Веб-квест " ПОЧАТОК РЕФОРМАЦІЇ У НІМЕЧЧИНІ"

Про матеріал
Дистанційне навчання ДЛЯ УЧНІВ 8 КЛАСУ: ВИКОНАТИ ВЕБ-КВЕСТ " ПОЧАТОК РЕФОРМАЦІЇ У НІМЕЧЧИНІ"
Перегляд файлу

Дистанційне навчання

ДЛЯ УЧНІВ 8 КЛАСУ: ВИКОНАТИ ВЕБ-КВЕСТ " ПОЧАТОК РЕФОРМАЦІЇ У НІМЕЧЧИНІ"

 Мета: з’ясувати причини, хід та наслідки Реформації в Німеччині; розкрити основні напрями Реформації в Німеччині; розвивати вміння аналізувати історичну інформацію крізь призму технологій розвитку критичного мислення; виховувати толерантне ставлення до будь­-якої релігії та повагу до думок інших.
 

Основні поняття та назви: індульгенція, Священна Римська імперія, Габсбурги, Реформація, «12 статей», «Статейний лист», протестантизм, лютеранство.

Основні дати та події: 1517 р. — виступ М. Лютера проти індульгенцій, 1524—1525 рр. — Селянська війна в Німеччині, 1555 р. — підписання Аугсбурзького релігійного миру.

Історичні постаті: Мартін Лютер, Томас Мюнцер, Карл V.

https://2.bp.blogspot.com/-kxZ1wfliEFU/WDrEayvQDcI/AAAAAAAAAQU/u6MCIQ6Jf2Y-vtsmG1zwPuAVGMUXgNFvwCLcB/s320/875a8375f91de049494d6073098e8a2f_08f51c56952a44fcf69ed89732e5dd59.jpg


1) Створіть творчі групи ( можливий варіант самостійного виконання)
2) Перегляньте відео:

 

https://youtu.be/OAIlYvYZS_s


 

 




3)  Заповніть таблицю "Німеччина напередодні Реформації"

Зразок заповненої таблиці

 

Сфера

Характеристика

Політичне життя

Роздробленість — велика кількість князівств і церковних володінь. Частина Священної Римської імперії. Влада імператора (якого обирали курфюрсти) була обмеженою. Відсутність єдиних органів влади, армії, фінансів

Економічне життя

Піднесення господарства. Посилення феодальних відносин на селі. Суперечності економічного розвитку з роздробленістю. Розвиток торгівлі

Релігійне життя

Привілейоване становище католицької церкви. Найбільші доходи з німецьких земель. Духовенство було звільнене від податків і підпорядковувалося тільки церковному суду

Соціальне життя

Більшість населення (90 %) проживало в селі. Поширення ідей гуманізму. Зростання впливу бюргерства (буржуазії). Поширення антицерковних поглядів населення

 

4) Розгляньте особливості католицької церкви у Німеччині та  визначте причини Реформації

 

5) Ознайомтесь з біографіями 

 

https://2.bp.blogspot.com/-UnF_BNaoe-w/WDrNnNJ4a7I/AAAAAAAAAQk/_P8oQ8_EZMIxXtT90f3r1YdX8jsHKKKEACLcB/s320/Martin-Luther.jpg

 

 

 

Мартін Лютер (1483—1546 рр.) навчався в Ерфуртському університеті, де здобув звання магістра вільних мистецтв. Став ченцем-августинцем і повністю присвятив себе служінню Господу. Викладав у Віттенберзькому університеті, де став доктором теології. 31 жовтня 1517 р. прибив до дверей Замкової церкви «95 тез», у яких спростовував рятівну силу індульгенції, вважав, що «спасіння душі» можливе тільки через віру, а не через обряди, заперечував панівне становище церкви в суспільстві. Він відмовився їхати на церковний суд до Риму і в 1521 р. публічно спалив папську буллу про відлучення його від церкви, а самого Папу назвав Антихристом. Цього самого року Лютер виступив на засіданні рейхстагу у Вормсі, де відмовився зректися своїх переконань. Імператор Карл V оголосив Мартіна Лютера поза законом, але він переховувався в курфюрста Фрідріха Саксонського. У замку Лютер переклав Новий Заповіт із латини німецькою мовою. Після поширення Реформації змінив свої радикальні погляди й вимагав придушення повстання селян.

Виступ Лютера здобув підтримку значної частини населення Німеччини. Багато людей стали перекладати тези Лютера з латини німецькою мовою і поширювати їх по всій країні. У Німеччині розпочалася Реформація, яка охопила всі верстви населення.

Багато послідовників Мартіна Лютера бажали реформування не тільки католицької церкви, а й політичного ладу Німеччини. Якщо князі, підтримавши Мартіна Лютера, оголосили про невтручання церкви у державні справи, то рицарі вирішили захопити церковні володіння. Рицарські загони на чолі з Ульріхом фон Гуттеном були розбиті загонами князів. А ідеї Реформації продовжували поширюватися серед населення. Палким прихильником Мартіна Лютера був мандрівний проповідник Томас Мюнцер.

 

https://2.bp.blogspot.com/-WKYSwcvJETo/WDrN9MrgXhI/AAAAAAAAAQo/upVr8hVe5nwRPkW250FtZirJLXPA8kUuACLcB/s1600/image014.jpg

 

Томас Мюнцер (бл. 1490—1525 рр.) — німецький богослов. Спочатку був підтриманий Мартіном Лютером, але через його радикальні погляди їхні шляхи розійшлися. Т. Мюнцер вважав, що Реформація — це початок становлення Царства Божого (нікого немає над людьми, крім Бога). Крім того, люди Реформації — знаряддя Бога, і Бог продовжує розмовляти з людьми. Мюнцер вважав, що головна причина негараздів — Папа та князі, які не турбуються про простих людей. Був автором «Статейного листа». Під час Селянської війни в Німеччині він не тільки проповідував, а й очолив загін повсталих селян. Загинув під час повстання.

6) Розгляньте карту і знайдіть території де виникла и поширилася Реформація.
 

https://2.bp.blogspot.com/-UPAv1M1iSlk/WDrZC5KctCI/AAAAAAAAARM/xv6S7HCnhC87A3t-I5Ar5b0fFMRS2LCqACLcB/s640/b_4.jpg




7) Заповніть таблицю:

а).  Мета (Чому? Навіщо? Для чого?)

б.)  План (Як? Яким чином?)

в.)  Дія (Що? Де? Коли?)

г.)  Результати (Які наслідки? Які підсумки?)

За  цим  алгоритмом орацюйте  за  підручником  питання «Лютер і Мюнцер — два варіанти Реформації». 

 

Із «12 статей»
По-перше, наше уклінне прохання і бажання мати право всією громадою обирати собі священика й усувати його.
По-друге, ми згодні давати справедливу зернову десятину, але лише так, як належить. Адже якщо її потрібно давати Богові та його людям, то вона дістається священику, якщо він сповіщає істинне слово Боже. Надалі ми бажаємо, щоб цю десятину збирали наші церковні старости і давали б належне утримання священику, обраному всією громадою. Малої ж десятини ми не хочемо давати зовсім.
По-третє, до цього часу нас вважали «власними» людьми. Враховуючи, що Христос пролиттям своєї дорогоцінної крові звільнив усіх нас, то, відповідно до Святого Письма, ми маємо бути вільними…
По-п’яте, пани привласнили всі ліси. Ось наша думка: ліси повинні знову перейти в користування всієї громади.
По-шосте, нас дуже обтяжує панщина, яка зростає щодня. Ми бажаємо, щоб нас не менше силували.
По-сьоме, …пан не повинен примушувати до дворових та інших служб, щоб селянин без обтяжень користувався землею…
По-десяте, дехто привласнив громадські луки, а також ріллю. Ці землі ми хочемо знову повернути в наше спільне користування."
 

Зразок відповіді

Лютеранський варіант

Мюнцерівський варіант

1. Мета. Рух за очищення церкви від

пороків (у першу чергу проти продажу індульгенцій), за нову, дешеву

церкву

 

2. План. Реформацію може здійснювати тільки влада, а не народ (мирним шляхом)

 

3. Дія. 31 жовтня 1571 р. — він прибив до дверей Замкової церкви у Віттенберзі тези, в яких спростовувалася рятівна сила індульгенцій

 

 

4. Утворення нової гілки християнства — протестантизму (лютеранства)

 

https://2.bp.blogspot.com/-hEtUCd-FDmA/WDrQRumfAjI/AAAAAAAAAQw/w0Xa1hf3dawNQPyo3wLfVtiWxAPqOqmDgCLcB/s320/sxema_2.jpg

 

 


8)

Події Селянської війни в Німеччині

 

https://4.bp.blogspot.com/-_relbljN6Gk/WDrTk6f1zqI/AAAAAAAAAQ8/D1LNTN0dM7s3zEQpwyoz7hRcMqGEM7x_wCLcB/s320/8059.jpg

 

Перейдіть за посиланням:  Селянська війна у Німеччині

та перегляньте презентацію (svitppt.com.ua/vsesvitnya-istoriya/selyanska-viyna-v-nimechchini.html)

Визначіть причини поразки повсталих

 

Робота з контурною картою
Позначте на контурній карті перебіг подій Селянської війни у Німеччині, центри поширення Реформації, території поширення протестантизму.

Оформлення підсумків роботи:

  •                   Варіант 1 - письмово в зошиті 
  •                   Варіант 2 - Презетація в PowerPoint
  •                   Варіант 3 - Розмістити роботу у коментарях до завдання


 При груповій роботі зазначити вклад кожного з учасників групи у кінцевий результат:

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
6 січня 2022
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку