"Вибухонебезпечні знахідки"

Про матеріал
Зустріч з представником Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Віртуальна екскурсія до музею Бойових припасів та формування алгоритму дій при виявленні небезпечної знахідки.
Перегляд файлу

Вибухонебезпечні знахідки

Мета: ознайомити дітей з визначенням «вибухонебезпечний предмет»; навчати правильно поводитися з ним; закріпити алгоритм дій у надзвичайній ситуації; розвивати критичне мислення; виховувати повагу до професії «пожежник», спеціаліст Служби порятунку та до людей, які ризикують своїм життям заради нашого спокою.

Запрошений гість: спеціаліст Державної служби України з надзвичайних ситуацій Каліш Віталій Олександрович.

Мій перший вірш написаний в окопі,

На тій сипкій од вибухів стіні,

,,,,Коли згубило зорі в гороскопі

Моє дитинство, вбите на війні.

 

Лилась пожежі вулканічна лава.

Горіла хата. Ніч здавалась днем.

І захлиналась наша переправа

Через Дніпро – водою і вогнем.

 

Гула земля. Сусідський плакав хлопчик.

Хрестилась баба, і кінчався хліб.

Двигтів отой вузесенький окопчик,

Де дві сім’ї тулились кілька діб.

 

О перший біль тих недитячих вражень,

Який він слід на серці залиша!

Як невимовне віршами не скажеш,

Чи не німою зробиться душа?!

 

Це вже було ні зайчиком, ні вовком –

Кривавий світ, обвуглена зоря! –

А я писала мало не осколком

Великі букви, щойно з букваря, -

 

Той перший віршик, притулившись скраю,

Щоб присвітила поночі війна.

Який він був, я вже не пам’ятаю.

Снаряд упав – осипалась стіна.

Цей вірш написала наша землячка, поетеса Ліна Костенко, про спогади із свого дитинства. Вибухи снарядів назавжди закарбувалися в її дитячому серці. Велика Вітчизняна війна чорною стрічкою залишилася в минулому. Але на превеликий жаль постріли та вибухи лунають і сьогодні. Збройний конфлікт на Сході нашої країни відібрав спокій тисяч українців, які із завмиранням серця спостерігають за подіями. «Трофеї» Великої Вітчизняної війни та ще зовсім свіжі все частіше завдають шкоди  населенню нашої держави. Вибухонебезпечні знахідки можуть чатувати на нас на кожному кроці. Для того щоб захистити себе ми повинні знати як діяти в тій чи іншій ситуації. Сьогодні у нас незвичайне заняття, ми здійснимо уявну екскурсію до музею Бойових припасів, побуваємо на військовому полігоні, сформуємо правила безпечної поведінки з вибухонебезпечними предметами і в усьому цьому нам допоможе наш гість, спеціаліст  Державної служби України з надзвичайних ситуацій Каліш Віталій Олександрович. Який і дасть нам відповіді на всі запитання.

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь – які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати. Ознаками, за якими можна визначити предмет як вибухонебезпечний, є характерна форма предмету (видовжена форма снаряду); наявність електричних дротів, що стирчать з предмету, або тягнуться до нього; дивні звуки які лунають  (Цокання годинника, шипіння, виділення газу тощо); світлові сигнали, які подає предмет (мигання лампочки). Практично всі вибухонебезпечні речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги та обережності. Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.

Зараз я пропоную вам переглянути відео ролик. Будьте уважні! Ви повинні знайти у цьому фільмі відповіді на запитання: «Чи правильно вчинили діти? Які помилки були допущені? Та які наслідки могли мати необдумані дії підлітків?»

ФРАГМЕНТ ВІДЕОРОЛИКА «НЕБЕЗПЕЧНІ ЗНАХІДКИ»

Часто знайдена зброя або старі предмети (бомби, міни, гранати рушниці..), що залишилися після часів війни ще можуть принести свій смертоносний заряд в наші дні. Чимало відомих випадків, коли хлопці не підозрюючи про небезпеку, грають знайденими предметами.

Гра з вибухонебезпечними предметами загрожує втратою здоров’я не лише тому, хто вирішив пограти, але і товаришеві, що стоїть поряд. Такі досліди або експерименти найчастіше закінчуються бідою, де в кращому разі дитина потрапляє до лікарні. Проте чимало відомих випадків, коли такі ігри закінчуються смертю одного з товаришів.

Не грайте з предметами, які є вибухонебезпечними! Не допускайте щоб грали ваші товариші! Пояснюйте їм крайню небезпеку таких ігор!

ПАМ’ЯТКА

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

  • Наближатися до предмету;
  • Пересувати його або брати в руки;
  • Розряджати, кидати, ударяти по ньому;
  • Розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
  • Приносити предмет додому, у табір, у школу;

Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  • Негайно з безпечного місця повідомте чергові служби органів внутрішніх справ, уповноважені органи з питань надзвичайних ситуацій (тел.. 101), поліцію (тел.,102)
  • Не підходьте до предмету, не торкайтесь і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей.
  • Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного пристрою.
  • Не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух)
  • Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки спеціально підготовлені спеціалісти – сапери, допущені до цього виду робіт.

 

До моїх слів думаю приєднаються всі присутні і мені хотілося б надати слово для виступу нашому гостю.

 

Я знаю, що у наших дітей з’явилося багато запитань. З Вашого дозволу попрошу дітей підняти руку у кого є запитання.

  • Як часто вам телефонують із повідомленнями про замінування?
  • Чи траплялися у Вашій практиці випадки замінування шкіл або повідомлення про це?
  • Яким чином карають «жартівників»?
  • Чи доводилося Вам знаходити застарілі склади боєприпасів і знешкоджувати їх?
  • Чи є поблизу нашого міста полігон для знешкодження вибухонебезпечних предметів?
  • У Вашій практиці траплялися випадки травматизму вибухонебезпечними предметами? Якщо так, то який випадок був найстрашнішим?
  • Вам не страшно адже у Вас така небезпечна професія?

 

Ми щиро вдячні Вам за те, що Ви знайшли час завітати до нас на заняття та розповіли багато корисного нам.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку