«____»___________20___ року
Конспект уроку української мови (читання) з використанням навчально-методичного комплекту з навчання грамоти 1 клас К. Пономарьової - «Буквар»: підручник для 1 класу у 2-х частинах; «Я читаю»: буквар у 2-х частинах; «Супутник букваря»: зошит з читання; методичні рекомендації до уроків читання за букварем «Я читаю».
Урок № 79
Тема. Велика буква Є. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Є, розвивати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати турботливе ставлення до пташок, щедрість, інтерес до читання книжок.
Очікувані результати: здобувач освіти вміє розпізнавати велику букву є, вивчені букви; писати слухові диктанти, вміє складати речення за малюнками, розгадувати кросворди; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, навчаються працювати з підручником та медіапродукцією; навчаються працювати в малих групах, в парах.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: таблички для стіни слів; картки для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; мультимедійний комплект.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Слайд 1-2. Організація класу.
Добрий день!
Сіли рівно, озирнулись,
Один одному всміхнулись.
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
ІІ. Актуалізація знань.
1) Асоціативний кущ
Слайд 3
ВЕСНА (на дошці)
2) Артикуляційні вправи.
Слайд 4-7
Артикуляційні вправи.
3) Робота з чистомовкою.
Слайд 8. Робота з чистомовкою.
Слайд 9. Фізкультхвилинка для очей.
ІІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми уроку. Очікування.
Діти, хто допомагав нам вправлятися у вправі для оченят?
Сьогодні на уроці читання ми познайомимось з великою друкованою буквою «є».
Слайд 10. Повідомлення теми уроку. Очікування.
Гра «Буква загубилася».
— Доповни слова пропущеними буквами, спираючись на малюнки. (єхидна,
єдиноріг, єнот)
Слайд 11. Гра «Буква загубилася»
Робота в групах
Слайд 12. Склади звукові схеми до слів.
Робота в парах з цеглинками.
Слайд 13. Побудуй букву Є
Читання складів та слів з вивченими буквами.
Слайд 14. Читай швидко.
2. Оформлення стіни слів: Єва Євген Євгенія Єгор
Слайд 15. Стіна слів. Словникова робота.
3. Бесіда за малюнком (с.48).
Перед ознайомленням учнів з великою друкованою буквою Є проводиться бесіда за малюнком на с. 48, у процесі якої варто запитати, хто зображений на малюнку, що побачили діти, чи добре вони зробили, що підійшли до гнізда (до пташиних гнізд краще не підходити), чи можна чіпати яєчка в гнізді пташок (не можна, бо пташки можуть покинути гніздо з яєчками і не з’являться маленькі пташенята).
Потім слід запропонувати придумати на букву «є» імена дітям, зображеним на малюнку. Далі учні пригадують, з якої букви пишуться імена (з великої). Варто запитати, у яких ще випадках використовується велика буква. Після цього можна з’ясувати, чи є в класі учні, чиї імена або прізвища починаються на букву «є».
Слайд 16. Бесіда за малюнком. Хто зображений на малюнку? Що побачили діти? Чи можна чіпати яєчка в гнізді пташок? Придумайте на букву «є» імена дітям, зображеним на малюнку. Пригадайте, з якої букви пишуться імена. У яких ще випадках використовується велика буква? Чи є в класі учні, чиї імена або прізвища починаються на букву «є»?
4. Робота з текстом.
Вчитель читає текст разом із учнями. Після першого читання потрібно запитати, які слова в тексті дітям не зрозумілі, і пояснити їх значення.
Потім провести бесіду за змістом тексту: про кого розповідається в тексті, на що натрапили діти, чому діти вирішили не чіпати яєчка, чому діти полегшено зітхнули, чи доводилося вам натрапляти на такі знахідки? Як повели ви себе в такій ситуації.
Далі здійснюється читання тексту ланцюжком – кожний учень читає одне речення. Потім можна читати текст по абзацах, проводячи після кожного бесіду за його змістом.
Слайд 17. Прослухайте текст. Придумайте заголовок
Слайд 18. Вправа «Відкритий мікрофон».
Слайд 19. Читання тексту «по колу».
Слайд 20. Гра «Продовжте речення».
5. Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.
Далі, спускаючись з гірки, діти читають вірш ланцюжком.
Слайд 21. Спускайся з гірки, читаючи вірш Ігоря Січовика.
Слайд 22. Послухайте вірш.
Слайд 23. Вправа «Відкритий мікрофон».
Слайд 24. Прочитай вірш різними способами.
Слайд 25. Рухлива вправа.
Далі проводиться робота над мудрими висловами. Діти читають їх, пояснюють, як розуміють їхнє значення.
Слайд 26. Прочитай мудрі вислови.
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
1. Підсумок уроку. Гра «Картинка заблукала».
— Назви усі картинки.
Назви усі картинки. На яку літеру починаються майже усі тобою названі слова? Скажи, яка картинка зайва? Чому? (Зайвий велосипед – бо він починається на букву В.)
Слайд 27. Гра «Картинка заблукала».
2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».
Слайд 28. Вправа «Мікрофон».
Під час підсумку уроку доцільно запитати, що на уроці було найцікавішим для дітей, що найбільше вразило чи запам’яталося, що цінного для себе дізналися.
3. Рефлексія.
Слайд 29. Рефлексія. Вправа «Капелюшки де Боно».
Слайд 30. Враження від уроку.