Дата_______________________ ПІ_____________________________________________
Вхідна діагностувальна робота «Навичка читання мовчки» №1
"ПОКИНУТЕ ГНІЗДО" (Іван Складанний)
У Матросовому яру поросли густі, колючі кущі терну. Усі чомусь їх обходять. А мені захотілося дізнатись, що між ними, адже дзвінко співає там якась голосиста пташка. Той спів не раз я слухав, а тепер не чути. Розгорнув кущ, другий. Нічого, тільки кропива внизу жалка — попекла ноги.
Розгорнув третій кущ, а перед моїм обличчям якась пташка як пурхне, аж душа заніміла.
Дивлюсь: гніздечко маленьке, а в нім — п'ятірко голубих, як намистинки, яєчок.
Про свою знахідку я розповів Миколці.
— Не вигадуй,— зблиснули Миколчині очі.
— Злови пташку, тоді повірю.
— Як зловити? Адже вона пташенят висиджує.
— Отож і зловити її в цей час найлегше, яєчок своїх вона не покине.
Послухався я Миколки. Став стежити за пташиним гніздечком. Одного разу підкрався до куща, у якому звила пташина гніздечко, а вона сидить, ніби й не помічає мене. Простягнув руку й накрив долонею пташину. Аж тільки тоді вона затріпотіла з переляку. Але я, радий, що тепер доведу Миколці, пташку не випускав. Вона пручалася, щипала дзьобиком за пальці, а я забрав її та й поніс додому. А тут сусідський хлопець:
— Так ти — справжній живодер! — каже.
— Покажи пташку батькові. Як на лихо, тут і батько підходить.
Я до нього:
— А в мене ось пташка!
— Звідки вона в тебе? — не повірив батько.
Я й признався, де її зловив. Дісталося ж мені тоді на горіхи!
— Зараз же віднеси її до гнізда! Це ж мати, вона виведе маленьких пташенят, і її сім'я буде більша. Розумієш?
З великою досадою ішов я в Матросів яр. Ось і кущі терну. Садовлю пташину в гніздо, а вона — кулею в небо, більше я й не бачив її. Відбилася вона від свого гнізда. А блакитні яєчка так і пропали.
Тепер я не ходжу тією стежкою, що біля тернових кущів, але мені й досі щемлять пальці, які щипала пташка, вириваючись на волю. Так легковажно я її скривдив! Отож недарма кажуть: «Не слухай чужого розуму...» Я вже нікого й не слухаю. Хоч би там що! З тих пір я ніколи не заглядаю в пташині гнізда, бо збагнув: то велика таємниця.
1.До якого жанру відноситься прочитаний твір?
а) легенда;
б) оповідання;
в) казка.
2.Кущі якої рослини росли в Матросовому яру?
а) ожини;
б) терну;
в) малини.
3.Що знайшов хлопчик в кущах?
а) жалючу кропиву;
б) пташенят;
в) гніздечко з яєчками.
4.Яке прислів’я найточніше передає головну думку твору?
а) Чужим розумом розумний не будеш.
б) Нікому сама птаха в руки не вскочить.
в) Дурне діло не хитре.
5.Продовж речення.
Садовлю пташину в гніздо, а вона __________________________________________
________________________________________________________________________
6.Віднови порядок подій в тексті.
|
Так легковажно я її скривдив! |
|
Про свою знахідку я розповів Миколці. |
|
— Так ти — справжній живодер! |
|
Не слухай чужого розуму... |
|
Той спів не раз я слухав... |
7.Заміни одним словом.
Дісталося на горіхи - _____________________________________________________
8.Чому нас вчить прочитаний твір? Вирази свою думку. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________
Самооцінка
|
Навичка |
Рівень |
2 |
Володіє повноцінною навичкою читання мовчки |
|