Тема: «Ваше здоров’я, в ваших руках!»
Мета. Поглибити знання учнів про здоров’я – найбільше багатство у світі;
показати, що здоров’я кожної людини залежить від неї самої; роль гарного і
веселого настрою для збереження здоров’я. Виховувати бажання берегти
своє здоров’я.
Хід години спілкування
Бережи здоров’я змалку
Бо хазяїн тіла-ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.
В.Стебенєв
І. Організація класу
1. Вступне слово вчителя
- Почати наш захід я хочу з однієї цікавої історії. Це притча про метелика.
У давнину жив - був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудрецю, потім запитаю його, як він думає, живий у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я зімкну щільно долоні, роздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розкрию долоні, метелик вилетить живий і неушкоджена і скажу, що наш великий мудрець помилився».
Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: « Все в твоїх руках».
-Все в наших руках - і здоров'я, і навчання, і повага друзів, і «Твоє здоров'я в твоїх руках» любов у сім'ї...
І майбутнє життя! Хочете жити надалі добре? Додайте до цього зусилля вже зараз і ви про це не пошкодуєте в майбутньому. Потрібно лише любити себе, вміти приймати рішення, які вам підуть на користь, якими б важкими вони не були для вас. Не завжди те, що потрібно виявляється приємним. Хтось не любить мити посуд, але ж це потрібно! Мамі допомога, чистота в будинку...Хтось не любить вчитися, але ж без професії в житті буде сутужно в наш час енергійне! Хтось завжди грубить, лається як з друзями, так і з усіма іншими, але ж коли - то ця грубість повернеться йому ж. Це доведено часом!
Здоров'я - це головна цінність людини. Здоров'я не купиш ні за які гроші. Будучи хворим, ви не зможете втілити в життя свої мрії, не зможете повністю реалізуватися в сучасному світі ... І саме про здоров'я, про те, як його зберегти, ми і поговоримо сьогодні.
- Здоров'я - багатство на всі часи. А воно закладається в дитинстві. Ваше здоров'я, як скарб, який знаходиться глибоко в землі. Та щоб знайти скарб, потрібно докласти великі зусилля.
- Щоб бути здоровою людиною, необхідно, перш за все, відмовитися від шкідливих звичок. Ми з вами зараз пограємо в гру.
2. Гра - кричалка «Корисно - шкідливо»
( Діти відповідають хором словами «корисно», « шкідливо» на запропонований вчителем варіант)
- Читати лежачи ...(шкідливо).
-Дивитися на яскраве світло ... (шкідливо).
-Промивати очі вранці ... (корисно).
-Дивитися близько телевізор ... (шкідливо).
-Оберігати очі від ударів ... (корисно).
-Вживати в їжу моркву, петрушку ...(корисно).
-Терти очі брудними руками ... (шкідливо).
-Займатися фізкультурою ... (корисно).
3.Слово вчителя
- В житті дуже складно відмовитися від чогось привабливої. Дуже часто ми погоджуємося, добре розуміючи, які неприємності і наслідки для здоров'я за цим послідують. Іноді такі вчинки відбуваються з-за солідарності з товаришами, бажання не бути білою вороною, але частіше всього тому, що не усвідомлюється цінність власного здоров'я. Зараз я вам кажу про найшкідливіші для здоров'я звички.
Деякі діти хочуть здаватися дорослими і пробують курити, пити вино. Зустрічаються і ті, хто пробує наркотики. Це дуже шкідливі затії. Адже звикнути до поганого легко. Набагато важче потім позбутися від небезпечної звички.
Курець спочатку і не помічає, як він отруює свій організм. Адже в тютюні є сильна отрута - нікотин. Він легко проникає в кров, накопичується у внутрішніх органах і поступово руйнує їх. Тільки людина не відразу помічає цеІ через кілька років той, хто палить, починає кашляти, задихатися при бігу або навіть при ходьбі, швидко втомлюватися. І чекають курця хвороби органів дихання: астма, туберкульоз, рак.
Не менш шкідливий і алкоголь. Від нього теж страждають всі внутрішні органи. Отруєння мозку призводить до того, що людина просто - напросто дурнішає, у нього погіршується пам'ять, він важче засвоює нове.
Наркотики часто називають « білою смертю». Чим раніше людина звикає до них, тим швидше вмирає. Хронічні наркомани взагалі живуть мало. Наркотики повністю висмоктують з людини всі сили. Немає ніякої сміливості в тому, щоб спробувати наркотик. А ось якщо чоловік зумів відмовитися, значить, у нього дійсно є сміливість і воля.
6. Обговорення життєвих ситуацій
- Діти, чи знаєте ви фразу «неписьменна людина»? Це не тільки той, хто не вміє читати і писати, але і той, хто не знає правил здорового способу життя.
Пропоную вам познайомитися з образом життя хлопців і оцінити їх поведінку.
(Діти працюють у групах. Читають, обговорюють, пояснюють своє рішення. При відповіді коротко викладають спосіб життя дітей).
1. Денис вважав, що в житті стільки всього цікавого і стільки треба встигнути, що йому просто ніколи було скупатися, вмитися, почистити і погладити одяг, вимити взуття. Їв він на ходу, забуваючи помити руки, а часто і фрукти.
2.Ігор дуже любив читати. Він читав багато і скрізь: під час їжі, по дорозі в школу, в транспорті, ввечері, після приготування уроків. А коли мама вимикала світло і бажала « Спокійної ночі», він, щоб не засмучувати маму, читав під ковдрою при світлі ліхтарика. А ще Ігор любив гучну музику і часто не знімав навушники за кілька годин, у перервах між читанням.
3.Даша дуже любила цукерки, але боялася зубних лікарів. Після їжі вона забувала не тільки почистити зуби, але і прополоскати рот.
Поступово на яснах з'явився наліт, в зубах з'явилися маленькі дірочки, які ставали більше, а колір зубів змінився - став темним. Але Даша вважала, що зуби пофарбували цукерки.
7. Вчитель:
- Ми з вами завершили перший етап нашого заходу, а тепер переходимо до конкурсної програми.
Конкурс « Здоровим будеш - все здобудеш!»
І. Конкурс «Корисна звичка»
На дошці знаходиться ромашка. На кожній пелюстці необхідно написати корисні поради для однокласників, які допомагають зміцнювати і зберігати здоров'я.
ІІ. Конкурс «Корисна-шкідлива їжа»
Учням пропонують картинки з їжею, їм потрібно розкласти в 2 конверти корисну і шкідливу їжу.
III. Бліцтурнір для капітанів
Учитель: «Здоров'я не купиш - його розум дарує» - під таким девізом ми проводимо бліцтурнір. Конкурс «Зарядка»
Капітани по черзі показують комплекс вправ для ранкової гімнастики.
VII. Підведення підсумків
Оголошуються переможці. Команди нагороджуються грамотами.
VIII. Рефлексія
- Піклуватися про своє здоров'я має кожна людина. Головне - захотіти бути здоровим!
Задумайтеся про своє ставлення до свого здоров'я. Давайте висловимо в кольорі, як ви тепер будете ставитися до свого здоров'я.
Червоний - Я буду намагатися вести здоровий спосіб життя.
Зелений - Я не впевнений у своєму виборі.
Блакитний - Я також байдужий до свого здоров'я.
- Ми з вами сьогодні добре попрацювали. Сподіваюся, що здоровий спосіб життя увійде у вас у звичку і не буде викликати труднощі. А починати треба кожен день з посмішки, тоді він буде, як свято. Так що будьте всі здорові!