Виховна година
на тему: "УКРАЇНА ПАМ’ЯТАЄ!
ВІЧНА ПАМ'ЯТЬ ЗАМОРЕНИМ ГОЛОДОМ"
Мета заняття:
Сформувати знання учнів про Голодомор як одну з найтрагічніших сторінок української історії.
Розвивати почуття скорботи за жертвами трагедії та гордість за незламність українського народу.
Виховувати шанобливе ставлення до історії, співчуття та громадянську відповідальність.
Завдання:
Ознайомити учнів із причинами, перебігом та наслідками Голодомору.
Розвивати критичне мислення через аналіз історичних подій.
Залучити учнів до творчої діяльності через аплікації та командні завдання.
Виховувати емпатію через символічні дії (запалення свічки, хвилина мовчання).
Ключові компетентності:
Громадянська: усвідомлення значення збереження історичної пам’яті.
Соціальна: здатність до емпатії, співчуття та розуміння трагедій минулого.
Комунікативна: вміння висловлювати думки, співпрацювати в команді.
Інформаційна: навички аналізу та інтерпретації історичних фактів.
Хід заходу:
1. Вступна частина
Слова вчителя:
"Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ми з вами проведемо особливий урок – урок пам’яті. Ми поговоримо про одну з найтрагічніших сторінок в історії України – Голодомор 1932 – 1933 років. Це був час, коли мільйони наших предків загинули через штучно створений голод. Ми повинні знати про ці події, аби вони ніколи не повторилися. Сьогоднішній захід допоможе нам краще зрозуміти, чому Голодомор стався, які його наслідки та які уроки ми маємо винести для нашого майбутнього."
2. Перегляд інформаційного відео «День пам'яті жертв голодомору»
https://www.youtube.com/watch?v=pPieh1m9AL4
3. Групова робота
3.1 Учні діляться на три групи.
Поділ на групи: організувати учнів у невеликі групи та дати завдання скласти короткі повідомлення ( 5 – 6 речень) про важливість пам’яті та історії.
3.2 Обговорення в групах: кожна група обговорює наслідки Голодомору для українського народу і ділиться своїми думками, як сучасне покоління може вшановувати пам'ять про минуле.
4. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=jb-ZMLVa0jI
Слова вчителя:
"А тепер трохи розімнемося. Уявімо себе колосками на полі, що хиляться під вітром. Встаньте, витягніть руки вгору – це наші стебла. А тепер повільно нахиляйтеся в різні боки – вітер гойдає колоски."
Дії:
Повільно дихаємо, глибокий вдих та видих.
Потягування вгору.
Нахили тулуба вправо, вліво, вперед, назад.
Імітація хвилі руху.
Слова вчителя:
"Дякую, тепер можна сідати і продовжимо наш захід."
5. Аплікаційне завдання: створення символічної аплікації "Символи Голодомору в Україні".
Інструкції: запропонувати учням сказати, які є символи Голодомору в Україні та наклеїти квітку з паперу, як символ скорботи.
Мета аплікації: цей символічний виріб допоможе дітям усвідомити та відчути важливість вшанування пам'яті.
Слова вчителя:
«Сьогодні у кожного із вас є квітка незабудка, вона використовується, як символ пам'яті жертв Голодомору 1932 – 1933 років в Україні. Вона нагадує нам, що ми не маємо права забути мільйонів жертв Голодомору. Наклеїмо квіти у всіх куточках України.»
6. Символічний блок: запалення свічки і хвилина мовчання
Слова вчителя:
"Діти, кожного року в останню суботу листопада в Україні запалюють свічку пам’яті за жертвами Голодомору. Ми з вами також долучимося до цієї традиції. Запалимо свічку, яка символізує нашу скорботу за тими, хто загинув у ті страшні роки."
(Учитель запалює свічку.)
Слова вчителя:
"А тепер я попрошу вас встати і вшанувати пам'ять загиблих хвилиною мовчання."
https://www.youtube.com/watch?v=oWCNijkPusQ
«Будемо з вами жити надією і робити в своєму житті все для того, щоб страшні сторінки історії і справді ніколи не повторились. А український народ, щоб жив, багатів, процвітав і славився по всьому світу своїм розумом, своєю красою, щедрістю, добротою, силою. А в знак пам’яті, створимо пшеничне поле, щоб нам ніколи не знати такого горя і біди як ГОЛОД.»
«Пшеничне поле» (діти прикріплюють пшеничні колоски на чорне полотно на дошці)
5. Підсумкова частина
Слова вчителя:
"Ми з вами сьогодні говорили про Голодомор – страшну трагедію нашого народу. Але важливо пам’ятати, що навіть у найважчі часи українці не втратили віру у життя. Ми маємо берегти пам'ять про ці події, щоб вони не повторилися.
Дякую вам, діти, за вашу активність і серйозне ставлення. Пам'ятайте: наша пам’ять – це наш щит. Шануймо історію, щоб зберегти майбутнє."