В.Шекспір «Гамлет» Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.

Про матеріал
Показати учням багатогранність характерів героїв трагедії “Гамлет”; формувати навички аналізу драматичного твору, виразного читання, порівняльного аналізу образів; виховувати високоморальні почуття.
Перегляд файлу

Тема: В.Шекспір «Гамлет» Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.

Мета: Показати учням багатогранність характерів героїв трагедії “Гамлет”; формувати навички аналізу драматичного твору, виразного читання, порівняльного аналізу образів; виховувати високоморальні почуття.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку
 
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Цілісний аналіз тексту.

Де? Коли? Хто? Що? Як? Чому?

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Хто ж він, загадковий Гамлет?

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Літературна вправа  «Хто є хто?»

 72289114_547028529403051_4293043047572176896_n

2. Робота в парах. Виступи із характеристикою образів трагедії використовуючи вправу «Сенкан»

 

3. Метод Storyteling. Словесне творче малювання. Розповідь від імені  принца Гамлета.

Я – принц Данії Гамлет. В мене було щасливе дитинство. Матір дарувала мені тепло і ласку. Батько був взірцем порядності та чесності. Всю свою любов вони дарували мені – єдиному синові. Я отримав хорошу освіту. Люблю музику, поезію. Захоплююся фехтуванням. Мріяв стати королем, але раптова смерть батька змінила моє життя. Біди почали затягувати мене у смертельний вир. Я намагався протистояти, шукав підтримку у матері та друзів, але зрозумів, що вистояти одному проти всіх неможливо. Одягнувши маску божевільного, я переконався в ницості світу. Боровся, доки вистачило сили. Зрозумів, що побороти зло самостійно неможливо. Я йду з життя з надією, що світ з часом зміниться і в ньому торжествуватиме добро.

4. Читання поезії В. Висоцького “Мой Гамлет”

5. Словникова робота.

Монолог – промова героя, в якій він звертається до себе або інших осіб; висловлювання, що виражає внутрішні переживання, роздуми, почуття.

6. Слово вчителя. 

Монолог "Бути чи не бути?" відкриває нам душу героя, якому неймовірно важко у світі неправди, зла, брехні, лиходійства, але який, проте, не втратив здатності до дії. Тому цей монолог є справді піком роздумів і сумнівів Гамлета.

У житті кожної людини бувають моменти, коли доводиться приймати рішення, робити вибір. І в цьому разі важливо зрозуміти власну відповідальність за перебіг подій, зайняти активну позицію та діяти. І при цьому треба пам'ятати, що не "будь-які засоби гарні", а ти мусиш залишатися гідною людиною у найважчих життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

Боротися, діяти, ризикувати.                          Померти, здатися, підкоритися долі,

                                                                                  змиритися з несправедливістю.

7. Словникова робота.

Вічний образ - це літературний образ, який за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретного твору та зображеної в ньому історичної доби, містить у собі невичерпні можливості філософського осмислення буття.

8. Схема «Гамлет – «вічний образ»».

Изображение 001.jpg 

Риси характеру героя,                                                                                 - символ людини, яка

ситуації, конфлікт твору                                                                           стоїть перед моральним

притаманні різним епохам                                                                       вибором, яка має сумніви,             

                                                                                                                                 вагається

 

 

 

 

 

 

 

                               Вийшов за межі твору та епохи,зображеної в ньому

9. Виразне читання вірша О.Блока «Я-Гамлет»

 

10. Метод ПРЕС

  • Я вважаю…(позиція)
  • Тому, що…(пояснення)
  • Наприклад, …(докази, аргументи)
  • І тому… (висновок)
     

IV.  Підбиття підсумків модуля.

Прийом “Займи позицію”

Борець зі злом чи бездіяльний меланхолік?

То хто ж він, Гамлет?

Переможець чи переможений?

Учні по черзі висловлюють свою думку, наводячи докази та аргументи.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ
        VІ. Домашнє завдання
Відповісти усно на запитання: “Чому Гамлета називають “вічним образом”?”

 

doc
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
4483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку