Вечір старшокласників "Навчання із захопленням"

Про матеріал
Вчити використовувати свої знання і вміння з природничих наук на практиці, заохочувати та підтримувати пізнавальну активність школярів; формувати уяву, творче сприйняття навколишнього світу, підтримувати інтерес до природи рідного краю; виховувати гармонійно розвинену особистість школяра.
Перегляд файлу

Великоканівецький НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання клубу

«Старшокласник»:

пізнавальна гра з

природничо-математичних наук

«Навчання із захопленням»

(8-11кл.)

 

 

 

Підготували і провели: Филь О.М.,

класний керівник 11 класу;

учні 11 кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-2017н.р.

 

 

Мета:

  • вчити використовувати свої знання і вміння з природничих наук на практиці, заохочувати та підтримувати пізнавальну активність школярів;
  • формувати уяву, творче сприйняття навколишнього світу, підтримувати інтерес до природи рідного краю;
  • виховувати гармонійно розвинену особистість школяра.

 

Форма проведення: пізнавально-розважальна гра

 

План  заходу:

  1.                                  Вступне слово вчителя.
  2.                                  Пізнавально-конкурсна програма.
  3.                                  Заключна пісня (танок).
  1.                Підведення підсумків змагань, визначення переможця.

 

Хід проведення заходу

 

Учитель: Ми з вами протягом навчання в школі пізнаємо багато нового з природничих наук. Вивчали різноманітність явищ у природі, розширили свої уявлення про тіла та речовини, які їх утворюють, навчились різноманітним формам дослідження природи і орієнтування на місцевості. Та ще багато, багато іншого. Зараз ми спробуємо використати отримані вами знання та уміння в нашій пізнавально-розважальній конкурсній грі «Навчання із захопленням». У нас є дві команди “Кораблі пустелі” та “Екстремали” і ми  розпочинаємо нашу конкурсну програму.

А для початку представляємо вам високоповажне журі:

  1. Світлана Іванівна Кононенко — ЗДВР, учитель української мови та літератури, класний керівник 7 класу (аплодисменти).
  2. Наталія Миколаївна Кикоть  педагог-організатор, учитель української мови та літератури, класний керівник 9 класу (аплодисменти).
  3. Ольга Василівна Литвиненко — учитель української мови та літератури, зарубіжної літератури, художньої культури, класний керівник 10 класу (аплодисменти).
  4. Любов Миколаївну Багінець — вчителя математики, класного керівника 8 класу (аплодисменти)

Конкурсна програма:

1.Конкурс «Вірю-не вірю».

Завдання: прослухавши 8 тверджень визначити, де правда, а де ні. За кожне правильне твердження 1 бал.

 (Запитання задаються по черзі для однієї, а потім для іншої команди)

Перший блок питань:

  1.               Найбільша водяна рослина – гігантське латаття з Амазонки, листя якого досягає 2 м. (Так)
  2.               В Арктиці було знайдено найдавніше живе створіння на Землі – лишайник, вік якого 10 000 років. (Ні. В Антарктиді)
  3.               Найзубатішою твариною є виноградний слимак. (Так)
  4.               У тілі гусениці більше м’язів, ніж у тілі людини. (Так)
  5.               У зебр і жирафів на тілі немає жодного ідентичного малюнка. (Так.)
  6.               Пацюк може обходитись без води довше, ніж верблюд. (Так.)
  7.               Є птахи, які можуть ходити стоячи. (Так. Пінгвіни)
  8.               Тхір спить до 20 годин на добу. (Так)

Другий блок питань:

  1.               У тигрів не тільки смугасте хутро, а й смугаста шкіра. (Так)
  2.               Кріт може за одну ніч прорити тунель довжиною 76 м. (Так)
  3.               Найбільш витривале насіння у кедрової сосни. (Ні. В арктичного люпину)
  4.               Листя пальми рафія досягає 20 м. (Так)
  5.               Крокодили ковтають камені, щоб глибше пірнути. (Так)
  6.               За добу синиця годує пташенят 100 разів. (Ні. Майже 1000)
  7.               Найбільш поживний плід – авокадо. (Так.)
  8.               Тварина з найбільшим мозком відносно розмірів тіла – слон. (Ні. Мураха)

Поки лічильна комісія підводить підсумки до вашої уваги музична пауза.

Пісня “   _____________________________________________________”

Наступний конкурс

2.Конкурс «Побудуй Сонячну систему». (МЕРКУРІЙ, ВЕНЕРА, ЗЕМЛЯ, МАРС, САТУРН, ЮПІТЕР, УРАН, НЕПТУН, ПЛУТОН)

Завдання: Взяти картки з написами планет і скласти в порядку їх розміщення у Сонячній системі. Враховується швидкість і правильність розташування планет. За правильно виконане завдання 5 балів.

Музична заставка

3.Конкурс «Збираємось на Місяць».

Завдання: із запропонованих речей вибрати ті, які можуть бути корисними на місяці.

Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр. Обґрунтувати необхідність саме цих речей. За правильні обгрутнтовані відповіді 5 балів.

Поки команди обговорюють завдання конкурсу до вашої уваги

танець “Фіксики”

4.Конкурс «Зорієнтуйся».

Завдання: вирішити ситуацію.

  1. Ви заблукали у степовій зоні північної півкулі. Вам потрібно іти на північ. Компаса і годинника немає. Обідня пора. Як вибрати правильний напрямок руху?
  2. Ви заблукали у лісі. Вам потрібно іти на південь. Компаса і годинника немає. Похмура погода. Як вибрати правильний напрямок руху?

За правильну відповідь на завдання конкурсу - 5 балів. Наші команди  готуються до відповідей на завдання конкурсу.  А ми теж не сумуємо і слухаємо пісню “__________________________________________” у виконанні _______________________________.

 

Наступний конкурс буде дуже корисним для всіх. Адже ми з такими речами зустрічаємося кожного дня і не один раз.

5.Конкурс «Господині на замітку».  Завдання команди отримують у конвертах, обговорюють та обґрунтовують свої відповіді. Високоповажне журі підраховує кількість балів. А в нас тим часом музична пауза.

Пісня “__________________________________________________”

 

Завдання: отримують завдання у конвертах, обговорюють відповідь.

Конверт №1. Навіщо каструлю накривають кришкою, коли кип’ятять воду? (на випаровування води витрачається значна кількість тепла. Якщо кришка відсутня, то тепло втрачається. Якщо каструля накрита, то пара і тепло залишаються у каструлі і вода закипає швидше)

Конверт №2. Чому розливаючи гарячий чай у скляний стакан, ми опускаємо у нього спочатку металеву ложку? (За відсутності ложки, склянка нагрівається нерівномірно. Внутрішній шар гарячий, а зовнішній ще холодний. Внутрішній розширюється і склянка лопає. Якщо є ложка, то вона забирає на себе тепло і згладжує нерівномірність нагрівання запобігаючи розтріскуванню скла).

 

Наступний конкурс

6.Конкурс «Розділи».

Завдання: розділити суміш речовин на окремі складові. За правильність та акуратність  виконання — 5 балів.

Наявне обладнання: магніт, лійка, склянка з водою, фільтрувальний папір, скляна паличка, колба.

  1. Розділити суміш тирси і піску.
  2. Розділити суміш тирси і дрібних цвяхів.

Музична пауза

І останній когнкурс нашої гри

7.Конкурс «З піснею по життю».

Кожна команда заздалегідь підготувала по 1 пісні, де згадуються природні явища (дощ, сніг, погода, вітер…). Зараз по черзі ми пропонуємо їх виконати. Оцінюється якість виконання та відповідність змісту темі нашої програми.

(Звучать пісні від кожної команди)

 

А зараз настала хвилююча мить підбиття підсумків конкурсної програми та нагородження учасників. І поки наше журі підбиває підсумки до вашої уваги танець “Шоколад”.

 

Підбиття підсумків конкурсної програми. Нагородження учасників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Конкурс «Побудуй Сонячну систему».

МЕРКУРІЙ

МЕРКУРІЙ

ВЕНЕРА

ВЕНЕРА

ЗЕМЛЯ

ЗЕМЛЯ

МАРС

МАРС

САТУРН

САТУРН

ЮПІТЕР

ЮПІТЕР

УРАН

УРАН

НЕПТУН

НЕПТУН

ПЛУТОН

ПЛУТОН

3. Конкурс “Збираємось на місяць”

Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр.

 

3. Конкурс “Збираємось на місяць”

Пропонуються: парасолька, годинник, календар, мобільний телефон, вода, радіопередавач, балони з повітрям, скафандр.

4.Конкурс «Зорієнтуйся».

Завдання: вирішити ситуацію.

1. Ви заблукали у степовій зоні північної півкулі. Вам потрібно іти на північ. Компаса і годинника немає. Обідня пора. Як вибрати правильний напрямок руху?

Завдання: вирішити ситуацію.

2. Ви заблукали у лісі. Вам потрібно іти на південь. Компаса і годинника немає. Похмура погода. Як вибрати правильний напрямок руху?

5.Конкурс «Господині на замітку».

Конверт №1.

Навіщо каструлю накривають кришкою, коли кип’ятять воду?

 

Конверт №2. Чому розливаючи гарячий чай у скляний стакан, ми опускаємо у нього спочатку металеву ложку?

 

 

doc
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку