Веселі змагання з біології

Про матеріал

Перше квітня в усьому світі святкують як День сміху. Люди проводять різні маскаради, клоунади, конкурси і забави. Біологам пропоную в цей день провести«Веселі змагання з біології »

Цілі: активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток логічного мислення, швидкості реакції, вміння співпраці в команді, почуття гумору; підвищення інтересу до вивчення предмета, до отримання екологічних знань про своє довкілля; вміння використовувати набуті знання з біології в нестандартних ситуаціях.

Обладнання: мультимедійне забезпечення, листки з завданнями та листки для відповідей. Кожна команда готує обручі з зображенням тварини з назви команд у смішних позах.

Перегляд файлу

Загубинога Оксана Олексіївна,вчитель біології та хімії Скородистицької ЗОШ І-ІІ ступенів Чорнобаївського району Черкаської області.

Передмова

Перше квітня в усьому світі святкують як День сміху. Люди проводять різні маскаради, клоунади, конкурси і забави. Біологам пропоную в цей день провести

«Веселі змагання з біології »

Цілі: активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток логічного мислення, швидкості реакції, вміння співпраці в команді, почуття гумору; підвищення інтересу до вивчення предмета, до отримання екологічних знань про своє довкілля; вміння використовувати набуті знання з біології в нестандартних ситуаціях.

Обладнання: мультимедійне забезпечення, листки з завданнями та листки для відповідей. Кожна команда готує обручі з зображенням тварини з назви команд у смішних позах.

Організація змагань.

  1. Конкурс улаштовується серед учнів 6 – 9 класів. Формуємо команди так, щоб у кожній були учні з різних класів від найменших до найстарших. Учнів 6 і 7 класів до складу команди зараховують по 2особи, а учнів 8 і 9 класів – по 3особи. Загальний склад команд буде 10 осіб. Серед членів  команди обираємо капітана. До змагань вони спільно готують жартівливий опис команди, девіз команди, обручі - прикраси та домашнє завдання.
  2. Журі складається із вчителя біології чи хімії та по одному учню із 6 - 9 класів. Всього 5 осіб. Серед них обираються два судді, що фіксують результати кожного конкурсу, а також обирається дві особи для визначення середнього балу за конкурс та занесення його в таблицю змагань, яку можна демонструвати на екрані. Судді  мають набір цифр від 1 до 5 для оцінювання кожного конкурсу в п’ятибальній системі. Всі бали фіксуються в картці досягнень кожної команди і визначається середній бал для кожної команди. Він заноситься у таблицю змагань.
  3. Конкурси проводять два ведучі та два оператори комп’ютера чи мультимедійного супроводу.

Традиційні конкурси КВК:

  1. Вітання команд, конкурс «Візитівка».
  2. Розминка. Відповіді команд на запитання ведучих.
  3. Конкурси – перевірка знань, вмінь, швидкості реакції, дотепності. Це конкурси лаборантів – зоологів, ботаніків, філологів та художників.
  4. Конкурс капітанів.
  5. Конкурс «Техніка читання» на швидкість читання
  6. Домашнє завдання тести і сценка.
  7. Конкурс уболівальників або поетична пауза.

Сценарій заходу.

Ведучий: Сьогодні 1 квітня – День сміху та жартів. Члени екологічної ради школи вирішили провести для учнів школи веселі змагання з біології. Члени команд продемонструють сьогодні свій гумор, дотепність  та знання з біології.

На конкурс запрошуємо команди учасників. Змагання проводяться з біології, а тому першим завданням  було підготувати зашифровану назву своєї команди – де буде використано назви лісових мешканців. Девіз теж повинен бути пов'язаний із цією твариною чи її якоюсь ознакою. Перед початком гри проведемо жеребкування, хто ж першим розпочне гру. З коробки капітани витягнуть предмет. У кого він буде без записки – той розпочне гру. Капітани, прошу до мене. ( У  коробці є дві пробірки з корками. Одна пробірка пуста, а у другій записка – «Не зівай, Хомка, на те і ярмарка».

Отже, Розпочинаємо гру.

Раз, два, три, чотири,  п’ять!

                                       Починаємо ми грать.

                                      Згадуй, думай, не зівай.

                                       Відповідь  мерщій давай!

Перший конкурс «Візитівка».

ІІ ведучий: Команда суперників уважно слухає, що розповідає представник команди-суперниці і повинна відгадати, про якого звіра  іде мова, тобто назву команди-суперниці.

Перша команда – другій. Готуючись до змагань, кожна команда приготувала назву своєї команди у вигляді характеристики тварини  з  жартівливо – перебільшеними або протилежними її властивостями характеру поведінки, способу життя, опису тіла.  Розпочинає гру команда зліва від мене. Вам слово. (Зразок жарту – характеристики 1.  Тварина, імям якої ми назвали свою команду, є представником  групи найдавніших тварин - велетнів. Ці тварини мають життя пов’язане із модельним бізнесом, бо можуть постачати приладдя для швейного цеху фабрик по пошиттю одягу. А ще вони полюбляють дуже прикраси і часто носять їх на своєму покриві тіла. Вони надто хороші гімнасти, мають дуже гнучке тіло. Не кожен з вас може своє тіло зігнути в кільце, а вони  це роблять надто швидко. Вони, на відміну від котів,  не люблять, коли їх гладять по шкірі, а тому краще не намагайтеся це робити з ними, бо супротив відчуєте на собі відразу. А взагалі вони хороші і приносять користь лісу і саду, поїдаючи шкідників – комах, личинок, гризунів. Наш девіз: «Про себе дбай та лісу й саду помагай» ).

Відгадка: Мова йшла про їжака – назва команди – Їжачата.

Друга команда - першій.  «Живемо ми в хащах, будуючи собі комфортне житло із кількох кімнат різного призначення. Наше житло хоч і велике, має кілька кімнат, але ми дуже великі «чистюлі». Один у нас недолік – як говорять  в народі - «зручності М і Ж» у нас на вулиці і не надто близько від жилих кімнат. Хоч у лісі нас побачиш не часто, проте ми надто гостинні господарі. Коли до нас приходять гості, особливо непрохані лисички, ми  їм запропонуємо все найкраще, для них не пожаліємо навіть житла, яким так пишаємось. Залишимо їм у подарунок, а собі побудуємо інше. А ще нас називають дуже спритними і  не худенькими, хоч є у нас жир,  і має він лікарські властивості. Та й самі ми маємо добре здоровя. Наш девіз завжди і всюди: «Чистота – запорука здоровя».

Відгадка: Мова іде  про борсука, а тому назва команди – Борсучата.

Ведучий ІІ. Ось і познайомились команди. Журі почуло і оцінило їх характеристики, артистичність, наочність, гумор.  Покажіть, будь ласка, оцінки першої команди. Покажіть  тепер оцінки другої команди. Визначаємо середній бал кожній команді.

Другий конкурс «Розминка»

Ведучий І: Переходимо до другого конкурсу.  Він зветься «Розминка»

Перемагає та із команд, котра за 1 хвилину дасть більше правильних відповідей. Турнір розпочинає команда «Їжачата». Час пішов.

Вікторина -  розминка

Питання першої команди - Їжачата.

  1. Яка перетинчастокрила тваринка з високим морським рангом може командувати флотом? (Метелик адмірал)
  2. Про яких тварин можна сказати, що вони «вилазять із шкіри геть»? (Про змій, коли вони линяють)
  3. Назвіть нечесних тварин, які кажуть неправдиві речі про свою масу тіла? (тритони, сорокопуд)
  4. «Німий як риба».  Цей вираз знайомий кожному. Але чи відповідає він істині, чи не є це перебільшенням ?  (Риби не тільки видають різні звуки, але і розмовляють між собою.)
  5. Назвіть тварин, які навіть уві сні підглядають за оточуючими. Які тварини вміють спати із відкритими очима? (Риби, бо у них немає повік і змії, бо ті в них зрослись)
  6. Говорять «від злості аж позеленів». Але це буває тимчасово, тільки в період злості. А що постійно є зеленим у супової черепахи? (жир)
  7. Тварини видають різні звуки, різної кількості, особливо своїм безперервним скрекотінням відома сорока. А яка тварина в своїй нзві «використала» лише дві літери і має найкоротшу назву? ( як)

Питання другої команди - Борсучата.

  1. Як можна, змінивши одну лише літеру в назві,  копитну тварину, перетворити на хижого птаха? (Осел-орел)
  2. Подібного в природі не так багато. Назва якої акваріумної рибки і назва оптичного приладу однакові? (Телескоп)
  3.  Адам з Євою, даючи назви тваринам і рослинам помилилися і дали їм однакові назви. Який птах і  яка рослина мають однакові назви? (Чечевиця і подорожник – рослини і птахи)
  4.  Голодування як форма протесту відоме у світі, але воно не може тривати без шкоди для здоров’я більше місяця. Яка тварина може встановити рекорд з голодування і провести  близько року  найдовготриваліше голодування без шкоди для свого організму ? ( Ліжкова блошиця може жити без їжі близько року.)
  5.  Який рід  птахів, що весь час своє болото хвалять,дуже точні математики і  завжди мають  по 4 яйця у кладці? (Кулики)
  6.  Тварини теж можуть носити зброю чи засоби праці не в кишені чи за плечима, а в своїй назві. Назви яких риб включають в себе назви холодної зброї?( меч – риба, молот – риба, риба –пилка.)
  7.  Ріки в нас не розмовляють і не літають, а от одна із них може літати. Яка  річка в Україні  літає? (Тетерів – притока Дніпра)

Ведучий ІІ: Ось і закінчився другий конкурс. Журі почуло і оцінило кількість правильних відповідей. Кожна із них дає команді 1 бал.  Покажіть, будь ласка, оцінки першої команди. Покажіть оцінки другої команди. Записуємо  бали кожній команді в її заліковий лист.

Третій конкурс «Систематики»

Ведучий І. Наступний конкурс для знавців – систематиків. Прошу команди визначити вид тварини, дати їй власну назву і назвати її складники. (Вибираються різні картинки із «зоологічних курйозів», де в одну тварину з’єднані органи різних тварин). Ціниться дотепність і знання біології.

Ведучий ІІ. Прошу журі оцінити роботу систематиків кожної команди.

Четвертий конкурс «Лаборанти – шукачі»

Ведучий І: Наші конкурси тільки розпочались. Цей конкурс буде включати в себе чотири види робіт і відбуватиметься одночасно. Капітани команд не беруть участь у ньому, бо теж в цей час змагатимуться у традиційному конкурсі капітанів. Прошу від кожної команди лаборанта - ботаніка, зоолога і філолога. А також запрошується до кожного дослідника – лаборанта по одному лаборанту – художнику, так як біологу потрібно вміти не тільки досліджувати, а й фіксувати результати досліджень. Таким чином у нас працюватиме 6 членів команд Вони будуть вести  свої пошуки  у завданнях. Час їм визначить змагання капітанів. Щоб командам було його вдосталь, капітани повинні давати поширені, дотепні, цікаві відповіді, але не «тянути час», бо за це ми їх будемо штрафувати. Прошу лаборантів отримати завдання. (Учні отримують завдання і сідають за столи працювати.) А тим часом ми проведемо традиційний конкурс  капітанів команд.

Завдання 1. Шукачі – зоологи.

Поет заховав від нас у своєму вірші назви 9 риб. Вони можуть бути в кінці чи середині слова, а можуть утворюватись із кінця одного слова і початку другого. Будьте дуже уважні при виконанні завдання.

Завдання 1. У вірші відшукайте  9 назв риб

Незвичайний город

1. Там, де город збіга в долину,

Гарбуз під сонцем гріє спину.

2. І кабачок у нього вдався:

Під сонцем теж собі уклався,

3. Хоч скоро полудень, в куточку

Сплять молоденькі огірочки.

4. А помідор, сеньйор жвавенький,

Із хроном точить побрехеньки.

5.— Пора до праці, гей, лінивці! —

Хитає колосом пшениця.

6. Картопля щось також воркоче,

Вони ж — і слухати не хочуть.

7. Ані грозьбою, ні любов'ю

Не зрушить їхнього спокою!

8. Коли ж якась їм буде кара!

Сьогодні! Вже он суне хмара!

9. Накликала дощу капуста —

Враз на городі стало пусто!

Всі повтікали із городу

І поховалися в кущі.

(То що, покара у дощі?)

Чи де вона? —

Пі-ішла у воду!

                                                                               С.О.Павленко

Відповідь: 1 – лин, 2 – окунь, 3 – короп, 4 – йорж, 5 – сом, 6 – лящ, 7 – в’юн, 8 – карась, 9 – щука.

Завдання 2. Шукачі - ботаніки

Поет заховав від нас у своєму вірші назви 11 дерев. Вони можуть бути в кінці чи середині слова, а можуть утворюватись із кінця одного слова і початку другого. Будьте дуже уважні при виконанні завдання.

Завдання 2. У вірші відшукайте  11 назв дерев.

В зайців новосілля...

1. В зайців новосілля. До їхньої хати

Набилось народу багато-багато.

2. Гостей назбиралось не менше, як сто,

Поляна цвіла від барвистих хусток.

3. У кожного гостя букети, гостинці —

В кулькові, в коробці, в пакунку,  в торбинці...

4. Їжак з їжачихою вазу взяли,

Набір інструментів бобри принесли.

5. Борсук змайстрував до сінця грабельки,

А білочка вишила два рушнички.

6. В лисички для зайця пухнастий пуловер,

Байбак же прийшов із сервізом  столовим.

7. Кабан приволік дорогий пилосос,

Намисто зайчисі — гостинець від ос.

8. Із Африки мавпи прислали кокоси.

Капуста і морква — дарунок від лосів.

9. Ось сенчик сидить. Біля сенчика — кошик.

А в кошику тому — зелений горошок.

10. Платівок пакуночок—від солов'я.

Зайчатам вовчиця купила баян.

11. Ведмедик несе радіолу до столу.

А ось павичі. Привезли парасолю.

Чекали на свято і грізного лева.

Та левові шлях перетнули... дерева.

На нього засади вони поробили

І все гостювання йому перебили.

Які ж то дерева? Знайдіть їх сліди!

Врятуйте невдаху з лихої біди!  С.О.Павленко

Відповідь: 1 – дуб, 2 – тополя, 3 – бук. 4 – ялина, 5 – граб, 6 – верба, 7 –  сосна, 8 - осика, 9 – ясен, 10 – вяз, 11 – липа.

Завдання 3. Філологи – шукачі.

У вірші десять відгадок. У кожній відгадці стільки літер, скільки під тією чи іншою строфою клітинок. Порожні клітини треба заповнити необхідними літерами в залежності від змісту відповідної строфи. На виконання даємо командам 2 хв часу.

 Невсипуща оса

1. На траві ще іскрилась роса,

Як на луг прилетіла ОСА.

Задзуміла завзято вона —

й похилилась трава запашна.

Відповідь: *ОСА – назва засобу праці селянина

2. Хутенько до лісу ОСА полетіла.

Та тільки ж і тут не гуляла без діла,

На мить лиш землі доторкнулась —і враз

У вись деревиною стрімко знялась.

Відповідь: *ОС*А – назва дерева

3. ОСУ така взяла знемога,

Що впала просто на дорогу.

Була б давно вже під машиною,

Та обернулася... пташиною.

Відповідь: *ОС*****А – назва птаха, що часто бігає по сільській дорозі.

4. ОСА в кімнаті? Там же немовлятко!

То й що? Не бійтесь за мале дитя.

Моя ОСА для нього — перша хатка,

Ви також з неї вийшли у життя.

Відповідь: *О* *С*А – назва ліжка для маленьких дітей 

5. Повторює числівники Вірунька.

ОСА ж дзумить — хоч утікай із хати.

Вона в числівнику сховалася, хитрунка.

А от в якому — треба пошукати.

Відповідь: * * **О*С*А – назва числівника 150.

6. Націливсь браконьєр у лося.

ОСА його по носі—бац!

І все щасливо обійшлося:

Бо замість «бах!» почулось «клац».

Відповідь: ОС***А – трапляється, коли зброя не може вистрілити

7. Вже в ОСИ і крильця притомилися:

До Дніпра дороги неблизькі,

Тож вона в ріку перетворилася

Й потекла собі між лозняків.

Відповідь: *О*С**А – назва річки на Полтавщині, притоки Дніпра

8. А то ОСА на квітку сіла.

А квітка дивною була:

Вона ОСУ напевне б з'їла

Напівживою та втекла...

Відповідь: *ОС***А – назва комахоїдної квітки з болота

9. Вечір на зорі закинув свій невід.

В ньому, як риба, заплутавсь мій зір.

Чую — знайоме дзижчання у небі.

Знов ця ОСА! Шле вітання від зір.

Відповідь: *О**С**А* - народна назва  сузіря

 

10. ОСА живе у багатьох словах.

Я й далі б шифрував, якби не втома,

Та ще якби не ліг на душу страх,

Що й так у вас від ОС уже  . . .                           С.О.Павленко

Відповідь: ОС***А – кислий присмак на зубах

Відгадки: 1 -. Коса. 2 - Сосна. 3 - Посмітюха. 4. Колиска  5 -  Півтораста

6.-. Осічка 7. -  Ворскла.. 8. -Росичка. 9. -  Волосожар. 10.- Оскома.

 

Завдання 4. Лаборанти – художники.

Із зав’язаними очима ви повинні зобразити перший визначений та відшуканий товаришами об’єкт досліджень. 

Конкурс капітанів

Ведучий І: Проводимо конкурс капітанів.

Завдання 1. Капітани підготували по  кілька  завдань для свого суперника. Це прислів’я чи вислів, який потрібно дотепно продовжити.

Слово капітану Їжачат.  Речення: Птахів у полі поважай …

Продовження … спечуть вони нам коровай.  Або … зберемо хліб на коровай.

Своя відповідь: Пташок у полі поважай – збереш хороший урожай.

Слово капітану Борсучат. Речення: Посадиш дерево, подякують внуки,

а …

Продовження: …зламаєш дерево – зїдять звірі. Або … посадиш ліс – подякує весь світ.

Своя відповідь: Посадиш дерево, подякують внуки, а зрубаєш дерево – прокленуть сусіди.

Речення для конкурсу:

  1. Сухий березень, теплий квітень, мокрий май – буде…  (хліба врожай)
  2. Прийде літо – все розмаїто, а прийде … (зима – нічого нема).
  3. Весна багата на квітки, а … (осінь – на сніпки).
  4. На дерево дивись,  як родить, а на … (людину, як робить).

Ведучий ІІ. Прошу журі дати оцінки капітану Їжачат за відповіді. Визначаємо середній бал. Прошу  показати оцінки капітану Борсучат за відповідь. Визначаємо середній бал.

Завдання 2. Для капітанів ми підготували  дві ситуації. У відповіді повинна бути дотепність і точність. Свої відповіді вони записують на листочок, а потім , за моєю командою, озвучують їх. Оцінюється дотепність капітанів. На кожну відповідь 30 секунд.

Ситуація 1.: В колі друзів вам запропонували наркотичні речовини. Легкі. Від них нічого не буває. Як ви відреагуєте?

Ситуація 2. Перебуваючи  у весняному лісі на прогулянці, ви помітили, що несвідомі учні рвуть первоцвіти і складають великі букети, наносячи шкоду природі. Вам же необхідно вийти із-за кущів,пройти повз них,  щоб мандрувати далі.  Як ви поступите?

Капітан Їжачат ваше слово:

Капітан Борсучат ваша відповідь.

Журі оцінює відповідь капітана Їжачат, а потім капітана Барсучат. Знаходимо середні бали і заносимо у таблицю.

Ведучий І. Поки капітани змагались, наші пошуковці працювали над завданнями. Зоологи мали такий вірш. (Демонстрація на екрані, комп’ютері чи зачитується ведучим…). В ньому потрібно відшукати назви риб. Команда Їжачат – скільки риб спіймали ви? Список віддали журі.

Команда Борсучат – ваш улов. Список теж віддали журі.

У нас працювали над подібним завданням і ботаніки. У вірші потрібно знайти рослини – дерева. Їх там заховалось 11 штук. (Демонстрація на екрані, комп’ютері…чи озвучено ведучим). Команда Їжачат – ваша відповідь. Команда Борсучат озвучте свою відповідь. Листочки з відповідями віддали на суд журі.

З подібним завданням працював і філолог кожної команди. Я зараз буду зачитувати завдання, а члени команд по черзі називатимуть відгадане слово. Перша відповідь від Їжачат, а друга – від Борсучат. Журі оцінює відповіді. Кожна правильна відповідь у всіх завданнях оцінюється в 1 бал. Слухаємо відповіді…

Подивимось на роботи наших художників і оцінимо їх біологічну подібність з об’єктом досліджень зоологів, ботаніків та філологів.

Журі приготувало звіт по відповіді зоологів…( число балів), по відповіді ботаніків…  По відповіді філологів … по роботі художників.

Ведучий ІІ. Прошу помічника оголосити загальний проміжний рахунок

Пятий конкурс

Ведучий ІІ.  Ми всі навчаємось у школі і вже вміємо читати. Одні і в випускному класі можуть читати дуже швидко, а інші  - тільки по складах. А от з якою швидкістю роблять це наші команди зараз дізнаємось. Їм пропонуємо два подібних завдання. Через дві хвилини я і члени журі повинні почути відповідь. Листки із записом відповіді отримує журі.

( Два варіанти на вибір ведучих)

Завдання1. №1.чиста, людям,  наша, хай, розцвітає, добро, на, планета

№2. йах пнетала ашна стича віторзцає лямюд ан дрооб.

Відповідь:Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро.

Завдання 2.

Пропускаючи весь час однакову кількість літер і рухаючись за го­динниковою стрілкою , ви прочитаєте  одну із народних прикмет, пов’язану із птахами.

 

і

я

т

ю

а

т

ю

ь

т

.

ь

 

ц

 

 

Л

л

 

,

і

 

а

и

 

п

б

 

с

в

о

и

у

к

д

в

о

і

г

т

о

 

 

 

 

 

 

Відповідь: «Ластівки вилітають, погоду обіцяють »

Ведучий І. Журі оцінює швидшу відповідь команди  в  додаткові 2 бали, а кожне з виконаних завдань  - у п’ятибальній системі..

Шостий конкурс Гра «Веселі тести»

Перевірка домашнього завдання

Ведучий ІІ. Настав час перевірити підготовку до виконання домашнього завдання наших команд. Воно складатиметься із тестів і сценки. Потрібно буде вибрати не тільки правильну відповідь, а й прокоментувати її. Коментар готував наш помічник - еколог.  На один із епізодів – запитання  потрібно було вдома придумати сценку. Номер цих запитань – №1 та №2  (на вибір команд)  відомі раніше. Першими проведемо тести.

Правила гри. Час на виконання тестів – 2 хвилини. Після закінчення роботи листки з здаванням і відповідями віддають членам журі. Правильна відповідь – 1 бал. Час пішов. … Час закінчився.

Перевіряємо тестові завдання. Ведучий зачитує запитання, а команди на своїх листках – відповідях вибирають вірну на їх думку відповідь. Як у звичайних тестах. Правильну відповідь оголошує і коментує помічник – еколог (питання – відповідь, коментар)

  1. Чим миші корисні для конюшини?

А)  своїми іграми    Б) поширенням насіння    В) живляться травою

2. Чим коти корисні для гречки?

А)  вдихають її аромат    Б) удобрюють посіви    В)обожнюють мишей

3. З якого боку у вуглекислоти парниковий ефект?

А)  з правого    Б)точно посередині    В) відразу і не зрозумієш

4. Для чого американцям «Зелена стіна» у Воронежі?

А)  для озеленення    Б)для комерції    В) для будівництва

5. Борці у боксі, дзюдо мають як відзнаки певні «пояси». А кому не обійтися без «зеленого пояса»?

А)  Алжирцям і мексиканцям     Б) в’єтнамцям і китайцям    В)німцям і австрійцям

6. Ми належимо до виду Люди. А хто ми такі?

А)  розумні істоти     Б) істоти нерозумні    В) суспільні тварини

7. Яка країна в Європі «облисіла» найпершою?

А)  Іспанія     Б) Англія  В) Греція

8.В Україні відбувалася «помаранчева революція», у Грузії «тюльпанова революція». А що таке «зелена революція»?

А)  масові лісонасадження    Б)збільшення виробництва зерна    В)озеленення міст

9. Яке відношення має відомий Музикант Людвіг Ван Бетховен до шоколадного батончика?

А)  безпосереднє     Б) ніякого    В) був солодкоїжкою

10 . Чим можна садівнику-городнику грядку почистити і руки помити?

А)  хімією, звичайно     Б) Тим, що виростив    В) ніколи не було проблем

11. Чи потрібне електроосвітлення сороці у гнізді?

А)  тільки цього їй і не вистачало     Б)не потрібне воно їй    В)виявляється потрібне

12. Всім відома «чортова дюжина», а що таке «брудна дюжина»?

А)  12 поросят    Б) 12 отрутохімікатів    В) 12 шахтарів

Коментарі - відповіді еколога

  1. (Б) Мишині нірки дуже потрібні на полі конюшини. Джмелі в них гнізда будують, а  без джмелів конюшина насіння не утворить, бо вони є запилювачами квітів конюшини.
  2. (В)Якось селяни звернулися до Чарльза Дарвіна: « Що нам робити? Стали падати врожаї гречки». «Заведіть котів», - відповів учений. Селяни подумали, що вчений вижив з розуму. Але Дарвін знав те, чого не знали селяни. Гречку запилюють дикі бджоли, гнізда яких стали розоряти миші, яких розплодилось багато. Коти потрібні для знищення мишей.
  3. (Б) Що торкається парникового ефекту, то тут є свої плюси і мінуси. Що краще, поки не ясно. З одного боку збільшення вуглекислоти сприяє фотосинтезу рослин і збільшує їх продуктивність З другого – підвищення температури зменшує перепад температур на полюсах і екваторі, що знижує циркуляцію в атмосфері, перенесення тепла та вологи в ній.
  4. (А). Екологічний проект «Зелена стіна» - парк із суцільних зелених насаджень місцевих порід. Фінансується він Міжнародним фондом охорони  дикої природи і департаментом лісу США. Їм все одно де вирощувати ліси. «Зелені легені» планети не мають кордонів.
  5. (А) Алжир вирішив захиститись від пустелі Сахара захисною смугою довжиною 1,5 тис км і шириною 20 – 25 км. Мексиканська столиця Мехіко потерпає від смогу і теж вирішила створити навколо себе «зелений пояс» із насаджень дерев.
  6. (Б) Після 20 з гаком століть людиною пишалися як розумною істотою. Уже у 20 столітті палеонтолог Вільям Грегорі назвав людину « руйнівником із великим розумом». Еколог Жан Дорст вважає людину єдиною істотою на землі, яка порушує рівновагу у природі і знищує свою колиску – біосферу.
  7. (А) Першою за всіх облисіла, тобто залишилась без лісів Іспанія.  Так вона розплатилась у середні віки за наявність великого парусного флоту. Один океанський парусник – це 4 тис дубів.
  8. (Б) Стрибкоподібне збільшення виробництва зернових і масляних культур  у другій половині ХХ століття є «зеленою революцією».
  9. (А)Саме пряме відношення. Дітям Бетховен запам’ятався як автор музики  з реклами шоколадного батончика.
  10.  (Б)Найчистіша діляночка після вирощування на ній моркви. Посівом моркви можна очистити ділянку. А руки можна очистити бракованими ягодами суниці чи помідорів. І хімія тут ні при чому.
  11. (В)В музеї Дарвінівського заповідника є гніздо сороки, складене із алюмінієвих дротів, є там навіть цоколь від лампочки. Сорока в своє гніздо тягне все, що блищить. Отже вкрутіть у цоколь лампочку – і сорока буде з освітленням.
  12. (Б) На початку 80-х років у Всесвітній день оточуючого середовища ООН оголосила список 12-ти особливо небезпечних отрутохімікатів, які наносять непоправну шкоду здоров’ю людини.

Ведучий І. Слово має журі. Оголосіть, будь ласка, бали команди Їжачат та команди Борсучат …

Перед останнім конкурсом команд прошу дати проміжний результат змагань. Команда Їжачат … команда Борсучат …

Поки команди готуються до показу сценок, ми переходимо до конкурсу вболівальників команд, Листочки з відповідями через 2 хвилини здаємо журі.


Сьомий конкурс

Це може бути змагання для вболівальників команд або поетична пауза (можна вибрати, а можна провести все).

Завдання для вболівальників.

Вправи з мови «Одна літера + чи —»

1.  Дафнія — мінус одна літера — утвориться назва країни. (Данія)

2.  Циклоп — зміни одну літеру — утвориться буря на морі. (Циклон)

3.  Мокриця — додай одну літеру — утвориться порівняння твердості, міцності. (Мов криця)

4.  Віслюк — додай одну букву — утвориться два слова:

   на ній обертається деталь;

   двері танка. (Вісь + люк - віслюк)

5.  Самітник — мінус літера — утвориться гора непотрібних речей. (Смітник)

6.  Краб — мінус літера — утвориться «невільник», а зміни літеру — на­зва дерева. (Раб, граб)

7.  Омар — плюс літера — утвориться комаха-кровосос, а зміни літе­ру — назва країни. (Комар, Оман)

8.  Лангуст — додати одну літеру — утвориться два слова. Перше озна­чає засіяну ниву, а друге — спосіб, як на ній посіяні рослини. (Лан, густо)

(Як літературну паузу. можна використати вірш Микола Карпенка

КОРОП НА ОРБІТІ 


Воно й казати жалко,

Але й мовчать шкода...

Рибалив раз рибалка

На прізвище Біда.

 

Закинув. Став чекати.

(Вже й холодно стає!)

І вдруге... і вдесяте —

А рибка не клює.

 

Що ж ,, діло знаю тонко!”

Він сам собі гада.

І   в  човен-плоскодонку

Заліз Гордій Біда.

На справжню балерину

Скидався він тоді.

Бо човен безупину

Гойдало на воді.

 

Та втримався рибалка.

Відплив ген-ген Біда....

Казати далі жалко,

Але й мовчать шкода.

 

Напнулась тятивою, 

- Аж грає волосінь!

То короп жме дугою,

Мов норовистий кінь.


 


По колу так «газує»,

Кружля навкруг човна,

Неначебто глузує

З рибалки, сатана!

 

Біда ганьби такої

Не витримав: — Ах,так?!.

І лівою рукою

Мерщій намацав сак.

 

Але зашкодив справі —

Не втримався в човні.

І булькнуло над ставом,

А потім і на дні.

 

Себе,  звичайно, жалко

І коропа шкода...

А виплив наш рибалка -

Справжнісінький Біда!

 

У мокрій одежині,

Мов з купелі маля...

А короп десь донині

Із вудкою гуля!


 

Ведучий І.  Вболівальники і журі готові подивитись сценку команди Їжачат, а потім – команди Борсучат. Запитання – ситуації:

  1. Чим миші корисні для конюшини?

А)  своїми іграми    Б) поширенням насіння    В) живляться травою

2. Чим коти корисні для гречки?

А)  вдихають її аромат    Б) удобрюють посіви    В)обожнюють мишей

Ведучий ІІ. Журі прошу оцінити виступи команд Найвища оцінка 5 балів. Визначаємо середній бал. Прошу оголосити підсумки гри … Вітаємо переможців.

 

 

 

 

 

 

Література

1. Алексеев В.А. 300 вопросов и ответов по экологии. Ярославль. «Академия развития» 1998

2.Загубинога О.О. Науменко Г.С. Дидактичні ігри як один з методичних прийомів інтерактивного навчання на уроках біології. Збірка «Навчальні ігри на уроках біології. Х.: Вид.група «Основа». 2006

3. С.О.Павленко // Українська мова і література в школі, №2,- 1984.- С.67-68.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Сценарії
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
5786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку