Великоканівецький НВК
Засідання клубу
«Старшокласник»:
пізнавальна гра з
природничо-математичних наук
«Навчання із захопленням»
(8-11кл.)
Підготували і провели: Филь О.М.,
класний керівник 11 класу;
учні 11 кл.
2016-2017н.р.
Мета:
Форма проведення: пізнавально-розважальна гра
План заходу:
Хід проведення заходу
Учитель: Ми з вами протягом навчання в школі пізнаємо багато нового з природничих наук. Вивчали різноманітність явищ у природі, розширили свої уявлення про тіла та речовини, які їх утворюють, навчились різноманітним формам дослідження природи і орієнтування на місцевості. Та ще багато, багато іншого. Зараз ми спробуємо використати отримані вами знання та уміння в нашій пізнавально-розважальній конкурсній грі «Навчання із захопленням». У нас є дві команди “Кораблі пустелі” та “Екстремали” і ми розпочинаємо нашу конкурсну програму.
А для початку представляємо вам високоповажне журі:
Конкурсна програма:
1.Конкурс «Вірю-не вірю».
Завдання: прослухавши 8 тверджень визначити, де правда, а де ні. За кожне правильне твердження 1 бал.
(Запитання задаються по черзі для однієї, а потім для іншої команди)
Перший блок питань:
Другий блок питань:
Поки лічильна комісія підводить підсумки до вашої уваги музична пауза.
Пісня “ _____________________________________________________”
Наступний конкурс
2.Конкурс «Побудуй Сонячну систему». (МЕРКУРІЙ, ВЕНЕРА, ЗЕМЛЯ, МАРС, САТУРН, ЮПІТЕР, УРАН, НЕПТУН, ПЛУТОН)
Завдання: Взяти картки з написами планет і скласти в порядку їх розміщення у Сонячній системі. Враховується швидкість і правильність розташування планет. За правильно виконане завдання 5 балів.
Музична заставка
3.Конкурс «Збираємось на Місяць».
Завдання: із запропонованих речей вибрати ті, які можуть бути корисними на місяці.
Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр. Обґрунтувати необхідність саме цих речей. За правильні обгрутнтовані відповіді 5 балів.
Поки команди обговорюють завдання конкурсу до вашої уваги
танець “Фіксики”
4.Конкурс «Зорієнтуйся».
Завдання: вирішити ситуацію.
За правильну відповідь на завдання конкурсу - 5 балів. Наші команди готуються до відповідей на завдання конкурсу. А ми теж не сумуємо і слухаємо пісню “__________________________________________” у виконанні _______________________________.
Наступний конкурс буде дуже корисним для всіх. Адже ми з такими речами зустрічаємося кожного дня і не один раз.
5.Конкурс «Господині на замітку». Завдання команди отримують у конвертах, обговорюють та обґрунтовують свої відповіді. Високоповажне журі підраховує кількість балів. А в нас тим часом музична пауза.
Пісня “__________________________________________________”
Завдання: отримують завдання у конвертах, обговорюють відповідь.
Конверт №1. Навіщо каструлю накривають кришкою, коли кип’ятять воду? (на випаровування води витрачається значна кількість тепла. Якщо кришка відсутня, то тепло втрачається. Якщо каструля накрита, то пара і тепло залишаються у каструлі і вода закипає швидше)
Конверт №2. Чому розливаючи гарячий чай у скляний стакан, ми опускаємо у нього спочатку металеву ложку? (За відсутності ложки, склянка нагрівається нерівномірно. Внутрішній шар гарячий, а зовнішній ще холодний. Внутрішній розширюється і склянка лопає. Якщо є ложка, то вона забирає на себе тепло і згладжує нерівномірність нагрівання запобігаючи розтріскуванню скла).
Наступний конкурс
6.Конкурс «Розділи».
Завдання: розділити суміш речовин на окремі складові. За правильність та акуратність виконання — 5 балів.
Наявне обладнання: магніт, лійка, склянка з водою, фільтрувальний папір, скляна паличка, колба.
Музична пауза
І останній когнкурс нашої гри
7.Конкурс «З піснею по життю».
Кожна команда заздалегідь підготувала по 1 пісні, де згадуються природні явища (дощ, сніг, погода, вітер…). Зараз по черзі ми пропонуємо їх виконати. Оцінюється якість виконання та відповідність змісту темі нашої програми.
(Звучать пісні від кожної команди)
А зараз настала хвилююча мить підбиття підсумків конкурсної програми та нагородження учасників. І поки наше журі підбиває підсумки до вашої уваги танець “Шоколад”.
Підбиття підсумків конкурсної програми. Нагородження учасників.
2.Конкурс «Побудуй Сонячну систему».
МЕРКУРІЙ |
МЕРКУРІЙ |
ВЕНЕРА |
ВЕНЕРА |
ЗЕМЛЯ |
ЗЕМЛЯ |
МАРС |
МАРС |
САТУРН |
САТУРН |
ЮПІТЕР |
ЮПІТЕР |
УРАН |
УРАН |
НЕПТУН |
НЕПТУН |
ПЛУТОН |
ПЛУТОН |
3. Конкурс “Збираємось на місяць”
Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр.
3. Конкурс “Збираємось на місяць”
Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр.
4.Конкурс «Зорієнтуйся».
Завдання: вирішити ситуацію.
1. Ви заблукали у степовій зоні північної півкулі. Вам потрібно іти на північ. Компаса і годинника немає. Обідня пора. Як вибрати правильний напрямок руху?
Завдання: вирішити ситуацію.
2. Ви заблукали у лісі. Вам потрібно іти на південь. Компаса і годинника немає. Похмура погода. Як вибрати правильний напрямок руху?
5.Конкурс «Господині на замітку».
Конверт №1.
Навіщо каструлю накривають кришкою, коли кип’ятять воду?
Конверт №2. Чому розливаючи гарячий чай у скляний стакан, ми опускаємо у нього спочатку металеву ложку?