Види трикутника за сторонами

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Види трикутника за сторонами". Підручник з математики А.Мерзляка. Містить посилання на інтерактивну вправу.
Перегляд файлу

 

 «____»___________ 20___ року

Урок: Види трикутників за сторонами

Мета: систематизувати знання про трикутник, сформувати поняття рівнобедреного, рівностороннього та різностороннього трикутників; удосконалити вміння розв'язувати задачі на знаходження периметра трикутника; Розвивати самостійність вміння аналізувати умову задачі та хід розв’язання, закріпити  обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, техніку усної лічби, пам’ять; виховувати посидючість, акуратність.

Очікувані результати: учні розрізняють види трикутників за сторонами, називають елементи трикутників, знаходять периметр трикутника, розв’язують задачі, використовуючи набуті знання.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Мотивація навчальної діяльності

Створення девізу уроку:( давайте доповнимо наш девіз)

Працювати….      Міркувати…..Допомагати….Відповідати….

 

  1. Актуалізація опорних знань

-         Що вам приходить на думку , коли ви чуєте слово «трикутник»?(фігура, три кути, три вершини, три сторони)

 

 

 

                                           -Подивіться на три трикутника і скажіть чи вони                  

                                             однакові? (ні)

                                 - Що можна сказати про сторони кожного з них?           

                                   - Давайте перевіримо ваші припущення і 

                                   поміряємо сторони кожного трикутника.

-         Які можна зробити висновки? (у першому всі сторони рівні; у другому всі різні; у третьому тільки дві сторони рівні)

Повідомлення теми.

 

  1. Вивченого нового матеріалу

 

Теоретичний матеріал

Всі трикутники поділяються на : рівнобедрений;  рівносторонній;  різносторонній.

Якщо дві сторони трикутника рівні, то його називають рівнобедреним трикутником.

 

 

На рисунку зображено рівнобедрений трикутник ABC, у якого AB = BC. На рисунку рівні сторони позначають однаковою кількістю штрихів.  Рівні сторони AB і BC називають бічними сторонами, а сторону AC — основою рівнобедреного трикутника ABC.

 

 

 

 

Якщо три сторони трикутника рівні, то його називають рівностороннім трикутником.

Трикутник КТР — рівносторонній, у нього КТ= ТР = РК.

Якщо сторона рівностороннього трикутника дорівнює a, то його периметр P обчислюють за формулою  P = 3 · a

 

 

 

 

Якщо три сторони трикутника мають різні довжини, то його називають різностороннім трикутником. Трикутник MND  різносторонній.

 

Розв’язування задач. (за підручником А.Мерзляка)

№369.° Кожна сторона трикутника дорівнює 12 см. Як називають такий трикутник? Чому дорівнює його периметр?

  Розв'язання

Всі сторони рівні, по 12 см, отже трикутник рівносторонній.

Р = 3 · 12 = 36 (см)- периметр трикутника

Відповідь: 36 см.

№373.1) Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює 13 см, а бічна сторона — 8 см.

                                        АВ=8 см;  АС=13 см;

                                                Р-?           

                                                 Розв'язання

                                             АВ=ВС=8 см;                     

                                         Р=АВ+ВС+АС=8+8+13=29(см) -периметр трикутника

                                        Відповідь:29 см.  

-         Як можна по іншому знайти периметр рівнобедреного трикутника, поглянемо ще раз на задачу? 

-         Отже, щоб знайти периметр рівнобедреного трикутника, потрібно бічну сторону помножити на 2 і додати основу. Нехай а-бічна сторона рівнобедреного трикутника, b-основа. Тоді периметр :Р= 2·а+ b

 

   373. 2) Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 39 см, а основа — 15 см. Знайдіть його бічні сторони.

Р=39 см,

b=15 см,

а=? 

                 Розв'язання                            

Р = 2 · а+ b

39 = 2 · а +15;

 2 · а= 39 – 15 

2 · а =24 (см)

а =24 : 2

а = 12 (см)- бічні сторони

Відповідь:  по 12 см .

 

 

Фізкульт.хвилинка https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI

 Розв’яжи задачу.

    Сторони рівнобедреного трикутника дорівнюють 10 см  і  6 см. Знайти периметр трикутника.

                                   Скільки розв'язків має задача? 

 

 

 

 

 

Відповідь:26 см

 

 

 

 

 

 

 

Задача.

Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 27 м. Основа на 37 м менша за суму двох інших сторін.  Знайти периметр трикутника.

                                                 а=27 м

                                                 а=27 м; 

                                                 b-? на 37 м менше за 

                                                 Р-?

                                                Розв'язання 

  1.     27 + 27 = 54 (м) – сума бічних сторін;
  2.     54 – 37 = 17 (м) – основа;
  3.     54 + 17 = 71 (м)- периметр трикутника

Відповідь: 71 м

 

 

  1. Закріплення вивченого Виконати завдання за посиланням https://learning.ua/matematyka/piatyi-klas/vydy-trykutnykiv-za-storonamy                            
  2. Підсумок

1.  Яка фігура називається трикутником?

2. Що називають периметром трикутника?

3. Який трикутник називають рівнобедреним?

4. Як називають сторони рівнобедреного трикутника?

5. Який трикутник називають рівностороннім?

6. Чому дорівнює периметр рівностороннього трикутника?

7. Рефлексія

На уроці я:

     Дізнався/лася…

     Зрозумів/ла…

     Навчився/лася…

     Найбільший мій успіх – це…

     Найбільші труднощі я відчув/ла…

     Я не вмів/ла, а тепер умію…

     Я змінив/ла своє ставлення до…

     На наступному уроці я хочу…

 

8. Завдання для домашньої роботи. Опрацювати пункт 14 (с.109-110).Знати відповіді на питання 3-6 на с. 111. Виконати задачі 370,374

 

docx
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку