14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

В скарбничку музичного керівника. Конспект інтегрованого музичного заняття: «Чарівні звуки і слова вивчаємо, музику поважаємо!»

Про матеріал
Вчити дітей надавати коротку і повну відповідь на запитання, формувати в дітей уміння виділяти склад із слова, розвивати фонематичне сприйняття мови, розвивати основи музичної культури, закріплювати вміння визначати характер, темп, динаміку та жанр музичного твору.
Перегляд файлу

 

Конспект інтегрованого музичного заняття:

«Чарівні звуки і слова вивчаємо, музику поважаємо!»

Для  дітей старшого дошкільного віку

Мета: Вчити дітей надавати коротку і повну відповідь на запитання, формувати в дітей уміння виділяти склад із слова, розвивати фонематичне сприйняття мови, розвивати основи музичної культури, закріплювати вміння визначати характер, темп, динаміку та жанр музичного твору.

Обладнання: музичні інструменти, музичні програмові твори, індивідуальні картки із голосними та приголосними звуками, підбір предметів із звуком «р».

Підготовка дітей: розучування пісень, таночку, ознайомлення з різними музичними інструментами та з героями мультфільму «Ми із Простоквашино».

 (Діти під музику заходять в зал, сідають (на стільчики, килимок), слухають музику «Вальс» муз. Е.Гріга)

Вихователь: Доброго дня, діти!

Діти: Добрий день.

Вихователь: А що ви чули, заходячи до залу?

Діти: Музику.

Вихователь: А хто пише музику?

Діти: Композитор.

Вихователь: Так, музичні твори пишуть композитори. А з чого складається музичний твір?

Діти: Із музичних звуків.

Вихователь: Вірно, а зараз ми тихесенько послухаємо, які ще звуки нас оточують?

(Діти спокійно сидять, до них доносяться різні звуки)

 Вихователь: Послухали? Чути вам музику?

Діти: Ні, чути інші, різні звуки:

  •      чути, як проїхала машина;
  •      я почув, як на подвір'ї заричала собака;
  •      хтось стукає молотком;
  •      чути шум води з крану.

Вихователь: Навколо нас, багато різних предметів і звучать вони по-різному. Ось перед вами лежать різні предмети, давайте з них виберемо музичні інструменти, назвемо їх  і пограємо у гру.

                                     Проводиться гра «Відгадай по звуку»

Хід гри: Діти з інструментами (металофон, бубонець, маракас, трикутник, барабан, сопілка) знаходяться за ширмою, грають по черзі на музичному інструменті, діти відгадують який звучав інструмент.

Вихователь: Ви почули і можете відгадати на слух, як звучать різні музичні інструменти. А інші предмети і живі істоти також мають свої звуки. Ось послухайте вірш: «Різні звуки»

  •      Десь собаки загарчали:
  •      Р-р-р!
  •      Там корівки замукали:
  •      Му-му-му!
  •      А в кімнату муха залетіла:
  •      Ж-ж-ж!
  •      Комарики заспівали:
  •      З-з-з!
  •      Капала в кухні з крану вода:
  •      Дінь!
  •      Перегукуються в ночі поїзда:
  •      Ууу-ууу!
  •      Листя на вітрі шумить:
  •      Т-с-с!
  •      В лісі змії шиплять:
  •      Ш-ш-ш!

Вихователь: Ось так звучать різні предмети, від тварин чуємо інші звуки, а люди розмовляють, тому, що володіють мовою. Звуки мови з'єднуються і утворюються склади, із яких складаються слова.

Музичний керівник: Слова, як і звуки бувають різні, і звучать по різному, зараз ви мені скажете: чим вони відрізняються.

Музичний керівник говорить слово «дощ», перший раз голосно, другий тихо

Діти: Перший разголосно, другий тихо

Музичний керівник: А тепер послухайте уривки музичних творів: «Осінній дощик» муз. М.Парцхаладзе; «Веселий дощик» муз. Т. Радіонової Чим відрізняються ці твори?

Діти : Динамікою, перший звучав на  (піано), другий на  (форте).

Музичний керівник:

А ви чуєте, як композитор музикою передав нам «дощик», як швиденько капали краплинки дощу. А коли дощ закінчився то все повільніше і повільніше, де-не-де з‘являлися його краплинки.

Послухаємо іншу музику: «Повільний вальс» муз. Д.Кабалевського, «Козачок» муз. В.Кирейка. Що можна  відзначити в цих музичних творах?

Діти: Відносяться до одного музичного жанру; мають різний темп.


Музичний керівник:

Вірно, вальс виконувався в повільному темпі, а козачок в швидкому. Слухаємо далі: «Сумна історія» муз. О.Гречанінова, «Сміливий вершник» муз. Р.Шумана.

Діти: Перший твір спокійний, сумний, другий веселий, жвавий, радісний.

Музичний керівник: Так, музичні твори, як і наша мова можуть бути різними  за динамікою, темпом, характером.

(Чути телефонний дзвінок)

Вихователь: А це що за звуки ви почули?

Діти: Телефонного дзвінка.

(Вихователь знімає слухавку і веде розмову)

- Алло, це дитячий садок «Казка»?

Вихователь: Так, а це хто?

(Включається аудіо- запис) З вами розмовляє кіт Матроскін із Простоквашино. Я чув, що у вас у садочку чемні, веселі дітки, гарно співають, танцюють, грають в різні ігри, ми дуже хотіли б товаришувати з такими дітьми і запрошуємо вас до нас, в Простоквашино.

Вихователь:

Ну що, відправимось в Простоквашино?

Але спочатку завітаємо в крамницю і придбаємо деякі подарунки.

(Діти підходять до прилавку, де лежать різні речі, товари)

Роздивіться всі товари і виберіть з них такі, щоб у назві кожного був звук «р».

Діти (вибирають):  Дяді Федору – торт,

Матроскіну – рибку,

 Шаріку – граблі,

 Корові Мурці – відро.

Вихователь: Вірно, справились із завданням, тож вирушаємо в подорож, і потяг нас уже чекає, а щоб веселішою була дорога заспіваємо.

(Виконання Пісня «На сонячній планеті» муз. Т.Солосіч)

Вихователь: А ось і станція «Простоквашино»

(Діти виходять із потягу, на пероні листоноша Пєчкін, складає посилки на візок, пресу, звертає увагу на дітей)

Листоноша Пєчкін: Ой, а хто це до нас завітав у Простоквашино?

 З якими пакунками?

Вихователь: Нас Матроскін із друзями запросив в гості, діти їм подарунки привезли. А от про вас щось забули.

Листоноша Пєчкін:

Так, про мене забули, але я не ображаюсь, для мене було б гарним подарунком весела пісня, чи гарний танок.

Діти: Аякже заспіваєм, ще й танок заведем.

Листоноша Пєчкін: Добре, але перед цим я дещо перевірю. Ось я роздаю вам картки, а на них зображено різні звуки. В кого буде голоснийспівають пісню, в кого приголоснийтанцюють танок.

(Виконується пісня «Гарно в нашому садку» муз. В.Герчика, «Парний танок» муз. Дунаєвського).

Листоноша Пєчкін: Ваш гарний спів і веселий танок краще від будь-яких подарунків, дякую вам. Та на вас вже чекають Шарік, Матроскін та Дядя Федір.

Дядя Федір: Ми дуже раді вам, може пограємось разом?

Діти: Із задоволенням.

Дядя Федір: Та-ра-ра, починається вже гра: Я прошу із складом МА Вам придумати слова.

Діти: Мама, малина, мазурка, машина.

Дядя Федір: Ми продовжуємо гру: Де слова із складом БУ

Діти: Буквар, бублик, будинок, Буратіно.

Діти: А в нашу гру пограємось?

(Проводиться музична гра «Ой Василю товаришу»,  гра «Ланцюжок слів»).

Вихователь: Загостювались ми у вас, та нам вже додому час повертатись. Запрошуємо тепер ми вас до нас в садочок. До зустрічі.

(Виконується «Пісенька друзів» муз. В. Герчика, сл. І. Варламова)

 

Діти залишають музичну залу під спокійну музику на вибір музичного керівника.

 

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
11 квітня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку