Вибір та обгрунтування теми проєкту. Проєктування прикраси методом біоформ.

Про матеріал
Планування роботи з виконання проєкту. Графічне зображення. Розробка малюнка вишивки.
Перегляд файлу

Урок 1-2.

Тема: Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Проектування прикраси методом біоформ. Графічне зображення. Розробка малюнка вишивки.

 

Мета: Повторення етапів планування проекту,  формування вмінь проектувати виріб методом біоформ; прищеплення навичок роботи з графічними матеріалами;

розвивати увагу, пам’ять, естетичний смак та творчі здібності;

виховувати акуратність, дбайливе ставлення до обладнання й інструментів.

 

Обладнання, матеріали та наочність:  кольорові олівці, альбомний аркуш, лінійка, зразки схем вишивки.

 

Тип заняття: урок засвоєння нових знань.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент. (1-2хв). Перевірка присутніх, готовності до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (чуттєвого досвіду, опорних умінь тощо)(2-3хв)

 

  1. Які види рукоділля ви вивчали на уроках трудового навчання в попередніх класах?
  2. Які вироби виготовляли на цих уроках?
  3. Чим вам сподобалося займатися найбільше?

 

IV Повідомлення теми, мети і завдання уроку.(1-2хв).

 

Для того щоб оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, слід вчитися спостерігати, запам’ятовувати, аналізувати й за допомогою методу фантазування створювати авторські роботи. Знання та вміння, набуті в ході виконання подібних завдань, стануть у пригоді у вашому житті. Сьогодні ми будемо розвивати власну уяву.

У створенні нових зразків прикраси ми можемо широко застосовують метод фантазування. Під час виготовлення прикраси ви можете використовувати різноманітні матеріали. Буть яку прикрасу можна додатково оздобити. Ми сьогодні розглянемо як саме.

Хотіла вам процитувати слова американського громадського діяча Мартіна Лютера Кінга. Він казав:

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»

 

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.(20-30хв).

1. Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні.

Правила безпечної праці при роботі з різними інструментами. Організація робочого місця, санітарно-гігієнічні вимоги. Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

2. Поняття творчого проекту. (прийом «продовжіть речення»)

Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу;

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

 

3. Етапи проектування. (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо розглянути)

 

І. Організаційно – підготовчий етап.

  • Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.
  • Призначення проектованого виробу.
  • Вимоги до виробів даного призначення.
  • Вимоги до матеріалів.
  • Вибір об’єкту проектування.
  • Аналіз зразків-аналогів.

 

ІІ. Конструкторський етап.

 

ІІІ. Технологічний етап.

 

VІ. Заключний етап.

1. До яких технологій відноситься ваш майбутній виріб ? ( Метод «Прес»

Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

- бути… (гарним…)

- бути виготовлений ...(для подарунку, для себе…)

- виріб має бути… ( невелика за об’ємом….. )

- виріб має відповідати… (технології вишивки….)

2. Які вимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно визначитися, яким має бути ваш виріб.

Підведемо підсумок ваших відповідей: Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

3. Розробка банку ідей

Визначити для чого або для кого можна виготовити ваш вишитий виріб та розробіть схему «Банк ідей»

Банк ідей

4.Проектування здійснюється багатьма методами. Сьогодні ми пригадаємо метод фантазування та метод біоформ.

У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо.

Біоформи — це наявні в природному середовищі форми чи обриси, які людина стилізує й використовує для створення зручних та естетичних предметів свого матеріального оточення. Зазвичай природні форми мають свій колір, забарвлення, візерунок.

Знання про форми і конструкції природних об’єктів покладені в основу науки – біоніки. Це прикладна наука про застосування в технічних пристроях й інших речах властивостей, функцій, структур живої природи. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, а ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила.

В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створені одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша». Найчастіше люди відтворюють природні форми, тому що вони досконалі.

На уроках виготовлення новорічних прикрас ви також можете застосовувати метод біоформ.

Наприклад, вишити візерунки квітів, тварин, дерев.

5.Історія новорічної прикраси.

Новий рік – це свято яке ми з вами так чекаємо. Адже новорічна красуня обов’язкова на святі прикрашена новорічними іграшками. Ось і новорічна іграшка має свою історію. Виявляється, її історія почалася багато століть тому.

     Ще дуже давно  європейці започаткували традицію прикрашати будинок до свята Нового року. Але тоді влада була проти розважальних заходів – встановлювати в будинках хвойні дерева суворо заборонялося. Незважаючи на заборону, люди прикрашали зелені красуні. Цей звичай переміг і прижився, а вже в ХVІ столітті він перетворився на модну традицію. Весь час змінювалися матеріали з яких виготовляли новорічні іграшки.

     На ялинці розвішували «яблука» (сьогодні – це новорічна ялинкова кулька). Ставили біля ялинки запалені свічки – в наші дні вони перетворилися на гірлянди і дощики. На ялинку вішали солодощі, - ця традиція залишилася й до тепер. До середини ХVІІІ століття прикраси були їстівними, додалися до цукерок горіхи, фрукти і цукати. А вже в кінці цього століття на зелених гілочках з’явилися й паперові іграшки. В 1848 році в Німеччині були виготовлені перші ялинкові кульки.

         В ХХ столітті у Чехії, Польщі, США, Японії та багатьох інших країнах почала розвиватися індустрія ялинкових іграшок. Мода на прикраси для ялинки змінювалась з часом. Майстри придумували різні іграшки: паровозики, машинки, слони, олені, ведмеді. Через декілька років став надзвичайно популярним дощик.

     У 2000–х  роках в моду увійшли саморобні прикраси для новорічної ялинки: фігурка з соломи, паперові сніжинки, біла вата замість снігу, тварини та янголята. Сьогодні ринок ялинкових прикрас упевнено розвивається. На прилавках магазинів можна знайти все, що завгодно, - кульки, тварини, фігурки. Але іграшка виготовлена  своїми руками несе спокій, радість, добрий настрій для всієї родини. Адже вона зроблена з любов’ю, з  добрими думками. Тож виготовляйте для своєї новорічної красуні іграшки своїми руками.

   Хочу представити до вашої уваги кілька варіантів ялинкових прикрас з різних матеріалів.

Ми з вами  будемо виготовляти ялинкову прикрасу оздоблену вишивкою. 

Перегляньте моделі-аналоги

 

Вишиті ялинкові кульки: схеми та ідеї | Ідеї декору Новорічні іграшки під вишивку бісером, хрестиком Новорічні іграшки під вишивку бісером, хрестиком

Новорічні іграшки своїми руками на рік – фото Вишиті ялинкові кульки: схеми та ідеї | Ідеї декору

 

 

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 (20 хв)

 

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

  • Якими технологіями я володію.
  • Складання плану роботи з виконання проекту.
  • Вибір теми проекту, його обґрунтування. ( учні аналізують та обговорюють вибір «робота в малих групах»)

- вибір теми творчого проекту;

- обґрунтування теми проекту;

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію з інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги виробів.
  5. Виконати ескізний малюнок свого виробу.
  6. Підготовити матеріали, дібрати обладнання та інструменти.
  7. Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
  8. Вишити виріб.
  9. Розрахувати собівартість виробу.
  10. Виконати міні-маркетингові дослідження.
  11. Захистити проект.
  12.  

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 (25 хв)

  • Пошук аналогів та їх аналіз.

- Критерії, яким має вiдповiдати задуманий виріб: за призначенням, об’ємом, техніками виготовлення…

- робота з iнформацiйними джерелами, які мають бути моделі -аналоги

( учні одержували завдання дібрати літературу та зразки виробів інтер’єрного призначення)

Аналіз моделей – аналогів.

- назва та вид виробу;

- габаритні розміри;

- технологія виготовлення;

- оздоблення.

Таблиця об’єктів проектування

Вимоги до конструкції

Модель №1

Модель №2

Модель №3

Модель №4

Призначення виробу

 

 

 

 

Естетичний та оригінальний вигляд

 

 

 

 

Техніка виконання

 

 

 

 

Простота виготовлення.

 

 

 

 

Використання не дорогих маеріалів. Економічність

 

 

 

 

Висновок:

Зразок 1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити такий висновок. Усі вироби відповідають своєму призначенню. Крім того, вони достатньо прості з точки зору технології виготовлення. Використані в моделях види технологій виготовлення надають виробам привабливого вигляду.

За оригінальністю, способом виконання….. для подальшого проектування вибрано модель 2.

 Розробити графічне зображення схеми для вишивання.

 

VІІ. Підсумок заняття.(2-3 хв)

 

Рефлексія (техніка «Запитальний ряд»)

1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2. Чи справились ви з цим завданням?

3. Чи актуально виготовлення традиційних українських вишивок сьогодні?

4.Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

5.Які орієнтовні матерiальнi затрати?

Учні висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.

Учитель відзначає найкращі роботи; вказує на помилки які учні допустили під час роботи, та шляхи їх виправлення.

Виставлення оцінок (обґрунтування)

 

VІІІ. Оголошення домашнього завдання.(2 хв)

 

- удосконалити аналіз моделей - аналогів спроектованого виробу.

- дібрати матеріали, інструменти та обладання.

- підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.

- уточнити технологічну послідовність виготовлення виробу

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шумик Наталія
Додано
9 січня 2022
Переглядів
1656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку