17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Відкрите засідання шкільного євро-клубу в рамках тижня безпеки та охорони праці "Захищене та здорове покоління"

Про матеріал

Вашій увазі запропоновано розробку відкритого засідання в рамках тижня охорони безпеки життєдіяльності, приуроченому до Дня охорони праці під тематикою «Здорове та захищене покоління». Ключові запитання , що вивчаються на засіданні: як влаштований Європейський Союз? Європейські цінності. Які вони? Основні завдання освіти з БЖД в Україні та Європі. День охорони праці в Україні та Європі.

Перегляд файлу

Відкрите засідання Шкільного Європейського клубу

Проведене в рамках тижня охорони праці та життєдіяльності

«Захищене здорове  покоління»

27.04.2018р

Наша  любов до Вітчизни

Не примушує нас заплющувати

Очі  на досягнення іноземців.

 Навпаки, чим більше ми любимо Вітчизну,

Тим більше намагаємось 

Збагатити рідну країну скарбами,

Здобутими не з її надр.

Так сказав Вольтер.

 

Щоб рухатись уперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи, у нас спільні ідеали.

Відеоролик номер 1. Гімн Європейського Союзу «Ода Радості».

 

Отже, я рада  вітати вас на нашому відкритому засіданні в рамках тижня охорони безпеки життєдіяльності,  приуроченому до Дня охорони праці під тематикою «Здорове та захищене покоління».

На нашому спільному засіданні ми пригадаємо, що ж таке Європейський союз та Європейські  цінності. Поглибимо наші з вами знання в сфері охорони та безпеки життя. А також, дізнаємось , яке ж воно захищене і здорове покоління? Та  що роблять Україна та Європа аби досягнути цієї мети.

Відеоролик номер 2 «Як влаштований Європейський Союз».

Отже, щойно ви дізнались про те як влаштований Європейський Союз. А цікаво, чи знаєте ви з якою метою та коли було створено Європейський союз?

Після закінчення Другої світової війни (1939-1945 рр.) Європа була зруйнована. Німеччина була знищена, як і з погляду людського життя так і матеріально. Франція та Велика Британія, які оголосили війну нацистській Німеччині у вересні 1939 року, хоч і перемогли у цій війні, але також зазнали великих збитків, що сильно вплинуло на їх економіку та світовий авторитет. Як тільки закінчився конфлікт у Європі, 8 травня 1945 року, німецький режим був звинувачений у війні, оскільки її експансіоністська політика призвела до того, що країна захопила, а в деяких випадках і анексувала, території інших європейських країн. Німеччина була окупована союзниками, які розділили країну на чотири частини.

У наступні роки обурення та недовіра серед європейських народів ускладнювали примирення. У цьому контексті міністр закордонних справ Франції Робер Шуман рішуче захищав створення Західної Німеччини внаслідок об'єднання трьох окупаційних зон, контрольованих західними демократичними державами, залишаючи осторонь зону, окуповану Радянським Союзом. Шуман з німецько-люксембурзького походження мав три національності (французьку, німецьку та люксембурзьку), що дозволило йому зрозуміти складність європейських конфліктів та виробити особливий інтерес до європейського об'єднання.

9 травня 1950 року, через п'ять років після здачі нацистського режиму, Шуман звернувся до Західної Німеччини та інших європейських країн з ідеєю створити єдиний загальний транснаціональний орган для управління своїми підприємствами з виробництва, стратегічно важливими для військових потреб, сталі та вугілля. Цю промову, відому як «Декларація Шумана», вітали європейські уряди та ознаменували початок мирної європейської інтеграції, на відміну від націоналістичного напрямку та напруженого довоєнного суперництва. Це була перша конкретна офіційна пропозиція щодо європейського об'єднання. Однією з головних цілей плану стало примирення Франції та Німеччини і недопущення між ними війни у майбутньому, а також слабкість європейців на фоні появи двох наддержав - Сполучених Штатів та Радянського Союзу. Більш того, наслідки конфлікту спонукали європейських громадян до прагнення створити більш вільний і чесний континент, оскільки відносини між країнами мали розвиватись виключно мирним шляхом, щоб уникнути нового конфлікту між європейськими країнами.

7 лютого 1992 року у Маастрихті було підписано Маастрихтський договір (інша назва — Договір про Європейський Союз; саме поняття «Європейський Союз» з'явилось ще під час Паризької конференції 1972 року). Договір набув чинності 1 листопада 1993 року. Він визначив так звані «три колони» Європейського Союзу:

  • «перша колона» — Європейські Спільноти: ЄСВС, Євратом та Європейська Спільнота (замість старої назви «Європейська Економічна Спільнота»). Причому Європейська Спільнота є серцевиною та каркасом процесу інтеграції і за своїми властивостями становить «наднаціональний феномен»;
  • «друга колона» — спільна зовнішня та безпекова політика;
  • «третя колона» — співробітництво у сферах юстиції та внутрішніх справ.

Також цей договір встановлював європейське громадянство, а також було прийнято рішення про створення єдиної валюти, євро, яка повинна була бути введена в обіг у 2002 році під управлінням Європейського центрального банку.

1 січня 1995 року членами Європейського Союзу стали Фінляндія, Австрія та Швеція.

 

Відеоролик «Представництво європейського союзу в Україні»

  • Отже, ми з вами провели невеличкий екскурс в історію  та пригадали, що являє собою Європейський Союз та як і з якою метою його було засновано. А наразі , пропоную вам переглянути відеоролик який допоможе нам з вами зрозуміти, що ж вкладено у контекст «Європейські цінності»

Відеоролик «Європейські цінності»

Розповідь та обговорення основних засад європейських ціннісних орієнтирів.

Рівноправність у відносинах із владою

Так само, як і у стосунках із партнером по життю: ти – мені, я – тобі. Я тобі податки, ти мені – гарантію соціальної безпеки.

  • Пропоную вам сформуватись у дві команди: перша –громадяни; друга  - органи управління.

Ваше завдання перша команда громадяни висловлюють свої пропозиції :що я можу запропонувати для того, щоб реалізувались мої інтереси. Інша команда – висловлює свою стратегію для реалізації даного проекту.

Соціальна відповідальність та обізнаність

Коли все починається з тебе і твого будинку: з сортування сміття, дотримання законів (особливо коли ніхто не дивиться), звички виконувати правила, вистоювати цивілізовані черги, не лізти вперед і не грубіянити, поводитися чемно, навіть якщо ця чемність надміру формальна.

Сюди ж потрібно віднести знання своїх громадянських прав, бо саме звідси випливає та сама рівноправність у відносинах із владою. Коли людина не сприймає очільника держави як царя, а лише як виконавця дуже важкої та відповідальної роботи, на яку він сам підписався. Уряд має забезпечувати населенню комфортні умови життя. Населення має знати про свої права, щоб вимагати від виконавця по максимуму.

 

Ширший спектр побутових потреб

Європейці вміють працювати та відпочивати. Життєвий мінімум для них, за якого можна почуватися комфортно, – це набагато більше, ніж достатня кількість фінансів на одяг, їжу та оплату комунальних послуг. Повноцінна відпустка на кілька тижнів улітку, недорогий автомобіль (на який не потрібно збирати півжиття), можливість вечеряти не вдома, коли захочеться, ходити на концерти – власне, отримувати задоволення від життя і вимагати від нього комфорту, а не просто «тягнути лямку» .Європейці, поважають своє право на відпочинок – чотири тижні біля моря в серпні - це навіть не люкс-варіант відпустки, а просто нормальна відпустка.

Відкритість, толерантність, повага до чужого вибору

Здорове ставлення до грошей

У Європі, якщо людина купила будинок, машину і надіслала дітей вчитися до хорошої бізнес-школи, це не означає, що вона олігарх, злодій та корупціонер. Чужі фінанси взагалі не заведено рахувати, розмови про них розцінюються як непристойні та недоречні. Чужий достаток і заможність – це лише чужі гроші. Якщо їх багато – чудово. Якщо мало – теж без різниці. Тут не навішують ярлики на тих, хто купує брендові речі та носить дорогі прикраси. Європейці звикли купувати менше, та краще вкладати гроші в якість і довговічність, а також платити за гідний сервіс і вимагати його.

Повага до всіх професій

Сантехніки та лікарі, сажотруси та флористи, адвокати та водії автобусів, листоноші та консьєржі, рознощики піци та білі комірці, поліцейські та електрики, будівельники та працівники мерій, префектур й інших адміністрацій, м'ясники, офіціанти, продавці на ринку – люди всіх професій в Європі звикли посміхатися, вітатися, говорити «дякую» і просто робити свою роботу без скорботного виразу обличчя. Кожен робить свою справу і кожен заслуговує за це поваги.

 

Ставлення до старості

Люди пенсійного віку в Європі не перебувають десь на соціальному узбіччі, а живуть повноцінним життям і роблять все те саме, що і молодь (ну, може, трохи повільніше).

І відштовхуючись з почутого , виникає запитання : що таке «європейські цінності» для вас?

  • Чи складно втілити та реалізувати у житті європейські цінності?

Перегляд відеоролика 4. «Стань Європейцем вже сьогодні».

І так поступово, мандруючи та розширяючи наші горизонти ми з вами дійшли до нашого чергового питання , яке звучить наступним чином:

  • Що на вашу думку охорона безпеки життєдіяльності? Що нового та цікавого ви почерпнули продовж тижня? Чим ви бажаєте поділитись?
  • Як на вашу думку : чи є питання безпеки та охорони життя актуальним на теренах Європейського Союзу?
  • Що для роботи над даною проблемою робить уряд України та Європейського Союзу?

 

Оскільки Україна намагається наблизити свою освіту до європейського рівня, то на початку 90-х років в усіх закладах освіти було впроваджено вивчення обов'язкового курсу безпеки життєдіяльності, а Міністерством освіти та науки України була розроблена "Концепція освіти з БЖД", яка в даний час впроваджена в освітню галузь України . У відповідності до Концепції освіти з безпеки життя і діяльності людини блок сучасних дисциплін про безпеку людини включає: безпеку життєдіяльності, основи охорони праці, цивільну оборону, валеологію, основи медичних знань та основи екології.

Основні завдання освіти з БЖД:

 

  • формування культури людини щодо її безпечної поведінки;
  • забезпечення певного стану індивідуальної захищеності людини шляхом формування і розвитку тих якостей особи, що сприяють розвитку безпеки, а також - необхідних знань та вмінь;
  • інтенсифікація методичної, наукової та інших форм освітянської роботи з напряму БЖД як у закладах освіти, так і поза ними;
  • сприяння підвищенню ефективності роботи державної системи з безпеки населення (рис .   шляхом навчання і підготовки людей до їх адекватної взаємодії, активної позиції щодо вдосконалення державної системи, в тому числі - в законодавчій сфері;
  • удосконалення управління освітою всіх верств населення за критеріями напряму БЖД.

Перегляд ролику про проведення інструктажу з безпеки.

 

Слід зазначити, що рівень смертності, травматизму, аварій і катастроф в Україні набагато перевищує аналогічні показники в розвинутих країнах світу . Щоправда, в останні роки спостерігається деяке зниження рівня травматизму та загибелі людей на виробництві, але однією з причин цього є спад виробництва . Незважаючи на зниження травматизму на виробництві, загальний рівень каліцтва та смертності людей працездатного віку зростає . За темпами вимирання людей Україна входить в першу десятку країн світу, а дитяча смертність в ній найвища в Європі  Кризові явища в економіці країни, нестабільність протягом останніх десятиріч погіршили умови функціонування. Тому, останнім часом значно зросла вірогідність виникнення аварій і катастроф, які є реальною загрозою для населення, економіки та природного середовища.

Безпека життя та його цінність в країнах Європейського союзу посідає найвищий щабель. І з метою захисту населення проводиться активна навчальна та виховна робота, яка спрямована на розвиток розуміння цінності власного життя та вмінь і навичок  його зберегти та захистити.

 

  • Як ви  вважаєте, яка праця я небезпечною та потребує особливого ставлення та відношення7
  • Поміркуйте : чи наражаються на небезпеку ваші батьки та рідні під час виконання своїх робочих обовязків?
  • Чи траплялися в вашому житті небезпечні ситуації ,як ви дієте , щоб уникнути їх.
  •                  Що ви можете зробити для власної безпеки та для безпеки оточуючих вас людей7

З нагоди Дня охорони праці  у Європі та Україні проводиться моніторинг рівня безпеки та гігієни праці молодих працівників. Це відбувається шляхом створення спільних комісій, що постійно взаємодіють та здійснюють контрольні й інформаційні заходи заради виявлення фактів незадовільних умов праці молоді та їх відстеження. Також проводяться виставки-презентації, на яких можна ознайомитись та придбати : спецодяг, спецвзуття, засоби індивідуального захисту, наочні посібники, засоби навчання та пропаганди з питань охорони праці та промислової безпеки тощо.

З початком весняно -польових робіт попередження виробничого травматизму та нещасних випадків для нас набуває особливої актуальності. Адже умови праці в сільському господарстві потребують створення здорових і  безпечних умов праці з урахуванням вікових особливостей та специфіки роботи.

  • Як ви вважаєте, чим ви в силі допомогти під час виконання сільськогосподарських робіт?
  • Що потрібно для того аби захистити вас від шкідливих факторів впливу?
  • Намалюйте малюнок, в якому ви розкрите найцікавіший момент нашого з вами засідання.

Відеоролик «День охорони праці»

1

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку