Веб-квест із фізики для 9- 11 класів

Про матеріал

1.Мета проведення веб-квесту.

- ознайомлення учнів з сучасними вченими, які сприяли розвитку фізики-науки, дослідження внесків українських вчених у фізику, збуджувати інтерес до;

- розвиток пізнавальних здібностей учнів і зацікавленість фізикою, як шкільним предметом;

- виховання постійної потреби в поповненні знань, викликати інтерес до його минулого й сучасного;
- формування в учнів наступні групи компетенцій: а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору); б) інформаційні (вміння знаходити інформацію та виділяти основну); в) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами); ґ) самоосвітні та саморозвивальні ( заохочення до самоосвіти, до вдосконалення уміння працювати з додатковою літературою та системою Інтернет).

Перегляд файлу

 

Веб-квест з фізики для учнів 9-11 класів

«Сучасна фізична картина світу»

Підготувала:

 вчитель фізики та математики

Перекопівської ЗОШ I-III ступенів

 Козиренко Н. О.

  1. Вступ

Веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета: поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття) та тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ).Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того, результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).Технологія веб-квест дозволяє формуватися наступним компетенціями:

-Використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);

-Самонавчання і самоорганізація;

-Робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);

-Вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;

-Навик публічних виступів (обов'язково проведення передзахисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).

Структура веб-квесту, вимоги до його окремих елементах.

  1. Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, огляд всього квесту.
  2. Центральне завдання, яке зрозуміло, цікаво і здійснимо. Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
  3. Список інформаційних ресурсів (в електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання завдання. Цей список повинен бути анотованим.
  4. Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
  5. Опис критеріїв і параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у веб-квесті.
  6. Керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію), яке може бути представлене у вигляді напрямних питань, що організують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями щодо використання електронних джерел, виставою "заготовок" веб-сторінок і ін.)
  7. Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі.

Етапи роботи над квестом:

Початковий етап (командний)

Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами.

Рольовий етап

Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи НЕ змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту.

Завдання:

1) пошук інформації по конкретній темі;

2) розробка структури сайту;

3) створення матеріалів для сайту;

4) доробка матеріалів для сайту.

Заключний етап

Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.

За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.

Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.

 

  1. Оголошення.

  1. Умови веб-квесту.

Реєстрація учасників: до 10.12 до 20.00 я чекаю на Вашу заявку на участь у квесті на   е-пошту nadiakozyrenko@ukr.net (кількість учасників, назва команди, прізвища учасників, емблема команди).

Зміст:  починаючи з 11.12 о 10.00 на блозі з’являються завдання. Команди виконують всі завдання та відправляє відповіді на е-пошту до 21.00 наступного дня. Під час виконання завдань, учасники можуть користуватися будь-якими джерелами. Завдання вважається виконаним в повному обсязі при наявності всіх відповідей дня.  22.12 відбудеться підбиття підсумків.

  1. Мета проведення веб-квесту.

- ознайомлення учнів з сучасними вченими, які сприяли розвитку фізики-науки, дослідження внесків українських вчених у фізику, збуджувати  інтерес до;

- розвиток пізнавальних здібностей учнів і зацікавленість фізикою, як шкільним предметом;

- виховання постійної потреби в поповненні знань, викликати інтерес до його минулого й сучасного;                                                                                                                          
  - формування в учнів наступні групи компетенцій:                                                                а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);                    б) інформаційні (вміння знаходити інформацію та виділяти основну);                                                    в) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами);                                                                                         ґ) самоосвітні та саморозвивальні ( заохочення до самоосвіти, до вдосконалення уміння працювати  з додатковою літературою та системою Інтернет).

 

  1. Критерії оцінювання робіт

Кожний пункт оцінюється суперником і вчителем (максимальна кількість  балів – 12 балів).                                                                                                                                    

Враховується:                                                                                                                                                                                                                           

1. Розкриття теми.                                                                                                               

 2. Оригінальність.                                                                                                                                         

3. Використання ІКТ.                                                                                                                        

4. Як цікаво викладена тема.                                                                                                 

5. Чіткість пояснення.                                                                                                      

6.Відповіді на додаткові питання.
Після виставляння всіх оцінок виводиться середній бал.

 

Група

Розкриття теми

Оригінальність

Використання

ІКТ

Як цікаво

викладена тема

Чіткість пояснення

Відповіді на додаткові питання

І

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

  1. Для учнів!

У ході вивчення фізики та інших наук ви переконалися в тому, що, незважаючи на всю різноманітність, навколишньому світу властива єдність. І   характерна вона, перш за все, тим, що всі явища, якими б складними вони не здавалися, є різними за станами і властивостями рухомої матерії, але всі вони мають матеріальне походження. Єдність світу виявляється також у взаємозв’язку всіх явищ, можливостях взаємних перетворень форм матерії і руху, а разом з тим, в існуванні ряду загальних законів руху матерії (закони збереження енергії, імпульсу, електричного заряду, взаємозв’язку маси і енергії та ін.). Завдання фізики та інших природничих наук полягає в тому, щоб виявити найбільш загальні закони природи і пояснити на їх основі конкретні явища і процеси.

Відображенням єдності світу в пізнанні є синтез наукових знань, отриманих у процесі досліджень природи різними науками. На кожному етапі розвитку науки виникає необхідність об’єднання наукових знань в єдину систему знань про явища природи — у природничо-наукову картину світу. Під природничо-науковою картиною світу розуміють усю сукупність знань про предмети і явища природи, об’єднані основоположними ідеями, що отримали експериментальне підтвердження і зберегли свою об’єктивну цінність у розвитку людської думки.

Фізична картина світу надає частину всієї системи знань про природу, оскільки вона стосується тільки фізичних властивостей матеріальних тіл і фізичних форм руху матерії. Фізична картина світу — сукупність уявлень про природу (матерію, рух, простір і час), заснованих на найбільш загальних принципах, гіпотезах і теоріях на певному етапі її розвитку.

Сьогодні на нашому заході ми коротко познайомимося із основними етапами побудови фізичної картини світу. Перша команда буде розглядати фізиків-лауреатів нобелівської премії XXI століття, друга команда - вплив фізики на інші галузі, третя команда – створить проект «Фізика і інформаційні технології», четверта команда – фізика навколо нас.

Завдання першої команди

Теоретики

Підготувати презентацію на тему «Нобелі фізики XXI століття»

  1.     Розглянути нобелівських лауреатів з фізики XXI століття
  2.     Коротко описати їх відкриття та застосування отриманих результатів досліджень у повсякденному житті.
  3.     Відкриття українських вчених фізиків XXI століття.

Завдання другої команди

Дослідники

Знайти і проаналізувати відео матеріали про вплив фізики на медицину, техніку та інші галузі.

  1. Протонна терапія
  2. Машини майбутнього – автомобілі, літаки, роботи.
  3. Таємниці квантової фізики.

Завдання третьої команди

Практики

Пояснити, на досліді, зв'язок можливостей сучасної техніки з фізичними явищами.

  1.     Wi-Fi інтернет – принцип передачі даних
  2.     Негативні і позитивні наслідки переходу людства від проводів до електронних сигналів.
  3.     «Живе» і  «неживе» спілкування.

Завдання четвертої команди

Творці

Створити буклет «Фізика в нашому побуті і житті»

  1.     Розглянути фізичні дослідження XXI століття, на основі яких будується майбутня картина життя людства.

 

Фінальне завдання для всіх команд

Скласти колаж «Фізична картина світу XXI століття»

 

  1. Інформаційні джерела
  1. https://www.google.com.ua
  2. https://uk.wikipedia.org
  3. www.osvitportal.lviv.ua
  4. www.man.gov.ua
  5. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D0%BB%D0%B0%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B0%D1%82%D1%96%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%96%D1%97_%D0%B7_%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B8#2000-і
  6. https://ua.korrespondent.net/tech/science/3575429-nobelivska-premiia-2015-portrety-laureativ
  7. http://www.chl.kiev.ua/bibliograf/fizika/04.htm
  8. https://www.youtube.com/watch?v=k8wFtmBf2WM
  9. https://www.youtube.com/watch?v=-Tu0jjOqERU

 

 

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку