В’язання виробу по колу. Чохол для стакана.

Про матеріал
Продовжувати формувати вміння характеризувати в'язання гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва, розпізнавати види виробів в’язаних гачком, підбирати гачок до пряжі, навчити дітей працювати з інтернет ресурсами (в’язати по відео уроку)
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Тема уроку:  В’язання виробу по колу. Чохол для стакана.

Мета уроку:

дидактична:    продовжувати  формувати вміння характеризувати в'язання гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва, розпізнавати види виробів в’язаних гачком, підбирати гачок до пряжі, навчити дітей працювати з інтернет ресурсами (в’язати по відео уроку)

розвиваюча: розвивати в учнів уяву, творче мислення,  естетичні смаки, вміння аналізувати та синтезувати отриману інформацію;

виховна:  виховувати любов до українських традицій та декоративно-ужиткового    мистецтва, шанобливе ставлення до праці; почуття відповідальності та культури праці.

Матеріально – технічне забезпечення:  комп'ютер, проектор та екран, гачки для   в'язання  та пряжа.

Дидактичне забезпечення:

1. Презентація: «Вироби плетені гачком»

2. Пелюстки квітки  «Правила безпечної праці та санітарно - гігієнічних вимог під  час в'язання гачком» .

3.   Презентація «Вироби в’язані гачком по колу»

Очікувані результати: уміння характеризувати в'язання гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва; розпізнавати види виробів в’язаних гачком ; навчитися працювати з матеріалами відео - уроку, а саме в’язання по колу; підбирати матеріали та інструменти для в'язання гачком.

Тип уроку:   засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів

Мета навчальної діяльності: активізувати опорні знання учнів, необхідні для свідомого вивчення нового матеріалу.

Форма організації: групова.

Метод навчальної діяльності:  інтерактивна гра    «Скринька запитань».

                                                 Правила гри:

1. У грі беруть участь дві команди ;

2. Група  працює півколом або в колі за одним столом;

3. Учням пропонується витягнути з скриньки папірець із запитанням;

4. На обговорення відводиться 1 хв потім обирається представник і

виголошує відповідь;

5. Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення

висловлювань.

Запитання:

1. Що Ви розумієте під поняттям «в'язання гачком»?

(В’язання гачком – це один із видів декоративного мистецтва, техніка якого полягає в утворені петель за допомогою спеціального інструменту –гачка.)

2. Які вироби, на вашу думку, можна виготовити за допомогою гачка?

(За допомогою гачка можна виготовляти такі вироби як: одяг, інтер'єрного призначення речі, аксесуари, іграшки.)

3. Назвіть тварин, яких людина розводить з метою отримання вовни.

 (Люди розводять кіз, овець, кролів, собак, верблюдів для отримання вовни)

4. З чого починається в’язання  гачком?

 (В’язання  гачком починається з набору повітряних петель)

5. Що необхідно знати, щоб швидко й правильно прочитати схему в’язання?

( Щоб швидко  й правильно прочитати схему в’язання потрібно знати умовні позначення елементів в’язання)

6. Яке буде в’язане полотно, якщо гачок буде великого номеру, а нитки будуть тоненькими?

 (Полотно буде рихлим і мати великі отвори)

 

III. Мотивація навчальної діяльності учні

   На попередніх уроках   ми вже з вами знайомилися  з  таким видом декоративно – ужиткового мистецтва - як в’язання гачком. Прослідкували як розвивався цей вид мистецтва і як продовжує розвиватися в наш час.

 Переглянемо декілька слайдів  з яких дізнаємося, які ж вироби можна вив’язати саме гачком.( Слайд № 1 – 15)

   У сучасних  жінок  відпала  необхідність займатися  в'язанням. Їм простіше купити все в магазині. Але кожна жінка розуміє, що куплений светр це одне, а пов'язаний своїми руками зовсім інше. 
    В'язання гачком просте, різноманітне і доступне кожному заняття! 
Крім того, можна не побоюватися зустріти схожу річ. Ви стаєте власним дизайнером, і кожна ваша річ ексклюзивна. У жодного іншого людини на всій планеті немає такої ж. 
  В'язання гачком дозволяє висловити свою індивідуальність, піти від традиційних поглядів на моду, як у костюмі, так і домашньому інтер'єрі. В'язані вироби найбільш стабільні навіть у руслі примхливої моди і можуть довго прикрашати інтер'єр і гардероб.

   В'язання - це творча робота, до того ж робота приємна і зовсім не утомлива. Давно відомо, що в'язання не лише відганяє похмурі думки, але і сприяє гарному настрою.

    А чи знаєте Ви, що в'язання може надавати лікувальну дію? Багато медиків вважають, що рукоділля  взагалі, а в'язання  зокрема, надзвичайно благотворно діє на психіку людини. Прихильниць в'язання гачком з кожним роком все більше.
  От і ми з вами будемо продовжувати вдосконалювати свої навички  і знайомитися з новими  техніками в’язання гачком..

 Ось тому сьогодні діти

Я вам всім бажаю сили,

І старання, і терпіння.

Знань міцненьких й розуміння,

Сил в навчанні не жаліти -

І в'язанням заболіти!

VI. Повідомлення теми, мети уроку

  Слово вчителя:    Сьогодні тема нашого уроку буде вам зрозуміла після перегляду слайдів  ( слайд №16 - 25)

 « В’язання виробу по колу.    Чохли на стакан»

  Слово вчителя:   метою нашого заняття буде ознайомлення з виробами, які можна зв’язати  по колу та навчитися працювати  самостійно  використовуючи відео уроки.

  Перед початком практичної роботи, нам потрібно повторити правила користування  гачком. Вчитель використовує пелюстки квітів з написом правил, учень вибирає пелюстку і зачитує.

 Санітарно-гігієнічні вимоги і правила під час в'язання.    
• Не можна носити гачок у поліетиленовому пакеті, тому що гачок доволі гострий і може поранити.
• Передавати гачок потрібно ручкою  вперед, тримаючи його за гострий кінець.
• Після закінчення роботи слід заховати гачок у спеціальну коробочку або увіткнути у клубок ниток. 
• Сидіти потрібно прямо, прихилившись до спинки крісла.
• Під час роботи світло має падати на виріб з лівого боку або прямо.
• Лікті потрібно опустити і злегка притиснути до тулуба.
• Гачок з в’язанням слід тримати на відстані 30-40 см. від очей.
• Під час в’язання темними нитками бажано стелити на коліна світлу тканину, а під час в’язання світлими − темну.
• Робоче місце має бути добре упорядкованим. Інструменти та матеріали для роботи зберігати в спеціальних чохлах, корзинках тощо. Гачки треба носити не в пластикових пакетах, а в твердій упаковці, розміщуючи горизонтально
• Гачками працювати обережно, щоб не поранити ні себе, ні інших. З цієї причини не можна сидіти близько один біля одного під час в’язання.
         А тепер давайте зіграємо гру «Знайди пару»  і подивимось як ви  запам’ятали   матеріал з попередніх уроків.

Інтерактивна гра «Знайди пару»

Правила гри:

1. Клас об’єднується в  групи по парах з рівною кількістю учасників.

2. Кожній групі роздається однакове завдання.

3. Яка група справиться швидше із завданням та і виграла.

Дана група, яка виграла обґрунтовує усім іншим виконане завдання.

Завдання:

    На столі дві коробки. У одній коробці – гачки різних форм та розмірів, а в іншій – пряжа та нитки. Знайдіть ниткам та пряжі відповідний гачок  (гачків повинно бути на один більше, ніж пряжі).

Слово вчителя:   Пам'ятайте! Гачок повинен бути вдвічі товстіший робочої нитки.

   Найкраще перевірити відповідність гачка вив’язуючи петлі. Гачок  повинен легко і повністю захоплювати нитку і при цьому не розділяти її на волокна. Нитка під час в’язання не повинна зіскакувати з гачка. Купуючи гачок, особливу увагу слід звертати на якість головки.  Вона не повинна бути занадто   гострою й занадто тупою.

   Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для в'язання така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду візерунка, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки.

V. Виклад нового навчального  матеріалу.  Практична робота

Вчитель включає відео урок: «В’язання виробу по колу» і працюють по відео уроку, якщо діти не встигають, учитель зупиняє перегляд, перевіряє виконання роботи і продовжує показ матеріалу.

VІ.  Рефлексія

 Слово вчителя:  Сьогодні ми з вами  продовжили   знайомитися з найдавнішим та цікавим видом декоративно - ужиткового мистецтва – в'язання гачком,  навчилися працювати  з відеоматеріалами.  Я думаю, що кожен із вас після нашого уроку,  прийшовши додому , знайде відео урок  і буде далі працювати над своїм виробом, щоб якнайшвидше побачити результат своєї роботи.

Де зможете застосувати набуті знання? 

Чи знадобиться отриманий навчальний матеріал вам у майбутньому?

VІІ.  Домашнє завдання:

підібрати зображення виробів в’язаних гачком.

 

docx
Додано
20 липня 2021
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку