.  Вивчення нового матеріалу

  1.               Підготовчі вправи

а) Читання складів за таблицею

  •                   Читаємо склади за таблицею. Спочатку перший ряд, потім другий, і третій.

б) Вправа 1, перше завдання (с. 76)

  •                   Зверніть увагу на виділені слова, вона підкажуть, як треба читати речення, з якою інтонацією.
  1.               Робота над оповіданням Володимира Сенцовського «Знахідка».

А) Вправа «Інтуїція»

- Прочитайте заголовок оповідання, і скажіть, як ви думаєте про, що піде мова  в ньому? ( про якусь знахідку)

- Як варто вчинити, коли щось знайдеш? (віддати річ, тому хто загубив)

  1.               Словникова робота

- Як ви розумієте слово «Хва̀цько» ? - тобто завзято

  1.               Читання оповідання учителем
  2.               Вибіркове читання учнями
  3.               Бесіда за змістом прочитаного
  •                   Назвіть дійових осіб оповідання? (хлопчики Андрій,  Тимко, дід Гацько)
  •                   Куди вирішили підти хлопці? (до діда Гацька)
  •                   Що знайли діти? (годинник)
  •                   Чому годинник був по-особливому  дорогим для дідуся? (пам’ятна нагорода за його працю)
  •                   Як дідусь віддячив хлопцям за знайдений годинник? (частував їх медом)
  •                   Як ви вважаєте, яка головна думка цього оповідання? (Чужу річ треба повернути власникові.)
  1.               Гра «Так чи Ні» Цеглинки лего
  •                   Тимко й Андрійко — брати́ . (Так.)
  •                   Їхній дідусь був у парку. (Ні.)
  •                   Хлопці знайшли на стежці годинник. (Так.)
  •                   Андрійко зрозумів, що це годинник їхнього дідуся. (Так.)
  •                   Тимко запропонував віднести годинник додому. (Ні.)
  •                   Дідусь зрадів, що годинник знайшовся. (Так.)
  •                   Дідусь почастував онуків цукерками. (Ні.)
  •                   Годинник — це нагорода дідусеві за працю. (Так.)
  1.               Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті

  •                   Розгорніть свої зошити запишіть

30 листопада

Класна робота

Го  ди н нн ик годинник

  •                   Зверніть увагу на з’єднання букв нн, ик

а) Розподільний диктант

  •                   Запишемо розподільний диктант.
  •                   Зошит уявно поділимо на дві колонки
  •                   В першу колонку будете записувати слова з апострофом, у другу слова без апострофа.

З апострофом                      Без апострофа

М’ята                                    Тюльпан     

Пір’я                                      Боєць

Бур’ян                                    Лялька

б) Виконання завдань вправи 4 (с. 77)

- Нам потрібно з оповідання Володимира Сенцовського виписати слова з апострофом та поділити їх рисками для переносу.

Пам’ятаємо про правило:

При переносі апостроф не відривають від попередньої букви: пам’-ятати, пір’-їна

Хло-п’ята, хлоп’-ята, хлоп’я- та.

 Па-м’ятна, пам’-ятна, пам’я-тна, пам’ят-на.

  •                   Побудуємо звукову модель слова Хлоп’ята – 7 букв, 8 звуків, 3 склади.                                                               --о-=о-о

                                                          

2. Гра «Конструктор» (Додаток 1)

- Як можна одним словом назвати трикутник, коло, квадрат? (геометричні фігури)

- Пригадаємо скільки кутів в трикутника, чотирикутника? 

- Зберіть однакові фігури. Утворіть нові слова.

Джерело,  м’ята,  ґава.

VІ. Підсумок уроку

  1.               Рефлексія. Вправа «Вірю- не вірю»
  •                   На уроці ми читали оповідання, яке має назву «Знахідка»
  •                   У слові комп’ютер три склади.
  •                   Апостроф — це буква.
  •                   Апостроф є у словах м’ята, подвір’я, пір’я, м’ячик.
  1.               Домашнє завдання

Вправа 4 завдання 3 і 4

  •                   Складіть і запишіть речення про дійових осіб оповідання з висловами.
  1.               Формувальне оцінювання
  •                   Прикріпіть прищепку на відповідну сходинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку