Валеологічний практикум «Умій сказати «НІ!»

Про матеріал
Мета: виховувати потребу в здоровому способі життя; продовжити виховання негативного ставлення до наркотичних речовин; з'ясувати, які якості особистості підвищують ризик виникнення наркотичної залежнос¬ті, а які допомагають утримуватися від уживання наркотичних речовин; показати роль самооцінки у відмові від уживання наркотичних речовин; навчити учнів знаходити в оточуючих позитивні якості, цінувати позитивні риси своєї особистості.
Перегляд файлу

Валеологічний практикум  «Умій сказати «НІ!»

 

Мета: виховувати потребу в здоровому способі життя; продовжити виховання негативного ставлення до наркотичних речовин; з'ясувати, які якості особистості підвищують ризик виникнення наркотичної залежнос­ті, а які допомагають утримуватися від уживання наркотичних речовин; показати роль самооцінки у відмові від уживання наркотичних речовин; навчити учнів знаходити в оточуючих позитивні якості, цінувати позитивні риси своєї особистості.

Обладнання: на дошці висить плакат зі словами: «Умій сказати: "Ні!"», плакати «Вплив наркотиків на людину», робочі аркуші «Що б ти сказав?», виставка дитячих малюнків на тему: «За здоровий спосіб життя».

 

І. Вступна частина

«Мозковий штурм»

Питання:

- Чим відрізняється дитячий організм від організму до­рослої людини?

  - Чи доводять виявлені відмінності той факт, що наркотичні речовини діють більш згубно на організм ді­тей і підлітків, ніж на організм дорослого?

-  Що таке наркотики? (Наркотики — це речовини, які викликають токсичне отруєння, психічну і фізичну залежність організму).

-  Які препарати належать до наркотичних речовин? (Алкоголь, опіати, кокаїн, стимулятори (кофеїн), тютюн, легкі речовини ( клей, розчинник, ...), морфій, галюциногени, транквілізатори, марихуана).

       _ -  Що таке наркоманія? ( Це захворювання, під час якого психічний і фізичний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежить від наявності наркотику в організмі).

— Коли вам погано, що ви робите для поліпшення самопочуття?

— Чи важко вам відмовити кому-небудь, якщо вас просять про щось?

 

ІІ. Основна частина

1. Бесіда

—  Вам пропонують спробувати наркотик, причому в дуже ввічливій формі. У цій ситуації деяким людям буває важко відмовитись, і вони, попри те, що не мають бажання, роблять те, чого не повинні робити, завда­ючи собі шкоди.

Кожна людина має пам'ятати про свої невід'ємні права:

•    право робити те, що вона вважає за краще;

•     право приймати рішення;

•     право передумати, змінити своє рішення.

 

2. Сценка «Два персонажі» 

 Один учень умовляє другого спробувати сигарету з «травичкою», той повинен відмовитись. Потім відбувається обговорення ситуації. Учні пропонують свої варіанти відмови.

 Робиться запис на класній дошці: ніколи не коливатися, а рішуче й твердо сказати "Ні!" При цьому дивитися прямо в очі співрозмовнику.

 

3. Перегляд відеофрагменту «Наркозалежність»

- Ми сьогодні не будемо говорити, як саме впливають наркотичні речовини на дитячий організм, про це ми з вами говорили минулого року , коли готували і проводили ділову гру «Суд над шкідливими звичками», про це нагадують матеріали нашої виставки. Ми поговоремо про те, як навчитися говорити «Ні!» отим всім негативним впливам.

 

5. Обговорення проблеми  «Самооцінка, як регулятор поведінки»

Розповідь учителя                                   

    — Самооцінка — це оцінка особистістю самої себе, своїх можливостей, якостей, місця серед інших людей. Самооцінка є важливим регулятором поведінки особистості. Від неї залежать взаємини з оточуючими, критичність, вимогливість до себе, ставлення до своїх успіхів і невдач.   Якщо самооцінка занижена, то людина:                                  

-    Схильна ледве не в кожній справі знаходити непоборні перешкоди;    - нелегко пристосовується до умов життя;

-      важко сходиться з однолітками;   

- невпевнена в собі, від критики вкидається у відчай; 

- занадто критична до себе;

- має підвищений рівень тривожності.                                 

Для людини, яка відзначається заниженою самооцінкою наркотичні речовини можуть стати можливістю самоствердитись, довести собі та оточуючим свою значимість.

Якщо ж самооцінка завищена, то людина:

- впевнена у собі, у своїй правоті й винятковості;

- не виявляє критичності й вимогливості до себе;

- ставить себе вище за інших, що може призвести до конфліктів;

- утрачає внутрішній стимул для розвитку особистості .

На жаль, завищена самооцінка теж є негативним чинником, що збільшує ризик вживання наркотичних речовин.             

Найнижчим є ризик уживання наркотичних речовин в учнів, які відзначаються адекватною самооцінкою.

Якщо самооцінка адекватна, то людина:  

- припускається помилок, робить із цього висновки, тобто вчиться на них;

- приймає свій фізичний вигляд таким, яким він є, навіть якщо він є недосконалим;

- досліджує  нові можливості й інтереси, використовуючи їх як потенціал розвитку;     

- перебуває в гармонії із собою, не відчуваючи переваги над іншими людьми;

- поважно ставиться до інших;

- піклується своє фізичне здоров'я.

6. Розгляд проблеми «Як можна підвищити самооцінку?»

Клас розподіляється на групи по 5 учнів.

?   Завдання

Учні мають написати судження про кожного із членів своєї групи, включаючи себе. У цих судженнях необхідно охарактеризувати позитивні якості особистості кожного. При цьому не має значення, знаєте ви з позитивного боку цю людину чи ні, подобається вона вам чи ні.

 

7. Вправа «Бомбардування»

Кожний член групи по черзі сідає в центрі на «гарячий стілець» і стає

об’єктом потужного «бомбардування» — він слухатиме, як інші члени говорять на його адресу те, що цінують у ньому найбільше: Слухач дякувати кожному з мовців, обираючи для цього один із трьох варіантів відповідей: «Дякую вам», «Спасибі, я з вами згоден», «Спасибі, так добре, що хочеться почути ще раз».

Таким чином по черзі потужного «бомбардування» зазнає кожен учень.

?   Запитання

— Що ви переживали, слухаючи позитивні оцінки на свою адресу?      

— Що зі сказаного було для вас несподіванкою?          

— Яка з висловлених думок вам сподобалася найбільше?                 

— Чи важко обмірковувати і визначити те, що ви цінуєте в одноклас-   никах?    

- Чи важко говорити про це? 

—  Як ви вважаєте, чи впливають думки й висловлювання людей на  вашу адресу на те, що ви думаєте про себе?                                                                   

— Чи впливають ваші думки про себе на ваші вчинки?                         

— Чи вважаєте ви, що люди, які про тебе гарної думки, схильні втриму-

ватися від уживання наркотичних речовин?                

 

ІІІ. Підсумок

Слово вчителя 

— У кожної людини є всі підстави поважати себе. Ми повинні дбати   про себе, а це припускає відмову від усього, що шкодить нашому здоров'ю   та розвитку особистості, І в першу чергу — вед наркотичних речовин.          

 А тепер подумайте , які якості особистості допомагають утриматися від уживання наркотичних речовин?

 

Відповіді дітей:

  •                  внутрішній самоконтроль;
  •                  цілеспрямованість;
  •                  уміння постояти за себе;
  •                  уміння звертатись по допомогу;
  •                  уміння прогнозувати наслідки;
  •                  уміння сказати «Ні!»

    Коментарій вчителя

 

doc
Додано
4 січня 2021
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку