Урок позакласного читання "Казка в гості завітала"

Про матеріал
Урок розроблено з метою розвивати зацікавленість у здобувачів освіти до казки та до читання казок; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам'ять, спостережливість, увагу, уяву; викликати бажання творити добро; розвивати читацьку компетентність, артистизм, уміння діяти у команді. Проводиться у вигляді вікторини. Можна використовувати, як позакласний захід.
Перегляд файлу

 

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

ТЕМА: КАЗКА В ГОСТІ ЗАВІТАЛА

 Мета: розвивати зацікавленість у здобувачів освіти до казки та до читання казок; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам'ять, спостережливість, увагу, уяву; викликати бажання творити добро; розвивати читацьку компетентність, артистизм, уміння діяти у команді.

Обладнання: виставка збірок казок, ілюстрації до казок, намальовані дітьми заздалегідь, картки з завданнями для груп, малюнки звірів-героїв казок (ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки), казкові фішки, картки з героями для казки-експромт (Козачок, Україночка, квіточки (декілька), Гори Карпати (декілька), Орел, Ведмідь, Вовк, Місяць, Гірська Річка, Камень, Човен).

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-         Прочитайте акровірш та дізнайтеся, що за гостя завітала до нас на урок.

Коли не було ні землі, ні неба,

А лиш думки промінням засвітились,

З думок вона створила світ для тебе:

Казкові царства у словах зродились,

А людям, як Яйце-райце, — розкрились!

-         Розгляньте виставку книг.

-         Які з цих казок є авторськими? народними?

-         У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки усно передавали з покоління в покоління. Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська казка має певного автора — письменника-казкаря.

-         Яких казкарів ви знаєте?

-         Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Сьогодні наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо вікториною.

Об’єднання у дві команди.

-         За кожну правильну відповідь команда отримує казкову фішку. Виграє та команда, яка отмимає більше фішок наприкінці вікторини.

 III. КАЗКОВА ВІКТОРИНА

I тур «Упізнай героя»

Нам прислали короткі повідомлення (СМС-ки) без підписів. Здогадайтеся, від кого вони.

• Разом із собакою йду шукати предмет одягу, який загубив у лісі. (Дід із української напродної казки «Рукавичка»)

• Погано почуваю себе, бо об’ївся: з’їв семеро козенят. (Вовк із української народної казки «Вовк та семеро козенят»)

• Соромлюся своєї гидкої зовнішності, тому не прилечу поки що.  (Гидке каченя з однойменної казки Г. X. Андерсена)

• Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки)

 

II тур «Упізнай назву казки»

• Як знайшов він колосок,

Борошна змолов мішок —

Пиріжків напік і з’їв,

Ледарів не пригостив. («Колосок»)

 

 • Я — хоробрий та сміливий

І Нікого не боюсь!

Своєю булавою із нечистю я б’юсь.

Хай невеличкий зростом,

Зате високий рід!

Хоча я з горошинки,

Та цар Горох — мій дід! («Котигорошко»)

 • Коноплями обкрутився,

Ще й смолою обсмалився,

З великою булавою

Змія викликав до бою. («Кирило Кожум’яка»)

 • Що за казка: мишка, внучка

Та іще собачка Жучка?

Діду всі допомогали,

На городі щось збирали. («Ріпка»)

 • До бабусі в гості йшла,

Пиріжки смачні несла.

Сірий Вовк її ковтнув,

Лісорубів обманув. (Червона Шапочка)

 

Фізкультхвилинка «Казка»

 

У країні казочок

Жив веселий Колобок

Разом з ним усі звірятка

Шикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою.

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Похилились вліво, вправо

Та цього ще і замало.

Руки вгору, руки вниз

Раз – присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 I

II тур «Хто ми і звідки?»

На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки.

— Розгляньте малюнки. Це – казкові герої. А у яких казках вони живуть? Як їх там називають?

 

 IV тур «Чия це пісенька?»

— Казкові герої вміють співати. Послухайте аудіозапис пісеньок-промовлянок. Хто це співає? З якої він казки?

Звучить запис пісеньок-промовлянок. (Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-Дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та півник», мами Кози з казки «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі»),

 

 Підбиття підсумків вікторини. Оголошення команди-переможця.

-         А тепер настав час самим побути казковими героями. Спробуємо інсценізувати казку експромтом.

Розподіл ролей шляхом жеребкування (картки з назвами героїв перевертаються, яку картку діти витягають, роль того героя і будуть грати).

-         Діти, я буду читати казку. Ми, якщо чуєте ім’я свого героя, виходите на імпровізовану сцену та відтворюєте те, про що я читаю.

Казка-експромт «Прогулянка»

Жили-були Козачок і Україночка. Одного  разу вони пішли гуляти в гори Карпати. Там вони нюхали запашні Квіточки, милувалися вершинами, спостерігали за горним Орелом, який кружляв над горами. Десь у хащах шукав собі поживу Ведмідь. А поміж гір розносився вий Вовка. Скоро на гори опустився вечір та зійшов молоденький Місяць. Діти поспішили додому. Але на їх шляху протікала Гірська Річка, швидка і бурхлива. Козачок підьйшов до великого каменю, намагався на нього застрибнути, та нічого не вийшло. Раптом під каменем Україночка помітила човен. Наші герої піднатужилися, підняли йогог та понесли до річки. Потім Козачок посадив у Човен свою супутницю, заліз сам, та вони благополучно переправились через Річку.

 

 IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

-         У казках добро завжди перемагає зло, а сьогодні у нас перемогла дружба. Тож, підійдіть зараз до того казкового героя, який вам найбільше імпонує, або з ким ви себе уособлюєте (діти підходять до малюнків героїв, ілюстрацій казок, якими прикрашена дошка).

 

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку