Тема уроку: В’язання виробу по колу. Чохол для стакана.
Мета уроку:
дидактична: продовжувати формувати вміння характеризувати в'язання гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва, розпізнавати види виробів в’язаних гачком, підбирати гачок до пряжі, навчити дітей працювати з інтернет ресурсами (в’язати по відео уроку)
розвиваюча: розвивати в учнів уяву, творче мислення, естетичні смаки, вміння аналізувати та синтезувати отриману інформацію;
виховна: виховувати любов до українських традицій та декоративно-ужиткового мистецтва, шанобливе ставлення до праці; почуття відповідальності та культури праці.
Матеріально – технічне забезпечення: комп'ютер, проектор та екран, гачки для в'язання та пряжа.
Дидактичне забезпечення:
1. Презентація: «Вироби плетені гачком»
2. Пелюстки квітки «Правила безпечної праці та санітарно - гігієнічних вимог під час в'язання гачком» .
3. Презентація «Вироби в’язані гачком по колу»
Очікувані результати: уміння характеризувати в'язання гачком як вид декоративно - ужиткового мистецтва; розпізнавати види виробів в’язаних гачком ; навчитися працювати з матеріалами відео - уроку, а саме в’язання по колу; підбирати матеріали та інструменти для в'язання гачком.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
Мета навчальної діяльності: активізувати опорні знання учнів, необхідні для свідомого вивчення нового матеріалу.
Форма організації: групова.
Метод навчальної діяльності: інтерактивна гра «Скринька запитань».
Правила гри:
1. У грі беруть участь дві команди ;
2. Група працює півколом або в колі за одним столом;
3. Учням пропонується витягнути з скриньки папірець із запитанням;
4. На обговорення відводиться 1 хв потім обирається представник і
виголошує відповідь;
5. Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення
висловлювань.
Запитання:
1. Що Ви розумієте під поняттям «в'язання гачком»?
(В’язання гачком – це один із видів декоративного мистецтва, техніка якого полягає в утворені петель за допомогою спеціального інструменту –гачка.)
2. Які вироби, на вашу думку, можна виготовити за допомогою гачка?
(За допомогою гачка можна виготовляти такі вироби як: одяг, інтер'єрного призначення речі, аксесуари, іграшки.)
3. Назвіть тварин, яких людина розводить з метою отримання вовни.
(Люди розводять кіз, овець, кролів, собак, верблюдів для отримання вовни)
4. З чого починається в’язання гачком?
(В’язання гачком починається з набору повітряних петель)
5. Що необхідно знати, щоб швидко й правильно прочитати схему в’язання?
( Щоб швидко й правильно прочитати схему в’язання потрібно знати умовні позначення елементів в’язання)
6. Яке буде в’язане полотно, якщо гачок буде великого номеру, а нитки будуть тоненькими?
(Полотно буде рихлим і мати великі отвори)
III. Мотивація навчальної діяльності учні
На попередніх уроках ми вже з вами знайомилися з таким видом декоративно – ужиткового мистецтва - як в’язання гачком. Прослідкували як розвивався цей вид мистецтва і як продовжує розвиватися в наш час.
Переглянемо декілька слайдів з яких дізнаємося, які ж вироби можна вив’язати саме гачком.( Слайд № 1 – 15)
У сучасних жінок відпала необхідність займатися в'язанням. Їм простіше купити все в магазині. Але кожна жінка розуміє, що куплений светр це одне, а пов'язаний своїми руками зовсім інше.
В'язання гачком просте, різноманітне і доступне кожному заняття!
Крім того, можна не побоюватися зустріти схожу річ. Ви стаєте власним дизайнером, і кожна ваша річ ексклюзивна. У жодного іншого людини на всій планеті немає такої ж.
В'язання гачком дозволяє висловити свою індивідуальність, піти від традиційних поглядів на моду, як у костюмі, так і домашньому інтер'єрі. В'язані вироби найбільш стабільні навіть у руслі примхливої моди і можуть довго прикрашати інтер'єр і гардероб.
В'язання - це творча робота, до того ж робота приємна і зовсім не утомлива. Давно відомо, що в'язання не лише відганяє похмурі думки, але і сприяє гарному настрою.
А чи знаєте Ви, що в'язання може надавати лікувальну дію? Багато медиків вважають, що рукоділля взагалі, а в'язання зокрема, надзвичайно благотворно діє на психіку людини. Прихильниць в'язання гачком з кожним роком все більше.
От і ми з вами будемо продовжувати вдосконалювати свої навички і знайомитися з новими техніками в’язання гачком..
Ось тому сьогодні діти
Я вам всім бажаю сили,
І старання, і терпіння.
Знань міцненьких й розуміння,
Сил в навчанні не жаліти -
І в'язанням заболіти!
VI. Повідомлення теми, мети уроку
Слово вчителя: Сьогодні тема нашого уроку буде вам зрозуміла після перегляду слайдів ( слайд №16 - 25)
« В’язання виробу по колу. Чохли на стакан»
Слово вчителя: метою нашого заняття буде ознайомлення з виробами, які можна зв’язати по колу та навчитися працювати самостійно використовуючи відео уроки.
Перед початком практичної роботи, нам потрібно повторити правила користування гачком. Вчитель використовує пелюстки квітів з написом правил, учень вибирає пелюстку і зачитує.
Санітарно-гігієнічні вимоги і правила під час в'язання.
• Не можна носити гачок у поліетиленовому пакеті, тому що гачок доволі гострий і може поранити.
• Передавати гачок потрібно ручкою вперед, тримаючи його за гострий кінець.
• Після закінчення роботи слід заховати гачок у спеціальну коробочку або увіткнути у клубок ниток.
• Сидіти потрібно прямо, прихилившись до спинки крісла.
• Під час роботи світло має падати на виріб з лівого боку або прямо.
• Лікті потрібно опустити і злегка притиснути до тулуба.
• Гачок з в’язанням слід тримати на відстані 30-40 см. від очей.
• Під час в’язання темними нитками бажано стелити на коліна світлу тканину, а під час в’язання світлими − темну.
• Робоче місце має бути добре упорядкованим. Інструменти та матеріали для роботи зберігати в спеціальних чохлах, корзинках тощо. Гачки треба носити не в пластикових пакетах, а в твердій упаковці, розміщуючи горизонтально
• Гачками працювати обережно, щоб не поранити ні себе, ні інших. З цієї причини не можна сидіти близько один біля одного під час в’язання.
А тепер давайте зіграємо гру «Знайди пару» і подивимось як ви запам’ятали матеріал з попередніх уроків.
Інтерактивна гра «Знайди пару»
Правила гри:
1. Клас об’єднується в групи по парах з рівною кількістю учасників.
2. Кожній групі роздається однакове завдання.
3. Яка група справиться швидше із завданням та і виграла.
Дана група, яка виграла обґрунтовує усім іншим виконане завдання.
Завдання:
На столі дві коробки. У одній коробці – гачки різних форм та розмірів, а в іншій – пряжа та нитки. Знайдіть ниткам та пряжі відповідний гачок (гачків повинно бути на один більше, ніж пряжі).
Слово вчителя: Пам'ятайте! Гачок повинен бути вдвічі товстіший робочої нитки.
Найкраще перевірити відповідність гачка вив’язуючи петлі. Гачок повинен легко і повністю захоплювати нитку і при цьому не розділяти її на волокна. Нитка під час в’язання не повинна зіскакувати з гачка. Купуючи гачок, особливу увагу слід звертати на якість головки. Вона не повинна бути занадто гострою й занадто тупою.
Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для в'язання така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду візерунка, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки.
V. Виклад нового навчального матеріалу. Практична робота
Вчитель включає відео урок: «В’язання виробу по колу» і працюють по відео уроку, якщо діти не встигають, учитель зупиняє перегляд, перевіряє виконання роботи і продовжує показ матеріалу.
VІ. Рефлексія
Слово вчителя: Сьогодні ми з вами продовжили знайомитися з найдавнішим та цікавим видом декоративно - ужиткового мистецтва – в'язання гачком, навчилися працювати з відеоматеріалами. Я думаю, що кожен із вас після нашого уроку, прийшовши додому , знайде відео урок і буде далі працювати над своїм виробом, щоб якнайшвидше побачити результат своєї роботи.
Де зможете застосувати набуті знання?
Чи знадобиться отриманий навчальний матеріал вам у майбутньому?
VІІ. Домашнє завдання:
підібрати зображення виробів в’язаних гачком.