Тема. Великдень. Символ Великодня.
Мета: Ознайомити з кольорами та символами українських писанок; ознайомити з музикою, що звучить під час Великодніх свят; розвивати вміння в учнів розпізнавати символіку та кольори великодніх писанок; вчити етапів роботи з розписом писанок; виховувати інтерес до традицій розпису власноруч на шаблоні.
Обладнання: інструменти для роботи розпису писанок, шаблони писанок, кошик для готових робіт, вінок з квітами різних кольорів, для визначення емоцій дітей,пісня «Гарні писанки», приказка - порівняння “Дівчина як писанка’’, кубики зі складами( Ве лик день ),веснянка «Подоляночка», клубок ниток для створення павутинки “Побажання на Великдень’’.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Для того, щоб дізнатися, якою буде тема нашого уроку, вам потрібно уважно переглянути казку і зробити висновок чим ми будемо сьогодні займатися на уроці.
Запитання до дітей: Діти, що ви побачили і про що почули в цій казці?
- Як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо робити на уроці? (Розмальовувати яйця)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Великдень – це одне з найбільших свят. До цього свята готуються заздалегідь. Розмальовують яйця різними способами. До них відносимо крашанки, писанки, крапанки, мальованки.
Крашанка – це зварене яйце зафарбоване в один колір – жовте, червоне.
Крапанка – яйце розмальоване крапками декількох кольорів.
Мальванка – яйце розмальоване фарбою за допомогою пензлика.
Писанка – яйце розмальоване за допомогою воску і фарби.
Діти, кожен колір на писанці має своє значення кольорів. Але не тільки колір має значення, але і візерунок. Давайте розглянемо традиційні українські візерунки.
IV. Практична робота
1. Робота в групах
а) крашанка
б) крапанка
в) мальованка
г) писанка
2. Пальчикова гімнастика «Їжачок»
3. Виставка дитячих робіт та аналіз цих робіт.
4. А зараз давайте виконаємо пісню, яку ми вивчили на музичному мистецтві «Гарні писанки».
5. Гра «Розсипанка» Дівчина – як писанка. Яка це дівчина?
6. Гра «Клубок ниток» - побажання на Великдень. (Здоров’я, миру, любові).
- Бачите яка у нас вийшла павутинка гарних побажань. І я вам бажаю, щоб всі ці гарні слова, всі ці гарні побажання завжди звучали і так перепліталися у ваших сім’ях і родинах.
V. Підсумок уроку
1. Вправа «Мікрофон»
- Пригадайте, якою була тема нашого уроку (Великодні писанки)
- Які види писанок ми зробили?
- Як святкують Великдень?
2. Визначення емоцій.
- А зараз уявіть, що ви на квітковій галявині вам потрібно створити вінок з цих квітів. Якщо у вас гарний настрій залишився від уроку то вибираєте квіти з теплими кольорами: червоні, оранжеві, жовті, білі, а якщо ні – то квіти холодних кольорів (синього, коричневого, фіолетового).
Молодці діти! Урок наш закінчений. Гарно дякую вам за допомогу і участь на уроці.
Конспект уроку
з мистецтва
на тему: “Великдень.Символ Великодня’’.
Підготувала:
вчитель початкових класів
Балагутрак Н. В.
2019р.