11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Веб-квест «Захист інформації в мережі Інтернет»

Про матеріал

Веб-квест використовуючи інформаційні ресурси Інтернету та інтегруючи їх у навчальний процес, допоможе ефективно розвивати цілий ряд компетентностей учнів.

Перегляд файлу

Веб-квест  з теми:

«Захист інформації в мережі Інтернет»

Мета:

  • дати уявлення про захист інформації;
  • закріпити навички пошуку та обробки інформації розподіленого ресурсу Глобальної мережі Інтернет;
  • формування вміння працювати в колективі та відповідальності;
  • розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.

Після проходження веб-квесту учні повинні:

  • аналізувати результати пошукового запиту з метою вирішення практичних завдань у навчальному процесі;
  • подавати результати роботи з використанням ІКТ;
  • оцінювати роль інформаційних ресурсів Інтернет для вирішення практичних завдань у рамках навчального процесу

Методи, прийоми та форми організації навчального процесу:

  • технологія розвитку критичного мислення, освітня технологія веб-квест;
  • робота в творчих групах;
  • використання технологічної карти особистих досягнень.

Засоби навчання:

  • комп'ютери;
  • мультимедійна установка;
  • пошукові служби розподіленого ресурсу Глобальної мережі Інтернет;
  • редактор презентацій MS PowerPoint.

 

Тип веб-квесту: короткочасний.

 

 

 

Хід веб-квесту

І. Організаційний момент.

Повторення правил техніки безпеки.

ІІ. Мотивація веб-квесту.

 

ІІ. Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.

Вам необхідно розбитися на групи не менше п'яти осіб у кожній.
Всі учасники групи повинні вибрати собі одну з ролей. Кожна роль припускає виконання певних завдань, впоратися з якими вам допоможуть корисні посилання в Інтернет.

Після виконання всіх завдань слід скласти підсумковий звіт, який буде сформований зі звітів кожного учасника групи. Звіт повинен бути  представлений у формі текстового документа. Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

РОЛІ

Системний адміністратор

 Ви - системний адміністратор, який займається вивченням засобів захисту інформації та програмного забезпечення.

Завдання:

Провести огляд засобів захисту інформації (програмні, апаратні та  технічні). Розкрити особливості кожного з цих засобів. Розглянути програмне забезпечення (ліцензійне, «піратське», умовно-безкоштовне) і навести приклади програм. Результат оформити у вигляді таблиці.

Підготувати звіт у формі текстового документа.
Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

Юрист

 Ви - юрист, який займається вивченням інформаційного права та  інформаційної безпеки.

Завдання:

Розглянути поняття інформаційного права (предмет і методи інформаційного права, суб'єкти інформаційного права, принципи інформаційного права) та інформаційної безпеки.

Перерахувати нормативні документи, нормативно-правові акти інформаційного права в Україні. Розглянути стандарти безпеки в Інтернеті. Підготувати звіт у формі текстового документа.

Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

Політолог

 Ви - політолог, який займається вивченням державної інформаційної політики України.

Завдання:

Розглянути концепцію державної інформаційної політики України: поняття, цілі, завдання, принципи. Перерахувати об'єкти державної інформаційної політики України і дати їм коротку характеристику.

Оформити у вигляді таблиці.

Відповісти на питання: "Навіщо потрібна державна інформаційна політика?". Відповідь представити у вигляді есе об'ємом не менше 1 сторінки.

Підготувати звіт у формі текстового документа.
Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

Психолог

 Ви - психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки особистості та впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.

Завдання:

Розглянути поняття "інформаційно-психологічної безпеки особистості" та скласти список основних джерел інформаційно-психологічного впливу на людину і коротко розкрити їх суть.

Розглянути, який вплив комп'ютерних технологій на психіку людини. Інтернет-залежність: поняття, причини виникнення та шляхи вирішення.

Надмірна захопленість комп'ютерними іграми: причини виникнення та шляхи вирішення.

Підготувати звіт у формі текстового документа.
Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

Історик

 Ви - історик, який займається вивченням інформаційного суспільства як історичної фази можливого розвитку цивілізації і стану розвитку інформаційного суспільства в Україні.

Завдання:

Розглянути інформаційні революції та їх роль в історії розвитку цивілізації. Оформити у вигляді таблиці з наступними стовпцями: революції / причина / наслідки.

Знайти поняття інформаційного суспільства, розглянути основні характеристики інформаційного суспільства та його відмітні риси.
З'ясувати, який стан розвитку інформаційного суспільства в Україні.

Відповісти на запитання: "Чи можна зробити висновок, що Україна досягла рівня інформаційного суспільства?".

Підготувати звіт у формі текстового документа.
Вимоги до оформлення: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1.5.

Посилання:
Для системного адміністратора:

http://infosecmd.narod.ru/gl4.html

http://ru.wikipedia.org/wiki/Shareware
http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/701427
http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/2192
http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/674445
http://library.knukim.edu.ua/zakhyst-informatsiyi/http://linux.armd.ru/ru/distros/
Для юриста:

http://oac.gov.by/rubr/44/lic_doc.html
http://www.pravo.by/classifier/classif.asp?code=10.03
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE

Для політолога:

http://psyfactor.org/lib/psywar25.htm
http://www.nbuv.gov.ua/law/98ru-gip.html
http://www.nbuv.gov.ua/law/98ru-gip.html
Для психолога:

http://www.myvibor.ru/poleznoe_info/psihika/psihika18.php
http://snn735.pochta.ru/internet.html
http://bookap.info/psywar/grachev/gl7.shtm
http://bookap.info/psywar/grachev/gl6.shtm
Для історика:

http://society.polbu.ru/kopylov_pravo/ch01_i.html
http://www.ssti.ru/kpi/informatika/Content/biblio/b1/inform_man/gl_1_1.htm
http://www.scrf.gov.ru/documents/87.html
http://www.admhmao.ru/inform/law/koncep1.htm http://society.polbu.ru/kopyl
 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Товстолуг Євгеній Миколайович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Гай Юрій
    Досить цікава розробка. Перевагою є те, що її можна масштабувати на інші теми та навіть на інші предмети...
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
29 січня
Переглядів
2075
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку