В дитячому віці гра - це норма і дитина повинна завжди гратись , навіть тоді, коли виконує серйозну справу, писав А.С.Макаренко. Весела подорож у країну "Грайландію" допоможе вчителям 1 класу та вихователям групи продовженого дня «граючись -навчати ,граючись - розвивати, граючись - виховувати».
Весела подорож у країну «Грайландію»
Хід заняття
І. Вступна частина.
Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Заняття час вже починати.
( кивком голови ).
А зараз пильно погляньте мені в очі. Взяли від мене уважність, пильність, організованість, працьовитість. Повернулись один до одного, посміхнулись, налаштувались на роботу. Тихесенько сіли.
Складання правил
(Якщо діти запропонують ще якісь правила, то можна їх дописати на дошці.)
Отже, давайте ще раз повторимо ці правила. (Вчитель показує малюнок, а діти називають правило) .
ІІ. Основна частина.
Перша наша зупинка «Математична».
Гра «Квітуча галявина».
Мета: закріплювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, увагу; виховувати самостійність, дисциплінованість.
Я пропоную вам заплющити очі і уявити, що ви знаходитесь на весняній галявині, а вам усміхається привітно сонечко. А тепер розплющте очі . Мабуть саме такою ви уявляли собі галявину?
Діти, ми з вами справжні чарівники, погляньте, як красиво розцвіла наша галявина?
Наступна наша зупинка «Читацька».
Гра «Відгадай слово»
Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з вивченими буквами; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до читання, бажання допомогти.
Я впевнена, що всі ви любите допомагати людям, своїм друзям. Ось зараз потрібна ваша допомога. Маленьке мишенятко так злякалося, рятуючись від котика-розбишаки, що не почуло,що сказала йому мати. Допоможемо йому?
1. |
тіч |
нут |
рам |
хар |
наг |
мед |
2. |
гур |
мек |
виз |
бид |
дощ |
заб |
3. |
фес |
моч |
кет |
див |
зем |
лак |
4. |
без |
віс |
хищ |
бяз |
сом |
гер |
5. |
цир |
дел |
лим |
мюз |
жим |
дід |
6. |
кин |
ник |
гит |
реч |
лев |
пул |
7. |
гус |
тан |
рін |
вис |
фут |
цап |
8. |
пар |
гоз |
зик |
ми |
льон |
рун |
1 |
|
|
||||
2 |
|
|
||||
3 |
|
|
||||
4 |
|
|
||||
5 |
|
|
||||
6 |
|
|
||||
7 |
|
|
||||
8 |
|
|
|
|||
( Перевірка )
Гра “Так чи ні?”
Мета: формувати вміння учнів давати відповіді на питання, розвивати мовлення, зацікавленість, збагачувати словниковий запас.
Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Та чи ні?»
Вам питання задаю,
Готуйте ж відповідь свою.
Відповідайте мені враз,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Не гайте з відповіддю…?(Ні)
Ну, що це ви скажете? (Так)
Вода холодним льодом? (Ні)
В січневу пору квітне? (Ні)
Свої будують гнізда? (Ні)
У вишину злетіти? (Так)
Мороз малює взимку? (Так)
Коли повзе, то задки? (Так)
Верблюд ходити зможе? (Так)
Слона він зможе вбити? (Ні)
Чи є у неї ноги? (Ні)
Чекаю відповіді. (Так)
Наївся груш і яблук? (Ні)
Цікава гра «Так» чи «Ні»? (Так)
Подорожуємо далі. Всі ви мабуть трішки стомилися. Тому наступна наша зупинка « Танцювальна».
Гра «Веселе коло»
Пропоную всім вам трішки відпочити.
Пісня «ЯКЩО ВЕСЕЛО ЖИВЕТЬСЯ»
Учасники утворюють коло. Вправу розпочинає вчитель.
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (співає вчитель),
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (співає вчитель ),
Якщо весело живеться (3 останні фрази співають всі разом),
Друг хай другу посміхнеться (посміхаються сусідам справа і зліва),
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (рух виконують всі разом).
Далі вправу по черзі продовжують учасники, співаючи ті ж самі слова, але пропонуючи вже новий рух.
Далі ми наближаємося до зупинки «Роздумів».
Мета: формувати вміння учнів послідовно і логічно висловлювати думки; розвивати зв’язне мовлення, грамотність учнів; виховувати почуття власної гідності.
У класі в нас 24 учні. І кожен зовсім різний, зі своїми поглядами. А на цій зупинці ми будемо вчитися ділитися своїми думками з іншими. Пограємо в гру «Моя думка така…». Я вам буду зачитувати початок речення, а ви повинні його продовжити. А щоб вашу відповідь почули всі діти, в цьому допоможе чарівний мікрофон.
Уявіть, що ви виступаєте по телебаченню, на вас, дивиться дуже багато людей. Тому слухайте уважно, відповідайте чітко, зрозуміло, правильно. Хто хоче висловити свою думку, піднімає руку.
Вправа «Незакінченого речення»
Мені дуже приємно,що хоча ви ще зовсім маленькі, але висловлюєте свої думки, міркуєте, намагаєтеся робити висновки.
В нас залишилася ще одна зупинка « Підсумкова».
Гра “Сонечко”
Мета: закріплювати вміння учнів висловлювати свої побажання, розвивати мовлення, грамотність, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дружні відносини, товариськість.
Діти , мені дуже приємно, що ви сьогодні такі активні, старанні. Адже, коли ми працюємо всі разом – нам стає весело, цікаво. Тільки тоді, коли ми разом, коли ми вболіваємо один за одного, тоді кожному затишно і легко в класі. Я знаю, що ви вмієте говорити гарні слова, красиво, щиро усміхатися, вмієте будь-якій людині зробити приємне, піднести невеличкий сюрприз. Я знаю, що ви всі любите малювати.
Сонце - це символ добра, життя. Сонечко – це яскрава усмішка радісного дня.
ІІІ. Заключна частина.
Ось і скінчилась наша гра.
Все, прощатись нам пора.
Будемо завтра зустрічатись,
В нові ігри будемо гратись.