Весняні квіти. Проліски (об'ємне аплікування)

Про матеріал
Виготовлення об’ємних аплікацій із туалетного паперу Мета: Ознайомлювати дітей з властивостями паперу (легко приймає потрібну форму, розмокає). Вчити дошкільнят обстежувати предмети навколишнього середовища, визначати основні форми, розміри окремих частин, їх пропорції, розташування в просторі. Формувати вміння за допомогою складання і скручування паперу створювати оригінальні композиції на пів об’ємного вигляду. Уточнити знання дітей про можливість зминати, скручувати, заплітати в косу, жмакати папір для надання необхідної форми, насичувати його клейстером та приклеювати відповідно композиції та задуму. Заохочувати до пошуково - дослідницької діяльності, експериментування. Розвивати фантазію, творчу уяву, мілкі м’язи пальців рук. Виховувати естетичні почуття, охайність, посидючість, працьовитість, бажання створити гарну роботу..
Перегляд файлу

„ВЕСНЯНІ КВІТИ. ПРОЛІСКИ”

                               (І  ЧАСТИНА)

 

МЕТА:  Продовжувати   розвивати  в  дітей  дрібну  моторику, допитливість,  спостережливість. Формувати  вміння  підмічати  характерні  риси  та  особливості  квіточок   та  передавати  їх  у  своїй  роботі. Продовжувати  вчити  створювати  об’ємну  аплікацію,  використовуючи  весь  свій творчий   потенціал. Формувати  вміння  складати   папір  у  трикутники  для  утворення гострих країв пелюсток  квітки  та  листя, скручувати  довгий   шматок  паперу  у  мотузок  -  для  стебла  рослини. Виховувати   екологічну  свідомість, бажання  оберігати  природу.

 

 

 МАТЕРІАЛ: Зразки, живі  квіти  у  вазі, туалетний папір, клейстер, вологі

                         серветки,  картон  формату А-5  жовтого   кольору, підкладні  дощечки.

 

                                               ХІД ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь  читає  вірш  Т. Г. Шевченка:

Встала   весна, чорну  землю  сонну  розбудила,

Уквітчала  її  рястом,  барвінком  укрила,

І  на  полі  жайворонок,  соловейко  в  гаї

Землю,  убрану  весною,  вранці  зустрічають…

- Як  ви  розумієте  перші  строки  вірша?  Так, весна  все  прикрашає  квітами, травичкою, молодим листячком.  Тобто:  уквітчати - це  прикрасити  квітами,  зеленню. А  що  це  таке:  ряст,  барвінок?  Вірно, це  одні  з  перших  весняних  квіточок.

- Діти, подивіться  навкруги,  скажіть,  яка  пора  року   вже  наступила?  За  якими  прикметами  погоди  ми  це  бачимо?  (з’явилися  перші  квіточки,  листячко;  сонечко  почало  пригрівати, розтанув  сніг, прилетіли  птахи з  вирію,  люди  зняли  зимовий  одяг…).  А  які  весняні  місяці  ви  знаєте?  (березень, квітень, травень). Чому  їх  так  назвали ? (березень - перші  прокидаються  після  зимового  сну  берези, починається рух соку в стовбурі дерев; квітень  -  з’являються  перші  весняні  квіточки,  дерева  вкриваються  цвітом;  травень  -  починає  все  зеленіти, з’являється багато  травички).  Малята, а чи знаєте ви красиві вірші про весну? Можливо хтось хоче нам виразно їх прочитати?

 

            Діти  читають  вірші:

 

            НАВЕСНІ                      І . Франко

Надійшла  весна прекрасна

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби  дівчинка  в  вінку.

Ожили  луги, діброви,

Повно  гомону, розмови

І   пісень  у  чагарнику.

             

                             ВЕСНЯНА  ПІСЕНЬКА         О . Пчілка

Весна – чарівниця,

Неначе  цариця,

Наказ  свій  послала,

Щоб  краса  вставала.

І  проліски, й  травка,

Й  зелена  муравка,

І  кульбабка   рясна,

І  фіалка  ясна.

 

- Ось, бачите  і  в  цих  віршиках  зустрічаються  вислови:  Многоцвітна,  дівчина  в  вінку, весна – чарівниця, чаклунка…  А  прикраси   це  і  є  весняні  квіти. Діти, які  весняні  квіточки  ви  знаєте? Назвіть їх … Давайте пригадаємо загадки про ці квіти:

 

  •     Вона  цвіте  в  травневі  дні,

       Поміж  великим  листом

       Повислі  квіти  запашні,

       Немов  дрібне  намисто.     (конвалія)

  •        З- під  снігу  з’явився, прокинувсь  од  сну,

     Усіх  запросив  зустрічати  весну.   (пролісок)

  •        Сонечко  в траві  зійшло, посміхнулось, розцвіло,

          Потім стало  біле – біле  і  за  вітром  полетіло.(кульбаба)

  •        Поміж  квітами  весни

      Найяскравіші  вони,

      Дуже  ніжний  запах  мають,

      В  назві  колір  свій  ховають.  (фіалка)

  •         Серцевидний  листок,

      Шапка з  рожевих  квіток,

      Називається…(бузок)

 

- Я  бачу,  що  ви  дуже  багато  знаєте  загадок  про  квіти. І  справді,  всі  письменники  та  поети  оспівували  їх  у  своїх  творах. Та  хочу  вам  нагадати, що мало милуватися красою рідного  краю,  а ще  необхідно  оберігати  її.  Адже   природа  -  це  ми.  Чому?  Як  ви  думаєте?  (виробляють  кисень,  яким  ми  дихаємо; з них роблять ліки; парфумерні  засоби;  вживаємо у  їжу, роблять напої…) А  тому  я  хочу,  щоб  ви  послухали  вірш  П. Сотниченко  „Вмій  любити природу”: 

 

Вам  у  походи  ходити  і  мандрувать,  любі  діти,

Вмійте  ж  природу  любити,  кожній  стеблинці  радіти.

В  полі,  у  лісі,  над  яром  -  квіти,  дерева  і  трави…

Цвіту  не  вирви  задаром,  гілки  не  втни  для  забави.

Оберігайте  ж  повсюди  шлях  і  стежиночку  в  гаї,

Все  те  окрасою  буде  рідного  нашого  краю.

- Адже  ви  знаєте,  що  квіти,  особливо  лісові  не  стоять  довго  у  вазі, вони  швидко  в’януть.  А в  природі  ми  ще довго милувалися  б  ними. Крім того у природі вони приносять користь – бджілки збирають з них мед та пилок. 

Малята, я хочу  вас  познайомити   з  квітами,  що  внесені  до  Червоної  книги. Ось  вони  (показую  на  квіти  у  вазі  -  проліски    та  конвалія). Хто  з  вас  знає,  що це за книга і навіщо в неї заносять рослини? (Червона  книга  вміщує  в  собі  зникаючі  види  рослин,  тварин,  птахів,  риб..., квіти  занесені  туди,  бо  теж  знаходяться  під  загрозою  зникнення). Вірно.  Але  є  люди,  які  турбуються  про  нашу  природу,  вони  розводять  ці    квіти,  тварин   у  домашніх  умовах.  Ось  і  в  мене  на  столі  такі  квіти,  вони  виросли  у  садку, а  не  на  лісовій  галявині. 

- Давайте  розглянемо  квіти.  Чим  вони  схожі,  чим  відрізняються?  (відповіді  дітей). Якого   кольору   квіточки? Скільки  мають  пелюсток? Яке  в  них  листя?  Яке  стебло?

- У  мене  є  ідея,  якщо   ці  квіти  створити  з  паперу, то  вони  не  тільки  не  зів’януть,  але й привернуть увагу інших людей до проблеми  зникаючих  видів  рослин.  Ви    згодні  зі  мною?  Ви  допоможете  мені?

Покроковий показ і пояснення вихователя щодо творчої роботи виготовлення квітів:

       Відірвати довгий шматок паперу, довший за долоню і скручувати його по всій довжині в одному напрямку – це стебло квітки.  (фото 1)

            Викладаємо стебло на картонному тлі, плавно загнути стебло зверху до низу, квіточка ніби вклоняється сонечку. (фото 2)

 

 

 

 

 

 

     

        Фото 1                                         Фото 2

 

 

            Відірвати невеличкий шматок паперу і скласти його у прямокутник. (фото 3)

            Плавно загнути два верхніх краї всередину, створюючи зав’язь квіточки, що утримують пелюстки. (фото 4) Викласти у верхній частині стебла, заокругленими кінцями доверху, а прямими донизу. (фото 5)

 

                               

                    Фото 3                       Фото 4                             Фото 5

 

            Для пелюсток проліска відриваємо три однакових смужки паперу, складаємо їх у невеличкі прямокутники. Загинаємо нижній край прямокутника навскоси, створюючи гострий кут. (фото 5)

            Таким же чином загинаємо інший кут прямокутника всередину, щоб утворити подобу пелюстки.

            Викладаємо пелюстку з лівого боку під зав’язю. (фото 6)

 

              Фото 6                                   Фото 7                            Фото 8

 

            Таким же чином робимо другу пелюстку і викладаємо з правого боку. (фото 7)

            Потім виготовляємо третю пелюстку таким же способом  і викладаємо зверху та посередині між двома пелюстками проліска. (фото 8)

            Відриваємо довгу смужку паперу для створення великого листячка  (фото 9),  складаємо по довжині, потім ще раз, щоб смужка була тоншою.

            Трішки скручуємо верхній кінець смужки (фото 10), а потім – нижній (фото 11). Викладаємо з лівого боку квіточки близько біля стебла (фото 12).

            Таким же чином робимо трішки менше листячко і викладаємо його з лівого боку від великого листочка, з самого низу стебла (фото 13).

                               

                 Фото 9                            Фото 10                        Фото 11

                           

               Фото 12                           Фото 13                        Фото 14               

            Потім виготовляємо ще один маленький листочок і викладаємо його з правого боку від самого низу стебла рослини (фото 13).

            Оскільки квіточка росте із землі і швидко гине без води, то потрібно зробити їй природне середовище. Ми відірвемо великий шматок паперу і довільними рухами зімнемо його, створюючи грудку землі та снігу (фото 14).

Щоб створити конвалію, ми будемо користуватися тими самими прийомами скручування та складання паперу. Лише є одна відмінність: у проліска – одна квіточка, а у конвалії – щонайменше три. Квіточки конвалії кріпляться на заокругленому стеблі, пелюстками до низу.

Малята,  не забудьте, що спочатку ми виготовляємо усі деталі і частини квіточки, викладаємо їх на папері і лише потім починаємо обмокувати у клейстер і приклеювати до основи.

Закріплення етапів роботи з дітьми.

Фізхвилинка – гра – емпатія «Я – квіточка»

SV203411         SV203459

 

              

  - Діти,  бачу, що  у  вас  гарна пам'ять, творча уява.  Ви  швидко  пояснили  мені  що  і  як  будете  робити.  А  тепер  до  роботи. Тільки  не  забудьте  про  охайність  та  вологі  серветки, інакше  ці  роботи  не  вразять  нас  своєю  красою. 

              Лунає  спокійна  музика,  діти  працюють.

 

Виставка   дитячих  робіт,  їх  аналіз, звернути увагу на  вдале  виконання, вміння передати  характерні особливості  та  відмінності, рекомендації  щодо  невдалих   моментів.

 

- Ви  справжні  митці,   квіти  ваші  дуже  гарні   та  справжні.   Я  ніби  відчуваю  їх  аромат  та  пахощі.  Думаю,  що  коли  ми  їх  розфарбуємо,  то  усі  зрозуміють,  що  цю  красу  не  можна  знищувати.

 

 

 

 

Вигляд роботи 2 етапу:  після висихання та розфарбовування.

 

SV203429     SV203470

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку