«Веселе тренування» (конспект заняття з логіко-математичного розвитку з використанням блоків Дьєнеша в старшій групі)

Про матеріал
Продовжувати вчити дітей порівнювати геометричні фігури за кольором,формою та величиною. Вправляти у класифікації та серіації геометричних фігур,та їх сукупностей за кількісними та якісними ознаками(колір та форма). Формувати вміння видозмінювати геометричні фігури шляхом додавання різних деталей,створювати лінійну схему,за словесною вказівкою. Формувати вміння складати приклади на додавання та віднімання у межах десяти. Розвивати увагу, пам’ять,логічне,творче мислення. Виховувати самостійність під час виконання завдань.
Перегляд файлу

 

«Веселе тренування»

(конспект заняття з логіко-математичного розвитку з використанням блоків Дьєнеша в старшій групі)

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Вихователь

                                 Концибовська Г.І.  

Бершадський ЗДО(ясла-садок) «Малятко»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

                          «Веселе тренування»

(конспект заняття з логіко-математичного розвитку з використанням блоків Дьєнеша в старшій групі)

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей порівнювати геометричні фігури за кольором,формою та величиною. Вправляти у класифікації та серіації геометричних фігур,та їх сукупностей за кількісними та якісними ознаками(колір та форма). Формувати вміння видозмінювати геометричні фігури шляхом додавання різних деталей,створювати лінійну схему,за словесною вказівкою. Формувати вміння складати приклади на додавання та віднімання у межах десяти. Розвивати увагу, пам’ять,логічне,творче мислення. Виховувати самостійність під час виконання завдань.

Матеріал:  картки з завданнями, логічні загадки, блоки Дьєнеша,відео фізкультхвилинки, малюнки з фігурами,  цифри.

Хід заняття:

  • Дітки,сьогодні в нас буде незвичайне заняття,ми з вами будемо справжніми спортсменами. Давайте погланемо на хлопчика Петрика.(картинка хлопчика)
  • Малята ,щоб хлопчик виріс великий,здоровий,що потрібно робити? ( необхідно багато тренуватися).
  • А що означає слово «тренування»? Як можна про це сказати по-іншому? (навчатися, відпрацьовувати).
  • Футболісти,атлети,боксери тренують своє тіло,а є ще дослідники професора,академіки-вони тренують мозок.
  • Сьогодні ми будемо тренувати наш мозок за допомогою різних завдань. І якщо вправно потренуєтесь, отримаєте наприкінці змагань справжні призи.(шоколадні медалі).
  1.   А ось, наші завдання.
  • Яка цифра на завданні? (один)
  • Значить завдання за рахунком яке? (перше)
  • Для того,щоб поїхати на змагання нам потрібно поселитися в будинки.

Дидактична гра «Засели будиночки».

  • Дітки,вам потрібно допомогти кожній фігурі потрапити в свій будинок,орієнтуючись на знаки-покажчики.
  • Молодці! Нас чекає наступне завдання.
  1. Яка цифра на завданні? (2)
  • Яке завдання за рахунком? (друге)
  • Для того щоб тренуватися нам потрібно мати спортивні знаряддя.
  • Які спортивні знаряддя ви знаєте?

 

Дидактична гра «Бігова доріжка»

  • З чого будемо будувати доріжку? (з блоків Дьєнеша)
  • З якої сторони почнемо будувати? ( зліва направо)
  • Почнемо будувати з червоного квадрата.

Увага! Наступні фігури будуть змінювати свої властивості.

  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.
  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж кольору, але іншого розміру.
  • Наступна фігура такого ж розміру, такого ж кольору, але не квадрат.
  • Наступна фігура такого ж кольору, такої ж форми, але іншого розміру.
  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.

 

Д/Г «Назви фігуру»

  • Давайте порахуємо, скільки всього фігур? (всього 6 фігур)
  • (Ім’я), яка фігура стоїть перша?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть остання?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть третя?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть між першою і третьою?
  • (ім’я),яка фігура стоїть між четвертою і шостою?

Молодці! Побудували красиву бігову доріжку.Нас чекає наступне завдання.

  1. Яка цифра на завданні?(3)

Яке завдання за рахунком(третє).

А зараз ми з вами ще потренуємо свій мозок.

Марно часу не втрачай

І загадки відгадай.

Будьте уважні, загадки не звичайні!

  • З якого посуду неможливо нічого з’їсти? (з порожнього)
  • Під яким деревом сидить заєць під час дощу? (під мокрим)
  • В гості до ведмедя прийшли звірі: Вовк, Лисиця, Метелик, Заєць. Скільки звірів прийшло в гості до Ведмедя?(три),чому? (метелик не звір)
  • З-за куща стирчить десять вушок. Там сховалися зайчики. Скільки зайчиків?(5)
  • У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожен з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?(4)
  • Скільки горошин можуть увійти у склянку?(горошини не ходять)
  • Яких каменів немає у річці?(сухих)
  • В отарі 10 овець. Усі крім 9 втекли. Скільки залишилось овець?(9)

Молодці!

А зараз ми з вами трішки відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

Що ж, відпочили? Тоді ж продовжимо тренування нашого мозку далі.

  1. Яка цифра на завданні?(4)

Яке це завдання за рахунком? (четверте)

Дидактична гра «Розминка для зору».

      -  Скільки в кожному рядку геометричних фігур?(по 4)

         Давайте розглянемо яка фігура зайва в кожному рядку і викреслимо її фломастером.

     - (ім’я)Візьми свою роботу і розкажи,чому ти в першому рядку викреслила трикутник.

        Тренування нашого зору пройшло успішно. Рушаємо далі.

      5.   Яка цифра на завданні?(5)

  - Яке це завдання за рахунком? (п'яте)

       Очі бачать,мозок думає. Наступне тренування.

Дидактична гра «Цифровий тренінг»

  1. Знайдіть,скільки у вас великих квадратів?( 3)

-Знайдіть і порахуйте маленькі квадрати?(3)

-Порахуйте,скільки всього великих квадратів(3+3=6)

2) Cкільки у вас жовтих геометричних фігур?(8)

-А скільки з цих фігур немає кутів?(2)

-Наше завдання підрахувати і назвати скільки всього є жовтих фігур з кутами?(8-2=6)

   3) Наступне наше завдання з червоними фігурами.

   - Підрахуйте і назвіть скільки у вас є великих червоних    фігур?(4)

   - Підрахуйте і назвіть скільки маленьких червоних фігур?(4)

- Що ви скажете про кількість великих і маленьких червоних  геометричних фігур?

- Скільки всього червоних фігур(4+4=8)

6) Яка цифра на завданні?(6)

- Яке це завдання за рахунком?(шосте)

-А зараз погляньте на екран. З блоків Дьенеша можна викласти багато різних фігур з яих може вийти навіть картина. Перед вами аркуш паперу,викладіть фігуру яка вам найбільше сподобалась.

  • Підсумок заняття.
  • Молодці,дітки,ось і закінчилось наше тренування.
  • Сподобалось вам?
  • А чи було важко вам проходити тренування?
  • Хочу повідомити вам,що ви всі успішно пройшли тренування. І за кмітливість та уважність вам є призи,але їх потрібно знайти.
  • Ваші винагороди знаходяться під деревом ,яке ми любимо прикрашати взимку(троє дітей).
  • Ваші винагороди знаходяться під предметом за яким ми визначаємо час(троє дітей).
  • Ваші винагороди знаходяться за хатинками для птахів,які приносять на крилах весну(троє дітей).
  • Молодці!

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 березня 2022
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку