Тема: В.Сенцовський «Знахідка». Виразне читання діалогів. Закріплення правил переносу слів з апострофом.
Мета: Навчальна: удосконалювати навички читання, вчити висловлюватися за змістом прочитаного твору, оцінювати вчинки дійових осіб; активізувати словниковий запас школярів, закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом, навчати правильно переносити з рядка в рядок слова з апострофом; формувати навички грамотного письма.
Розвивальна: розвивати комунікативні навички, читацькі якості; увагу та пам’ять; навички самостійної, парної та групової роботи.
Виховна: виховувати інтерес до навчання, любов і повагу до всіх членів родини.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: картинки до уроку, таблиця для розчитування, цеглинки LEGO, Картки для гри «Конструктор».
Література: 1. Сапун Г. Українська мова та читання. 2 клас. Розробки уроків / Г. Сапун, О. Придаток. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 336 с.
2. Сапун Г. Українська мова та читання: підруч. Для 2 кл. закл. загал.середн.освіти. У 2 ч. Ч.1/Г.Сапун, О.Придаток.-Тернопіль: Підручники і посібники, 2019.-112с.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
Пролунав дзвінок
Починаємо урок
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці
Що у нашім 2-ім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Жа-жа-жа, жа-жа-жа — ми знайшли вужа.
Жі-жі-жі, жі-жі-жі — ну й слизькі вужі!
Жи-жи-жи, жи-жи-жи — з нами в ліс біжи.
Жа-жа-жа, жа-жа-жа — віднеси в кущі вужа
Ходить вранці, ходить вдень,
А зупиниться лишень — уночі теж ходить.
знов його заводять. (Годинник)
Ганна Чубач
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
а) Читання складів за таблицею
б) Вправа 1, перше завдання (с. 76)
А) Вправа «Інтуїція»
- Прочитайте заголовок оповідання, і скажіть, як ви думаєте про, що піде мова в ньому? ( про якусь знахідку)
- Як варто вчинити, коли щось знайдеш? (віддати річ, тому хто загубив)
- Як ви розумієте слово «Хва̀цько» ? - тобто завзято
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в зошиті
30 листопада
Класна робота
Го ди н нн ик годинник
а) Розподільний диктант
З апострофом Без апострофа
М’ята Тюльпан
Пір’я Боєць
Бур’ян Лялька
б) Виконання завдань вправи 4 (с. 77)
- Нам потрібно з оповідання Володимира Сенцовського виписати слова з апострофом та поділити їх рисками для переносу.
Пам’ятаємо про правило:
При переносі апостроф не відривають від попередньої букви: пам’-ятати, пір’-їна |
Хло-п’ята, хлоп’-ята, хлоп’я- та.
Па-м’ятна, пам’-ятна, пам’я-тна, пам’ят-на.
2. Гра «Конструктор» (Додаток 1)
- Як можна одним словом назвати трикутник, коло, квадрат? (геометричні фігури)
- Пригадаємо скільки кутів в трикутника, чотирикутника?
- Зберіть однакові фігури. Утворіть нові слова.
Джерело, м’ята, ґава.
VІ. Підсумок уроку
Вправа 4 завдання 3 і 4
Додаток 1
1