Тема: В.Шекспір «Гамлет» Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.
Мета: Показати учням багатогранність характерів героїв трагедії “Гамлет”; формувати навички аналізу драматичного твору, виразного читання, порівняльного аналізу образів; виховувати високоморальні почуття.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Цілісний аналіз тексту.
Де? Коли? Хто? Що? Як? Чому?
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Хто ж він, загадковий Гамлет?
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Літературна вправа «Хто є хто?»
2. Робота в парах. Виступи із характеристикою образів трагедії використовуючи вправу «Сенкан»
3. Метод Storyteling. Словесне творче малювання. Розповідь від імені принца Гамлета.
Я – принц Данії Гамлет. В мене було щасливе дитинство. Матір дарувала мені тепло і ласку. Батько був взірцем порядності та чесності. Всю свою любов вони дарували мені – єдиному синові. Я отримав хорошу освіту. Люблю музику, поезію. Захоплююся фехтуванням. Мріяв стати королем, але раптова смерть батька змінила моє життя. Біди почали затягувати мене у смертельний вир. Я намагався протистояти, шукав підтримку у матері та друзів, але зрозумів, що вистояти одному проти всіх неможливо. Одягнувши маску божевільного, я переконався в ницості світу. Боровся, доки вистачило сили. Зрозумів, що побороти зло самостійно неможливо. Я йду з життя з надією, що світ з часом зміниться і в ньому торжествуватиме добро.
4. Читання поезії В. Висоцького “Мой Гамлет”
5. Словникова робота.
Монолог – промова героя, в якій він звертається до себе або інших осіб; висловлювання, що виражає внутрішні переживання, роздуми, почуття.
6. Слово вчителя.
Монолог "Бути чи не бути?" відкриває нам душу героя, якому неймовірно важко у світі неправди, зла, брехні, лиходійства, але який, проте, не втратив здатності до дії. Тому цей монолог є справді піком роздумів і сумнівів Гамлета.
У житті кожної людини бувають моменти, коли доводиться приймати рішення, робити вибір. І в цьому разі важливо зрозуміти власну відповідальність за перебіг подій, зайняти активну позицію та діяти. І при цьому треба пам'ятати, що не "будь-які засоби гарні", а ти мусиш залишатися гідною людиною у найважчих життєвих ситуаціях.
Боротися, діяти, ризикувати. Померти, здатися, підкоритися долі,
змиритися з несправедливістю.
7. Словникова робота.
Вічний образ - це літературний образ, який за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретного твору та зображеної в ньому історичної доби, містить у собі невичерпні можливості філософського осмислення буття.
8. Схема «Гамлет – «вічний образ»».
Риси характеру героя, - символ людини, яка
ситуації, конфлікт твору стоїть перед моральним
притаманні різним епохам вибором, яка має сумніви,
вагається
Вийшов за межі твору та епохи,зображеної в ньому
9. Виразне читання вірша О.Блока «Я-Гамлет»
10. Метод ПРЕС
IV. Підбиття підсумків модуля.
Прийом “Займи позицію”
Борець зі злом чи бездіяльний меланхолік? |
То хто ж він, Гамлет? |
Переможець чи переможений? |
Учні по черзі висловлюють свою думку, наводячи докази та аргументи.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
VІ. Домашнє завдання
Відповісти усно на запитання: “Чому Гамлета називають “вічним образом”?”