Відкрите позакласне заняття "Практична робота «Символи року». Створення декоративної композиції з образами тварин."

Про матеріал

Практична робота «Символи 2021року». Створення декоративної композиції з образами тварин. Продовжувати знайомити учнів з поняттями «статика», «динаміка». Поглибити знання учнів про анімалістичний жанр; удосконалювати навички зображення тварин у декоративній композиції. Розвивати логічне, просторове та образне мислення, спостережливість, фантазію, асоціативну пам'ять. Продовжувати формувати уміння аналізувати, узагальнювати. Виховувати пошану до традицій народів світу; взаєморозуміння, уміння працювати в колективі.

Перегляд файлу

Тема. Практична робота «Символи року». Створення декоративної композиції з образами тварин.

Мета: 1. Продовжувати знайомити учнів з поняттями «статика», «динаміка». Поглибити знання учнів про анімалістичний жанр; удосконалювати навички зображення тварин у декоративній композиції.

2. Розвивати логічне, просторове та образне мислення, спостережливість, фантазію, асоціативну пам’ять. Продовжувати формувати уміння аналізувати, узагальнювати.

3. Виховувати пошану до традицій народів світу; взаєморозуміння, уміння працювати в колективі;

активізувати творчу ініціативу, виховувати інтерес до занять малювання.

Обладнання: ноутбук, телевізор, матеріали: фарби або графічні матеріали, шаблони; зоровий ряд: ілюстрації із зображенням дванадцяти тварин східного гороскопу в реалістичному  й декоративному варіанті.                                    

                                                                   Хід заняття:

  1.  Організація класу

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

  1. Актуалізація навчальної діяльності

1. Бесіда.

— В образотворчому мистецтві  що означає  поняття «статика»? (Стан спокою та рівноваги)

— Що означає поняття , «динаміка»?(Зорове сприйняття руху)

— Хто є предметом зображення у творах анімалістичного  жанру?(Тварини стали частиною мистецтва—жанр анімалізм)

— Яких тварин найчастіше зображують художники у своїх роботах?

  1. Цікавинки для допитливих.

Чи знаєте ви, що наші домашні улюбленці можуть передбачати погоду. Наприклад:

 

Кіт шкребе кігтями підлогу – на вітер.

А коли згорнеться клубочком – на мороз.

Собака качається по землі – до опадів.

Корова ввечері жадібно їсть траву - на дощ.

Кінь хропе – на негоду, фиркає – на тепло.                                                                                                                 Свиня чухається – на тепло, вищить – на негоду.

Півні розспівалися – на дощ.

Кури кудкудакають – на негоду.

Спостерігайте за нашими молодшими друзями і ви будете приємно здивовані.

 

2. Робота в з шаблонами.

Попрацюйте над ескізом, створивши малюнок тварини.  (Ескіз - попередній нарис, що фіксує задум художнього твору або окремої його частини.)

Вам допоможе загадка:

І мала ,і кучерява, Баба гладить і стриже.  

І тихенька , і ласкава, Має брата баранця,

Песик її стереже, Називається… ВІВЦЯ 

                                                                   

 

III. Мотивація навчальної діяльності

 

 Слово літературному експерту.

Існує стародавня легенда, яка з’явилася близько 2637 р. до н. е. У ній ідеться про таке.

Якось нефритовий імператор вирішив провести своєрідний конкурс краси між тваринами.

Слуга імператора був відправлений на землю, щоб знайти там дванадцять найкрасивіших тварин. Першою твариною, який він побачив, був Пацюк, що відразу одержав утішне запрошення. Прийом був призначений на ранній ранок, тому Пацюк поспішив у свою нору, щоб як треба причепуритися до врочистого прийому.

Гуляючи по землі й вибираючи тварин, слуга вирішив, що Буйвіл, Тигр, Кролик, Дракон, Змія, Кінь, Вівця, Мавпа, Півень і Собака повинні обов'язково сподобається його імператорській величності. Проблемою став останній, дванадцятий кандидат. Про красу Кота слуга чув на той час, але знайти величного й витонченого хижака йому не вдавалося. Тоді слуга попросив Пацюка передати запрошення, що Пацюк і зробив. Але коти, як відомо, досить ледачі, ця риса була властива й красеневі запрошеному Котові. Вирішивши поспати перед прийомом, він попросив Пацюка себе розбудити. Однак пацюк, уражений красою Кота, вирішив, що такий конкурент йому не потрібний, і вирішив свою обіцянку не виконувати. Так Кіт благополучно проспав початок прийому…

У палаці Пацюк так само виявив свою хитрість. Щоб сподобається імператорові, він  заліз  на спину Буйволові й став грати на сопілочці. Убитий його талантом імператор віддав йому перше місце. Буйволові за його скромний вдачу й доброту імператор віддав друге місце, могутньому й величному Тигру - третє, Кроликові за м'яку гарну шубку - четверте, Драконові за незвичайний зовнішній вигляд - п'яте, Змії за її мудрість і спокій - шосте, Коня - сьоме, Вівці - восьме, Мавпі за спритність і подаровані веселощі - дев'яте, Півневі - десяте й Собаці - одинадцяте. От отут-те й виявилося, що не вистачає ще одну тварину...

Слуга в поспіху повернувся на землю й привів того, хто перший попався йому на шляху - Свиню. Красою вона не блищала, але імператорові нічого не залишалося, крім як віддати їй останнє місце. Кіт тим часом прокинувся й прожогом побіг у палац, але були занадто пізно - всі роки вже були віддані тваринам, і кожна з них одержала свою роль -- символу нового року. Незважаючи на те, що Кіт імператорові сподобався, змінити нічого було не можна. З тих пор Кіт в моторошній образі на Пацюка, і саме від цієї історії бере джерело їх непримиренна ворожнеча.

Так з’явився східний гороскоп з дванадцятьма правителями.

IV. Оголошення теми заняття

Сьогодні ви самостійно створите образи дванадцяти символів року за східним гороскопом.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя.

Згідно зі східним гороскопом якості, властиві певній тварині, впливають на характер людини, яка народилася в рік цієї тварини.

2. Виступ учнів. Вправа «Мікрофон».

Я пропоную  розповісти  тваринам — символи східного гороскопу, якими рисами характеру вони наділяють людину, яка народилася в ваш  рік? (Діти в масках презентують.)

На екрані демонструються зображення тварин.

 

Якими   рисами   характеру   тварини   наділили   людину , яка   народилася   в   їх   рік?

 

МАВПА- натури надзвичайно цікаві і невгамовні, які не дають спокою ні собі, ні іншим. Вчиться легко і з задоволенням, здатна добитися успіху практично в будь-якій області.

 

ПІВЕНЬ-хвалько і мрійник, любить привертати до себе увагу. Має гарні організаторські якості. Йому подобається керувати людьми.

 

СОБАКА-відданість і чесність - ось риси, властиві Собаці. Собака хороший і вірний друг, гідний помічник.

 

КАБАН-людина, що народилася в рік Кабана, зазвичай наділена достатнім розумом і цілеспрямованістю. Добрий, доброзичливий, відкритий для спілкування, завжди готовий прийти на допомогу.

 

ЩУР-дуже сентиментальна, щедра і ніжна людина. Щур щедрий і охоче приходить на допомогу.

 

ВІЛ (БИК)- Бик випромінює впевненість у собі та своїх силах. Він іде по життю дуже спокійно. Бик наділений даром оратора і вміє переконувати інших.

 

ТИГР-"Гаряче серце" - ось, мабуть, краще опис характеру людини, що народився у рік Тигра. Тигри - великі фантазери. До того ж у них зазвичай є талант до живопису або літератури.

 

КРОЛИК-Елегантний, добрий і добре вихований, Кролик буває відмінним дипломатом. Затишок і спокій - ось необхідні умови для їх щастя.

 

ДРАКОН-Розумний і обдарований від природи Дракон завжди прагне до досконалості. Дракон володіє відмінними лідерськими якостями, а також і мудрістю, тому користується великою повагою і шаною.

 

ЗМІЯ-Мудрість Змії не дарма увійшла в прислів'я. Змія вміє адаптуватися в будь-якому колективі.

 

КІНЬ-Вираз "працювати як кінь", визначено придумав хтось. Згідно з ним, Кінь не лише працелюбна, а й незалежна, тому вважає за краще працювати поодинці, а не в команді. У Коні є задатки лідера, але характер її мінливий і нестабільний.

 

КОЗА-Вівця весела - з нею легко порозумітися. Захоплена ж вона зазвичай спостереженням явищ природи або мистецтвом. Вівці - гарні художники-пейзажисти.

 

3. Слово вчителя з елементами бесіди.

— Якої тварини з дванадцятьох символів не існує в реальності? (Дракона.) Дракон вважається в Китаї однією з наймужніших і наймогутніших тварин.

— Яка тварина є символом 2021 року?

     Музична фіз. хвилинка

VI. Практична робота

 

Створення композиції «Символи року». Робота в парах.

1. — У кожного на парі конверт. В ньому пазл , за допомогою якого ви дізнаєтесь  яку тварину вам потрібно відтворити.

2.—А дітям , яким не достались конверти з тваринами – потрібно скласти загадку про тварину. Про яку  ви потім повинні вгадати.

Звірята рогаті,                           Хоч годинника не має,                     Він ікластий і сердитий,
Та ще й бородаті,                    Вранці він нас піднімає.                   Дуже любить землю рити.
Ходять пастись в лози.           Кожен прокидається –                     Жолуді весь час шукає
Хто? Вгадайте!(КОЗИ)             З сонечком вітається.(ПІВЕНЬ)       Й малюків смугастих має.(КАБАН)

VI. Завершення заняття

1. Колективно завершити колаж «Символи року»

2. Відгадування загадок.

3. Підсумок заняття.

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку