Завдання 1. Вітальна листівка У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Вітальна листівка за зразком, у якому у відповідні текстові поля на екранній формі користувач вносить ім’я адресата привітання, подію та ім’я автора привітання.
Рекомендації до виконання завдання:
1. У середовищі програмування Lazarus створіть новий проект. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти та надайте значень їх властивостям, щоб після запуску проекту на виконання можна було отримати привітання, наприклад на зразком:
2. Для об'єктів Edit1, Edit2 та Edit3 встановіть властивість Text - пустою.
3. Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Сформувати. Опишіть змінні, які будуть використовуватись у проекті:
4. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи всі дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми, відповідають умові завдання. Якщо є помилки - виправте їх.
Завдання 2. Дата народження
Розробіть проект у середовищі Lazarus, у якому в текстові поля, розміщені у верхній частині форми, користувач вводить день, місяць і рік свого народження та після натиснення кнопки Пуск у відповідному текстовому написі формується дата народження.
Для об'єктів Edit1, Edit2, Edit3 та Edit4 встановіть властивість Text - пустою.
Величини текстового типу, операції над ними. Елемент для введення даних: текстове поле.
Цілі:
ü навчальна: сформувати уявлення про символьний тип даних і операції, які можна виконувати над символами;
ü розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
ü виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.
• привітання
• перевірка присутніх
• перевірка готовності учнів до уроку
Фронтальне обговорення понять: логічний тип даних, операції, які можна виконувати над даними логічного типу, обчислення значень логічних виразів.
Слово вчителя. Досі ми з вами розглядали програми, що реалізують алгоритми опрацювання числових даних. Однак, хоча комп'ютери спочатку і були створені тільки для цієї мети, з розвитком апаратної частини з'явилася можливість зберігати й опрацьовувати дані інших типів, насамперед текстової інформації. Якщо не ставити перед машиною завдання «розуміння» змісту тексту, то завдання опрацювання текстових даних зводиться до встановлення правил заміни символів при введенні в комп'ютер на їх коди і зворотної заміни при виведенні інформації.
Символьні типи застосовують Для опису даних, значенням яких є літера, цифра, розділовий знак та інші символи. На цьому уроці ви навчитеся виконувати основні операції над даними символьного типу.
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор) Робота з підручником: § 22.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
Підручник ст. 145-148 рубрика «Діємо» 3) Практична робота за комп’ютерами.
4) Вправи для очей.
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі? VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 22 ст. 143-148