Види сучасних персональних комп’ютерів

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 5-го класу з теми :"Види сучасних персональних комп'ютерів".

Перегляд файлу

 

План-конспект

Тема: Види сучасних персональних комп’ютерів

Мета: 

  • навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів;
  • виховна: виховувати культуру роботи за комп’ютером, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, майна школи;
  • розвиваюча: сприяти розвитку уваги, мислення, пам’яті.

Обладнання: комп’ютери,  тестова програма MyTest.

Дидактичні засоби: підручники, плакати, інструкції.

Тип уроку: Урок-подорож

 

Хід уроку

 

І.   Організаційна частина.

 

  1. Привітання

(Слайд 1)

Доброго дня, шановні учні.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а саме  -  урок-подорож. Інформатику можна порівняти з величезною країною, де повно всяких чудес, сюрпризів, чарівних знахідок і навіть небезпек! Під час цієї подорожі ми з вами відвідаємо місця в яких знаходиться найсучасніша комп’ютерна техніка.

 

  1. Пояснення умов гри

 

  • За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка.
  • Щоб було легше підраховувати результати, я щедро видаватиму вам картки з зображенням різних видів комп’ютерної техніки. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, хто переміг і яку оцінку отримає. Отже, вирушаємо!

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань

 

Будь-яка серйозна подорож починається з підготовки.

  1.                Метод «Мікрофон».

(Слайд 2)

Для початку треба пригадати правила ТБ під час подорожі. Скажіть по одному правилу з техніки безпеки у комп’ютерному класі.

(Учні називають правило з ТБ)

  1.                Співвідношення.

(Слайд 3)

У дорозі нам стануть у пригоді правила дорожнього руху. Зараз перевіримо ваші знання з цих правил. Давайте встановимо відповідності на зображенні:

(http://LearningApps.org/watch?v=pkr65354t01)

 

 

 

Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.

2. Без дозволу -  нічого не вмикай.

3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

 

Отож вирушаємо!... Щоб не сумувати, доки ми виїжджаємо за межі нашого інформативного міста, ми з вами розгадаємо кросворд та за одно і дізнаємося назву міста до якого прямуємо.

 

Розгадування кросворду (Слайд 4)

Кросворд

(http://LearningApps.org/watch?v=pz49v7ws201)

 

 

 

 

 

к

л 

а 

в 

і 

а 

т 

у 

р 

а 

 

 

 

 

м

о 

н 

і 

т 

о 

р 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

и 

ш 

а 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

р 

и 

н 

т 

е 

р 

 

 

 

 

 

 

 

д

ю 

й 

м 

 

 

 

 

 

 

 

д

ж 

о 

й 

с 

т 

и 

к 

 

 

 

 

 

 

 

 

с

к 

а 

н 

е 

р 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

с 

е 

р 

о 

к 

с

 

 

 

 

 

 

 

1. Пристрій, що має більше 100 кнопок.

2. «Очі» комп'ютера.

3. Маленька, сіренька, з хвостиком.

4. Друкуючий пристрій.

5. Одиниця вимірювання діагоналі екрану.

6. Маніпулятор для ігор.

7. Пристрій для передачі інформації з паперу в комп'ютер.

8. Розмножуючий пристрій.

 

Після розгадування кросворду, ми отримали ключове слово «Комп’ютер», а це означає, що назва міста, до якого ми прямуємо, тісно пов’язана з даним пристроєм.  Назва міста, до якого ми прибули: «Моніторчик».

(Слайд 5)

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

 

Тепер ми під’їжджаємо до одного з районів міста, де ми ознайомимося з видами сучасних комп’ютерів.

 

Зупинка 1. «Вулиця Комп’ютерна»

(Слайд 6)

Слово комп’ютер є похідним від англійського слова computer, яке перекладається як «обчислювач». Сучасні комп’ютери виконують безліч завдань, не пов’язаних безпосередньо з математикою.

(Слайд 7)

Персональний комп’ютер, або ПК, — це комп’ютер, призначений для одночасного використання однією людиною.

Є надзвичайно багато сучасних комп’ютерів. Існують також і різні класифікації комп’ютерів.

— То які види комп’ютерів ви знаєте?

Найчастіше використовують настільні та портативні комп’ютери.

Стаціонарний комп’ютер — це звичайний комп’ютер, який має такі складові: системний блок, монітор, миша, клавіатура, звукові колонки. Цей вид комп’ютерів ми вивчали на попередньому уроці. Стаціонарний — означає непереносний, який стоїть на одному місці. Зазвичай такі комп’ютери більші та потужніші за інші типи персональних комп’ютерів.

Портативні — означає переносні. Портативні комп’ютери — це легкі мобільні ПК з тонким екраном.

 

Демонстрація відео-ролика (Слайд 8)

 

 

Анаграми (Слайд 9)

Серед слів-анаграм знайдіть відповіді на питання:

 

Офісні ПК     Домашні ПК     Ігрові ПК     Ноутбуки     Нетбуки

не мають високої швидкодії, Однак, завдяки малим розмірам і малій масі, значній тривалості роботи без підключення до електричної мережі (до 6 годин) вони широко використовуються користувачами

Нетбуки

За своїми можливостями майже не відрізняються від стаціонарних персональних комп’ютерів.  Але  вони легші (від 1 до 4 кілограмів), мають менші розміри і забезпечують роботу без підключення до електричної мережі протягом 1–4 годин.

Ноутбуки

Персональні комп’ютери які можуть мати додаткові ігрові пристрої введення та виведення даних: джойстик, руль та ін.

Ігрові ПК

Комп’ютери використовуються не тільки для розв’язування   задач, а й для відтворення музики, відеофільмів, створення комп’ютерних фотоальбомів тощо.

Домашні ПК

Персональні комп’ютери призначені для опрацювання та зберігання в першу чергу текстових і числових даних.

Офісні ПК

 

Ми з вами вже довгий час подорожуємо і настав час відпочинку. На даній зупинці ми завітаємо до веселого хлопчика Ромчика. Ромчик, допоможе нам зняти втому для продовження подорожі.

 

Зупинка 2. «Вулиця Здоров’я» (Слайд 10)

 

Фізкультхвилинка (Демонстрація відео-ролика)

(Слайд 11)

Ми з вами прибули до найсучаснішого району міста «Моніторчик». Тут ми ознайомимося з новинками комп’ютерної техніки.

 

Зупинка 3. «Вулиця Планшетна»

(Слайд 12)

Планшетні комп’ютери — клас комп’ютерів, обладнаних планшетним пристроєм рукописного введення, об’єднаним з екраном. Планшетний комп’ютер дозволяє працювати за допомогою спеціального пера, стилуса або пальців без використання клавіатури і миші.

Також такі комп’ютери можуть перетворювати рукописний текст на друкований. Деякі планшетні комп’ютери мають універсальну будову — екран, який обертається та відкриває приховану під ним клавіатуру.

Комунікатор — кишеньковий персональний комп’ютер (КПК), доповнений функціональністю мобільного телефону. Комунікатори відрізняються від звичайних мобільних телефонів наявністю досить розвиненої операційної системи. Встановлення додаткових програм дозволяє значно поліпшити функціональність комунікаторів порівняно зі звичайними мобільними телефонами.

 

Демонстрація відео-ролика (Слайд 13)

 

Зупинка 4. «Вулиця Розумників» (Слайд 14)

Ознайомившись з видами сучасних персональних комп’ютерів, ви маєте змогу отримати додаткові картки. Для цього вам необхідно дати відповіді на запитання, які запропонує вам комп’ютер. За кожну правильну відповідь ви отримаєте одну картку.

Робота з програмою MyTest або сервісом Google(http://goo.gl/forms/GiP9MfUBTo)

 

  

 

 

 

Релаксація. Закрийте всі очі. Зручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили в осінній ліс.  (Звучить музика лісу)

   Яку картинку ви собі уявили?

 

Рухаємось далі.

ІV. Рефлексія

 

Зупинка 5. «Кінцева»

(Слайд 16)

Зараз я хочу щоб кожний з вас висловився:

  1.               сьогодні я взнав…
  2.               було цікаво…
  3.               було важко…
  4.               я виконував завдання…
  5.               я зрозумів, що…
  6.               тепер я можу…
  7.               я відчув, що…
  8.               я придбав…
  9.               я навчився…
  10.          у мене вийшло …
  11.          я зміг…
  12.          я спробую…
  13.          мені захотілося…

 

   Протягом подорожі ви отримували картки, порахуйте скільки у кожного карток. Хто отримав найбільшу кількість карток, той отримує грамоту від Ромчика.

  Оцінювання.

 

V. Домашнє завдання

§10, ст. 85-89.

 

 

doc
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку