1.Мета проведення веб-квесту.
- ознайомлення учнів з сучасними вченими, які сприяли розвитку фізики-науки, дослідження внесків українських вчених у фізику, збуджувати інтерес до;
- розвиток пізнавальних здібностей учнів і зацікавленість фізикою, як шкільним предметом;
- виховання постійної потреби в поповненні знань, викликати інтерес до його минулого й сучасного;
- формування в учнів наступні групи компетенцій: а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору); б) інформаційні (вміння знаходити інформацію та виділяти основну); в) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами); ґ) самоосвітні та саморозвивальні ( заохочення до самоосвіти, до вдосконалення уміння працювати з додатковою літературою та системою Інтернет).
Веб-квест з фізики для учнів 9-11 класів
«Сучасна фізична картина світу»
Підготувала:
вчитель фізики та математики
Перекопівської ЗОШ I-III ступенів
Козиренко Н. О.
Веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета: поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття) та тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ).Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того, результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).Технологія веб-квест дозволяє формуватися наступним компетенціями:
-Використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);
-Самонавчання і самоорганізація;
-Робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
-Вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
-Навик публічних виступів (обов'язково проведення передзахисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
Структура веб-квесту, вимоги до його окремих елементах.
Етапи роботи над квестом:
Початковий етап (командний)
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами.
Рольовий етап
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи НЕ змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту.
Завдання:
1) пошук інформації по конкретній темі;
2) розробка структури сайту;
3) створення матеріалів для сайту;
4) доробка матеріалів для сайту.
Заключний етап
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Реєстрація учасників: до 10.12 до 20.00 я чекаю на Вашу заявку на участь у квесті на е-пошту nadiakozyrenko@ukr.net (кількість учасників, назва команди, прізвища учасників, емблема команди).
Зміст: починаючи з 11.12 о 10.00 на блозі з’являються завдання. Команди виконують всі завдання та відправляє відповіді на е-пошту до 21.00 наступного дня. Під час виконання завдань, учасники можуть користуватися будь-якими джерелами. Завдання вважається виконаним в повному обсязі при наявності всіх відповідей дня. 22.12 відбудеться підбиття підсумків.
- ознайомлення учнів з сучасними вченими, які сприяли розвитку фізики-науки, дослідження внесків українських вчених у фізику, збуджувати інтерес до;
- розвиток пізнавальних здібностей учнів і зацікавленість фізикою, як шкільним предметом;
- виховання постійної потреби в поповненні знань, викликати інтерес до його минулого й сучасного;
- формування в учнів наступні групи компетенцій: а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору); б) інформаційні (вміння знаходити інформацію та виділяти основну); в) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами); ґ) самоосвітні та саморозвивальні ( заохочення до самоосвіти, до вдосконалення уміння працювати з додатковою літературою та системою Інтернет).
Кожний пункт оцінюється суперником і вчителем (максимальна кількість балів – 12 балів).
Враховується:
1. Розкриття теми.
2. Оригінальність.
3. Використання ІКТ.
4. Як цікаво викладена тема.
5. Чіткість пояснення.
6.Відповіді на додаткові питання.
Після виставляння всіх оцінок виводиться середній бал.
Група |
Розкриття теми |
Оригінальність |
Використання ІКТ |
Як цікаво викладена тема |
Чіткість пояснення |
Відповіді на додаткові питання |
І |
|
|
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
У ході вивчення фізики та інших наук ви переконалися в тому, що, незважаючи на всю різноманітність, навколишньому світу властива єдність. І характерна вона, перш за все, тим, що всі явища, якими б складними вони не здавалися, є різними за станами і властивостями рухомої матерії, але всі вони мають матеріальне походження. Єдність світу виявляється також у взаємозв’язку всіх явищ, можливостях взаємних перетворень форм матерії і руху, а разом з тим, в існуванні ряду загальних законів руху матерії (закони збереження енергії, імпульсу, електричного заряду, взаємозв’язку маси і енергії та ін.). Завдання фізики та інших природничих наук полягає в тому, щоб виявити найбільш загальні закони природи і пояснити на їх основі конкретні явища і процеси.
Відображенням єдності світу в пізнанні є синтез наукових знань, отриманих у процесі досліджень природи різними науками. На кожному етапі розвитку науки виникає необхідність об’єднання наукових знань в єдину систему знань про явища природи — у природничо-наукову картину світу. Під природничо-науковою картиною світу розуміють усю сукупність знань про предмети і явища природи, об’єднані основоположними ідеями, що отримали експериментальне підтвердження і зберегли свою об’єктивну цінність у розвитку людської думки.
Фізична картина світу надає частину всієї системи знань про природу, оскільки вона стосується тільки фізичних властивостей матеріальних тіл і фізичних форм руху матерії. Фізична картина світу — сукупність уявлень про природу (матерію, рух, простір і час), заснованих на найбільш загальних принципах, гіпотезах і теоріях на певному етапі її розвитку.
Сьогодні на нашому заході ми коротко познайомимося із основними етапами побудови фізичної картини світу. Перша команда буде розглядати фізиків-лауреатів нобелівської премії XXI століття, друга команда - вплив фізики на інші галузі, третя команда – створить проект «Фізика і інформаційні технології», четверта команда – фізика навколо нас.
Завдання першої команди
Теоретики
Підготувати презентацію на тему «Нобелі фізики XXI століття»
Завдання другої команди
Дослідники
Знайти і проаналізувати відео матеріали про вплив фізики на медицину, техніку та інші галузі.
Завдання третьої команди
Практики
Пояснити, на досліді, зв'язок можливостей сучасної техніки з фізичними явищами.
Завдання четвертої команди
Творці
Створити буклет «Фізика в нашому побуті і житті»
Фінальне завдання для всіх команд
Скласти колаж «Фізична картина світу XXI століття»