Веселковий урок. Число 7. Цифра 7. Порівняння чисел. Складання рівностей за малю¬нками. Написання цифри 7

Про матеріал
Урок формування компетентностей. Предметні компетентності, які формуваптимуться на уроці: -Математична компетентність - шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби; -Культурна компетентність - для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях, творчого вираження думки.
Перегляд файлу

Математика

Веселковий урок

 

Тема уроку:  Число 7. Цифра 7. Порівняння чисел. Складання рівностей за малю­нками. Написання цифри 7

Мета уроку:  формувати поняття про число 7; вчити співвідносити число

предметів і цифру; вчити писати цифру 7; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, ознайомити учнів зі способом утворення числа 7; продовжити формувати поняття про геометричні фігури; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

ультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях, творчого вираження думки.

-

Очікувані результати:

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)

Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки

Утворює рівності на основі складу чисел 2–7

Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою

Класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками

Читає і записує числа (1–7) – словами і цифрами

Утворює числа 2–7 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа

Порівнює числа в межах 7, використовуючи знаки >, <, =

Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки

Співвідносить цифру з її зображенням

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–7

Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник

Конструює об’єкт із запропонованих геометричних фігур

Обладнання: картки, кольорові олівці, ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Прийом «Кольоровий настрій»

Оберіть колір, яким можна позначити ваш настрій і в ньому намалюйте бузьку, яка покаже ваш настрій

 

 

 

 

ІІ. Етап цілепокладання

  • Чи не нагадують вам ці кружечки одне з явищ природи?(райдугу)
  • А коли ми можемо побачити її на небі?(коли одночасно йде дощик і світить сонце)
  • Порахуйте, скільки кольорів має  райдуга?
  • Як ви думаєте, що нового ми дізнаємось і навчимось  на цьому уроці?

 

Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Отож, на сьогоднішньому уроці ми продовжимо мандрувати математичною країною з числом 7 і цифрою, що його позначає.

 

  • Як по іншому називають райдугу? (веселка)
  • Пропоную назвати наш урок ВЕСЕЛКОВИЙ

 

  • Наші завдання на уроці:
  •                    Дізнатись, як утворюється число 7
  •                    Навчитись писати цифру 7
  •                    Працювати над нерівностями та рівностями
  •                    Довідатись, де число 7 зустрічається у нашому житті.
  •                    Попрацювати з геометричними  завданнями
  •                    Пограти у «Магазин»       

 

А чи знаєте ви, у якому порядку розміщені кольори веселки?

  •                   Отже, ми  дізнаємось, в якому порядку розміщені кольори, виконавши всі математичні завдання
  •                   І, звісно, намалюємо веселку.

 

 

ІІІ. Етап цілереалізації

  • Розпочинаємо!

 

Усна лічба

Щоб дізнатись перший колір веселки, попрацюємо з віялами.

  •                        Яке попереднє число до 4? (3)
  •                        Покажіть наступне число після 5? (6)
  •                        Назвіть число, що стоїть між 3 і 5? (4)
  •                        Покажіть число, що на 1 більше, ніж коліс у велосипеда. (3)
  •                        А якщо на 1 більше ніж в автомобіля?(5)
  •                        Скільки крил у двох горобчиків?(4)
  •                        А скільки крил в однієї сороки і двох хом’ячків?(2)
  •                        На дроті сиділо 6 ластівок. Четверта полетіла. Скільки лишилось?(5)
  • Ви молодці! З усіма завданнями справились. А щоб дізнатись перший веселковий колір, знайдіть у класі цифру, яка стала відповіддю до задачі про ластівок.(відкриваю першу смужку)
  • Знайомтесь – перший колір веселки – червоний
  • Замалюйте його в картці. Лише перший, самий верхній.

(замальовування)

 

Утворення числа 7

  • Попрацюємо з геометричними фігурами.
  • Викладіть на парті 6 кружечків. Як утворити число 7?(додати ще 1 кружечок)
  • Отже число 7 можна утворити, додавши до числа 6 одиницю.

 

Робота з карткою.

  • А як утворити число 7, якщо у нас є менше 6-ти кружечків?
  • Попрацюємо з карткою.
  • У кожній рамці домалюйте стільки кружечків, щоб їх стало 7.

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\6254_happy_yellow_question_mark_cartoon_character.png 

 

 

 

 

 

  • Колір кружечків на картці дає нам підказочку, який наступний колір у веселки?(відкриваю оранжевий колір)

Замалюйте оранжевий колір у своїй веселці. Яким він буде за порядком?(2м)

  • Пригадайте і скажіть. Де можна зустріти число 7?
  • 7 кольорів веселки
  • 7 днів тижня (назвати їх разом,який сьогодні день?назвіть 7й день тижня. Чим він відрізняється від інших?)
  • 7 гномів і Білосніжка
  • 7 козенят
  • 7 нот
  • А ще в народі кажуть «7 раз відмір – 1 відріж». Як ви це розумієте?

 

Фізкультхвилинка «Сімка»

Плеснути, стрибнути, потягнутись доверху, кліпнути…..7 разів

НАПИСАННЯ ЦИФР - Сайт учителя початкових класів Клепко Марії Олександрівни 

Знайомство із цифрою 7

Демонстрація цифри 7

  • Подивіться на друковану і писану цифри. Порівняйте.
  • На що схожа цифра 7?
  • З якихелементів складається писана цифра?
  • В якої цифри є такий елемент?( в двійки чубчик тільки знизу), (паличка в 1 і 4)
  • А в якої цифри є поясок?
  • Давайте спробуємо показати цифру 7, ставши в парах.

 

Написання цифри 7

Аналіз елементів цифри

  • Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої лінії, великої і маленької палички.
  • Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кутка, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути  основну приблизно посередині. Вона має бути горизонтальною.

 

  • Кажуть, що ця цифра найбільша модниця серед усіх цифр. Вона, як справжня красуня, має підкручений чубчик і підперезана пояском.

 

Написання у повітрі

Картинки по запросу написання цифри 7 прописиНаписання цифри 7 в картці

 

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №37\201703201002239921594240_650x650.jpg

  • Цифру написали, наступний колір взнали. Хто уважний і помітив у класі писану цифру 7. Якого вона кольору?(жовтий)(відкриваю колір)
  • Яким по порядку буде цей колір у нашій веселці? (третій)
  • Замалюйте його в своїй веселці

 

Фізкультхвилинка «Веселка»

  • Ох і вправно ви порухались. І поки виконували вправи, наступний колір веселки сам про себе розказав. Зелений
  • Замалюйте його

 

Закріплення уявлень про число 7 і цифру 7

Робота в парах з взаємоперевіркою   

C:\Users\User\Desktop\хмарка.pngА щоб дізнатись наступний веселковий колір, попрацюємо в парах.

  • Ваше завдання – порівняти числа в парі.
  • А перевірить вашу роботу пара, яка сидить по сусідству.

Робота з карткою

Мої юні вчителі, просигналізуйте, чи допустили ваші сусіди по парті помилку чи ні. Якщо без помилок – лайк, якщо є помилки, антилайк.

Колір веселки підкаже нам колір картки, з якою ви працювали.

  • Замалюйте блакитний!(відкриваю блакитний)

 

Робота в малих групах

Геометричний матеріал

  • У вас на картках є чарівна геометрична істотка.
  • Роздивіться її добре. З яких фігур вона складається?
  • Порахуйте і запишіть збоку скільки є трикутників,

чотирикутників та кругів. Скільки всього фігур?

  • А тепер пофантазуйте і попрацюйте в групі. Візьміть

7 будь-яких фігур і складіть з них чарівну геометричну

Істоту

  • Наступний колір, яким ми маємо замалювати веселку теж заховався між фігур у нашому класі. (синій)У якій фігурі він заховався?(семикутник)
  • Замалюйте синій колір!(відкриваю синій)
  •  

Гра «Магазин»

  • Скажіть, а де в житті вам пригодяться знання, яки ви отримали на сьогоднішньому уроці? (в магазині)
  • Пограємо в магазин.

Розподіл ролей

Продавець, покупці, директор.

  • Продавці, ви отримуєте конверти з товарами і цінами, які будете продавати

Ваше завдання – продати товар, взявши за нього стільки грошей, скільки він коштує.

  • Покупці, ви отримуєте гроші, якими маєте правильно розпорядитись.

Ваше завдання покупців – не переплатити, але й менше ніж коштує не дати.

  • Контролери, ви мої помічники. Ваше завдання спостерігати, чи професійно веде себе продавець і чи вміють рахувати гроші продавець та покупці.

 

  • Магазини, починаємо працювати!

(діти працюють в групах)

  • У ваших магазинах був товар за 7 грн. Якими купюрами ви розраховувались?

(демонструю, як можна)

 

  • Ми дійшли до останнього кольору веселки. А заховався він у вагончику, який ми сміливо можемо причепити до нашого поїзда, адже вдало вивчили число і цифру 7
  • Замалюйте!(фіолетовий)

C:\Users\User\Desktop\Mova_67 - копия.png 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Ну що ж, наша веселка заграла усіма своїми барвами.
  • Давайте назвемо кольори по порядку.

1й - …..2й - ….7й - ….

  • А щоб краще запам’ятати, послідовність кольорів, пропоную вивчити маленький віршик.
  • В ньому у кожному слові заховалась підказка в першому звуці.

 

  •                   Метод «5 пальців»
  •                 Мізинчик – це користь. Чим корисний став для вас сьогоднішній урок?
  •                 Безіменний – нові знання. Що нового ви дізнались?
  •                 Середній – застосування в житті. Де ви зможете використати вивчене в житті?
  •                 Вказівний – навчу інших. Що сьогодні після уроку ви можете навчити своїх мених братиків сестричок, а може й маму з татом?
  •                 Великий – настрій. З яким настроєм ви закінчуєте урок?

 

  • В народі кажуть – «бути на 7му небі від щастя»
  • Як думаєте, що це значить?
  • Я вам бажаю частіше бувати на 7му небі від щастя!!!

І нехай у вашому житті буде більше кольорових барв!

тьблр

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2021
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку